Jump to content

Czas na rozrząd więc są pytania!


Michał Wasilewski
 Share

Recommended Posts

Witam zbliża się czas wymiany rozrządu i tu pytania;

Czy wymieniac pompe wody przy 175tyś.km?

Rolki i pasek oem czy sa lepsze zamienniki???

Czy ktoś was robił to sam czy lepiej się za to nie zabierać samemu i oddać do mechanika???

A jak samemu to na co zwrócić uwage? Może macie jakiś dobry poradnik(schemat) itd?

Jakie kluczę bedą mi potrzebne?

Pacjentem jest subaru impreza wrx 225km Blob 2003r.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.        Pozdrawiam ;)

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ostrzeżenia i zalecenia

O ile producent nie radzi inaczej, zalecane są następujące procedury:

Po demontażu należy zawsze mocować nowy pasek rozrządu

Sprawdzić naprężacz i jałowe koła pasowe, w razie potrzeby wymienić

Nie wolno obracać silnika w kierunku przeciwnym do normalnej pracy

Sprawdzić pasek (paski) pod kątem pęknięć, wystrzępienia, zużycia i zanieczyszczenia olejem

Uwaga: Silnik musi być zimny przed regulacją paska rozrządu

Uwaga: Unikać zginania, skręcania i naprężania

Informacje ogólne

Przed odłączeniem kabla akumulatora sprawdzić kod zabezpieczenia systemu audio

Przed demontażem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia rozrządu

Demontaż

Odłączyć akumulator

Wyjąć wentylator chłodnicy

Wyjąć pokrywę paska klinowego

Zdjąć pomocniczy pasek napędowy

Zdemontować naprężacz pomocniczego paska napędowego

Wyjąć pasek napędowy układu klimatyzacji

Zdemontować koło pasowe wału korbowego

Przy pomocy przyrządu specjalnego:, ST 499977400

Zdjąć pokrywy paska rozrządu

Zdemontować płyty prowadnicy paska rozrządu

Obracać wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara aby dopasować oznaczenia rozrządu

Przy pomocy przyrządu specjalnego:, ST 499987500

Zdemontować jałowe koło pasowe, A

Zdjąć pasek rozrządu

Zdemontować jałowe koło(a) pasowe, B & C

Wyjąć naprężacz

Zmierzyć odległość:, X

Odległość, maks. (mm), 5.7 ± 0.5 mm

Instalacja Ścisnąć naprężacz

Nie przekraczać, 9807 N

Zablokować naprężacz, wykorzystać kołek zabezpieczający

Ponownie zamocować naprężacz, 39 Nm

Zamocować jałowe koła pasowe, 39 Nm (B & C)

Sprawdzić oznaczenia rozrządu

Zamocować pasek rozrządu 

Dopasować oznaczenia rozrządu na pasku rozrządu do oznaczeń na kołach zębatych

Przymocować jałowe koło pasowe, 39 Nm (A)

Zdemontować kołek zabezpieczający naprężacza

Ponownie zamocować płyty prowadnicy paska rozrządu,  

Sprawdzić luz, 1.0 ± 0.5 mm

Obrócić silnik ręcznie o 2 obroty

Ponownie sprawdzić oznaczenia rozrządu

Ponownie zamocować pokrywy paska rozrządu

Przymocować koło pasowe wału korbowego

Przymocować pomocnicze pasy napędowe

Przymocować pokrywę paska

Ponownie zamocować wentylator chłodnicy

Ponownie podłączyć akumulator

Ustawienia momentu obrotowego

Koło pasowe wału korbowego:

   Etap 1:, 44 Nm

   Etap 2:, 130 Nm

Jeśli kąt naprężania jest mniejszy niż 45°, to wymienić śrubę

Koło pasowe wału korbowego (nowa śruba):

   Etap 1:, 44 Nm

   Etap 2:, 45 - 60°

Naprężacz:, 39 Nm

Jałowe koło pasowe:, 39 Nm

Osłona rozrządu, 5 Nm

Przyrządy specjalne

Przyrząd do obracania wału korbowego:, ST 499987500

Narzędzie przytrzymujące:, ST 499977400

 

Zrób to sam jeśli masz trochę wiedzy o mechanice. 

Podaj mi swojego maila to ci podeślę dokładne schematy ;)
Edited by ursusraketa
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Zwykly mechanik sobie moze nie poradzic w rozdrzadem - na podstawie wlasnego doswiadczenia:D

 

Dzwonil do mnie ze sa jakies luzy na wale czy cos, prawie sie posralem w gacie, a potem dzownil, ze jednak sie dowiedzial jak powinno byc.

 

Nic nie [...] i elegancko smiga, ale wolalbym sie tak nie stresowac.

Edited by tzd
wulgaryzm
Link to comment
Share on other sites

Zwykly mechanik sobie moze nie poradzic w rozdrzadem - na podstawie wlasnego doswiadczenia:D

 

Dzwonil do mnie ze sa jakies luzy na wale czy cos, prawie sie posralem w gacie, a potem dzownil, ze jednak sie dowiedzial jak powinno byc.

 

Nic nie [...] i elegancko smiga, ale wolalbym sie tak nie stresowac.

Ja robiłem rozrządy na podstawie swojego doświadczenia , może nie w wrx, ale w zwykłym 1.8 subaru i innych markach i zawsze było ok. :)

Edited by tzd
wulgaryzm
Link to comment
Share on other sites

W ASO Koper było tak, że płaciło się z graty, a sama usługa była za symboliczną złotówkę, nie wiem czy dalej obowiązuje taka promocja, ale podzwoń po ASO, bo to że rozrząd najlepiej zastosować OEM nie budzi wątpliwości.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki :) a napinacza ktos cene zna? i pompy?

Witam kupowałem jakies dwa tygodnie temu kompletny rozrzad bez pompy ale OEM. Ze wzmocnionym paskiem. Auto 2.0 NA 160KM. Cena 1225zł. Części załatwiłem od CARFIT-a, w tym miejscu dzieki za transakcje :) byla błyskawiczna ;)

Pozdrawiam

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...