Jump to content

Co kupić? XV 2013 vs 2014


ionplus
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

obecnie jeżdżę Imprezą '97 GL ale przymierzam się do zakupu czegoś nowszego. Konkretnie jestem zainteresowany XV 2.0i AT wersja Comfort.

Na allegro roczniki 2013-2014 oscylują od ok. 60k do 80k zł. Większość z nich to Crosstreki z USA. Często z dziwnie małymi przebiegami ;)

 

Moje pytanie dotyczy tego, czy warto czekać na dobrą ofertę z rocznika 2014 czy brać 2013? Niby 2014 jest po lifcie. Czy wersje Crosstrek tak samo czy może wcześniej miały wprowadzone liftowe poprawki? 

Proszę również o wskazówki na co zwracać uwagę przy zakupie (jakieś szczegóły, które znają serwisanci bądź użytkownicy tego modelu).

Czy wizyta w ASO w 100% wykluczy zakup trefnego auta?

 

Ewentualnie biorę jeszcze pod uwagę zakup Forestera 2.0 lub 2.5 benzyna AT i LPG roczniki od 2008 wzwyż (ceny na allegro od ok. 40k zł). Ale to ewentualnie ;)

 

Z góry dziękuję za wszystkie pomocne komentarze :)

 

Pozdrawiam

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Większość z nich to Crosstreki z USA...

 

Taka mała podpowiedź.

W zeszłym roku sprzedałem swojego XV 2.0i CVT wersja nędza. Z salonu w PL, bezwypadkowy, byłem pierwszym i jedynym właścicielem.

Za cenę o 20% wyższą od najdroższego oskórowanego i wybajerzonego Crosstreka z US  ;)

Link to comment
Share on other sites

Cokolwiek z USA -> koniecznie VIN od sprzedającego (nie chce podać -> oferta do kosza) i sprawdzasz carfax w jakim stanie auto opuściło US. W 95% przypadków będą to mniejsze lub większe przygody drogowe - nie bez przyczyny ceny są tak niskie i atrakcyjne, wtedy podejmujesz świadomą decyzję czy warto się w to pakować. Osobiście uważam że to jest świetne rozwiązanie, łatwiej jest zlustrować auto ze stanów niż takie kupowane z rynku EU czy nawet PL. 

Link to comment
Share on other sites

Dokaldnie jak koledzy piszą. Auta z USA to głównie rozbitki wiec sprawdz po nr VIN historie auta. Szukałbym modelu 2014 ze wzgledu na lifting który przeszedł XV tzn.:

http://autowizja.pl/2014/04/subaru-i-delikatny-lifting/

Osobiscie szukałbym wersji z manualna skrzynia biegów ze wzgledu na troche lepszą dynamike oraz napęd - inaczej rozwiązany niż w autach z cvt.

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

Ja bym się w takie coś nie pakował. Jak napisali Koledzy wyżej, zdecydowana większość, a zaryzykuję stwierdzenie, że nawet wszystkie auta sprowadzane z USA są po przygodach drogowych (mniejszych lub większych, ale zazwyczaj to drugie). Wynika to z tego, iż sprowadzenie samochodu z USA nie jest tanie. Aut pełnowartościowych nie opłaca się sprowadzać, bo wyjdą drożej niż europejski odpowiednik. Handlarze kupują zatem za oceanem rozbitki. Jeśli do kosztów sprowadzenia doliczy się koszty naprawy (zapewne byle jakiej) w PL, to aby osiągnąć konkurencyjną cenę na polskim rynku, trzeba bardzo tanio kupić egzemplarz w USA. No a wiadomo, że im bardziej auto uszkodzone, tym tańsze. Czasami zdarza się, że do Polski przypływają zza oceanu samochody zakwalifikowane do zezłomowania, a polscy mechanicy dają im drugie życie. Dużo opowiadać.

 

Jeśli już bawić się w kupowanie auta ze Stanów, to tylko po wcześniejszym dokładnym zweryfikowaniu uszkodzeń. Niestety jedyne, do czego można mieć dostęp, to zdjęcia sprzed naprawy, ale one mogą ci wszystkiego nie powiedzieć o samochodzie.

 

Jest jeszcze opcja taka, że możesz skorzystać z usług firmy pośredniczącej w sprowadzaniu aut z USA, kupujesz wtedy rozbitka i sam sobie go naprawiasz. Wtedy masz pewność, że auto nie będzie naprawione byle jak, najtańszym kosztem. Jeśli jednak zdecydujesz się naprawić auto porządnie, a nie tylko tak, aby było, to licz się z tym, że sumaryczny koszt sprowadzenia i naprawy wyniesie wówczas tyle, co kupno zdrowego auta w PL, więc to się moim zdaniem nie opłaca, chyba że komuś zależy na jakimś specyficznym egzemplarzu, którego nie dostanie się na rynku europejskim.

 

Biorąc samochód z USA musisz wziąć pod uwagę jeszcze jedną ważną rzecz. W USA samochody mają inaczej rozwiązane reflektory. Tą sprawą trzeba się zająć po zakupie, bo jeśli na przeglądzie diagnosta to sprawdzi, to nie podbije ci dowodu rejestracyjnego. Oprócz tego licznik jest milach. Sprzedawcy nie bawią się w podmiany tych elementów, bo są kosztowne. Wkalkuluj więc sobie to w koszty.

 

Dla mnie jedyny plus zakupu samochodu z USA to możliwość dotarcia do zdjęć uszkodzonego pojazdu.

Edited by miszael
Link to comment
Share on other sites

Ja bym popytał po dealerach. Zaczyna się okre, kiedy pierwsze XV wracają do obiegu po leasingach, kredytach, etc. Sam ostatnio zostawiałem w rozliczeniu mojego. Zawsze to pewniejsze, aniżeli auto z USA jak piszą moi przedmówcy.

Link to comment
Share on other sites

Z ostrożności porównaj jeszcze kompletację fabryczną. Plus to to, że możesz kupić auto z jasnym wnętrzem (jeśli je preferujesz). Co do potencjalnych minusów to oprócz reflektorów symetrycznych sprawdzilbym audio, bo może być bez rds (chyba że zamierzasz wstawić swoje)oraz ilość biegów skrzyni manualnej (o ile mnie pamięć nie myli, to przy 2.0 jest chyba 5).

Link to comment
Share on other sites

Dobrze, ale czy poprawki liftingowe były równolegle? Tzn. czy w przypadku wersji USA też dopiero od rocznika 2014 czy może tam było to wcześniej? Podejrzewam, że większość tych aut jest puknięta. Kwestia jak mocno i żeby o wszystkim wiedzieć przed..

 

A skrzynia CVT ma wpływ na napęd? To już nie będzie ta pewność prowadzenia?

 

A co myślicie od Suzuki SX4 Cross? Nie jestem przekonany do dołączanych napędów ale właśnie oglądałem klip ma YT, w którym XV gorzej sobie radzi od SX4.. Zdaję sobie sprawę, że jeden klip o niczym nie świadczy i może być zmanipulowany, jednak na wyobrażnię działa.. Co o tym myślicie?

 

https://youtu.be/739C52TxDuc

 

https://youtu.be/FsJgIZhoSag

 

Tylko to Suzuki słabo wyglada w porównaniu do XV..

 

Są w ogóle jacyś realni konkurenci, w kwestii napędu i pewności prowadzenia, dla Subaru?

Link to comment
Share on other sites

Z tymi testami na youtube trzeba uważać i podchodzić do tego z duuużym dystansem, gdyż ich rezultat zależy całkowicie od tego, kto je robi. Możliwość manipulacji jest ogromna. Każdy test można wykonać w taki sposób, by określone auto wypadło lepiej lub gorzej. Najlepiej jest się osobiście przejechać paroma modelami i wyrobić sobie prywatnie opinię.

Link to comment
Share on other sites

 

 

właśnie oglądałem klip ma YT, w którym XV gorzej sobie radzi od SX4

 

 

 

 

SX4 jeździ na zimówkach, XV na "wielosezonowych" pewnie Geolandarach w wypadku filmów z linków

 

 

Subaru XV 1.6 to pewnie manual ma centralny dyferencjał blokowany wiskozą 

 

SX4 "dołączany" tył na tym terenie pewnie włączony w tryb "lock" to mu może pomagać w tych warunkach

Link to comment
Share on other sites

tak sie składa ze chwilowo moim poprzednim autem byl suzuki sx4 1,6 4x4 :) Sx4 radzil sobie bardzo dobrze w terenie nawet w trybie auto. Juz nawet gdzies na forum o nim pisalem. S-awd jest napedem drogowym i tutaj pokazuje swoja przewage nad dolaczanymi w szczegolnosci na sliskim. Pod taka sama dosyc stromą górkę wjezdzałem SX4 jak i XV bez zadnych problemów. W trudnych warunkach licza sie opony i kazde auto z dołączanym tyłem poradzi sobie lepiej w  terenie na oponach terenowych , czy na sniegu na zimówkach niz Subaru wyposazone w geolandary ( btw. najgorsze opony z jakimi mialem doczynienia do tej pory w swoim zyciu. Są kiepskie i na suchym i na mokrym i w terenie)  Tak czy inaczej są to zupełnie inne samochody jedyne co może je łączyć to jakosc wykoczenia wnetrza  tzn. twarde rysujace sie plastiki

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

Nie ma jedynego słusznego napędu 4x4, każdy ma jakieś wady. Ten w Subaru różni się w zależności od rodzaju napędu (skrzynia ręczne, klasyczny automat czy CVT - w każdym wypadku napęd trochę inaczej jest rozwiązany) ale to co jest rzadko spotykane to fakt że napędzane są zawsze obie osie (choć w różnym stopniu, nie ma jednak momentu 'dopięcia' tyłu) i napęd jest niemal w 100% symetryczny, co sprawia że na śliskim auto prowadzi się jak po szynach i jest bardzo przewidywalne, nawet w poślizgu. Nie jest to jednak napęd nastawiony do jazdy w terenie, wiskotyczne blokady są zbyt słabe żeby wyciągnąć auto z wykrzyżu, nie ma klasycznej blokady mostów itp. Z racji stałego napędu w skrzyniach ręcznych jest centralny dyferencjał z wiskozą który rozdziela napęd na osie. W większości aut konkurencji (haldexy różnego rodzaju i pokrewne rozwiązania) tylne koła dołączane są za pomocą dodatkowego sprzęgła (duże uproszczenie), które jest w stanie spiąć przód i tył na 'sztywno', subarowy dyfer takiej możliwości nie daje (wiskoza ma ograniczoną siłę spięcia) - chyba ze mówimy o skrzyni z STI z DCCD, ale ona w XV czy Forkach nie występuje seryjnie (szkoda). Nie zmienia to jednak faktu że przy odpowiedniej technice jazdy da się takim standardowym subaru (znając słabości napędu) zajechać w naprawdę ciężki teren... 

 

Co do zdolności terenowych, zamiast oglądać testy (każdy jest zmanipulowany i robiony pod konkretny napęd) to lepiej pooglądać praktykę:

https://www.youtube.com/results?search_query=bluefox+subaru

To jest seryjny Forester XT z ręczną skrzynią (czyli najmniej skomplikowany rodzaj napędu). Myślę że każdy z obecnie sprzedawanych modeli (łącznie z XV z 13/14 roku) ma co najmniej tak samo skuteczny napęd. Robotę i tak najczęściej robią opony... 

Edited by marhof
Link to comment
Share on other sites

Akurat zależy mi na tych poprawkach 'niewidocznych' :)

 

Wg opisów lifting polegał np. na dodaniu czujnika ciśnienia w oponach. I to traktowałem jako miernik czy auto jest przed czy po lifcie.

Sprawdziłem opis Crosstreka 2013 i 2014 na cars.com i oba roczniki, w obu wersjach mają standardowo taki czujnik. 

Tylko, że to w sumie o niczym nie świadczy.. Bo może u nich od początku tak produkowano.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...