Skocz do zawartości

Dziwne odgłosy przy skręcaniu w prawo


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

- małe prędkości, ciasny zakręt w prawo, gaz od połowy - odgłos jakby stukania(?), terkotania. Chyba z okolic tylnego prawego koła.

- szybki łuk w prawo  - odgłos jakby pod samochodem przejechał szybki pociąg. 

 

Zjawisko numer 1 występuje zawsze na tym samym skrzyżowaniu które mijam w drodze do pracy i czasem -losowo- gdzieś tam indziej.

Objaw drugi wystąpił wczoraj, myślałem, że się przesłyszałem, ale dzisiaj rano miałem dokładnie to samo.

 

Z pierwszą usterką byłem u mechanika, ale - złośliwość rzeczy martwych - jeździliśmy w kółko i wszystko było ok :) Stwierdziłem, że poczekam aż się nasili, ale może warto zareagować wcześniej i ktoś ma pomysł na co zwrócić uwagę.

 

Samochód jeździ, hamuje i skręca - ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki :) umówiłem się na środę z mechanikiem, niech zerknie, przesmaruje i zobaczymy co się stanie.

 

Zakładam, że 3/3 osoby mogą mieć rację, więc od razu pytanie:

- rozumiem, że przegub = przegub wewnętrzny ?

- wymieniamy parami czy pojedynczo?

- jakieś sprawdzone zamienniki?

- jest potrzebne coś czego nie będzie w zestawie? (smar, osłona, etc.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj auto trafiło na warsztat. Mechanik się uparł, żeby nie wymieniać po omacku (diagnoza na osi nieskrętnej podobno nie zawsze bywa trafiona) więc wszystkie przeguby zostały (tu mogę coś pokręcić) rozebrane, przejrzane i nasmarowane (zmieniony olej?); coś-tam porobili z osłonami, zabezpieczyli czymś-tam japońskim i wstrzyknęli na koniec jeszcze trochę oleju :]  Poza tym przejrzeli wszystko dookoła, żeby mieć pewność, że zawieszenie jest ok. Generalnie - nazwijmy to "przegubowe spa". Koszt niewielki a podobno na rozwiązać problem. Zobaczymy, dzisiaj - póki co - jest ok. 

 

Z informacji dodatkowych, podobno oryginalny smar w przegubach ma tendencje do robienia psikusów z cyklu "spełniam swoje zadanie, ale wyglądam jakby nie" - sorry za mało fachowe przekazanie słów mechanika, ale jestem przed pierwszą kawą  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam mam to samo tylko przy skrecie w lewo. Mechanik wykrył luz na przegubie wewnętrznym lewym. Wymieniłem. ale terkocze nadal. Metaliczny dźwięk nasila się na lukach w lewo. Nie uśmiecha mi się ponosić kolejnych kosztów bez potrzeby

 

Prosba o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam to samo tylko przy skrecie w lewo. Mechanik wykrył luz na przegubie wewnętrznym lewym. Wymieniłem. ale terkocze nadal. Metaliczny dźwięk nasila się na lukach w lewo. Nie uśmiecha mi się ponosić kolejnych kosztów bez potrzeby

 

Prosba o pomoc.

Do sprawdzenia przegub zewnętrzny,może wykazywać luzy dopiero na skręconych,obciążonych kołach.

 

 

Pompa wspomagania

Pompa wspomagania może terkotać na maksymalnym skręcie lub blisko tego skrętu maksymalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Panowie za wskazówki. Zewnętrzny prawy czy lewy? Dodam ze terkotanie jest tylko jeżeli koła są napędzane. Na luzie jest cisza. Z pompą też może być nie halo bo przy max skrecie przy cofaniu jest dziwny dźwięk ala pisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...