Michał Wasilewski Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Witam zbliża się czas wymiany rozrządu i tu pytania; Czy wymieniac pompe wody przy 175tyś.km? Rolki i pasek oem czy sa lepsze zamienniki??? Czy ktoś was robił to sam czy lepiej się za to nie zabierać samemu i oddać do mechanika??? A jak samemu to na co zwrócić uwage? Może macie jakiś dobry poradnik(schemat) itd? Jakie kluczę bedą mi potrzebne? Pacjentem jest subaru impreza wrx 225km Blob 2003r. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Pompa,rozrząd oem i daj to komuś kto to ogarnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Załóż oryginał wraz z pompą wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 (edytowane) Ostrzeżenia i zalecenia O ile producent nie radzi inaczej, zalecane są następujące procedury: Po demontażu należy zawsze mocować nowy pasek rozrządu Sprawdzić naprężacz i jałowe koła pasowe, w razie potrzeby wymienić Nie wolno obracać silnika w kierunku przeciwnym do normalnej pracy Sprawdzić pasek (paski) pod kątem pęknięć, wystrzępienia, zużycia i zanieczyszczenia olejem Uwaga: Silnik musi być zimny przed regulacją paska rozrządu Uwaga: Unikać zginania, skręcania i naprężania Informacje ogólne Przed odłączeniem kabla akumulatora sprawdzić kod zabezpieczenia systemu audio Przed demontażem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia rozrządu Demontaż Odłączyć akumulator Wyjąć wentylator chłodnicy Wyjąć pokrywę paska klinowego Zdjąć pomocniczy pasek napędowy Zdemontować naprężacz pomocniczego paska napędowego Wyjąć pasek napędowy układu klimatyzacji Zdemontować koło pasowe wału korbowego Przy pomocy przyrządu specjalnego:, ST 499977400 Zdjąć pokrywy paska rozrządu Zdemontować płyty prowadnicy paska rozrządu Obracać wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara aby dopasować oznaczenia rozrządu Przy pomocy przyrządu specjalnego:, ST 499987500 Zdemontować jałowe koło pasowe, A Zdjąć pasek rozrządu Zdemontować jałowe koło(a) pasowe, B & C Wyjąć naprężacz Zmierzyć odległość:, X Odległość, maks. (mm), 5.7 ± 0.5 mm Instalacja Ścisnąć naprężacz Nie przekraczać, 9807 N Zablokować naprężacz, wykorzystać kołek zabezpieczający Ponownie zamocować naprężacz, 39 Nm Zamocować jałowe koła pasowe, 39 Nm (B & C) Sprawdzić oznaczenia rozrządu Zamocować pasek rozrządu Dopasować oznaczenia rozrządu na pasku rozrządu do oznaczeń na kołach zębatych Przymocować jałowe koło pasowe, 39 Nm (A) Zdemontować kołek zabezpieczający naprężacza Ponownie zamocować płyty prowadnicy paska rozrządu, Sprawdzić luz, 1.0 ± 0.5 mm Obrócić silnik ręcznie o 2 obroty Ponownie sprawdzić oznaczenia rozrządu Ponownie zamocować pokrywy paska rozrządu Przymocować koło pasowe wału korbowego Przymocować pomocnicze pasy napędowe Przymocować pokrywę paska Ponownie zamocować wentylator chłodnicy Ponownie podłączyć akumulator Ustawienia momentu obrotowego Koło pasowe wału korbowego: Etap 1:, 44 Nm Etap 2:, 130 Nm Jeśli kąt naprężania jest mniejszy niż 45°, to wymienić śrubę Koło pasowe wału korbowego (nowa śruba): Etap 1:, 44 Nm Etap 2:, 45 - 60° Naprężacz:, 39 Nm Jałowe koło pasowe:, 39 Nm Osłona rozrządu, 5 Nm Przyrządy specjalne Przyrząd do obracania wału korbowego:, ST 499987500 Narzędzie przytrzymujące:, ST 499977400 Zrób to sam jeśli masz trochę wiedzy o mechanice. Podaj mi swojego maila to ci podeślę dokładne schematy Edytowane 27 Września 2015 przez ursusraketa 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Piotrowski Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 (edytowane) Zwykly mechanik sobie moze nie poradzic w rozdrzadem - na podstawie wlasnego doswiadczenia:D Dzwonil do mnie ze sa jakies luzy na wale czy cos, prawie sie posralem w gacie, a potem dzownil, ze jednak sie dowiedzial jak powinno byc. Nic nie [...] i elegancko smiga, ale wolalbym sie tak nie stresowac. Edytowane 28 Września 2015 przez tzd wulgaryzm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 (edytowane) Zwykly mechanik sobie moze nie poradzic w rozdrzadem - na podstawie wlasnego doswiadczenia:D Dzwonil do mnie ze sa jakies luzy na wale czy cos, prawie sie posralem w gacie, a potem dzownil, ze jednak sie dowiedzial jak powinno byc. Nic nie [...] i elegancko smiga, ale wolalbym sie tak nie stresowac. Ja robiłem rozrządy na podstawie swojego doświadczenia , może nie w wrx, ale w zwykłym 1.8 subaru i innych markach i zawsze było ok. Edytowane 28 Września 2015 przez tzd wulgaryzm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba553 Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 (edytowane) niektórzy mechanicy boją się rozrządu w subaru, bo "Panie to nie jest tdi volkswagena, to jakaś japońska wydumka" Edytowane 27 Września 2015 przez seba553 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doman Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Ja sam złożyłem rozrząd na podstawie instrukcji, a mechanikiem nie jestem, ale od małego miałem smykałkę do rozbierania i składania różnych rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Ja sam złożyłem rozrząd na podstawie instrukcji, a mechanikiem nie jestem, ale od małego miałem smykałkę do rozbierania i składania różnych rzeczy Ja od barków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 W ASO Koper było tak, że płaciło się z graty, a sama usługa była za symboliczną złotówkę, nie wiem czy dalej obowiązuje taka promocja, ale podzwoń po ASO, bo to że rozrząd najlepiej zastosować OEM nie budzi wątpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Wasilewski Opublikowano 28 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Dziekuje chłopaki za info. jak nie znajde nikogo ogarniętego wraz z Ojcem starym zapaleńcem subaru wezmiemy sie za robote dzieki za ten schemacik maila juz ci podsyłam. Jeszcze pytanko ile placiliscie za czesci rozrząd+pompa wody jeśli mozna wiedzeć? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 (edytowane) Ja za 3 rolki Ina i pasek dayco 235 zeta na mega zniżkach w hurtowni w Rudzie Śląskiej Do 2.0 n/a Edytowane 28 Września 2015 przez niebieskiultras Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Wasilewski Opublikowano 28 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Dzieki a napinacza ktos cene zna? i pompy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 (edytowane) http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/49946-rozrz%C4%85d-impreza-gt-turbo/ http://www.subaru.pl/silnik/rozrzad.html?p=1 Edytowane 28 Września 2015 przez Bartek1986 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Sobczak Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Dzieki a napinacza ktos cene zna? i pompy?Witam kupowałem jakies dwa tygodnie temu kompletny rozrzad bez pompy ale OEM. Ze wzmocnionym paskiem. Auto 2.0 NA 160KM. Cena 1225zł. Części załatwiłem od CARFIT-a, w tym miejscu dzieki za transakcje byla błyskawiczna Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Orientujecie się kto dostarcza części na pierwszy montaż? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubexx Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 NTN inaczej INA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 NTN inaczej INA Dzięki A pasior? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubexx Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Tego nie wiem. Ja kupiłem contitecha. Zadzwoń do aso, oni ci powiedzą jaka szerokosc i ile zębów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się