Jump to content

Impreza GH - doposażenie w halogeny


rosaskc
 Share

Recommended Posts

Temat dotyczy dołożenia lamp przeciwmgielnych do Imprezy GH (lanos). Czy ktoś wcześniej przerabiał takiego "moda"? Halogeny już zakupiłem, podłączyłem je do wiązek, ale nie świecą.

Zatem, klika pytań odnośnie roboty potrzebnej do wykonania:

  • Czy trzeba coś grzebać w kompie, żeby tę opcję uaktywnić?
  • Czy są jeszcze jakieś moduły, które trzeba dokupić?
  • Jak z przełącznikiem do tych świateł? Używany jest ten sam? To bardziej pytanie do tych, którzy halogeny w lanosie już mają - czy ten przełącznik do przeciwmgielnych włącza od razu tylne i przednie razem? Mam takowy, ale ze względu na brak przednich, to tylko tylne mi włącza ;)
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Z przodu są pociągnięte wiązki z kostkami w kolorze bordo ;)

Ahhhh, widzę w czym rzecz... U mnie ten przełącznik ma tylko pozycję OFF oraz do tylnego przeciwmgłowego. Rozumiem, że powinienem mieć manetkę jak na zdjęciu poniżej...

 

ss0jvNH.png

 

Chyba, że da się do tej pozycji przełącznika "dołączyć" przednie halogeny?

Link to comment
Share on other sites

Z przodu są pociągnięte wiązki z kostkami w kolorze bordo ;)

Ahhhh, widzę w czym rzecz... U mnie ten przełącznik ma tylko pozycję OFF oraz do tylnego przeciwmgłowego. Rozumiem, że powinienem mieć manetkę jak na zdjęciu poniżej...

 

ss0jvNH.png

 

Chyba, że da się do tej pozycji przełącznika "dołączyć" przednie halogeny?

...podłącz do wiązki tylnego przeciwmgielnego i będziesz miał 2 in 1.

Link to comment
Share on other sites

Manetka to sprawa wtórna - od biedy możesz sobie zamontować gdzieś oddzielny włącznik, albo właśnie spiąć razem przednie i tylne przeciwmgielne (np w złączce od manetki, oba są załączane w ten sam sposób, czyli przez zwarcie do masy danego przewodu do manetki, więc łatwo dojdzie co i jak, a jak je połączysz razem - i razem będą zwierane do masy, to będą włączać się równocześnie)

 

Patrząc na schemat:

post-17219-0-25399300-1443517547_thumb.png

 

Oprócz samych przeciwmgielnych reflektorów - potrzebujesz ich przekaźnik - siedzi w module B225 na stykach 25/26/27/28

Foglampindependencemod-RelayLocatio.jpg

http://s695.photobucket.com/user/Henrykienho/media/Foglampindependencemod-RelayLocatio.jpg.html
prawy dolny 

 

ORAZ bezpiecznika 15A - F/B fuse nr 29

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

baca zaproponował rozwiązanie chyba najprostsze z możliwych, ale działające przy najmniejszym nakładzie sił.

W takim razie bardziej elektryczne pytanie - przy połączeniu instalacji przednich halogenów z tylnym powinienem zmienić bezpiecznik na większy?

 

Hrumque, dzięki za schemat! Rozwiązanie zgodne ze sztuką :)

Edited by rosaskc
Link to comment
Share on other sites

baca zaproponował rozwiązanie chyba najprostsze z możliwych, ale działające przy najmniejszym nakładzie sił.

W takim razie bardziej elektryczne pytanie - przy połączeniu instalacji przednich halogenów z tylnym powinienem zmienić bezpiecznik na większy?

 

Hrumque, dzięki za schemat! Rozwiązanie zgodne ze sztuką :)

w.g mnie nie musisz

Link to comment
Share on other sites

 

baca zaproponował rozwiązanie chyba najprostsze z możliwych, ale działające przy najmniejszym nakładzie sił.

W takim razie bardziej elektryczne pytanie - przy połączeniu instalacji przednich halogenów z tylnym powinienem zmienić bezpiecznik na większy?

w.g mnie nie musisz

 

Wg mnie musisz, a wręcz nie ryzykowałbym takiego ruchu.

Tylna instalacja przeciwmgielnych jest dla jednej żarówki 21W = 2A - cienkie przewody, prosty obwód... 

Przednie przeciwmgielne to 2x 55W = 110W = prawie 10A - czyli sumarycznie razem z tylną żarówką wychodzi 12A poboru zamiast 2A. Nie ryzykowałbym spalenia cienkich przewodów od obwodu tylnych przeciwmielnych robiąc taką drutologię partyzancką... 

 

Jak masz fabryczne przewody od przednich przeciwmgielnych do przekaźnika do nich dedykowanego (możesz wsadzić w to miejsce w zasadzie "bylejaki samochodowy 10-20A" więc koszt 3-5zł) - więc wystarczy  tylko bezpiecznik 15A, przekaźnik - i jego sterowanie jest już sprawą prostą i niskoprądową, co już niczego zepsuć nie może ;) 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Cześć, mam nadzieję, że taka archeologia nie łamie zasad forum? ;-)

Postanowiłem odpowiedzieć w tym wątku, bo wydaje mi się, że mam podobny problem, tylko "odwrotny". Mam GH z USA z fabrycznymi przeciwmgielnymi z przodu i chciałbym dołożyć teraz tylne przeciwmgielne. Chcę wymienić dźwignię na europejską, bo w mojej jest tylko położenie off i przednie-on. Czy możecie podpowiedzieć co będzie potrzebne do takiej operacji poza tylną lampą i wajchą? Ew. czy możecie polecieć dobrego elektryka samochodowego w kujawsko-pomorskim albo w okolicach Poznania, bo przyznam, że jestem totalnie zielony w temacie.

Link to comment
Share on other sites

Zapomniałem dodać istotnego szczegółu - chodzi o sedana, dlatego nie mogę wykorzystać rozwiązań z wersji europejskiej, a w STI jest montowany w zderzaku.

Myślę o przyczepieniu lampy pod zderzakiem, natomiast głównie zastanawiam się czy będzie problem z przerobieniem elektryki tak, żeby dało się sterować przełącznikiem przy kierownicy.

 

 

IMPREZA 3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...