Jump to content

Wymiana płynu wspomagania


JedrulaL
 Share

Recommended Posts

Po udanej wymianie klocków własnymi ręcami :yahoo: , chcę wymienić płyn wspomagania bo trochę o mało i na dodatek nie wiem jaki on jest i ile ma lat.

Tu pytanie jaką dziurą najwygodniej go spuścić i czy da radę bez wchodzenia pod gablotę no i w sumie jakiej marki płyn polecicie. Forek to wolny ssak 2.0 pierwszej generacji.

 

Link to comment
Share on other sites

Po udanej wymianie klocków własnymi ręcami :yahoo: , chcę wymienić płyn wspomagania bo trochę o mało i na dodatek nie wiem jaki on jest i ile ma lat.

Tu pytanie jaką dziurą najwygodniej go spuścić i czy da radę bez wchodzenia pod gablotę no i w sumie jakiej marki płyn polecicie. Forek to wolny ssak 2.0 pierwszej generacji.

Najlepiej tą dziurką od wlewania + rurka spustowa na wężyk powrotny płynu do zbiorniczka. :)

Link to comment
Share on other sites

Podepnę się ;) jaki płyn? Patrzę na produkty Motul i widzę, że są jakieś podziały na Dexron IID, Dexron III, Dexron VI... Ma to jakieś znaczenie? 

Motul Multi ATF.

Ostatecznie Motul Dexron III.

Porównaj karty produktów. :)

Link to comment
Share on other sites

Takie pytanie mam, bo znalazłem taki sposób wymiany płynu chyba sensowny ale nie wiem czy dobry.

Odkręcić rurkę powrotną i uruchomić silnik kręcić kołami i dolewać nowego płynu aż stary przestanie wylatywać rurką powrotną, poskładać i uzupełnic poziom.

Ma to sens? Taka metoda bardzo mi pasuje bo nie trzeba pod auto wchodzić.

Link to comment
Share on other sites

Takie pytanie mam, bo znalazłem taki sposób wymiany płynu chyba sensowny ale nie wiem czy dobry.

Odkręcić rurkę powrotną i uruchomić silnik kręcić kołami i dolewać nowego płynu aż stary przestanie wylatywać rurką powrotną, poskładać i uzupełnic poziom.

Ma to sens? Taka metoda bardzo mi pasuje bo nie trzeba pod auto wchodzić.

Jak najbardziej. Koszt zakupu dodatkowego litra Motula to 30zł, bo na jednym litrowym opakowaniu może się nie skończyć. I niektóre źródła zalecają podniesienie przednich kół, by kręcenie odbywało się w powietrzu. Oczywiście warto taką operację przeprowadzać z pomocnikiem kręcącym kołem kierownicy, a samemu pilnować poziomu płynu w zbiorniku i w miarę potrzeby dolewać. Po przepłukaniu układu dolać do max poziomu i cieszyć się z własnoręcznie wykonanej czynności obsługowej. :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Zbiornik płynu mam nad pompą zaraz przy silniku, jak patrze to tu za wiele nie wyciągnę.

byś się zdziwił. Jak dobrze pamiętam to zbiorniczek ma ca 0,3l a cały układ ca 0,7l. Kupujesz litr ATF'a wyciągasz dużą strzykawką zawartość zbiorniczka (tylko sitko wyciąg) dolewasz i tak kilka razy. Pomiędzy odpalasz auto i kręcisz kilka razy od oporu do oporu.

 

W ten sposób ani nie zapowietrzysz układu, ani się specjalnie nie narobisz.

Zabawę możesz rozbić na dwa podejścia. Za pierwszym razem 2x przelania, kilka dni pojeździć i kolejna wymiana.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
W dniu 12.10.2015 o 13:29, camel00 napisał:

Podepnę się ;) jaki płyn? Patrzę na produkty Motul i widzę, że są jakieś podziały na Dexron IID, Dexron III, Dexron VI... Ma to jakieś znaczenie? 

Chciałem kupić w sklepie motoryzacyjnym atf-a do wspomagania, a babka mnie pyta: czerwony, zielony....  typ IID, III (chyba)??? ...trochę zgłupiałem i odszedłem bez niczego. Wiem że Motul itd ;) ale mam sklep moto po drodze i chcę kupić zwykły porządny płyn tylko nie wiem jaki :( Wg jakiej specyfikacji? Może kolor chociaż? Podobno to wystarczy......

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 23.11.2017 o 16:15, rydzada napisał:

Chciałem kupić w sklepie motoryzacyjnym atf-a do wspomagania, a babka mnie pyta: czerwony, zielony....  typ IID, III (chyba)??? ...trochę zgłupiałem i odszedłem bez niczego. Wiem że Motul itd ;) ale mam sklep moto po drodze i chcę kupić zwykły porządny płyn tylko nie wiem jaki :( Wg jakiej specyfikacji? Może kolor chociaż? Podobno to wystarczy......

 

Płyny które wymieniałem u mnie:

Olej silnikowy: Motul 8100 econergy 5w30
Olej przekładniowy (dyferencjał przód/tył): Motul motylgear 75w90
Olej przekładniowy (wspomaganie ukł. kier.) Motul multi atf
Olej (skrzynia biegów) Subaru ATF
Płyn/koncentrat do chłodnicy: Motul Inugel Optimal Ultra
Płyn hamulcowy Motul 5.1

 

Filtry:

Filtr powietrza: Mann C2964
Filtr oleju: Mann W67/1
Filtr oleju skrzyni biegów Subaru OEM

Edited by camel00
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
W dniu 29.02.2020 o 23:08, daymanek napisał:

Chyba najlepszy i najszybszy sposób.

tylko trzeba mieć pompkę vacu, ale to samo można ogarnąć strzykawką z apteki 100ml za piątaka.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...