kdebski Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Cześć, Nowe koła na zimę do mojego OBK to jak się okazuje nie lada problem. Tak przynajmniej twierdzi mój serwis. Twierdzi, że nie ma możliwości kupienia felg stalowych ani 18" ani 17", pozostają tylko alu. Trochę to wbrew moim przyzwyczajeniom - zawsze na zimę miałem felgi stalowe. Chcę Was zapytać o radę. Letnie koła to 225/60/18. Teoretycznie na zimę powinna być opona 225/65/17. No ale jaka felga, to znaczy jakie parametry felgi, żeby weszła bez problemu? Czy prawdą jest, że nie ma na rynku pasujących felg stalowych 18" i 17" do nowego OBK? Liczę na Wasze podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 (edytowane) Kup fajne alusy - OBK będzie ładnie wyglądał także zimą Rozmiar fabrycznych felg 17x7 ET 55, rozstaw śrub 5x114,3. ET w zakresie od 42-55 będzie ok. Im mniejsze ET, tym koło będzie bardziej wystawało na zewnątrz. Edytowane 6 Października 2015 przez spawalniczy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kdebski Opublikowano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 (edytowane) Kup fajne alusy - OBK będzie ładnie wyglądał także zimą Rozmiar felg 17x7 ET 55, rozstaw śrub 5x114,3. ET w zakresie od 42-55 będzie ok. Im mniejsze ET, tym koło będzie bardziej wystawało na zewnątrz. Wiem ze na Alu ładniej, zwłaszcza czarnych. Musze najpierw różnice w cenie poznać, bo jak się okazuje Zonka jeszcze potrzebuje na zimę kompletu opon i robi się problem :-P I dzięki za pełne info. Edytowane 6 Października 2015 przez kdebski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 I jeszcze otwór centrujący - 56,1 mm. Niefabryczne felgi będą miały większy otwór w który zakłada się specjalny pierścień centrujący dobrany do różnicy wielkości średnicy otworu w feldze i średnicy zewnętrznej piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 I czujniki TPMS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 O właśnie - zapomniałem. Ale to jest drażliwy temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Jeżeli jest takie ET jak piszę @spawalniczy to można rzec, że felgi które były dedykowane do modelu MY14 będą pasowały do MY15. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kdebski Opublikowano 7 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 O właśnie - zapomniałem. Ale to jest drażliwy temat Tak. Wogóle cała ta historia drażliwa. Rozmiar opon dziwny (mały wybór). Felgi też jakieś nietypowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 od paru dobrych lat nie zmieniam felg na zimę i jakoś się aluski trzymają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kdebski Opublikowano 7 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 od paru dobrych lat nie zmieniam felg na zimę i jakoś się aluski trzymają Na to liczę ;-) A jak nie, to się przemaluje i będą jeszcze ładniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 od paru dobrych lat nie zmieniam felg na zimę i jakoś się aluski trzymają Na to liczę ;-) A jak nie, to się przemaluje i będą jeszcze ładniejsze. Ja przemalowałem na czarne Ale to wynikało z faktu że zakupione auto stało na pocharatanych felgach A po za tym mój czarnuch ma być cały czarny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Jeżeli jest takie ET jak piszę @spawalniczy to można rzec, że felgi które były dedykowane do modelu MY14 będą pasowały do MY15. NIE, bo MY14 ma PCD 5x100, a MY15 (nowy model) juz jest 5x114.3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Jeżeli jest takie ET jak piszę @spawalniczy to można rzec, że felgi które były dedykowane do modelu MY14 będą pasowały do MY15. NIE, bo MY14 ma PCD 5x100, a MY15 (nowy model) juz jest 5x114.3 No to przepraszam za mój błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 od paru dobrych lat nie zmieniam felg na zimę i jakoś się aluski trzymają Większy sens zmiany widzę przy przejściu z letnich 18 na zimowe 17-tki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kdebski Opublikowano 7 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Jeżeli jest takie ET jak piszę @spawalniczy to można rzec, że felgi które były dedykowane do modelu MY14 będą pasowały do MY15. NIE, bo MY14 ma PCD 5x100, a MY15 (nowy model) juz jest 5x114.3 No to przepraszam za mój błąd. od paru dobrych lat nie zmieniam felg na zimę i jakoś się aluski trzymają Większy sens zmiany widzę przy przejściu z letnich 18 na zimowe 17-tki Pewnie. Tylko problem z doborem felg stalowych jest taki sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 A czemu tak się nastawiasz na stalowe? Stalowe 17-tki to rzadki produkt i pewnie cena będzie zbliżona do alufelg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kdebski Opublikowano 8 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 A czemu tak się nastawiasz na stalowe? Stalowe 17-tki to rzadki produkt i pewnie cena będzie zbliżona do alufelgSzczerze, to chyba po prostu z przyzwyczajenia :-) Taka pierwsza myśl. Już sobie odpuscilem. Będą Alu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Już sobie odpuscilem. Będą Alu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Czasem warto zmienić przyzwyczajenia na lepsze 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Czasem warto zmienić przyzwyczajenia na lepsze I model na nowszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kdebski Opublikowano 8 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Czasem warto zmienić przyzwyczajenia na lepsze I model na nowszy. Ale ja już nie mogę na nowszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
opti Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 A jakie gumy przy założeniu że zostają oryginalne felgi 18''? Znalazłem takie jak niżej ale nie mam z żadnymi doświadczeń bo jeździełm do tej pory na Good Year'ach ultra gripp a tych nie ma w wymaganym rozmiarze. Nokian Hakkapeliitta R2 225/60R18 104 R XLPirelli Sottozero 225/60R18 100 HContinental ContiWinterContact TS830 P 225/60 R18 104 V XLMichelin LATITUDE ALPIN LA2 225/60 R18 104 H XLPirelli SottoZero Serie 3 225/60 R18 100 H Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Czasem warto zmienić przyzwyczajenia na lepsze I model na nowszy. Ale ja już nie mogę na nowszy Może leonowi niekoniecznie chodziło o samochód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Continental ContiWinterContact TS830 jeździłem na takich w OBK MY10. Nie w wersji P ale parametry są praktycznie takie same. Są bardzo fajne na śniegu i w błocie pośniegowym. Trochę miękkie na asfalcie, zwłaszcza przy dużych prędkościach ale dzięki takiej mieszance bardzo ciche. Michelin LATITUDE ALPIN LA2 225/60 R18 104 H XL te będę testował w Forku XT. Jeśli w tym roku śnieg spadnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 W Skodzie 4x4 miałem Nokiany WR i były bardzo fajne. Potem miałem w OBK '11 Nokiany WR G2, niby wszystko ok, ale trzymanie boczne na mokrym asfalcie pod zdechłym Azorkiem. Każdy szybszy wjazd na rondo wiązał sie z uslizgiem obu osi. Drugi raz bym ich nie kupił. Teraz kupiłem Nokiany WR SUV 3 bo przypominają moje pierwsze Nokiany WR. Zobaczymy jak będzie. Felg nie zmieniałem w żadnym aucie wiec i tu zostały ori fele i opona 225/65R17. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się