Mateusz Piotrowski Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Rozważam zakup GT'ka i chyba wole kupić dobrą budę z dużym przebiegiem i spoconym silnikiem - dać go do remontu i mieć pewnosć że jest GIT. Jakie są widełki cenowe od aso do nie-aso. Nie musi być koniecznie zakuwany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 4-15 kPLN Oczywiście górna granica mocno zawyżona, ale i takie przypadki się trafiały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Piotrowski Opublikowano 11 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Jeśli pójdzie panewka to co trzeba wymienić poza panewką? nowe tłoki i zawory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 To zależy od stanu i tego jak się chce to zrobić. Najczęściej wał. Niektórzy szlifują. Niektórzy wymieniają praktycznie wszystko co się da wymienić. Zawory raczej nie. Tłoków często nie trzeba, ale można np. zbudować na HBRach. Musisz określić, czy po remoncie to dalej ma być seria czy nie itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Piotrowski Opublikowano 11 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 HBR to jakieś wzmocnione tłoki? Pytam bo kupuje GTka i nie wiem czy kupić do robienia czy kupić zrobionego. Panewka pewnie pada co 100k km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 (edytowane) Panewka nie pada co ileś km. Panewka pada zależnie od jakości zrobienia silnika, zależnie od dbania, zależnie od "jeżdżenia". W STI mam 103kkm i nie mam zamiaru, ani w tym, ani w kolejnym roku rozbierać silnika a jak będzie to się okaże hehe W GTku były wymienione przy 180kkm bo było podejrzenie i silnik i tak rozebrany, ale to nie to stukało HBRy to mocniejsze tłoki od GTkowych, chyba z WRXa i są fajną opcją jak ktoś nie potrzebuje kuć. Edytowane 11 Października 2015 przez Bartek1986 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Piotrowski Opublikowano 11 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Wielkie dzięki za info, może jeszcze komuś się przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Panewka pada zależnie od jakości zrobienia silnika, zależnie od dbania, zależnie od "jeżdżenia Moje 4 subaru i w żadnym nie miałem tego "czegoś " , opukać... 4-15 kPLN Oczywiście górna granica mocno zawyżona, ale i takie przypadki się trafiały. Na przyszły rok jak będzie wszystko ok, planuje remont i zakucie silnika w FSTI, na Bloku pół zamkniętym, celuje w 350 KM, z tym że kwota będzie dużo większa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Na przyszły rok jak będzie wszystko ok, planuje remont i zakucie silnika w FSTI, na Bloku pół zamkniętym, celuje w 350 KM, z tym że kwota będzie dużo większa. Przecież Ty masz pół zamknięty blok. Wszystkie 2,5T chyba tak mają? Akurat kucie Twojego motoru powinno się zamknąć w górnych widełkach. Czy chcesz wywalać silnik i budować na EJ207? Nie rób tego Zbyt unikatowe auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Przecież Ty masz pół zamknięty blok. Wszystkie 2,5T chyba tak mają? ???? proszę o potwierdzenie... Czy chcesz wywalać silnik i budować na EJ207? Nie rób tego Taki plan jest ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Po co? Przecież możesz pójść drogą Matsila.. Możesz zrobić te 350km ze swojego silnika, mieć dalej fajny dół itd. No i dalej to będzie FSTI z oryginalnym silnikiem. Nie psuj tego auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Wszystkie 2,5T chyba tak mają? ?? proszę o potwierdzenie... Urban legend. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 A to nie wiedziałem Na drugim forum przeczytałem hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 2,5T to silniki w Forkach XT i WRX-ach oznaczone jako EJ255,w STi mają oznaczenie EJ257,obie jednostki zbudowane są na identycznych blokach,półzamknietych. O ile ma być prawdą stwierdzenie Urban legend. to poproszę o konkrety. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 a już myślałem, że się zbłaźniłem cybel ma racje. Jak zawsze hehe Darecki. To fajne auto, a nie upalarka. Zostaw ten silnik na swoim miejscu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 (edytowane) Narazie przekładka idzie pełną parą deska już i panel gotowe , więc nie w głowie mi przebudowanie silnika, Rozmawiałem z Mańkiem jak z trwałością tej że konstrukcji. W końcu to JDM, powiedział że sam jest ciekawy. Załęże niedługo wątek jak się pozbieram do kupy, nie zaśmiecajmy wątku Edytowane 11 Października 2015 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Piotrowski Opublikowano 11 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 szkoda ze nie ma jdmow z kierownica po lewej stronie;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 2,5T to silniki w Forkach XT i WRX-ach oznaczone jako EJ255,w STi mają oznaczenie EJ257,obie jednostki zbudowane są na identycznych blokach,półzamknietych. O ile ma być prawdą stwierdzenie Urban legend. to poproszę o konkrety. Oczywiście masz rację. Jakoś w głowie mi siedziało info, pojawiające co jakiś czas, że 2.5 to closed deck. Mea culpa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gaceq Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 jak z trwałością tej że konstrukcji. W końcu to JDM, Wiesz, cały problem 2,5 leży w budowie jego bloku. Nie istniały inne seryjne bloki niż ten 257 więc taki Forek moim zdaniem jest tak samo narażony na jego przypadłości jaki inne 2,5... Mimo, że to zacny JDM W sumie trochę szkoda, że do forka STI nie dawali 2,0 JDM jak w we wszystkich tam Imprezach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 (edytowane) . Mimo, że to zacny JDM W sumie trochę szkoda, że do forka STI nie dawali 2,0 JDM jak w we wszystkich tam Imprezach Mi właśnie pasuje lepiej się zbiera, w końcu 2.5 silnik jest tak znany mechanikom że nie będzie problemu "jakby co" zapobiec skutkom awarii Edytowane 11 Października 2015 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 (edytowane) Na przyszły rok jak będzie wszystko ok, planuje remont i zakucie silnika w FSTI, na Bloku pół zamkniętym, celuje w 350 KM, z tym że kwota będzie dużo większa. Powyżej 300 KM problemem robi się sprzęgło i skrzynia. Nie ma sensu dla 5MT zwiększać tak mocy bo co innego nie wytrzyma. Inwestowanie w 2.0 poza naprawą jest bez sensu bo ten blok wytrzymuje w R/RA 280 KM bez większym modów. Sensem jest ustawianie 300 KM na bloku EJ255 na dartonach. Blok jest tańszy niż EJ257 od WRX czy forka a seryjny bez dartonów i tak jak pęknie to obok tych wzmocnień które ma EJ257. Zrobisz mega silnik rozwalisz skrzynie. Dlatego myślenie nie boli...... Edytowane 11 Października 2015 przez 4mamut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 On seryjnie ma 6mt w Forku, wiec bym się nie martwił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Blok jest tańszy niż EJ257 od WRX czy forka a seryjny bez dartonów i tak jak pęknie to obok tych wzmocnień które ma EJ257. Wskażesz różnice między blokami EJ 255 a EJ257? Powyżej 300 KM problemem robi się sprzęgło i skrzynia. Nie ma sensu dla 5MT zwiększać tak mocy bo co innego nie wytrzyma. Warto przeczytać o jakie auto chodzi,a tu mowa jest o Forku STi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Ad1.Poza wspornikami w EJ257 innych różnic nie ma. Scianka w obu blokach 6.5 mm. Dla porównania EJ20 ma 11 mm. Dlatego EJ255 czy EJ257 to kupa... Ad2. Nie ma znaczenia. Blok STI jest dla forka czy imprezy taki sam. Kupujesz EJ255 wstawiasz dartony i masz po sprawie. Skrzynia 5MT jest taka sama w XT jak i STI - porównując 5MT. Nie ma tam mega róźnic i nie ma co wierzyć w mega wytrzymałość tych skrzyń bo fizycznie o obudowie nie ma więcej miejsca. Owszem skrzynie 5mT serii 4.44 mają inny moduł zęba ale to tylko wpływa na ich wytrzymałosć względem serii w GT. W RA są szersze koła zębate ale o ok. 2 mm i to tylko bodajże 2 i 3 bieg. Z g....a bata nie ukręcisz. Nie silnik jest problem a napęd. Chcesz mieść +20% momentu więcej to zmień przełożenia w skrzyni (mowa o imprezie) przy 4.44 masz 13% więcej co daje remap na 40 KM dla porównania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Ad1.Poza wspornikami w EJ257 innych różnic nie ma. Scianka w obu blokach 6.5 mm. Dla porównania EJ20 ma 11 mm. Dlatego EJ255 czy EJ257 to kupa... Ad2. Nie ma znaczenia. Blok STI jest dla forka czy imprezy taki sam. Kupujesz EJ255 wstawiasz dartony i masz po sprawie. Skrzynia 5MT jest taka sama w XT jak i STI - porównując 5MT. Nie ma tam mega róźnic i nie ma co wierzyć w mega wytrzymałość tych skrzyń bo fizycznie o obudowie nie ma więcej miejsca. Owszem skrzynie 5mT serii 4.44 mają inny moduł zęba ale to tylko wpływa na ich wytrzymałosć względem serii w GT. W RA są szersze koła zębate ale o ok. 2 mm i to tylko bodajże 2 i 3 bieg. Z g....a bata nie ukręcisz. Nie silnik jest problem a napęd. Chcesz mieść +20% momentu więcej to zmień przełożenia w skrzyni (mowa o imprezie) przy 4.44 masz 13% więcej co daje remap na 40 KM dla porównania. EJ255/257 to oznaczenie typu silnika,natomiast bloki są identyczne,ale 300+KM dla tych bloków to nie jest problem.Tuleje Dartona to droga zabawa i kłopot z ich stabilnym obsadzeniem. Odnośnie punktu 2,to Forek STi ma 6mt w serii,ma również parę innych dodatków rodem z STi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się