Jump to content

sprzęgło


luka10003
 Share

Recommended Posts

witam. dzisiaj holowałem foresterem inne auto (busa) wiec włączyłem reduktor i ruszam...ale po chwili zaczęło być czuć sprzęgło...wiec wyłączyłem reduktor i na zwykłych biegach było ok. co może być przyczyną takiego zachowania się sprzęgła? dodam ze było ono wymieniane jakies 20-25tys km temu

Link to comment
Share on other sites

zwyczajnie , przypaliłeś sprzegło …. tak jak dzisiaj moja żona jak wsiadła do STI i pojechała po ciastka . Wraca i pyta czemu tak śmierdzi w tym aucie ?  :huh: . Za chwile wsiadłem i już wiedziałem …..  :biglol:  Tradycyjna kapusta  ;)

Link to comment
Share on other sites

no sory ale nie jeżdżę na pół sprzęgle...skoro nie przypaliłem go na zwykłych biegach to tym bardziej na reduktorze nie powinno się przypalić. szybciej jest przypalić sprzęgło w forku na zwykłych biegach niż na zredukowanych...czy się mylę?

Edited by luka10003
Link to comment
Share on other sites

Przypaliłeś,przygrzałeś sprzęgło przy ruszaniu na reduktorze,zapach nim dotrze do kabiny to chwila upłynie.Taka sytuacja nie jest rzadkością.Dlaczego na reduktorze a nie na zwykłych przełożeniach,to musisz odpowiedzieć sobie sam.Obroty silnika były takie same jak na zwykłych przełożeniach czy może wyższe ze względu na obciążenie holowanym busem?Czas puszczenia sprzęgła powinien być krótszy niż na normalnym przełożeniu. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Przypaliłeś,przygrzałeś sprzęgło przy ruszaniu na reduktorze,zapach nim dotrze do kabiny to chwila upłynie.

Niestety też mi się to przydarzyło. Czy kwalifikuje to sprzęgło do natychmiastowej wymiany czy zależy od "stopnia przypalenia"?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli był to sporadyczny przypadek i sprzęgło działa poprawnie,to nie ma podstaw do wymiany i powodów do obaw. ;)

W Subaru sprzęgła wytrzymują sporo i lekkie przypalenie tarczy kilka czy kilkanaście razy znoszą bez wpływu na poprawne działanie. :)

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

jak już tak o sprzęgłach w forkach gadamy- zauważyłem że mój forek nie lubi gdy się puści sprzęgło za szybko i nie chodzi mi tu o to że puszczam "zerojedynkowo", bo się przy jego długości i oporze nie da (choć dla chcącego...), ale o to że jak ruszam, to delikatnie odpuszczam aż "złapie", jak już się toczy to pół sekundy na półsprzęgle i dopiero za chwilkę odpuszczam (ale też nie gwałtownie).

Jak robię to od razu bez przytrzymania to lubi delikatnie "przymulić" (bo nie jest to do końca szarpnięcie), co ciekawe- nie ma znaczenia czy zmieniam z 1-2 czy 2-3 i do końca, nawet 4-5 puszczam sprzęgło stopniowo.

 

czy to kwestia sprzęgła które tak działa (TTTM), czy może tak działa AWD (na tym się nie znam, wielopłytki, wiskozy itp, zwał jak zwał ;) )?

 

oświeć mnie ktoś, bo to raczej podstawa, a nie SJS.

Link to comment
Share on other sites

@@cOijN przy ruszaniu N/A z AWD i masie auta,to lekki "mułek" przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu jest bardzo możliwy i normalny,do energicznego ruszania i napędzania N/A trzeba depnąć.

W stosunku do pozostałych kwestii,to ciężko coś wiążącego napisać bez znajomości auta i Twojej techniki,stylu jazdy.

Link to comment
Share on other sites

no nie, akurat gazu mu nie szczędzę, przy ruszaniu zawsze jest więcej jak jałowe 1,2-1,5krpm, sprawdzę dokładnie ile, ale koło 2, na pewno nie więcej jak 3.

 

przy zmianie powyżej 2 biegu prawa noga z automatu wraca do tej samej pozycji pedału gazu co była przed odpuszczeniem, to chyba normalne.

 

bardziej mi chodzi o to półsprzęgło, czy tylko ja tak ruszam i czy komuś też lubi szarpnąć jak za szybko puści.

Link to comment
Share on other sites

Z innej beczki, ciekawa informacja, której nie spotkałem na forum. Wiecie, że w Foresterach XT z lat 04-08 montowano najmocniejsze sprzęgło ;) co ciekawe mocniejsze nawet od Imprezy STI. Info potwierdzone w MTS.

 

Jeżeli ma ktoś inne dane z chęcią posłucham.

Edited by arnoldpe
Link to comment
Share on other sites

http://opposedforces.com/parts/info/30100AA881/

Według tej stronki Forki XT w różnych rocznikach,miały sprzęgła identyczne jak w WRX-ach,numery sprzęgieł do STi są inne.

SH ma identyczne sprzęgło jak wersje XT-eków poprzednich wersji.SBD ma kompletnie inne sprzęgło niż XT-ek.

Fajna strona. W ogóle ciekawy temat ;) strona podkreśla, że jest wersja beta nie koniecznie bezbłędną.

 

Będę niedługo u Pana Marka na chwile to może zahaczę temat.

Link to comment
Share on other sites

http://opposedforces.com/parts/info/30100AA881/

Według tej stronki Forki XT w różnych rocznikach,miały sprzęgła identyczne jak w WRX-ach,numery sprzęgieł do STi są inne.

SH ma identyczne sprzęgło jak wersje XT-eków poprzednich wersji.SBD ma kompletnie inne sprzęgło niż XT-ek.

 

uzupełnię powyższe jeszcze, że 2.0 nie ma sprzęgła z XT AA881 tylko AA851 (to samo co w SG 2.0na), różnic jest jeszcze parę

SH 2.0 XS http://opposedforces.com/parts/forester/en_s12/type_3/manual_transmission/clutch/

SH 2.5 XT http://opposedforces.com/parts/forester/en_s12/type_7/manual_transmission/clutch/

Link to comment
Share on other sites

 

 

że w Foresterach XT z lat 04-08 montowano najmocniejsze sprzęgło ;) co ciekawe mocniejsze nawet od Imprezy STI

 

Hm no nie do końca jednak , w XT 04-05 było sprzęgło starego typu ( ciągnione ) jak w GT czy WRX do 05. z kolei w FXT 06-08 jest sprzęgło typu ( pchane ) , ale żeby było mocniejsze jak w STI , to bym sie sprzeczał ..... W STI jest srednica 240mm w FXT czy WRX 230 mm . W sti nowa seria wytrzymuje ok 530-550 Nm z dociskien Nkowym pod 600Nm , gdzie w FXT czy WRX nie ma szans tego osiągnąć , 450-480 Nm przy dobrych wiatrach to jest max .

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja się nie łapie w tych oznaczeniach Forków...akurat mi coś pada sprzęgło - 2006 2.0 158KM po lifcie  i chciałbym wiedzieć jakie sprzęgło będę wcześniej czy później kupić...jak to sprawdzić , jakie polecacie, jakiej firmy itd...dzięki za wszelkie info początkującego suborowicza...;-)

Link to comment
Share on other sites

Polecamy oryginalne sprzęgła,są najbardziej odpowiednie i najmniej sprawiające kłopotów,jak widać trwałość też na odpowiednio wysokim poziomie.

Może nie będą najtańsze ale bezproblemowe i długo posłużą,można je też nabyć ciut taniej niż w ASO przynajmniej w kilku punktach w Polsce.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

dobra, to co polecacie do S'turbo 177 KM?

obecne wytrzymało 160 kkm, z tego co wiem poprzedni właściciel ciągał przyczepę kempingową

 

auto nie jest upalane, ale noga ciężka - OEM? czy exedy albo sachs też będzie ok?

koszta chyba porównywalne ~ 1000-1200 pln za komplet

Link to comment
Share on other sites

 

 

gdzieś kiedyś słyszałem, że dla Subaru sprzęgła robi exedy

Prawda,ale oryginał Subaru od zamiennika Exedy się różni,pisał o tym kilka razy Carfit,wspominał też parokrotnie o kłopotach z tymi zamiennikami.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...