Marcin Jurgowian Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Witam, posiadam impreze gl 2.0 125 km automat, silnik nie jest w najgorszej kondycji ale troche mocy mu brakuje i oleju troche lubi wypic, wiec tak sie zastanawiam zamiast ewentualnie remontowac moze by tak zrobic swap. Zastanawialem sie nad 2.2 z legacy tylko pytanie dokladie ktory silnik bo z tego co poczytalem to z II powinno byc najmniej problemow. Bardziej zastanawia mnie czy jes mozliwosc zamontowania silnika 2.2 160 KM co dodatkowo sie z tym wiaze lub silnik 2.5 z legacy, albo z nowszej imprezy 2.0. I pytanie do ktorych silnikow skrzynia spasuje i czy jest to realne ze wytrzyma bez zmiany? Za wszelkie podpowiedzi dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 2.2 160 KM A co to? A skąd to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jurgowian Opublikowano 1 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 (edytowane) nie pamietam juz dokladnie gdzie znalazlem to info ale byly montowane w Impreze chyba wersje japonskie i w Outback. W 100% pewny nie jestem i moge sie mylic znalazlem cos takiego wiec raczej sa http://otomoto.pl/oferta/subaru-impreza-outback-sport-2-2-l-1997r-klima-gaz-ID4p9Eoz.html Edytowane 1 Października 2015 przez harnas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Co byś nie myślał, nie kombinował, to odpowiedź na Twoje zmartwienie będzie jedna: Sprzedaj co masz i kup GT. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jurgowian Opublikowano 1 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 myslalem nad tym i niestety ale jeszcze nie teraz, dwie rzeczy ktore mnie martwia to: spalanie, moja impreza pali ok 14 l Lpg wiec to nie jest duzo a na turbo mogl bym troche nie wyrobic rocznie jezdze ok 25 tys km, a nie wiem czy to dobry pomysl Gt i Lpg, a drugie to skrzynia musze miec automata poniewaz mam przerobiony samochod ze wzgledu na niepelnosprawnosc i gaz z hamulec obsluguje reka w automacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 (edytowane) Tak wygląda komputer do imprezy gc z silnikiem ej 22 skrzynia AT rocznik 97/98 . Jeśli masz inną kostkę do sterownika wymienić musisz wiązkę + sterownik. Silnik najlepiej kompletny, jak będzie z auta ze skrzynią AT mniejsze prawdopodobieństwo że będzie zamęczony choć to i tak loteria. A nie myślałeś poszukać takiej imprezy jak w tym ogłoszeniu, ten konkretny egzemplarz to bym odradzał bo ma mieszalnikową instalację lpg. Sorry za jakość foto ale obiektyw w telefonie trochę zorany już jest. Edytowane 1 Października 2015 przez andre82 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 znalazlem cos takiego wiec raczej sa http://otomoto.pl/of...z-ID4p9Eoz.html Znalazłeś fanaberie handlarza. EJ221 Naturally Aspirated Horsepower: 135 bhp (101 kW; 135 bhp) @ 5800 rpm Torque: 137 lb·ft (186 N·m) @ 4800 rpm EJ222 Naturally Aspirated (1999) Horsepower: 142 bhp (106 kW; 144 PS) @ 5600 rpm Torque: 149 lb·ft (202 N·m) @ 3600 rpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Info na pewno miał stąd https://pl.wikipedia.org/wiki/Subaru_Impreza#Modele_ameryka.C5.84skie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jurgowian Opublikowano 1 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 IMAG0463.jpgIMAG0464.jpg Tak wygląda komputer do imprezy gc z silnikiem ej 22 skrzynia AT rocznik 97/98 . Jeśli masz inną kostkę do sterownika wymienić musisz wiązkę + sterownik. Silnik najlepiej kompletny, jak będzie z auta ze skrzynią AT mniejsze prawdopodobieństwo że będzie zamęczony choć to i tak loteria. A nie myślałeś poszukać takiej imprezy jak w tym ogłoszeniu, ten konkretny egzemplarz to bym odradzał bo ma mieszalnikową instalację lpg. Sorry za jakość foto ale obiektyw w telefonie trochę zorany już jest. dzieki za porade pozniej zobacze jaka kostka bo nie jestem pewien. Tak jak mówisz najlepiej bylo by zamienic na taka impreze ale ciezko bedzie znalesc, chociaz gdybym znalazł cos takiego to z mila checia bym zamienil. znalazlem cos takiego wiec raczej sa http://otomoto.pl/of...z-ID4p9Eoz.html Znalazłeś fanaberie handlarza. EJ221 Naturally Aspirated Horsepower: 135 bhp (101 kW; 135 bhp) @ 5800 rpm Torque: 137 lb·ft (186 N·m) @ 4800 rpm EJ222 Naturally Aspirated (1999) Horsepower: 142 bhp (106 kW; 144 PS) @ 5600 rpm Torque: 149 lb·ft (202 N·m) @ 3600 rpm cos mi to nie pasowało teraz juz wszystko jasne, ale tak czy tak to silnik ej222 spokojnie by wystarczył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 ej222 na pewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jurgowian Opublikowano 1 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 ej222 na pewno to teraz kolejne pytanie gdzie takie cudo nabyć w dobrym stanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 (edytowane) Z racji wieku aut z tym silnikiem przebieg rzedu 300kkm bedzie standardem. imprez z tym silnikiem tez za wiele w Polsce pewnie nie znajdziesz najszybciej to z Usa sciagnac ale dolar teraz drogi a i koszta transportu akcyza wyniosa wiecej niz wartosc rynkowa auta. Szybciej pewnie znajdziesz legaca z tym silnikiem. Edytowane 2 Października 2015 przez andre82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jurgowian Opublikowano 2 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 (edytowane) Właśnie tego się obawiam ze kupię silnik do remontu, ale lepiej dołożyć tą cenę silnika a mieć ten przyrost mocy, gdzie remontować teoretycznie i tak cos może będę musial. A jak się ma sprawa z silnikiem 2.5 ? Jak to ze sobą "ozenic" chodzi mi o to co ze skrzynią ? Albo czy próbował ktoś zamontować z nowszej imprezy 2.0 160km ? Edytowane 2 Października 2015 przez harnas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 EJ25 powinien pasować, do tego wiązka od silnika wiązka do komputera komputer i ktoś kto ogarnie kabelkologię. 2.0 160 KM był w hawku i z tego co pamiętam inna belka pod silnik więc może być więcej zabawy. Najlepszą chyba opcją będzie jednak zmiana autka na mocniejsze, postawisz do pana Miecia żeby zrobił swapa bo taniej i może byc później spory problem bo druciarstwo i wszelakie patenty mogą i zemszczą się. Postawisz do fachowca który ogarnia subaru to niestety ale kosztować parę złociszy będzie i może się okazać że koszta jakie poniosłeś plus wartość twego auta to suma za którą możesz kupić subaru w automacie z mocniejszym silnikiem. Musisz policzyć co bardziej CI się opłaca. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Calkiem niedawno na olx i allegro stal ladny Bugeye wrx w automacie za ok 15k. Co do swapa to w którymś temacie bylo ze 2.5 sohc nawet na kompie id 2.0 pojedzie.Wiazka pasuje a komp ogarnie.Moze tak być bo np w mazdach 2.0 v6 swap na 2.5v6 nie wymusza zmiany kompa.Seryjne ecu bez problemu ogarnia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jurgowian Opublikowano 2 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 andre82 dzieki za porady i sugestie, pewnie rzeczywiscie najmadrzej i najprosciej bedzie zrobic tak jak piszesz, tylko wtedy najlatwiej bylo by znalezc jakies legacy 2.5 a nie ukrywam ze impreza bardziej mi sie podoba i to w takiej budzie jaka mam i stad ten dylemat a u siebie wiem ze mam zdrowa bude sprawne napedy i skrzynie, jedynie silnik ma troche malo mocy i bierze olej, a mam obawe ze moge kupic cos innego co za chwile moze miec podobny problem z zuzyciem silnika. Aczkolwiek nie watlwie po przeliczeniu olaca sie kupic inne subaru Calkiem niedawno na olx i allegro stal ladny Bugeye wrx w automacie za ok 15k.Co do swapa to w którymś temacie bylo ze 2.5 sohc nawet na kompie id 2.0 pojedzie.Wiazka pasuje a komp ogarnie.Moze tak być bo np w mazdach 2.0 v6 swap na 2.5v6 nie wymusza zmiany kompa.Seryjne ecu bez problemu ogarnia. własnie tez nie byłem pewien jak siema sprawa z 2.5 sohc a wtedy juz nie bylo by problemu jak dla mnie z brakiem mocy, taki silnik bylo by najprosciej znalezc i nawet czesciowy remont zrobic a pozniej miec pewnosc co do niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 (edytowane) Tylko ze taki silnik to cos ok 3.5k ,do tego nie wiadomo jak się ma sprawa z A/T. NP w kadecie do AT mialem inny ecu niż do M/T, brat jak robił konwersje w civiku w druga stronę to musial zostawić podłączona do wiązki "wajchę" w pozycji P i wozil ja schowana w tunelu,bo inaczej rozrusznik nie zakrecil(komp nie wiedział czy skrzynia nie jest na biegu). Wydaje mi się ze u Ciebie nie powinno być problemu bo przeciez Ecu od wersji z AT masz na pokładzie ,a sam silnik czy to w AT czy w MT to jest taki sam.Ja bym próbował wsadzić 2.5 i pożenić to z ecu od 2.0 AT. Tylko ze z robocizna to wyjdzie kwota pod 5k a za tyle to pewnie zrobisz porządny remont tego co masz. Edytowane 2 Października 2015 przez Bo_Lo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jurgowian Opublikowano 2 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Jesli mialo by tak byc to u mnie akurat nie bylo by zadnego problemu z Ecu a to duze ułatwienie. Jedynie ta kwota troche martwi ale że tak powiem nie spieszy sie mi az tak zebym musiał juz zaczać remontowac wiec moze uda sie cos wyrwac w lepszej cenie a po remoncie mocy i tak za duzo nie przypedzie. A z racji ze juz powoli zbliza sie zima a umnie troche szybciej to w zimie brak mocy az tak mi nie przeszkadza. Wiec mysle, ze w najgorszym przypadku pojezdze tak do wiosny i wtedy pomysle ale chcialem wiedziec czego ewentualnie szukac i teraz juz mi sie troche sprawa wyjasnila. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 I to jest słuszne podejscie.Monitoruj co jakiś czas ogłoszenia z UK (rhd) i USA(tam najłatwiej o RSa w budzie gc) po dzwonie .Bedziesz miał silnik i wszystko co potrzeba,resztę gratów sprzedasz i cis ram się zwróci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Z tym kupnem auta z usa to nie jest zbyt opłacalne bo sam transport do PL to średnio 1000$ jeśli auto jest kupowane na wschodnim wybrzeżu usa bo jeśli dalej na zachód dolicz transport drogowy do portu. Silnik 2200 poj. więc wyższa stawka akcyzy dolicz koszt zakupu opłaty aukcyjne i wychodzi kwota za którą może kupić gotowe auto. Zbyt mocno uszkodzone auto może zostać zakwalifikowane w Polsce jako odpad i będą problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 No to faktycznie kupa.Czyli zostaje UK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jurgowian Opublikowano 18 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, moze ktos mi doradzi. Raczej bede decydował się na swap tylko czy obecna skrzynia wytrzyma przysilniku 2.5 czy lepiej wlozyc 2.2 i miec pewnoscze skrzynia jeszcze chwile pochodzi bo ta ktora mam jest w bardzodobrym staniei nie chcial bym zmieniac bonigdypewnosci nie ma co sie kupi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Ja nie będziesz jej katować to pożyje długo. Fakt że koników i niutków przybędzie nie znaczy że skrzynia nie wytrzyma no chyba że zaczniesz wstawiać ostro dla subarki po swapie to wtedy owszem owszem czemu nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Kurde te skrzynie to z ryżu są? W starych mazdach skrzynie wytrzymują przyrosty po 300hp ponad serie. Może to kwestia ze ośki.Bo 4x4 w gtx-ach i gtr-ach tez były papierowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jurgowian Opublikowano 20 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Pewnie tak będzie jak mówisz napędy bardziej meczą skrzynie, a tez jak to w automacie roznie to bywa ;p A każdy silnik spasuje z moja skrzynia, chodzi mi o to czy były jakieś różnice w połaczeniu z blokiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się