Skocz do zawartości

Dakar 2016


Jumpman

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze dodatkowo na ogromne wyrazy uznania zasluguja wedlug mnie:

Stefan Svitko - to, ze na prywatnej Ka-Te-eMie, z budzetem mieszczacym sie w 100k EUR, zdobyl drugie miejsce, to jest ogromny wyczyn, az niewiarygodne!

 

Ja sie osobiscie tez ciesze, ze wreszcie przerwano hegemonie Kamazow w klasie ciezarowek >10l ;) Ale jeszcze wieksze wrazenie robi szef HINO, 74letni Sugawara, ktory juz od lat bierze udzial i wciaz jest konkurencyjny :) Uklony dla tego pana!

 

20160117_09.jpg


PS o czym malo kto wie, Loeb rolowal w sumie dwa razy ;)


W ogole na blogu (niestety napisanym po niemiecku) Pitwalk.de jest duuuuuuuuuuuuzo ciekawostek. Na przyklad awaria skrzyni Sainza nie wziela sie z niczego. Wjechal ze zbyt duza predkoscia w wyschniete koryto rzeki, tam sie zakopal, a wyjezdzajac uderzyl skrzynia w potezny glaz, co pozniej skutkowalo ta awaria.

 

Inna ciekawostka: von Zitzewitz i de Villiers wymienili poloske w .... 7,5 minuty!!  :huh:


Jeszcze wieksza ciekawostka: protest X-Raidu ma jednak rece i nogi. Sprawa jest dosc skomplikowana, ale w skrocie wyglada tak:

Peterhansel tankowal na stacji, ktora byla zaznaczona w roadbooku na odcinku neutralizacji (nie na dojazdowce, to sa dwa rozne oznaczenia!). Problem w tym, ze ta stacja byla przeznaczona wylacznie dla motocyklistow, ktorzy maja znacznie mniejszy zasieg niz samochody, bo 250km zamiast 800km. Tankowal prawdopodobnie dlatego, ze na poprzednim odcinku dosc mocno sie kopal, przez co kola buksowaly i  spalil znacznie wiecej paliwa niz zaplanowali to inzynierowie. Prawodpodobnie zauwazyl ten fakt na neutralizacji i postanowil dotankowac, bo inaczej ... nie dojechalby  do celu  :huh: Pikanterii dodaje fakt, ze caly ten etap neutralizacji byl wyjatkowo skomplikowany, bo za zwyczaj trasy motocykli i samochodow przebiegaja tutaj roznymi drogami, ale nie w tym przypadku. Na domiar zlego takze dojazdowka dla ekip serwisowych przebiegala tamtedy! I normalnie serwisom absolutnie nie wolno dotykac samochodow w ciagu dnia, ale biuro rajdu w ten dzien postanowilo dac odpust, bo stwierdzili, ze przy tak duzej liczbie samochodow, ciezarowek i innych pojazdow i tak by nie byli w stanie nad tym zapanowac. Slowem: mechanicy mogli pomagac. Niemniej, i to potwierdzaja niezalezne zrodla, bylo jasno i wyraznie powiedziane, ze NIE WOLNO tankowac.

 

W zwiazku z tym, odwolanie X-Raidu jest uzasadnione i ma bardzo duze szanse na wygrana, ale to sie moze okazac dopiero za pare tygodni... Chociaz przy finalnej przewadze Peterhansela nad Al-Attiyahem nawet duza kara, powiedzmy 45min, niewiele by zmienila w koncowym wyniku. Ale trzeba poczekac i zobaczyc...  :rolleyes:

Edytowane przez Than_Junior
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee, Al-Attiyah był kiedyś całkowicie zdyskwalifikowany za ominięcie Waypointa, Gordon też za auto niezgodne z regulaminem także na karze czasowej może się nie skończyć.... hmm z tym ,że to Francuz, we francuskim aucie jadącym we francuskim rajdzie :D W sumie.... pewnie nie będzie kary ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Do tego Perlini w ciężarówkach, który tak pociskał, że był w czołówce rajdu, kiedyś tam, dawno temu...

 

Tak naprawde to kolejnosc startowa wymuszona w taki sposob, ze ciezarowki jada ostatnie, jest w ogole niemiarodajna. Aktualnie w dalszym ciagu najszybsze ciezarowki czasowo mieszcza sie w TOP6/TOP10 wsrod samochodow na niektorych odcinkach :) Jedyne co je ogranicza to Vmax elektronicznie zablokowany na 140kmh...

 

Stad pomysl w tym roku, zeby na jednym etapie zrobic kolejnosc startu mieszana, zgodnie z osiagnietymi czasami, byl bardzo ciekawy! Niestety etap z przedednia zostal przerwany i przez to czasy uzyskane byly calkowicie wariackie i stad pierwsze startowaly motocykle. Gdyby tak nie bylo, to pierwsze startowalyby samochody, przemieszane z ciezarowkami, dopiero potem wmieszane motocykle i niektore quady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak naprawde to kolejnosc startowa wymuszona w taki sposob, ze ciezarowki jada ostatnie, jest w ogole niemiarodajna. Aktualnie w dalszym ciagu najszybsze ciezarowki czasowo mieszcza sie w TOP6/TOP10 wsrod samochodow na niektorych odcinkach Jedyne co je ogranicza to Vmax elektronicznie zablokowany na 140kmh...

 

Trzeba pamiętać o tym, że część odcinków dla ciężarówek jest krótsza niż dla reszty stawki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS o czym malo kto wie, Loeb rolowal w sumie dwa razy ;)

 

W zwiazku z tym, odwolanie X-Raidu jest uzasadnione i ma bardzo duze szanse na wygrana, ale to sie moze okazac dopiero za pare tygodni... Chociaz przy finalnej przewadze Peterhansela nad Al-Attiyahem nawet duza kara, powiedzmy 45min, niewiele by zmienila w koncowym wyniku. Ale trzeba poczekac i zobaczyc...  :rolleyes:

 

TJ, tzn kiedy jeszcze Loeb dachował?

 

P.S. Wszędzie pisano, że zagrożenie karą jest od 6 godzin do wykluczenia. Ale regulaminów nie znam, więc nie wiem czy to prawda.

Jednak jakoś nie widzę kary dla Peterhansela. Jak ktoś słusznie napisał, Francuz, we francuskim samochodzie i francuskim rajdzie. Do tego można dodać, ze protest rozpatruje francuska w dużej mierze organizacja jaką jest FIA.

No ale zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TJ, tzn kiedy jeszcze Loeb dachował?

 

 

zdaje sie, ze na etapie 10, ale kiedy dokladnie tego nie wiem. Na Pitwalk pisze tylko:

 

"Dabei hat kaum einer mitbekommen, dass er sich auch vorgestern noch mal überschlagen hat und einen Dünenkamm runtergepurzelt ist – als noch mal, nachdem er mit seiner kernigen Rolle vorwärts in einem Priel des ausgetrockneten Flussbetts auf einer vorherigen Etappe seinen Peugeot zerfleddert hatte. Aber es ist so viel passiert, dass dieser zweite Überschlag von Loeb einfach unterging."

 

Co znaczy mniej wiecej tyle, ze wydachowal i stoczyl sie z wydmy i to bylo drugim jego wypadkiem po tym, w ktorym zdemolowal auto. Ale fakt ten zostal pominiety i zagluszony relacjami o innych wydarzeniach tego dnia, w tym przed wszystkim wycofaniu Sainza...

 

Faktycznie na tym etapie mial jak na siebie dosc duza strate do lidera, bo prawie 18 minut. Nie mam tez powodow aby nie ufac slowom Ockengi, bo on jest chyba jedynym dziennikarzem, ktory w trakcie Dakaru poswieca doslownie CALY swoj czas, aby zglebiac temat rajdu, wydzwaniac do ludzi na miejscu* i dokladnie wszystko analizowac. Jak sam stwierdzil, w trakcie tegorocznego rajdu zapisal 74 kartki A4 robiac notatki z informacjami :)

 

http://pitwalk.de/pitwalk-blog/pitwalk-blog.php

 

http://www.dakar.com/dakar/2016/us/stage-1100/rankings/stage-cars.html#ancre

 

*czesciowo rozmawia z zawodnikami bezposrednio przez telefon, podczas gdy oni siedza w rajdowce i jada na dojazdowce :o

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...