Skocz do zawartości

Ile trzeba przygotować na remont silnika w GT'ku?


Mateusz Piotrowski

Rekomendowane odpowiedzi

Rozważam zakup GT'ka i chyba wole kupić dobrą budę z dużym przebiegiem i spoconym silnikiem - dać go do remontu i mieć pewnosć że jest GIT.

 

Jakie są widełki cenowe od aso do nie-aso.

 

Nie musi być koniecznie zakuwany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od stanu i tego jak się chce to zrobić. Najczęściej wał. Niektórzy szlifują. Niektórzy wymieniają praktycznie wszystko co się da wymienić.

Zawory raczej nie. Tłoków często nie trzeba, ale można np. zbudować na HBRach. 

Musisz określić, czy po remoncie to dalej ma być seria czy nie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewka nie pada co ileś km. Panewka pada zależnie od jakości zrobienia silnika, zależnie od dbania, zależnie od "jeżdżenia".

W STI mam 103kkm i nie mam zamiaru, ani w tym, ani w kolejnym roku rozbierać silnika :D  a jak będzie to się okaże hehe

W GTku były wymienione przy 180kkm bo było podejrzenie i silnik i tak rozebrany, ale to nie to stukało :P

HBRy to mocniejsze tłoki od GTkowych, chyba z WRXa i są fajną opcją jak ktoś nie potrzebuje kuć.

Edytowane przez Bartek1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Panewka pada zależnie od jakości zrobienia silnika, zależnie od dbania, zależnie od "jeżdżenia

Moje 4 subaru i w żadnym nie miałem tego "czegoś " :D , opukać...

 

4-15 kPLN   Oczywiście górna granica mocno zawyżona, ale i takie przypadki się trafiały.

Na przyszły rok jak będzie wszystko ok, planuje remont i zakucie silnika w FSTI, na Bloku pół zamkniętym,  celuje w 350 KM, z tym że kwota będzie dużo większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na przyszły rok jak będzie wszystko ok, planuje remont i zakucie silnika w FSTI, na Bloku pół zamkniętym, celuje w 350 KM, z tym że kwota będzie dużo większa.

 

Przecież Ty masz pół zamknięty blok. Wszystkie  2,5T chyba tak mają?

Akurat kucie Twojego motoru powinno się zamknąć w górnych widełkach.

Czy chcesz wywalać silnik i budować na EJ207? Nie rób tego :D

Zbyt unikatowe auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie przekładka idzie pełną parą deska już i panel gotowe :yahoo: , więc nie w głowie mi przebudowanie silnika, Rozmawiałem z Mańkiem jak z trwałością tej że konstrukcji. W końcu to JDM, powiedział że sam jest ciekawy.

Załęże niedługo wątek jak się pozbieram do kupy, nie zaśmiecajmy wątku :)

post-12972-0-97769500-1444584087_thumb.jpg

post-12972-0-55699000-1444584096_thumb.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5T to silniki w Forkach XT i WRX-ach oznaczone jako EJ255,w STi mają oznaczenie EJ257,obie jednostki zbudowane są na identycznych blokach,półzamknietych.

O ile ma być prawdą stwierdzenie

 

 

Urban legend.

 to poproszę o konkrety. :P

 

 

Oczywiście masz rację. Jakoś w głowie mi siedziało info, pojawiające co jakiś czas, że 2.5 to closed deck.

Mea culpa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jak z trwałością tej że konstrukcji. W końcu to JDM,

 

Wiesz, cały problem 2,5 leży w budowie jego bloku. Nie istniały inne seryjne bloki niż ten 257 więc taki Forek moim zdaniem jest tak samo narażony na jego przypadłości jaki inne 2,5... Mimo, że to zacny JDM :)  W sumie trochę szkoda, że do forka STI nie dawali 2,0 JDM jak w we wszystkich tam Imprezach  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Mimo, że to zacny JDM   W sumie trochę szkoda, że do forka STI nie dawali 2,0 JDM jak w we wszystkich tam Imprezach 

Mi właśnie pasuje :) lepiej się zbiera, w końcu 2.5 silnik jest tak znany mechanikom że nie będzie problemu "jakby co" zapobiec skutkom awarii  :)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przyszły rok jak będzie wszystko ok, planuje remont i zakucie silnika w FSTI, na Bloku pół zamkniętym, celuje w 350 KM, z tym że kwota będzie dużo większa.

 

Powyżej 300 KM problemem robi się sprzęgło i skrzynia. Nie ma sensu dla 5MT zwiększać tak mocy bo co innego nie wytrzyma. Inwestowanie w 2.0 poza naprawą jest bez sensu bo ten blok wytrzymuje w R/RA 280 KM bez większym modów.

Sensem jest ustawianie 300 KM na bloku EJ255 na dartonach. Blok jest tańszy niż EJ257 od WRX czy forka a seryjny bez dartonów i tak jak pęknie to obok tych wzmocnień które ma EJ257.

 

Zrobisz mega silnik rozwalisz skrzynie. Dlatego myślenie nie boli...... :)

Edytowane przez 4mamut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Blok jest tańszy niż EJ257 od WRX czy forka a seryjny bez dartonów i tak jak pęknie to obok tych wzmocnień które ma EJ257.

Wskażesz różnice między blokami EJ 255 a EJ257?

 

 

Powyżej 300 KM problemem robi się sprzęgło i skrzynia. Nie ma sensu dla 5MT zwiększać tak mocy bo co innego nie wytrzyma.

Warto przeczytać o jakie auto chodzi,a tu mowa jest o Forku STi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1.Poza wspornikami w EJ257 innych różnic nie ma. Scianka w obu blokach 6.5 mm. Dla porównania EJ20 ma 11 mm. Dlatego EJ255 czy EJ257 to kupa...

 

Ad2. Nie ma znaczenia. Blok STI jest dla forka czy imprezy taki sam. Kupujesz EJ255 wstawiasz dartony i masz po sprawie. Skrzynia 5MT jest taka sama w XT jak i STI - porównując 5MT.  Nie ma tam mega róźnic i nie ma co wierzyć w mega wytrzymałość tych skrzyń bo fizycznie o obudowie nie ma więcej miejsca. Owszem skrzynie 5mT serii 4.44 mają inny moduł zęba ale to tylko wpływa na ich wytrzymałosć względem serii w GT. W RA są szersze koła zębate ale o ok. 2 mm i to tylko bodajże 2 i 3 bieg.

Z g....a bata nie ukręcisz. Nie silnik jest problem a napęd. Chcesz mieść +20% momentu więcej to zmień przełożenia w skrzyni (mowa o imprezie) przy 4.44 masz 13% więcej co daje remap na 40 KM dla porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1.Poza wspornikami w EJ257 innych różnic nie ma. Scianka w obu blokach 6.5 mm. Dla porównania EJ20 ma 11 mm. Dlatego EJ255 czy EJ257 to kupa...

 

Ad2. Nie ma znaczenia. Blok STI jest dla forka czy imprezy taki sam. Kupujesz EJ255 wstawiasz dartony i masz po sprawie. Skrzynia 5MT jest taka sama w XT jak i STI - porównując 5MT.  Nie ma tam mega róźnic i nie ma co wierzyć w mega wytrzymałość tych skrzyń bo fizycznie o obudowie nie ma więcej miejsca. Owszem skrzynie 5mT serii 4.44 mają inny moduł zęba ale to tylko wpływa na ich wytrzymałosć względem serii w GT. W RA są szersze koła zębate ale o ok. 2 mm i to tylko bodajże 2 i 3 bieg.

Z g....a bata nie ukręcisz. Nie silnik jest problem a napęd. Chcesz mieść +20% momentu więcej to zmień przełożenia w skrzyni (mowa o imprezie) przy 4.44 masz 13% więcej co daje remap na 40 KM dla porównania.

EJ255/257 to oznaczenie typu silnika,natomiast bloki są identyczne,ale 300+KM dla tych bloków to nie jest problem.Tuleje Dartona to droga zabawa i kłopot z ich stabilnym obsadzeniem.

Odnośnie punktu 2,to Forek STi ma 6mt w serii,ma również parę innych dodatków rodem z STi. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...