Jump to content

Kupuję Outbacka 2 2.5 vs 3.0 który lepszy?


Recommended Posts

Witam,

 

Tak jak w temacie stoję przed zakupem Outbacka w automacie

Do wyboru mam 2.5 lub 3.0, który jest lepszy?

Docelowo pod lpg

 

Dla przykładu:

http://otomoto.pl/oferta/subaru-outback-2-5b-156km-automat-awd-4x4-bezwypadkowy-pelny-serwis-szwajcar-ID6y9y5Z.html#2715487b4d

 

lub

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-outback-h6-3-0-awd-full-opcja-mega-stan-zobacz-ID6y9tEZ.html#2715487b4d

 

 

Czy poza silnikiem są jakieś różnice?

 

Pozdrawiam

K.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wiele razy stałem przed takim pytaniem... Sam też kiedyś musiałem wybrać... obawiałem się wyczytanego na forach oraz gazetach spalania... po pierwszej jeździe H6 nigdy już nie zamieniłbym tego na żade

Jest ich sporo. Najważniejsza różnica jest taka, że ten H6 jeździ, a ten 2,5 to "snuja"

Wbrew pozorom ten model OBK z silnikiem 2,5 jest calkiem zwawy. Silnik 3.0 daje zdecydowanie wieksza przyjemnosc z jazdy, niestety kosztem wysokiego spalania. Do LPG bardziej nadaje sie 2.5. Z tych wybranych przez Ciebie, 2.5 jest przedliftowy, a 3.0 poliftowy, wybralbym jednak OBK po lifcie.

Link to post
Share on other sites

Stałem nie dawno przed wyborem 2.5 3.0 z tym że w nowszej budzie. Kupiłem 2.5 i w moich odczuciach zupełnie wystarczy do sprawnej jazdy a wybór padł z uwagi na gaz i tańsza eksploatację. Z tego co pamiętam to 3.0 w tej budzie co szukasz lepiej znosi LPG niż w tej nowszej. Jest trochę o tym w dziale LPG i Outback. Któryś z moderatorów miał chyba 3.0 takiego w LPG i sobie mocno chwalił.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

3.0 ma inny układ napedowy z centralnym dyfrem planetarnym z podziałem przod 40:60 tył, a 2.5 ma dolaczany tył 90:10

OBK II z silnikiem 2,5 ma taki sam naped i do tego VDC. Dolaczany mial OBK I i OBK III.

Link to post
Share on other sites

Póki co nie regulowałem zaworów tylko sprawdzamy przy jakiś naprawach w 4T. Jak kupiłem go to była grubsza robota z wymianą pompy wody, uszczelek pod głowicami, oringów, pomiarem kompresjo oraz szczelności. Koszt podam na priv. 

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj się dowiedziałem ze regulacja luzów w 2,5 sohc to koszt 700zł  

3 litrowy ma juz dwa walki i regulacja jest na poziomie 2500-3000zł z wyjęciem silnika.  :huh:

Potwierdzacie?

Niestety tak. I bliżej 5000.

 

 

3.0 ma inny układ napedowy z centralnym dyfrem planetarnym z podziałem przod 40:60 tył, a 2.5 ma dolaczany tył 90:10

Skąd info? Różnice były raczej między skrzyniami biegów (MT vs AT) i modelami a nie jednostkami napędowymi.

Edited by Jo_gurt
Link to post
Share on other sites

2.5 jest całkiem ok. Sprawdź tylko co może być w nim do zrobienia ;) To jest kluczowe przy tym samochodzie. W CH one kosztują nawet 4000CHF więc jesli ktoś to kupił i sprowadził opłacił VAT i cło to przy takiej cenie musi jeszcze zarobić :) 

A co do napędu - potwierdzam 90:10 dla AT a przy śliskiej nawierzchni/śniegu/lodzie proporcje się zmieniają. Mam taki w gazie i spalanie średnie z kilkudziesięciu tys.km to 12 litrów gazu. Za regulację zaworów płaciłem 450 a w tym jest wymiana uszczelek. 

Link to post
Share on other sites

 

Dzisiaj się dowiedziałem ze regulacja luzów w 2,5 sohc to koszt 700zł  

3 litrowy ma juz dwa walki i regulacja jest na poziomie 2500-3000zł z wyjęciem silnika.  :huh:

Potwierdzacie?

Niestety tak. I bliżej 5000.

A skąd u Ciebie taka wiedza ?

Robiłeś ?

Bo ja i owszem i jak czytam co tu za kwoty ludzie wypisują to normalnie ręcę opadają ...

@@Jakub Gawinek, zanim dokonasz wyboru, pojeździj jednym i drugim.

 

I powiedz dlaczego wybrałeś  H6  ;)

Link to post
Share on other sites

 

Bo to jedynie słuszny wybór.

 

Potwierdzam przedmówcę, oczywiście jeśli nie straszne Ci odwiedzanie częściej dystrybutora ;)  

 

Jeżeli przebiegi będą "w trasie " nie będzie o wiele częściej  ;)

Link to post
Share on other sites

 

 Bo miało być ekonomicznie.

 

Może była "okazyjna" cena  :D

 

 

 

No właśnie nie. Budżet musiałem dwukrotnie zwiększyć. Trudno nazwać to okazją.

Właśnie minęło 7 lat z OBK H6. Czekam od kilku lat na powód zmiany auta, ale menda nie chce się zepsuć.

Link to post
Share on other sites
A skąd u Ciebie taka wiedza ? Robiłeś ? Bo ja i owszem i jak czytam co tu za kwoty ludzie wypisują to normalnie ręcę opadają ...

Wiem, bo się zastanawiałem nad zakupem H6 jaki drugi samochód i się dowiadywałem...

Znam cenę ASO (mam na mailu), a wynosi: Regulacja zaworów „ robocizna „ kosztuje około 7300 zł (...) Emil Frey Retail Polska Spółka z o.o.

Znam cenę mojego ulubionego nie-ASO (reklamować nie można, info na PW jeśli Cię to interesuje - serwis znany w Polsce i nawet poza), u którego mój szuwar 2,5 jest serwisowany odkąd jest w PL, czyli od 2006r: 5400

Znam też cenę regulacji zaworów w EJ25, bo za nią płaciłem - ~600zł w w/w serwisie.

To teraz pochwal się Twoimi danymi i źródłami.

 

Nie można odebrać H6 przyjemności z jazdy, bezawaryjności, fajnie, że ma łańcuszek na rozrządzie. Ale...

Edited by Jo_gurt
Link to post
Share on other sites

To teraz pochwal się Twoimi danymi i źródłami.

Powszechnie znane nie aso  w Małopolsce ok. 3000

Mniej znane nie aso  w okolicach Warszawy - ok. 3000

Znajomy mechanik w Krakowie - sporo Subaru robi - 2500

 

Zrobiłem w Sączu - za....... tajemnica handlowo - negocjacyjna 

Link to post
Share on other sites

 

A skąd u Ciebie taka wiedza ? Robiłeś ? Bo ja i owszem i jak czytam co tu za kwoty ludzie wypisują to normalnie ręcę opadają ...

Wiem, bo się zastanawiałem nad zakupem H6 jaki drugi samochód i się dowiadywałem...

Znam cenę ASO (mam na mailu), a wynosi: Regulacja zaworów „ robocizna „ kosztuje około 7300 zł (...) Emil Frey Retail Polska Spółka z o.o.

Znam cenę mojego ulubionego nie-ASO (reklamować nie można, info na PW jeśli Cię to interesuje - serwis znany w Polsce i nawet poza), u którego mój szuwar 2,5 jest serwisowany odkąd jest w PL, czyli od 2006r: 5400

Znam też cenę regulacji zaworów w EJ25, bo za nią płaciłem - ~600zł w w/w serwisie.

To teraz pochwal się Twoimi danymi i źródłami.

 

Nie można odebrać H6 przyjemności z jazdy, bezawaryjności, fajnie, że ma łańcuszek na rozrządzie. Ale...

Za 7300pln to niezależny warsztat w moim rejonie robi UPG, zawory i ... jeszcze na instalację gazową STAGa zostaje... no i na piwo.
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...