Yanas Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Wymieniłem jarzma na używane,ale - chyba - "niewystukane", wymieniłem równocześnie z jarzmami klocki i tarcze na nowe . Cisza trwała może 100km jazdy po złych drogach (dziury i polna tarka, jazdy po dobrym asfalcie nie liczę).. Znów tłucze się lewa strona tylko, znów lekkie naciśnięcie hamulca ucisza to gów*o. Jako,że po podłych drogach jeżdżę zdecydowanie więcej niż statystyczny użytkownik Forka muszę to jakoś naprawić, najlepiej tanio. Co radzicie? To możliwe, żeby dobre jażma wyrobiły się do tego stopnia po tak małym przebiegu na dziurach? Ktoś na forum pisał o jakiś taśmach do wyciszania zacisków,ale czy to coś da? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Próbowałeś zmienić klocki na innego producenta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 9 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Są ATE, wcześniej miałem TRW i też stukało.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 A masz tam te blaszki z nierdzewki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 9 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Chyba mam, tzn taka blaszka widoczna na klocku od strony felgi, tak? Wszedłem przed chwilą pod auto o ewidentnie puka zacisk..znów. Ruszając nim góra-dół słychać metaliczne puknięcia, ale, cholera, jak to możliwe, że po wymianie jarzm(zacisków) było przez jakiś czas ok?? Błąd w montażu?Trzpienie są dość nowe, zestaw do regeneracji zacisków montowałem 10k km temu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Chyba mam, tzn taka blaszka widoczna na klocku od strony felgi, tak? Wszedłem przed chwilą pod auto o ewidentnie puka zacisk..znów. Ruszając nim góra-dół słychać metaliczne puknięcia, ale, cholera, jak to możliwe, że po wymianie jarzm(zacisków) było przez jakiś czas ok?? Błąd w montażu?Trzpienie są dość nowe, zestaw do regeneracji zacisków montowałem 10k km temu.. Nie te naklocku tylko te, które są pomiędzy klocek a jarzmo. Zapobiegają stukaniu klocków i wzajemnej korozji pomiędzy tym rowkiem w jarzmie a wypustem na klocku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlik Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Nie wiem, czy czegoś nie przekręcę, bo już za dobrze nie pamiętam, ale jest tam taki bolec (mocowany jest na nim zacisk?), który powinien mieć takie małe gumeczki. I jeżeli ich nie ma, to właśnie stuka. I cichnie przy delikatnym dotknięciu hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 10 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 U mnie pomogło nasmarowanie prowadnic gęstym lub inaczej twardym smarem , marki specyfiku nie znam bo mam go w pudełku po kawie , ale skuteczność znakomita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 10 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Dzięki,spróbuje tego patentu.Mam też w pudełku stare jarzma i zastanawiam się,czy można te wyrobione otwory jakoś mądrze naprawić,tzn. zmniejszyć ich średnicę.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Dzięki,spróbuje tego patentu.Mam też w pudełku stare jarzma i zastanawiam się,czy można te wyrobione otwory jakoś mądrze naprawić,tzn. zmniejszyć ich średnicę.. Sposoby są dwa. 1. Rozwiercić, wstawić nowe tuleje. 2. Dotoczyć nadwymiarowe trzpienie prowadnic. Oba bez sensu finansowego. U mnie pomogło nasmarowanie prowadnic gęstym lub inaczej twardym smarem , marki specyfiku nie znam bo mam go w pudełku po kawie , ale skuteczność znakomita. A chociaż barwę tego smaru pamiętasz? Chyba mam, tzn taka blaszka widoczna na klocku od strony felgi, tak? Wszedłem przed chwilą pod auto o ewidentnie puka zacisk..znów. Ruszając nim góra-dół słychać metaliczne puknięcia, ale, cholera, jak to możliwe, że po wymianie jarzm(zacisków) było przez jakiś czas ok?? Błąd w montażu?Trzpienie są dość nowe, zestaw do regeneracji zacisków montowałem 10k km temu.. Nie te naklocku tylko te, które są pomiędzy klocek a jarzmo. Zapobiegają stukaniu klocków i wzajemnej korozji pomiędzy tym rowkiem w jarzmie a wypustem na klocku. A dokładniej - należy posmarować powierzchnię między blaszką klocka (obowiązkowo dostarczaną w komplecie z nowymi klockami), a blaszką jarzma (w komplecie OEM). Obawiam się, że ta operacja jednak nie pomoże. Sam przejechałem już 15kkm bez tych drugich blaszek i odgłosów stukania nie uświadczyłem, za wyjątkiem tych, które pojawiają się na parkingu, przy cofaniu. W celach eksperymentu wymieniłem gumkę prowadnicy (26231FE020) i przesmarowałem wszystko w jednym kole - efekty stukania znikły po tej stronie. Tydzień później dołączyło drugie koło i od 1kkm stukania przy cofaniu brak. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 A czym smarowałeś te jarzma po montażu ? Ja też kiedyś smarowałem byle czym ale po posmarowaniu smarem mobila do łożysk lub smarem Mo2s do przgubów smar ten od wysokiej temp. od hamowania po tygodniu już tam nie istniał część odparowywała a z z reszty robił się cement. Moja rada Umyj wszystko dokładnie ekstrakcyjną, kup nowe gumki na piny i nasmaruj Bosch superfit lub ate plastilube. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 11 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Dzięki za porady! Całość składał mechanik, nie wiem jakiego smaru użył.. Ale przy okazji montażu płyty pod silnik poprosze go o sprawdzenie gumek i przesmarowanie odpowiednim smarem przeznaczonym do tych części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 W sklepach motoryzacyjnych mozna kupic specjalny smar w saszetkach do ukladów hamulcowych plastilube czy cos takiego 6zł/szt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 11 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Ok czyli pomysł na teraz jest taki,żeby kupić odpowiedni smar i ori gumkę dolnej prowadnicy zacisku i zmontować to odpowiednio, bo być może poprzednia się albo rozpuściła,albo smar był zły,albo jakiś błąd w montażu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 (edytowane) U mnie tez mechanik składał. Stukały jak cholera.Rozebrałem, przeczyściłem, blaszki od klocków podgiąłem, do tego smar(jakiś do tłoczków- cena ok 7 zeta za małą tubkę) w dużej ilości w prowadnice pod te gumki i jest ok. Minęło od tego ponad rok i cały czas cisza, z czego stał ze dwa miesiące bo nieszczęsny SBD padł. Edytowane 11 Października 2015 przez Łukasz Liwoch 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Jesli lapiesz za zacisk i lata to smar nie pomoze bo luz jest na prowadnicach. U mnie pomoglo po wymianie wspomnianych prowadnic + zalozenie nowych gumek (na dolnej prowadnicy jest gumka, miesci sie w specjalnie wyfrezowanej czesci. Podobno nie zawsze to pomaga bo luz moze byc juz na gniazdach a wtedy juz amen w pacierzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 12 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Lata, ale jakim cudem wyrobiłyby się gniazda na tak krótkim dystansie..? Prowadnice (piny) tez powinny być jeszcze ok, zmieniałem je około 15 tyś km temu. Dlatego mam nadzieję,że jednak wspomniana gumka+odpowiedni smar pomogą.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackphoenix1212 Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 (edytowane) Borykam się z podobnym problemem - i teraz uwaga - wymienione: klocki z blaszkami (nowe) + jarzma (nowe) + prowadnice (nowe) + gumki na prowadnicach dolnych (nowe) + gumki harmonijkowe/faliste (nowe). Wszystko przesmarowane, wyczyszczone, nowe i nadal piz.a jak jasna cholera na kostce brukowej. Tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, gumki stabilizatora również nowe. Hałas cichnie po delikatnm wciśnięciu hamulca. Ręce opadają, kończą się pomysły na rozwiązanie tego problemu. Może forum coś podpowie? Tak szczerze, to mam ochotę pozbyć się tego auta z ww. powodów P.S. Klocki, prowadnice, jarzma, gumki - wszystko ze znaczkiem Plejad. Edytowane 18 Października 2015 przez blackphoenix1212 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 19 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Nie pojmuję.. Jak to możliwe? Wszystkie elementy zmieniałeś mniej więcej w jednym czasie? U mnie było "jak ręką odjął" przez krótki czas po wymianie elementów, o których pisałem, ale wróciło. Dlatego trzymam się wersji nieprawiłowego montażu/smaru/rozpuszczonej gumki na dolnym pinie. Ruszając ręką zaciskiem stuka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subcharles Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 U mnie objawy takie same jak u autora wątku. Wymiana klocków, blaszek, smarowanie pomagało na max 50 km. Kilka dni temu wymieniłem prowadnice (zestaw naprawczy z gumkami 60 zł). Na razie jest super. Upajam sie brakiem jakichkolwiek stuków z zawieszenia / układu hamulcowego. Oby tak zostało ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rickson Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 (edytowane) U mnie było podobnie. Stukanie podczas jazdy po nierównościach. Po wciśnięciu hamulca ustawało. Okazało się że uszczelka jednego z tłoczków w zacisku była uszkodzona, naleciało syfu i tłoczek stanął. Rozebrałem obydwa przednie zaciski, wymieniłem wszystkie gumy, uszczelki i uszkodzone tłoczki.Efekt mega, jest cicho, stukania nie ma. Dodam tylko, że miałem wymienić same klocki i blaszki (myślałem że to ich wina). Edytowane 19 Października 2015 przez rickson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 19 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Rickson - a ile przejechałeś od tej operacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rickson Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Dopiero kilkaset km, robiłem to na początku miesiąca. W tym tygodniu będę miał trochę jeżdżenia - celuję w 1500km, mogę pod koniec tygodnia napisać czy coś się zmieniło.Jestem przekonany, że wyeliminowałem problem. Tak wyglądał tłoczek : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 19 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Tylko dlaczego zapieczony/brudny tłoczek miałbybyć przyczyną stukania? W moim starym aucie taki tłoczek powodował nierówne hamowanie/grzanie się jednej tarczy, ale nie stukanie.. Może to,co zrobiłeś przy okazji jego czyszczenia dało ten efekt ciszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rickson Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 (edytowane) Myślę, że przez jego zblokowanie klocek miał miejsce żeby "latać" w zacisku. Nie jestem specem w mechanice ;-) edit: stukanie dochodziło z koła, gdzie tłoczek był uszkodzony. Edytowane 19 Października 2015 przez rickson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się