camel00 Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 - małe prędkości, ciasny zakręt w prawo, gaz od połowy - odgłos jakby stukania(?), terkotania. Chyba z okolic tylnego prawego koła. - szybki łuk w prawo - odgłos jakby pod samochodem przejechał szybki pociąg. Zjawisko numer 1 występuje zawsze na tym samym skrzyżowaniu które mijam w drodze do pracy i czasem -losowo- gdzieś tam indziej. Objaw drugi wystąpił wczoraj, myślałem, że się przesłyszałem, ale dzisiaj rano miałem dokładnie to samo. Z pierwszą usterką byłem u mechanika, ale - złośliwość rzeczy martwych - jeździliśmy w kółko i wszystko było ok Stwierdziłem, że poczekam aż się nasili, ale może warto zareagować wcześniej i ktoś ma pomysł na co zwrócić uwagę. Samochód jeździ, hamuje i skręca - ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Przyjrzyj się przegubom napędowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
virek1 Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Też bym stawiał na przegub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Przeguby oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel00 Opublikowano 5 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Dzięki chłopaki umówiłem się na środę z mechanikiem, niech zerknie, przesmaruje i zobaczymy co się stanie. Zakładam, że 3/3 osoby mogą mieć rację, więc od razu pytanie: - rozumiem, że przegub = przegub wewnętrzny ? - wymieniamy parami czy pojedynczo? - jakieś sprawdzone zamienniki? - jest potrzebne coś czego nie będzie w zestawie? (smar, osłona, etc.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobS_turbo Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 (edytowane) Przy skręcie to raczej przegub zewnętrzny, sprawdź na jakimś dużym parkingu, jedna strona, druga, jazda przodem, tyłem. Powodem może być też maglownica. Edytowane 7 Października 2015 przez RobS_turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vielebny Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 100% przegub Sent from my D6633 using Forum Fiend v1.3.3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel00 Opublikowano 8 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Wczoraj auto trafiło na warsztat. Mechanik się uparł, żeby nie wymieniać po omacku (diagnoza na osi nieskrętnej podobno nie zawsze bywa trafiona) więc wszystkie przeguby zostały (tu mogę coś pokręcić) rozebrane, przejrzane i nasmarowane (zmieniony olej?); coś-tam porobili z osłonami, zabezpieczyli czymś-tam japońskim i wstrzyknęli na koniec jeszcze trochę oleju :] Poza tym przejrzeli wszystko dookoła, żeby mieć pewność, że zawieszenie jest ok. Generalnie - nazwijmy to "przegubowe spa". Koszt niewielki a podobno na rozwiązać problem. Zobaczymy, dzisiaj - póki co - jest ok. Z informacji dodatkowych, podobno oryginalny smar w przegubach ma tendencje do robienia psikusów z cyklu "spełniam swoje zadanie, ale wyglądam jakby nie" - sorry za mało fachowe przekazanie słów mechanika, ale jestem przed pierwszą kawą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powojki Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Witam mam to samo tylko przy skrecie w lewo. Mechanik wykrył luz na przegubie wewnętrznym lewym. Wymieniłem. ale terkocze nadal. Metaliczny dźwięk nasila się na lukach w lewo. Nie uśmiecha mi się ponosić kolejnych kosztów bez potrzeby Prosba o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Pompa wspomagania, nie sądzę, że to przegub. Ja tak mam i leję na to :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Witam mam to samo tylko przy skrecie w lewo. Mechanik wykrył luz na przegubie wewnętrznym lewym. Wymieniłem. ale terkocze nadal. Metaliczny dźwięk nasila się na lukach w lewo. Nie uśmiecha mi się ponosić kolejnych kosztów bez potrzeby Prosba o pomoc. Do sprawdzenia przegub zewnętrzny,może wykazywać luzy dopiero na skręconych,obciążonych kołach. Pompa wspomagania Pompa wspomagania może terkotać na maksymalnym skręcie lub blisko tego skrętu maksymalnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powojki Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 dzięki Panowie za wskazówki. Zewnętrzny prawy czy lewy? Dodam ze terkotanie jest tylko jeżeli koła są napędzane. Na luzie jest cisza. Z pompą też może być nie halo bo przy max skrecie przy cofaniu jest dziwny dźwięk ala pisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się