Jump to content

Ile trzeba przygotować na remont silnika w GT'ku?


Mateusz Piotrowski
 Share

Recommended Posts

To zależy od stanu i tego jak się chce to zrobić. Najczęściej wał. Niektórzy szlifują. Niektórzy wymieniają praktycznie wszystko co się da wymienić.

Zawory raczej nie. Tłoków często nie trzeba, ale można np. zbudować na HBRach. 

Musisz określić, czy po remoncie to dalej ma być seria czy nie itd.

Link to comment
Share on other sites

Panewka nie pada co ileś km. Panewka pada zależnie od jakości zrobienia silnika, zależnie od dbania, zależnie od "jeżdżenia".

W STI mam 103kkm i nie mam zamiaru, ani w tym, ani w kolejnym roku rozbierać silnika :D  a jak będzie to się okaże hehe

W GTku były wymienione przy 180kkm bo było podejrzenie i silnik i tak rozebrany, ale to nie to stukało :P

HBRy to mocniejsze tłoki od GTkowych, chyba z WRXa i są fajną opcją jak ktoś nie potrzebuje kuć.

Edited by Bartek1986
Link to comment
Share on other sites

 

 

Panewka pada zależnie od jakości zrobienia silnika, zależnie od dbania, zależnie od "jeżdżenia

Moje 4 subaru i w żadnym nie miałem tego "czegoś " :D , opukać...

 

4-15 kPLN   Oczywiście górna granica mocno zawyżona, ale i takie przypadki się trafiały.

Na przyszły rok jak będzie wszystko ok, planuje remont i zakucie silnika w FSTI, na Bloku pół zamkniętym,  celuje w 350 KM, z tym że kwota będzie dużo większa.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Na przyszły rok jak będzie wszystko ok, planuje remont i zakucie silnika w FSTI, na Bloku pół zamkniętym, celuje w 350 KM, z tym że kwota będzie dużo większa.

 

Przecież Ty masz pół zamknięty blok. Wszystkie  2,5T chyba tak mają?

Akurat kucie Twojego motoru powinno się zamknąć w górnych widełkach.

Czy chcesz wywalać silnik i budować na EJ207? Nie rób tego :D

Zbyt unikatowe auto :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Przecież Ty masz pół zamknięty blok. Wszystkie  2,5T chyba tak mają?

???? proszę o potwierdzenie...

 

Czy chcesz wywalać silnik i budować na EJ207? Nie rób tego

Taki plan jest ...  

Link to comment
Share on other sites

2,5T to silniki w Forkach XT i WRX-ach oznaczone jako EJ255,w STi mają oznaczenie EJ257,obie jednostki zbudowane są na identycznych blokach,półzamknietych.

O ile ma być prawdą stwierdzenie

 

 

Urban legend.

 to poproszę o konkrety. :P

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Narazie przekładka idzie pełną parą deska już i panel gotowe :yahoo: , więc nie w głowie mi przebudowanie silnika, Rozmawiałem z Mańkiem jak z trwałością tej że konstrukcji. W końcu to JDM, powiedział że sam jest ciekawy.

Załęże niedługo wątek jak się pozbieram do kupy, nie zaśmiecajmy wątku :)

post-12972-0-97769500-1444584087_thumb.jpg

post-12972-0-55699000-1444584096_thumb.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

2,5T to silniki w Forkach XT i WRX-ach oznaczone jako EJ255,w STi mają oznaczenie EJ257,obie jednostki zbudowane są na identycznych blokach,półzamknietych.

O ile ma być prawdą stwierdzenie

 

 

Urban legend.

 to poproszę o konkrety. :P

 

 

Oczywiście masz rację. Jakoś w głowie mi siedziało info, pojawiające co jakiś czas, że 2.5 to closed deck.

Mea culpa.

Link to comment
Share on other sites

 

 

jak z trwałością tej że konstrukcji. W końcu to JDM,

 

Wiesz, cały problem 2,5 leży w budowie jego bloku. Nie istniały inne seryjne bloki niż ten 257 więc taki Forek moim zdaniem jest tak samo narażony na jego przypadłości jaki inne 2,5... Mimo, że to zacny JDM :)  W sumie trochę szkoda, że do forka STI nie dawali 2,0 JDM jak w we wszystkich tam Imprezach  :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

. Mimo, że to zacny JDM   W sumie trochę szkoda, że do forka STI nie dawali 2,0 JDM jak w we wszystkich tam Imprezach 

Mi właśnie pasuje :) lepiej się zbiera, w końcu 2.5 silnik jest tak znany mechanikom że nie będzie problemu "jakby co" zapobiec skutkom awarii  :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Na przyszły rok jak będzie wszystko ok, planuje remont i zakucie silnika w FSTI, na Bloku pół zamkniętym, celuje w 350 KM, z tym że kwota będzie dużo większa.

 

Powyżej 300 KM problemem robi się sprzęgło i skrzynia. Nie ma sensu dla 5MT zwiększać tak mocy bo co innego nie wytrzyma. Inwestowanie w 2.0 poza naprawą jest bez sensu bo ten blok wytrzymuje w R/RA 280 KM bez większym modów.

Sensem jest ustawianie 300 KM na bloku EJ255 na dartonach. Blok jest tańszy niż EJ257 od WRX czy forka a seryjny bez dartonów i tak jak pęknie to obok tych wzmocnień które ma EJ257.

 

Zrobisz mega silnik rozwalisz skrzynie. Dlatego myślenie nie boli...... :)

Edited by 4mamut
Link to comment
Share on other sites

 

 

Blok jest tańszy niż EJ257 od WRX czy forka a seryjny bez dartonów i tak jak pęknie to obok tych wzmocnień które ma EJ257.

Wskażesz różnice między blokami EJ 255 a EJ257?

 

 

Powyżej 300 KM problemem robi się sprzęgło i skrzynia. Nie ma sensu dla 5MT zwiększać tak mocy bo co innego nie wytrzyma.

Warto przeczytać o jakie auto chodzi,a tu mowa jest o Forku STi. 

Link to comment
Share on other sites

Ad1.Poza wspornikami w EJ257 innych różnic nie ma. Scianka w obu blokach 6.5 mm. Dla porównania EJ20 ma 11 mm. Dlatego EJ255 czy EJ257 to kupa...

 

Ad2. Nie ma znaczenia. Blok STI jest dla forka czy imprezy taki sam. Kupujesz EJ255 wstawiasz dartony i masz po sprawie. Skrzynia 5MT jest taka sama w XT jak i STI - porównując 5MT.  Nie ma tam mega róźnic i nie ma co wierzyć w mega wytrzymałość tych skrzyń bo fizycznie o obudowie nie ma więcej miejsca. Owszem skrzynie 5mT serii 4.44 mają inny moduł zęba ale to tylko wpływa na ich wytrzymałosć względem serii w GT. W RA są szersze koła zębate ale o ok. 2 mm i to tylko bodajże 2 i 3 bieg.

Z g....a bata nie ukręcisz. Nie silnik jest problem a napęd. Chcesz mieść +20% momentu więcej to zmień przełożenia w skrzyni (mowa o imprezie) przy 4.44 masz 13% więcej co daje remap na 40 KM dla porównania.

Link to comment
Share on other sites

Ad1.Poza wspornikami w EJ257 innych różnic nie ma. Scianka w obu blokach 6.5 mm. Dla porównania EJ20 ma 11 mm. Dlatego EJ255 czy EJ257 to kupa...

 

Ad2. Nie ma znaczenia. Blok STI jest dla forka czy imprezy taki sam. Kupujesz EJ255 wstawiasz dartony i masz po sprawie. Skrzynia 5MT jest taka sama w XT jak i STI - porównując 5MT.  Nie ma tam mega róźnic i nie ma co wierzyć w mega wytrzymałość tych skrzyń bo fizycznie o obudowie nie ma więcej miejsca. Owszem skrzynie 5mT serii 4.44 mają inny moduł zęba ale to tylko wpływa na ich wytrzymałosć względem serii w GT. W RA są szersze koła zębate ale o ok. 2 mm i to tylko bodajże 2 i 3 bieg.

Z g....a bata nie ukręcisz. Nie silnik jest problem a napęd. Chcesz mieść +20% momentu więcej to zmień przełożenia w skrzyni (mowa o imprezie) przy 4.44 masz 13% więcej co daje remap na 40 KM dla porównania.

EJ255/257 to oznaczenie typu silnika,natomiast bloki są identyczne,ale 300+KM dla tych bloków to nie jest problem.Tuleje Dartona to droga zabawa i kłopot z ich stabilnym obsadzeniem.

Odnośnie punktu 2,to Forek STi ma 6mt w serii,ma również parę innych dodatków rodem z STi. ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...