Jump to content

Szarpanie i falowanie obrotów


Wampir0803
 Share

Recommended Posts

Witam

Kolejny raz proszę forumowiczów o pomoc z moim forkiem mam nadzieję że po raz kolejny mnie nie zawiedziecie.

 

Mam taki problem:

Forek 2,0 2005 rok, 158 KM instalacja LPG.

Przy niskich obrotach obroty falują od 1500 do 300 a czasami nawet gaśnie, cały samochód się trzęsie - zarówno na gazie jak i benzynie.

Wyczyściłem przepustnicę i sondy lambda, byłem u gazownika.

Byłem u miejscowego mechanika który podłączył diagnostykę, ale nie mógł skasować błędów - uważał że kabel wysokiego napięcia jest do wymiany (u mnie nie ma kabli tylko cewki na każdej świecy).

Byłem w serwise ASO (subaru) - skasowali błędy - nie wykryli nowych błędów w elektryce, tylko stwierdzili że w kolektorze ssącym jest zbyt wysokie ciśnienie - ich zdaniem jest to spowodowane rozregulowaniem rozrządu (koszt 3500 - 4000)

 

Macie jakieś pomysły.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie trzeba zdjąć pokrywę zaworów przynajmniej z jednej strony i sprawdzić luzy zaworowe. Wartości podane są na naklejce pod maską od strony kierowcy. Sprawdź jak najszybciej , bo jazda na podpartych zaworach grozi  wypaleniem gniazd zaworowych a co za tym idzie grube koszty. Przy LPG warto sprawdzać co około 50kkm.

Link to comment
Share on other sites

Głowice masz dwie,tuż przy podłużnicach masz dekle , dostęp kiepski ale da się . Jak masz jakie takie pojecie to sprawdzić moższ sam, ale jeżeli trzeba regulować to zleć to komuś kto ma doświadczenie w DOHC to nie takie proste,

Link to comment
Share on other sites

Link do manuala

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/

Długo się otwiera ale działa.

Sprawdzić samemu to nie jest problem,ale regulacja to już inna sprawa.ASO do tej operacji wyciąga silnik,inne warsztaty potrafią sobie poradzić bez tego.Do regulacji potrzebne są szklanki ewentualnie ich szlif,tu już podejrzewam polegniesz. ;)

Link to comment
Share on other sites

W tym autku nie zrobisz regulacji zaworów opierając się na wiedzy z forum. Sprawdzenie z jednej strony przez ogarniętego mechanika da Ci pojęcie, co do tego jak jest z zaworami. Jak jest źle a przy 40000 na gazie może nie być dobrze to tylko szklanki...szklanki ...:(;)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Patrzyłem dziś na te dekle faktycznie, mało miejsca ale jestem w stanie to zrobić, tylko nie wiem czego się spodziewać po ich odkręceniu.

 

Poza tym od wczoraj jeżdżę na paliwie z dodatkiem środka do paliwa dla silników z gazem, zrobiłem 500 km i wydaje mi się że jest różnica, samochód tak nie drga i nie gaśnie na wolnych obrotach.

Zastanawia mnie jeszcze jedno, wyczyściłem przepustnicę i na chwilę było lepiej - być może trzeba przeczyścić jeszcze kolektor ssący - czy można to zrobić bez jego odkręcania?

 

I jeszcze jedno może się mylę ale czy ciśnienie w kolektorze ssącym nie wytwarzają wtryskiwacze i to przez nie jest zbyt wysokie ciśnienie?

 

Co myślicie o moich pomysłach.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...