Jump to content

koła zimowe do OBK MY15


kdebski
 Share

Recommended Posts

Cześć, 

 

Nowe koła na zimę do mojego OBK to jak się okazuje nie lada problem. Tak przynajmniej twierdzi mój serwis.

Twierdzi, że nie ma możliwości kupienia felg stalowych ani 18" ani 17", pozostają tylko alu. Trochę to wbrew moim przyzwyczajeniom - zawsze na zimę miałem felgi stalowe. 

 

Chcę Was zapytać o radę. Letnie koła to 225/60/18. Teoretycznie na zimę powinna być opona 225/65/17.

No ale jaka felga, to znaczy jakie parametry felgi, żeby weszła bez problemu? Czy prawdą jest, że nie ma na rynku pasujących felg stalowych 18" i 17" do nowego OBK? 

 

Liczę na Wasze podpowiedzi. 

 

Link to comment
Share on other sites

Kup fajne alusy - OBK będzie ładnie wyglądał także zimą ;)

 

Rozmiar fabrycznych felg 17x7 ET 55, rozstaw śrub 5x114,3.

 

ET w zakresie od 42-55 będzie ok. Im mniejsze ET, tym koło będzie bardziej wystawało na zewnątrz.

Edited by spawalniczy
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Kup fajne alusy - OBK będzie ładnie wyglądał także zimą ;)

 

Rozmiar felg 17x7 ET 55, rozstaw śrub 5x114,3.

 

ET w zakresie od 42-55 będzie ok. Im mniejsze ET, tym koło będzie bardziej wystawało na zewnątrz.

Wiem ze na Alu ładniej, zwłaszcza czarnych. Musze najpierw różnice w cenie poznać, bo jak się okazuje Zonka jeszcze potrzebuje na zimę kompletu opon i robi się problem :-P

 

I dzięki za pełne info.

Edited by kdebski
Link to comment
Share on other sites

I jeszcze otwór centrujący - 56,1 mm. Niefabryczne felgi będą miały większy otwór w który zakłada się specjalny pierścień centrujący dobrany do różnicy wielkości średnicy otworu w feldze i średnicy zewnętrznej piasty.

Link to comment
Share on other sites

 

od paru dobrych lat nie zmieniam felg na zimę i jakoś się aluski trzymają :)

Na to liczę ;-) A jak nie, to się przemaluje i będą jeszcze ładniejsze.

 

Ja przemalowałem na czarne  :)

Ale to wynikało z faktu że zakupione auto stało na pocharatanych felgach

A po za tym mój czarnuch ma być cały czarny  ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli jest takie ET jak piszę @spawalniczy to można rzec, że felgi które były dedykowane do modelu MY14 będą pasowały do MY15.

 

NIE, bo MY14 ma PCD 5x100, a MY15 (nowy model) juz jest 5x114.3

Link to comment
Share on other sites

 

Jeżeli jest takie ET jak piszę @spawalniczy to można rzec, że felgi które były dedykowane do modelu MY14 będą pasowały do MY15.

 

NIE, bo MY14 ma PCD 5x100, a MY15 (nowy model) juz jest 5x114.3

 

 

No to przepraszam za mój błąd.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeżeli jest takie ET jak piszę @spawalniczy to można rzec, że felgi które były dedykowane do modelu MY14 będą pasowały do MY15.

NIE, bo MY14 ma PCD 5x100, a MY15 (nowy model) juz jest 5x114.3

No to przepraszam za mój błąd.

 

od paru dobrych lat nie zmieniam felg na zimę i jakoś się aluski trzymają :)

Większy sens zmiany widzę przy przejściu z letnich 18 na zimowe 17-tki

Pewnie. Tylko problem z doborem felg stalowych jest taki sam.
Link to comment
Share on other sites

A czemu tak się nastawiasz na stalowe? Stalowe 17-tki to rzadki produkt i pewnie cena będzie zbliżona do alufelg

Szczerze, to chyba po prostu z przyzwyczajenia :-) Taka pierwsza myśl.

Już sobie odpuscilem. Będą Alu.

Link to comment
Share on other sites

A jakie gumy przy założeniu że zostają oryginalne felgi 18''?

 

Znalazłem takie jak niżej ale nie mam z żadnymi doświadczeń bo jeździełm do tej pory na Good Year'ach ultra gripp a tych nie ma w wymaganym rozmiarze.

Nokian Hakkapeliitta R2 225/60R18 104 R XL
Pirelli Sottozero 225/60R18 100 H
Continental ContiWinterContact TS830 P 225/60 R18 104 V XL
Michelin LATITUDE ALPIN LA2 225/60 R18 104 H XL
Pirelli SottoZero Serie 3 225/60 R18 100 H

Link to comment
Share on other sites

 

 

Continental ContiWinterContact TS830
 

 

jeździłem na takich w OBK MY10. Nie w wersji P ale parametry są praktycznie takie same. Są bardzo fajne na śniegu i w błocie pośniegowym. Trochę miękkie na asfalcie, zwłaszcza przy dużych prędkościach ale dzięki takiej mieszance bardzo ciche.

 

 

 

Michelin LATITUDE ALPIN LA2 225/60 R18 104 H XL

 

te będę testował w Forku XT. Jeśli w tym roku śnieg spadnie :)

Link to comment
Share on other sites

W Skodzie 4x4 miałem Nokiany WR i były bardzo fajne. Potem miałem w OBK '11 Nokiany WR G2, niby wszystko ok, ale trzymanie boczne na mokrym asfalcie pod zdechłym Azorkiem. Każdy szybszy wjazd na rondo wiązał sie z uslizgiem obu osi. Drugi raz bym ich nie kupił. Teraz kupiłem Nokiany WR SUV 3 bo przypominają moje pierwsze Nokiany WR. Zobaczymy jak będzie. Felg nie zmieniałem w żadnym aucie wiec i tu zostały ori fele i opona 225/65R17.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...