Jump to content

Kupuję Outbacka 2 2.5 vs 3.0 który lepszy?


Jakub Gawinek
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Tak jak w temacie stoję przed zakupem Outbacka w automacie

Do wyboru mam 2.5 lub 3.0, który jest lepszy?

Docelowo pod lpg

 

Dla przykładu:

http://otomoto.pl/oferta/subaru-outback-2-5b-156km-automat-awd-4x4-bezwypadkowy-pelny-serwis-szwajcar-ID6y9y5Z.html#2715487b4d

 

lub

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-outback-h6-3-0-awd-full-opcja-mega-stan-zobacz-ID6y9tEZ.html#2715487b4d

 

 

Czy poza silnikiem są jakieś różnice?

 

Pozdrawiam

K.

Link to comment
Share on other sites

Wbrew pozorom ten model OBK z silnikiem 2,5 jest calkiem zwawy. Silnik 3.0 daje zdecydowanie wieksza przyjemnosc z jazdy, niestety kosztem wysokiego spalania. Do LPG bardziej nadaje sie 2.5. Z tych wybranych przez Ciebie, 2.5 jest przedliftowy, a 3.0 poliftowy, wybralbym jednak OBK po lifcie.

Link to comment
Share on other sites

Stałem nie dawno przed wyborem 2.5 3.0 z tym że w nowszej budzie. Kupiłem 2.5 i w moich odczuciach zupełnie wystarczy do sprawnej jazdy a wybór padł z uwagi na gaz i tańsza eksploatację. Z tego co pamiętam to 3.0 w tej budzie co szukasz lepiej znosi LPG niż w tej nowszej. Jest trochę o tym w dziale LPG i Outback. Któryś z moderatorów miał chyba 3.0 takiego w LPG i sobie mocno chwalił.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

3.0 ma inny układ napedowy z centralnym dyfrem planetarnym z podziałem przod 40:60 tył, a 2.5 ma dolaczany tył 90:10

OBK II z silnikiem 2,5 ma taki sam naped i do tego VDC. Dolaczany mial OBK I i OBK III.

Link to comment
Share on other sites

Póki co nie regulowałem zaworów tylko sprawdzamy przy jakiś naprawach w 4T. Jak kupiłem go to była grubsza robota z wymianą pompy wody, uszczelek pod głowicami, oringów, pomiarem kompresjo oraz szczelności. Koszt podam na priv. 

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj się dowiedziałem ze regulacja luzów w 2,5 sohc to koszt 700zł  

3 litrowy ma juz dwa walki i regulacja jest na poziomie 2500-3000zł z wyjęciem silnika.  :huh:

Potwierdzacie?

Niestety tak. I bliżej 5000.

 

 

3.0 ma inny układ napedowy z centralnym dyfrem planetarnym z podziałem przod 40:60 tył, a 2.5 ma dolaczany tył 90:10

Skąd info? Różnice były raczej między skrzyniami biegów (MT vs AT) i modelami a nie jednostkami napędowymi.

Edited by Jo_gurt
Link to comment
Share on other sites

2.5 jest całkiem ok. Sprawdź tylko co może być w nim do zrobienia ;) To jest kluczowe przy tym samochodzie. W CH one kosztują nawet 4000CHF więc jesli ktoś to kupił i sprowadził opłacił VAT i cło to przy takiej cenie musi jeszcze zarobić :) 

A co do napędu - potwierdzam 90:10 dla AT a przy śliskiej nawierzchni/śniegu/lodzie proporcje się zmieniają. Mam taki w gazie i spalanie średnie z kilkudziesięciu tys.km to 12 litrów gazu. Za regulację zaworów płaciłem 450 a w tym jest wymiana uszczelek. 

Link to comment
Share on other sites

 

Dzisiaj się dowiedziałem ze regulacja luzów w 2,5 sohc to koszt 700zł  

3 litrowy ma juz dwa walki i regulacja jest na poziomie 2500-3000zł z wyjęciem silnika.  :huh:

Potwierdzacie?

Niestety tak. I bliżej 5000.

A skąd u Ciebie taka wiedza ?

Robiłeś ?

Bo ja i owszem i jak czytam co tu za kwoty ludzie wypisują to normalnie ręcę opadają ...

@@Jakub Gawinek, zanim dokonasz wyboru, pojeździj jednym i drugim.

 

I powiedz dlaczego wybrałeś  H6  ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 Bo miało być ekonomicznie.

 

Może była "okazyjna" cena  :D

 

 

 

No właśnie nie. Budżet musiałem dwukrotnie zwiększyć. Trudno nazwać to okazją.

Właśnie minęło 7 lat z OBK H6. Czekam od kilku lat na powód zmiany auta, ale menda nie chce się zepsuć.

Link to comment
Share on other sites

A skąd u Ciebie taka wiedza ? Robiłeś ? Bo ja i owszem i jak czytam co tu za kwoty ludzie wypisują to normalnie ręcę opadają ...

Wiem, bo się zastanawiałem nad zakupem H6 jaki drugi samochód i się dowiadywałem...

Znam cenę ASO (mam na mailu), a wynosi: Regulacja zaworów „ robocizna „ kosztuje około 7300 zł (...) Emil Frey Retail Polska Spółka z o.o.

Znam cenę mojego ulubionego nie-ASO (reklamować nie można, info na PW jeśli Cię to interesuje - serwis znany w Polsce i nawet poza), u którego mój szuwar 2,5 jest serwisowany odkąd jest w PL, czyli od 2006r: 5400

Znam też cenę regulacji zaworów w EJ25, bo za nią płaciłem - ~600zł w w/w serwisie.

To teraz pochwal się Twoimi danymi i źródłami.

 

Nie można odebrać H6 przyjemności z jazdy, bezawaryjności, fajnie, że ma łańcuszek na rozrządzie. Ale...

Edited by Jo_gurt
Link to comment
Share on other sites

To teraz pochwal się Twoimi danymi i źródłami.

Powszechnie znane nie aso  w Małopolsce ok. 3000

Mniej znane nie aso  w okolicach Warszawy - ok. 3000

Znajomy mechanik w Krakowie - sporo Subaru robi - 2500

 

Zrobiłem w Sączu - za....... tajemnica handlowo - negocjacyjna 

Link to comment
Share on other sites

 

A skąd u Ciebie taka wiedza ? Robiłeś ? Bo ja i owszem i jak czytam co tu za kwoty ludzie wypisują to normalnie ręcę opadają ...

Wiem, bo się zastanawiałem nad zakupem H6 jaki drugi samochód i się dowiadywałem...

Znam cenę ASO (mam na mailu), a wynosi: Regulacja zaworów „ robocizna „ kosztuje około 7300 zł (...) Emil Frey Retail Polska Spółka z o.o.

Znam cenę mojego ulubionego nie-ASO (reklamować nie można, info na PW jeśli Cię to interesuje - serwis znany w Polsce i nawet poza), u którego mój szuwar 2,5 jest serwisowany odkąd jest w PL, czyli od 2006r: 5400

Znam też cenę regulacji zaworów w EJ25, bo za nią płaciłem - ~600zł w w/w serwisie.

To teraz pochwal się Twoimi danymi i źródłami.

 

Nie można odebrać H6 przyjemności z jazdy, bezawaryjności, fajnie, że ma łańcuszek na rozrządzie. Ale...

Za 7300pln to niezależny warsztat w moim rejonie robi UPG, zawory i ... jeszcze na instalację gazową STAGa zostaje... no i na piwo.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...