MartiniOCP Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 (edytowane) HejOutback, 2006, 2.5 SOHC 165KMKolejne podejście i próba uzdrowienia auta. Cały czas szukam powodu nie najlepszej pracy motoru, szczególnie w momencie wkręcania się na obroty [wibracje, tak jakby przy uszkodzonej poduszce, tyle, że poduchy są ok.] Przypomniałem sobie, że przy zdejmowaniu przepustnicy do czyszczenia, była ona lekko uchylona. Z kolei chodząc po szrotach widziałem kilka takich przepustnic całkiem domkniętych. Więc - jeśli ktoś wie - jak to ma być? Czy przepustnica ma być w "stanie spoczynku" całkiem domknięta, czy ba być prześwit [jakiś 1cm, w każdym razie wyraźne uchylenie] Może coś jednak jest nie tak z krokowym, który tym steruje - w moim aucie zespolony z przepustnicą. Dodam, że jak dotychczas usprawniałem ten silnik na wiele sposobów -nowe kable/ świece -regulacja zaworów -czyszczenie przepustnicy, przepływomierza -sprawdzenie cewki [ok] -sprawdzenie sprężania [12x4] -wymiana czujnika biegu jałowego [tak chyba dla sportu] Zostaje jeszcze lamda [ale nie wywala błędu, jedynie co jakiś czas - 1/2 miesiące - błąd 0420 czyli katalizator] no i teraz ta przepustnica mnie męczy. Aha, podejrzenie padło również na pedał gazu. Co wy na to. Dzięki z góry. Edytowane 3 Października 2015 przez MartiniOCP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jorgen Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Może któryś wtrysk niedomaga Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 (edytowane) Hej Outback, 2006, 2.5 SOHC 165KM Kolejne podejście i próba uzdrowienia auta. Cały czas szukam powodu nie najlepszej pracy motoru, szczególnie w momencie wkręcania się na obroty [wibracje, tak jakby przy uszkodzonej poduszce, tyle, że poduchy są ok.] Przypomniałem sobie, że przy zdejmowaniu przepustnicy do czyszczenia, była ona lekko uchylona. Z kolei chodząc po szrotach widziałem kilka takich przepustnic całkiem domkniętych. Więc - jeśli ktoś wie - jak to ma być? Czy przepustnica ma być w "stanie spoczynku" całkiem domknięta, czy ba być prześwit [jakiś 1cm, w każdym razie wyraźne uchylenie] Może coś jednak jest nie tak z krokowym, który tym steruje - w moim aucie zespolony z przepustnicą. Dodam, że jak dotychczas usprawniałem ten silnik na wiele sposobów -nowe kable/ świece -regulacja zaworów -czyszczenie przepustnicy, przepływomierza -sprawdzenie cewki [ok] -sprawdzenie sprężania [12x4] -wymiana czujnika biegu jałowego [tak chyba dla sportu] Zostaje jeszcze lamda [ale nie wywala błędu, jedynie co jakiś czas - 1/2 miesiące - błąd 0420 czyli katalizator] no i teraz ta przepustnica mnie męczy. Aha, podejrzenie padło również na pedał gazu. Co wy na to. Dzięki z góry. A nie lepiej podłaczyc pod komputer i patrzyć na parametry ? masz tam takie wartosci jak kąt wychylenia przepystnicy w % czy kąt wychylenia pedału gazu również w %. klapka elektrycznej przepstnicy w pozycji wyłączonej powinna być zamknieta , ale to nigdy nie jest idealny kąt 90st. w stosunku do cylindra przepustnicy. Moze to być 88-89st. ( tak na oko ) ale nie powinna być uchylona , ale jakbyś tak miał , to miałbyś problem z obrotami na jałowym nbiegu Masz LPG ? Edytowane 3 Października 2015 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartiniOCP Opublikowano 3 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 (edytowane) Dzięki za odzew. Mam problemy na jałowym, tzn. nie jest to jakaś tragedia, ale utrzymują się na ok. 1000 obr./ min. Czasem podskoczą do 1100, a czasem jak mu coś odbije to nawet do 3 tyś. - strasznie denerwujące przy puszczaniu sprzęgła w korku, można komuś przyfasolić z zaskoczenia Powinny być chyba w okolicy 800. LPG na pokładzie, ale nie sądzę, żeby był związek. Jest to instalacja fazy ciekłej, i na lpg auto pracuje znacznie lepiej niż na PB. Poza tym, przed założeniem instalki, objawy również występowały. W zasadzie to lpg umożliwia w miarę normalną eksploatację. Co do położenia pedału gazu/ przepustnicy - czy wskazania na kompie pokładowym są wystarczająco adekwatne? Jeśli tak, to pasek położenia pedału gazu przesuwa się płynnie razem z ruchem pedału. OBD SCAN również dobrze na to reaguje. A, jeszcze jedno - na obd scan, w programie torque, pokazuje mi wydajność MAF'a na poziomie 4.3/4.5 g/s, na jałowym. Czy te wartości są ok? Widziałem jakiś film na sieci [chyba z imprezy WRX, 2.0] i tam gość - przed czyszczeniem przepływki - miał jakieś 3.6 g/s. Wg niego to za dużo, po czyszczeniu spadło do ok. 2.5/ 2,8 i auto ponoć znacznie lepiej chodziło. Z tą przepustnicą to tam powinien być chyba taki minimalny prześwit - tak jak mówisz 88, 89 stopni. U mnie można włożyć palucha w tę dziurę... Czy podłączenie pod kompa serwisowego rzeczywiście coś da? Dzięki Edytowane 3 Października 2015 przez MartiniOCP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jorgen Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 (edytowane) U mnie jak miałam walnięta przeplywke to na jałowym obroty mi falowały ale żadnego błędu nie pokazywał po podłączeniu pod kompa. Po wymianie przeplywki chodził jak zegarek Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 3 Października 2015 przez jorgen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Mam problemy na jałowym, tzn. nie jest to jakaś tragedia, ale utrzymują się na ok. 1000 obr./ min. Czasem podskoczą do 1100, a czasem jak mu coś odbije to nawet do 3 tyś. - strasznie denerwujące przy puszczaniu sprzęgła w korku, można komuś przyfasolić z zaskoczenia Powinny być chyba w okolicy 800. sprawdz , wymien , wyczyść zawór od odmy , to totalna podstawa ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartiniOCP Opublikowano 3 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 To ten czerwono-czarny z kulką w środku za 30zł? Jeśli tak, to czyściłem ze 3 razy. BARDZO chciałem zmienić, tyle, że w ASO mechanik popatrzył i stwierdził, że ten zawór działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 To ten czerwono-czarny z kulką w środku za 30zł? Jeśli tak, to czyściłem ze 3 razy. BARDZO chciałem zmienić, tyle, że w ASO mechanik popatrzył i stwierdził, że ten zawór działa. sorry ale trudno mi polemizować , bez diagnostyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartiniOCP Opublikowano 3 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Nie wiem czy chodzi o ten zawór zakładany na wężyk, czy wkręcany w kolektor, czy ten co ponoć występuje tylko z kolektorem. Ja zajmowałem się tym na wężyku - kulka w środku lata, czy tam sprężynka. Ten mój to coś takiego [tu akurat daewoo] http://www.hdmot.pl/galerie/z/zawor-pcv-odpowietrzenia_7109.jpg a Tobie chyba chodzi o to, tak? http://www.forum.subaru.pl/uploads/post-13195-0-55405900-1371462821.jpg Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 20 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 Moja przepustnica na postoju jest wychylona o 12,5%, natomiast przy pedale w podłodze pokazuje mi tylko 78,8%. Czy tak powinno być? Przepustnicę dopiero, co wyczyściłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 20 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 elm327 też pokazuje przy "bucie w podłodze" jakieś 80%.... ej253, czyli 2.5 SOHC. Widać, ten typ tak ma 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 20 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 @Jumpman, dzięki. Uspokoiłeś mnie Swoją drogą, jakby jednak osiągnąć większe wychylenie przepustnicy i podać odpowiednią ilość paliwa, to by nie wpadło kilka kucyków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Hmm, ciekawe, w EJ20 150KM jest max. 78%... 12% na biegu jałowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się