Jakub Gawinek 0 Posted September 22, 2015 Share Posted September 22, 2015 Witam, Tak jak w temacie stoję przed zakupem Outbacka w automacie Do wyboru mam 2.5 lub 3.0, który jest lepszy? Docelowo pod lpg Dla przykładu: http://otomoto.pl/oferta/subaru-outback-2-5b-156km-automat-awd-4x4-bezwypadkowy-pelny-serwis-szwajcar-ID6y9y5Z.html#2715487b4d lub http://otomoto.pl/oferta/subaru-outback-h6-3-0-awd-full-opcja-mega-stan-zobacz-ID6y9tEZ.html#2715487b4d Czy poza silnikiem są jakieś różnice? Pozdrawiam K. Link to post Share on other sites
lojszczyk 170 Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Czy poza silnikiem są jakieś różnice? Jest ich sporo. Najważniejsza różnica jest taka, że ten H6 jeździ, a ten 2,5 to "snuja" 1 Link to post Share on other sites
Legacy96 42 Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Wbrew pozorom ten model OBK z silnikiem 2,5 jest calkiem zwawy. Silnik 3.0 daje zdecydowanie wieksza przyjemnosc z jazdy, niestety kosztem wysokiego spalania. Do LPG bardziej nadaje sie 2.5. Z tych wybranych przez Ciebie, 2.5 jest przedliftowy, a 3.0 poliftowy, wybralbym jednak OBK po lifcie. Link to post Share on other sites
GRAF 45 Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 3.0 ma inny układ napedowy z centralnym dyfrem planetarnym z podziałem przod 40:60 tył, a 2.5 ma dolaczany tył 90:10 Link to post Share on other sites
Harnaś 4 Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Stałem nie dawno przed wyborem 2.5 3.0 z tym że w nowszej budzie. Kupiłem 2.5 i w moich odczuciach zupełnie wystarczy do sprawnej jazdy a wybór padł z uwagi na gaz i tańsza eksploatację. Z tego co pamiętam to 3.0 w tej budzie co szukasz lepiej znosi LPG niż w tej nowszej. Jest trochę o tym w dziale LPG i Outback. Któryś z moderatorów miał chyba 3.0 takiego w LPG i sobie mocno chwalił. Pozdrawiam Link to post Share on other sites
aretzky 4 Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Ja też mam Outbacka H6 2007 w gazie i naprawdę daje radę, póki co tylko regularny serwis i jest wszystko ok. Link to post Share on other sites
kriskristoffers 1295 Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Ja też mam Outbacka H6 2007 w gazie i naprawdę daje radę, póki co tylko regularny serwis i jest wszystko ok. A jeśli można wiedzieć ile płacisz za regulację luzu zaworowego? Link to post Share on other sites
Legacy96 42 Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 3.0 ma inny układ napedowy z centralnym dyfrem planetarnym z podziałem przod 40:60 tył, a 2.5 ma dolaczany tył 90:10 OBK II z silnikiem 2,5 ma taki sam naped i do tego VDC. Dolaczany mial OBK I i OBK III. Link to post Share on other sites
aretzky 4 Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Póki co nie regulowałem zaworów tylko sprawdzamy przy jakiś naprawach w 4T. Jak kupiłem go to była grubsza robota z wymianą pompy wody, uszczelek pod głowicami, oringów, pomiarem kompresjo oraz szczelności. Koszt podam na priv. Link to post Share on other sites
Jakub Gawinek 0 Posted September 23, 2015 Author Share Posted September 23, 2015 Dzisiaj się dowiedziałem ze regulacja luzów w 2,5 sohc to koszt 700zł 3 litrowy ma juz dwa walki i regulacja jest na poziomie 2500-3000zł z wyjęciem silnika. Potwierdzacie? Link to post Share on other sites
haubi65 59 Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 2500-3000 to i tak tanio. Zalezy ile "blaszek" trzeba wymienic bo tanie to one nie sa. Link to post Share on other sites
Jo_gurt 3 Posted September 25, 2015 Share Posted September 25, 2015 (edited) Dzisiaj się dowiedziałem ze regulacja luzów w 2,5 sohc to koszt 700zł 3 litrowy ma juz dwa walki i regulacja jest na poziomie 2500-3000zł z wyjęciem silnika. Potwierdzacie? Niestety tak. I bliżej 5000. 3.0 ma inny układ napedowy z centralnym dyfrem planetarnym z podziałem przod 40:60 tył, a 2.5 ma dolaczany tył 90:10 Skąd info? Różnice były raczej między skrzyniami biegów (MT vs AT) i modelami a nie jednostkami napędowymi. Edited September 25, 2015 by Jo_gurt Link to post Share on other sites
lucash 1 Posted September 25, 2015 Share Posted September 25, 2015 2.5 jest całkiem ok. Sprawdź tylko co może być w nim do zrobienia To jest kluczowe przy tym samochodzie. W CH one kosztują nawet 4000CHF więc jesli ktoś to kupił i sprowadził opłacił VAT i cło to przy takiej cenie musi jeszcze zarobić A co do napędu - potwierdzam 90:10 dla AT a przy śliskiej nawierzchni/śniegu/lodzie proporcje się zmieniają. Mam taki w gazie i spalanie średnie z kilkudziesięciu tys.km to 12 litrów gazu. Za regulację zaworów płaciłem 450 a w tym jest wymiana uszczelek. Link to post Share on other sites
szczur75 176 Posted September 25, 2015 Share Posted September 25, 2015 @@Jakub Gawinek, zanim dokonasz wyboru, pojeździj jednym i drugim. Link to post Share on other sites
szamot 686 Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Dzisiaj się dowiedziałem ze regulacja luzów w 2,5 sohc to koszt 700zł 3 litrowy ma juz dwa walki i regulacja jest na poziomie 2500-3000zł z wyjęciem silnika. Potwierdzacie? Niestety tak. I bliżej 5000. A skąd u Ciebie taka wiedza ? Robiłeś ? Bo ja i owszem i jak czytam co tu za kwoty ludzie wypisują to normalnie ręcę opadają ... @@Jakub Gawinek, zanim dokonasz wyboru, pojeździj jednym i drugim. I powiedz dlaczego wybrałeś H6 Link to post Share on other sites
szczur75 176 Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 I powiedz dlaczego wybrałeś H6 Bo to jedynie słuszny wybór. A szukałem forestera 2.0 na mt. Bo miało być ekonomicznie. Link to post Share on other sites
szamot 686 Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Bo miało być ekonomicznie. Może była "okazyjna" cena Link to post Share on other sites
kriskristoffers 1295 Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Bo to jedynie słuszny wybór. Potwierdzam przedmówcę, oczywiście jeśli nie straszne Ci odwiedzanie częściej dystrybutora Link to post Share on other sites
szamot 686 Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Bo to jedynie słuszny wybór. Potwierdzam przedmówcę, oczywiście jeśli nie straszne Ci odwiedzanie częściej dystrybutora Jeżeli przebiegi będą "w trasie " nie będzie o wiele częściej Link to post Share on other sites
szczur75 176 Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Bo miało być ekonomicznie. Może była "okazyjna" cena No właśnie nie. Budżet musiałem dwukrotnie zwiększyć. Trudno nazwać to okazją. Właśnie minęło 7 lat z OBK H6. Czekam od kilku lat na powód zmiany auta, ale menda nie chce się zepsuć. Link to post Share on other sites
kriskristoffers 1295 Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 (edited) Czekam od kilku lat na powód zmiany auta Ja znalazłem - Legacy Spec B Ale mój też się nie psuje... Edited September 27, 2015 by KrisKristoffers Link to post Share on other sites
Jo_gurt 3 Posted September 28, 2015 Share Posted September 28, 2015 (edited) A skąd u Ciebie taka wiedza ? Robiłeś ? Bo ja i owszem i jak czytam co tu za kwoty ludzie wypisują to normalnie ręcę opadają ... Wiem, bo się zastanawiałem nad zakupem H6 jaki drugi samochód i się dowiadywałem... Znam cenę ASO (mam na mailu), a wynosi: Regulacja zaworów „ robocizna „ kosztuje około 7300 zł (...) Emil Frey Retail Polska Spółka z o.o. Znam cenę mojego ulubionego nie-ASO (reklamować nie można, info na PW jeśli Cię to interesuje - serwis znany w Polsce i nawet poza), u którego mój szuwar 2,5 jest serwisowany odkąd jest w PL, czyli od 2006r: 5400 Znam też cenę regulacji zaworów w EJ25, bo za nią płaciłem - ~600zł w w/w serwisie. To teraz pochwal się Twoimi danymi i źródłami. Nie można odebrać H6 przyjemności z jazdy, bezawaryjności, fajnie, że ma łańcuszek na rozrządzie. Ale... Edited September 28, 2015 by Jo_gurt Link to post Share on other sites
szamot 686 Posted September 28, 2015 Share Posted September 28, 2015 To teraz pochwal się Twoimi danymi i źródłami. Powszechnie znane nie aso w Małopolsce ok. 3000 Mniej znane nie aso w okolicach Warszawy - ok. 3000 Znajomy mechanik w Krakowie - sporo Subaru robi - 2500 Zrobiłem w Sączu - za....... tajemnica handlowo - negocjacyjna Link to post Share on other sites
Szklany 7 Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 A skąd u Ciebie taka wiedza ? Robiłeś ? Bo ja i owszem i jak czytam co tu za kwoty ludzie wypisują to normalnie ręcę opadają ...Wiem, bo się zastanawiałem nad zakupem H6 jaki drugi samochód i się dowiadywałem...Znam cenę ASO (mam na mailu), a wynosi: Regulacja zaworów „ robocizna „ kosztuje około 7300 zł (...) Emil Frey Retail Polska Spółka z o.o. Znam cenę mojego ulubionego nie-ASO (reklamować nie można, info na PW jeśli Cię to interesuje - serwis znany w Polsce i nawet poza), u którego mój szuwar 2,5 jest serwisowany odkąd jest w PL, czyli od 2006r: 5400 Znam też cenę regulacji zaworów w EJ25, bo za nią płaciłem - ~600zł w w/w serwisie. To teraz pochwal się Twoimi danymi i źródłami. Nie można odebrać H6 przyjemności z jazdy, bezawaryjności, fajnie, że ma łańcuszek na rozrządzie. Ale... Za 7300pln to niezależny warsztat w moim rejonie robi UPG, zawory i ... jeszcze na instalację gazową STAGa zostaje... no i na piwo. Link to post Share on other sites
Jakub Gawinek 0 Posted September 30, 2015 Author Share Posted September 30, 2015 Czy jest ktoś z okolic Lublina żeby rzucić okiem na ten egzemplarz zanim zrobię 500 km na darmo? http://otomoto.pl/oferta/subaru-outback-2-5b-156km-automat-awd-4x4-bezwypadkowy-2-kpl-kol-szwajcar-ID6y9y5Z.html#2715487b4d stawiam piwo Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now