Jump to content

Forester MY09 wskazówka poziomu paliwa - błędne wskazania


no1tasman
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Po dwóch kolejnych Forkach (MY98 i MY04), przyszła pora na trzeciego MY09 2,0B i już problemy, z którymi przy okazji wcześniejszych modeli nie miałem problemów. Przeszukałem podobne tematy, ale tam bardziej problem dotyczył układów w zbiorniu paliwa, pływaków, połączeń itp., ale sprawdziłem to u siebie i wygląda, że wszystko jest ok.

Problem polega na tym, że wskazówka poziomu paliwa powinna leżeć w pozycji 0, po włączeniu zapłonu wszystkie wskazówki ruszają się do końca skali, spadają na 0 i ustawiają się w zależności od sytuacji (w przypadku paliwa wskazówka wraca z pozycji 0 do aktualnego poziomu paliwa). Jeżdżę autem dopiero 2 tydzień - przez pierwsze parę dni było ok jak w powyższym opisie, później wskazówka przestała wracać do pozycji 0, ale dalej działa poprawnie (tylko punkt 0 jest przesunięty np. w połowie skali, więc po dotankowaniu pokazuje mi, że stan jest, ale już poza skalą - po wyłączeniu wraca do połowy skali). Jak pisałem przejrzałem resztę układu i stanąłem na liczniku - rozebrałem go i z ciekawości przesunąłem wskazówkę z połowy skali do punktu 0, po czym wszystko złożyłem. Było dobrze przez 1 dzień, przez parę kolejnych było różnie - raz wskazówka wróciła do punktu 0, raz na 1/4, raz na 3/4 skali, póżniej przyjęła jakiś punkt i niżej nie spada. Po wyłączeniu zapłonu powinna ona opaść do punktu 0, a mnie drży parę razy jakby chciała opaść, ale coś ją blokowało i tracąc sygnał zostaje w tej pozycji przyjmując, że to punkt 0.

Generalnie pokazuje jakiś poziom paliwa, kontrolka rezerwy działa, poziom paliwa schodzi, itd. ale jakoś nie mogę się przyzwyczaić, że pokazuje mi 15 litrów więcej niż mieści się w zbiorniku. :D Myślę, że przyczna tkwi w liczniku - naprawa / wymiana ?? A może jakiś inny układ daje niewłaściwy sygnał?

Link to comment
Share on other sites

Strzeliłeś w 10

 

Co prawda wtyczka była wpięta, po pierwszej kontroli nic się nie poprawiło, ale odpiąłem jeszcze raz, przeczyściłem, wydmuchałem i wcisnąłem, żeby pewnie siedziała - pomogło. Zrobiłem już parę kilometrów i jest ok.

 

Dzięki wielkie

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

W ogóle zauważyłem, że w Subaru wskaźnik po zatanowaniu do góry idzie powoli i potrzebuje z minuty. W innych markach wydawało mi się, że działo się to natychmiast.

Link to comment
Share on other sites

W ogóle zauważyłem, że w Subaru wskaźnik po zatanowaniu do góry idzie powoli i potrzebuje z minuty. W innych markach wydawało mi się, że działo się to natychmiast.

 

Taka jego cecha. W Forku też tak mam. 

Link to comment
Share on other sites

u mnie po wyjęciu licznika i ręcznym "wyzerowaniu" poziomu paliwa wskazówka obecnie pokazuje 3/4 baku i ani więcej ani mniej o tym że się kończy benzyna świadczy czasami włączająca siię kontrolka rezerwy. może ktoś wie co to może być. czy przyczyny szukać w przepustnicy jak posty wyżej czyj w baku ??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
W dniu 1.04.2016 o 08:10, kamil2c25 napisał:

u mnie po wyjęciu licznika i ręcznym "wyzerowaniu" poziomu paliwa wskazówka obecnie pokazuje 3/4 baku i ani więcej ani mniej o tym że się kończy benzyna świadczy czasami włączająca siię kontrolka rezerwy. może ktoś wie co to może być. czy przyczyny szukać w przepustnicy jak posty wyżej czyj w baku ??

 

W forku XT MY06 podobny problem. Dodatkowo jeszcze nawet jak wskazowka schodzi do ostatniej kreski nie swieci sie rezerwa a przy tankowniu wchodzi tylko okolo 40 litrow a caly zbiornik o ile dobrze pamietam ma kolo 60. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

U mnie co jakiś czas wskazówka się zawiesza na 1/4 baku. Już raz tak miałem że brakło mi paliwa ale przed tym jak auto stanęło słychać charakterystyczny dźwięk z okolic zbiornika paliwa. Za drugim razem zaś się zawiesiła na 1/4 baku i jak tylko usłyszałem te odgłosy z baku to zatankowałem. Nie tankuję do pełna gdyż mam LPG, ale jak raz jak zatankowałem trochę więcej to po wyjeżdżaniu tego paliwa spadło poniżej tej 1/4 baku. Co może być przyczyną że ta wskazówka zawiesza się na 1/4 baku? Może coś z pływakiem, zawiesza się ? Czy po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki wskazówka powinna pokazywać poziom paliwa czy spaść na 0? Forester SG'04r.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...