Skocz do zawartości

Jaka waga Sti GD po odelżeniu?


Kts

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.

Jaką wagę mogę osiągnąć w tej budzie po:

 

-brak klimy

-środek "wypatroszony": brak elektryki w szybach, podsufitka zdjęta, brak wygłuszeń, fotele kubełkowe, pasy szelkowe zamontowane

-brak klatki bezpieczeństwa

 

Czy okolice 1280kg-1300kg na lekkiej feldze sa realne?

 


...up

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogach podają wagę w przedziale 1425-1460kg,tylko to jest waga na "sucho".Zejście nawet do 1300kg bez gmerania przy blachach,to raczej nie jest możliwe.

Waga wypatroszonego GC8 z klatką oscyluje w okolicach 1250kg.Bębnowy Yeti gdzie blach jest niewiele waży ~1200kg.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Cybel dziękuje za pomoc.

Jestem po ważeniu mojej kobyłki auto z wypatroszonym bagażnikiem fotelami kubełkowymi , bez klimatyzacji z połową baku waży 1375kg czyli około stówka już mniej.

Do wyjęcia zostało resztę srodka, likwidacja prądów w drzwiach,tylne drzwi chcę w laminatach, do wymiany tylna klapa też na laminat. Może pokuszę sie też o lekki akumulator.

Wtedy zobaczymy czy czy będą okolice 1300kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogach podają wagę w przedziale 1425-1460kg,tylko to jest waga na "sucho".Zejście nawet do 1300kg bez gmerania przy blachach,to raczej nie jest możliwe.

Waga wypatroszonego GC8 z klatką oscyluje w okolicach 1250kg.Bębnowy Yeti gdzie blach jest niewiele waży ~1200kg.

cybel, ale nie zapominaj, że klatka to kilkadziesiąt kg, tak samo jak i skrzynia sekwencyjna waży więcej od zwykłej. do tego dochodzą drobiazgi w postaci np wagi opon i felg, hamulców większych bądź mniejszych itd itp. ciężko porównywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie robienie lekkiej rajdów z GD nie jest łatwym tematem. Nie dla fanu @@beben pozbył się hawka i zbudował Yeti ;).


Wg specjalistów te 2 budy w podobnych specyfikacjach dzieli 150-200kg, co w efekcie końcowym jest przepaścią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

GC w nadwoziu z 1.6 Gl bez duzych staran 1060kg
 

I o czym to świadczy?Taką wagę masz w dowodzie rejestracyjnym a ważyłeś auto? ;)

Parę istotnych różnic między wersją N/A a turbo jednak jest.Zbiornik paliwa,felgi,hamulce,zawieszenie itd.

Wykorzystaj budę z N/A do budowy "upalarki" i zważ,to zobaczysz różnicę. :)

 

 

ale nie zapominaj, że klatka to kilkadziesiąt kg, tak samo jak i skrzynia sekwencyjna waży więcej od zwykłej. do tego dochodzą drobiazgi w postaci np wagi opon i felg, hamulców większych bądź mniejszych itd itp. ciężko porównywać.

Nic przecież nie porównuję.Napisałem,że wypatroszone GC8 z klatką,ze swoimi gratami czyli hamulce,napęd itd. będzie ważyć ~1250kg,jak nie więcej.

Bębnowy Yeti był budowany z założeniem jak najniższej wagi,szyby z plexi,aluminiowy dach itd,że graty wytrzymujące i powstrzymujące te moce trochę ważą,to wyszła waga w okolicach 1200 kg.

Moje wypociny dotyczyły kłopotów z osiągnięciem założonej wagi,nawet w przypadku gdy używamy nadwozia auta sporo lżejszego niż buda GD. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie podwazam roznic NA i turbo; jeszcze dozbrojonego. Pisze co mam zwazone. Stan wyjsciowy 1.6 Gl 1160kg.Lekkie maska i klapa, jak najlzejsze fotele, zawias alu, maly akumulator, lekki zamach i koła pasowe. Jak najlzejsze felgi. Brak klimy, brak of course airbag'ów. Dbałość o każdy detal; patrz zmiana na lżejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Cybel dziękuje za pomoc.

Jestem po ważeniu mojej kobyłki auto z wypatroszonym bagażnikiem fotelami kubełkowymi , bez klimatyzacji z połową baku waży 1375kg czyli około stówka już mniej.

Do wyjęcia zostało resztę srodka, likwidacja prądów w drzwiach,tylne drzwi chcę w laminatach, do wymiany tylna klapa też na laminat. Może pokuszę sie też o lekki akumulator.

Wtedy zobaczymy czy czy będą okolice 1300kg

 

Teraz zostało najdroższe :) 

Duzo urwiesz na tylnych drzwiach , a dokładnie 38 kg na parze , jak chcesz iść na całosc , to musisz rozebrać auto do śrubki , powycinać niepotrzebne blachy, wzmocnienia , wywiercić sporo dziur, poobcinać sporo śrub , lub zastąpic je lekkimi ( tytan, albo jakiś stop ) , usunąć konserwację i masy bitumiczne itd.itd, przy sporych nakładach możesz zejsc do ok 1200-1250kg. , mozną jeszcze 6kg zdjąć ze skrzyni biegów zamawiając lekki wkład "KAPS" . Ale pamietaj , po takim zabiegu , trzeba rozsądnie dobrać zawias , i miec wagę na poszczególne koła , żeby zbalansować auto, bo będzie sie zupełnie inaczej prowadziło ( niezbyt dobrze ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Stan wyjsciowy 1.6 Gl 1160kg.

 

GC w nadwoziu z 1.6 Gl bez duzych staran 1060kg

A widzisz,tu już jest mowa o "wypatroszonym" autku.Ale to już dość szeroki zakres zmian. ;)

 

 

Lekkie maska i klapa, jak najlzejsze fotele, zawias alu, maly akumulator, lekki zamach i koła pasowe. Jak najlzejsze felgi. Brak klimy, brak of course airbag'ów

 Dość kosztowne i pracochłonne urwanie 100kg.Nie wiem czy nie droższe od dodawania koni i niutków. ;)

O Carfit już podsumował wszystko. :)

Czyli taniej i szybciej popracować nad mocą,bo zejście z wagi tanie nie jest i pociąga dodatkowe koszta zestrojenia zawiasu,balansu hamulców itd.

Łatwo nie jest te klocki dobrze poukładać. ;)  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a to awd chociaż? czy fwd?

a rozmawiamy o renault czy subaru?

 

 

Stan wyjsciowy 1.6 Gl 1160kg.

 

 

GC w nadwoziu z 1.6 Gl bez duzych staran 1060kg

A widzisz,tu już jest mowa o "wypatroszonym" autku.Ale to już dość szeroki zakres zmian. ;)

Lekkie maska i klapa, jak najlzejsze fotele, zawias alu, maly akumulator, lekki zamach i koła pasowe. Jak najlzejsze felgi. Brak klimy, brak of course airbag'ów

Dość kosztowne i pracochłonne urwanie 100kg.Nie wiem czy nie droższe od dodawania koni i niutków. ;)
Niutków zawsze za malo:-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jak chcesz iść na całosc , to musisz rozebrać auto do śrubki , powycinać niepotrzebne blachy, wzmocnienia , wywiercić sporo dziur, poobcinać sporo śrub , lub zastąpic je lekkimi ( tytan, albo jakiś stop ) , usunąć konserwację i masy bitumiczne itd.itd, przy sporych nakładach możesz zejsc do ok 1200-1250kg. , mozną jeszcze 6kg zdjąć ze skrzyni biegów zamawiając lekki wkład "KAPS" . Ale pamietaj , po takim zabiegu , trzeba rozsądnie dobrać zawias , i miec wagę na poszczególne koła , żeby zbalansować auto, bo będzie sie zupełnie inaczej prowadziło ( niezbyt dobrze ) 

 

 

Semperit co ma waga GC 1,6 N/A do wagi STI GD po odelżeniu?

pokazuje możliwości anoreksji;  idąc tropem jak powyżej. I tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit dziękuję za rzeczową odpowiedz. Chyba nie pujdę jednak w laminaty bo o balansie fury po takiej "głodówce" nie pomyślałem. Zrobię całą resztę....

Orientujesz się/ orientujecie się może jak ma się waga samej szyby bocznej w stosunku do poliwęglanu? Zostawił bym z tyłu blachę i wymienił tylko szyby.

Edytowane przez Kts
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...