Skocz do zawartości

Kupuję Outbacka 2 2.5 vs 3.0 który lepszy?


Jakub Gawinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Tak jak w temacie stoję przed zakupem Outbacka w automacie

Do wyboru mam 2.5 lub 3.0, który jest lepszy?

Docelowo pod lpg

 

Dla przykładu:

http://otomoto.pl/oferta/subaru-outback-2-5b-156km-automat-awd-4x4-bezwypadkowy-pelny-serwis-szwajcar-ID6y9y5Z.html#2715487b4d

 

lub

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-outback-h6-3-0-awd-full-opcja-mega-stan-zobacz-ID6y9tEZ.html#2715487b4d

 

 

Czy poza silnikiem są jakieś różnice?

 

Pozdrawiam

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom ten model OBK z silnikiem 2,5 jest calkiem zwawy. Silnik 3.0 daje zdecydowanie wieksza przyjemnosc z jazdy, niestety kosztem wysokiego spalania. Do LPG bardziej nadaje sie 2.5. Z tych wybranych przez Ciebie, 2.5 jest przedliftowy, a 3.0 poliftowy, wybralbym jednak OBK po lifcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałem nie dawno przed wyborem 2.5 3.0 z tym że w nowszej budzie. Kupiłem 2.5 i w moich odczuciach zupełnie wystarczy do sprawnej jazdy a wybór padł z uwagi na gaz i tańsza eksploatację. Z tego co pamiętam to 3.0 w tej budzie co szukasz lepiej znosi LPG niż w tej nowszej. Jest trochę o tym w dziale LPG i Outback. Któryś z moderatorów miał chyba 3.0 takiego w LPG i sobie mocno chwalił.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam Outbacka H6 2007 w gazie i naprawdę daje radę, póki co tylko regularny serwis i jest wszystko ok. 

A jeśli można wiedzieć ile płacisz za regulację luzu zaworowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co nie regulowałem zaworów tylko sprawdzamy przy jakiś naprawach w 4T. Jak kupiłem go to była grubsza robota z wymianą pompy wody, uszczelek pod głowicami, oringów, pomiarem kompresjo oraz szczelności. Koszt podam na priv. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj się dowiedziałem ze regulacja luzów w 2,5 sohc to koszt 700zł  

3 litrowy ma juz dwa walki i regulacja jest na poziomie 2500-3000zł z wyjęciem silnika.  :huh:

Potwierdzacie?

Niestety tak. I bliżej 5000.

 

 

3.0 ma inny układ napedowy z centralnym dyfrem planetarnym z podziałem przod 40:60 tył, a 2.5 ma dolaczany tył 90:10

Skąd info? Różnice były raczej między skrzyniami biegów (MT vs AT) i modelami a nie jednostkami napędowymi.

Edytowane przez Jo_gurt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 jest całkiem ok. Sprawdź tylko co może być w nim do zrobienia ;) To jest kluczowe przy tym samochodzie. W CH one kosztują nawet 4000CHF więc jesli ktoś to kupił i sprowadził opłacił VAT i cło to przy takiej cenie musi jeszcze zarobić :) 

A co do napędu - potwierdzam 90:10 dla AT a przy śliskiej nawierzchni/śniegu/lodzie proporcje się zmieniają. Mam taki w gazie i spalanie średnie z kilkudziesięciu tys.km to 12 litrów gazu. Za regulację zaworów płaciłem 450 a w tym jest wymiana uszczelek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzisiaj się dowiedziałem ze regulacja luzów w 2,5 sohc to koszt 700zł  

3 litrowy ma juz dwa walki i regulacja jest na poziomie 2500-3000zł z wyjęciem silnika.  :huh:

Potwierdzacie?

Niestety tak. I bliżej 5000.

A skąd u Ciebie taka wiedza ?

Robiłeś ?

Bo ja i owszem i jak czytam co tu za kwoty ludzie wypisują to normalnie ręcę opadają ...

@@Jakub Gawinek, zanim dokonasz wyboru, pojeździj jednym i drugim.

 

I powiedz dlaczego wybrałeś  H6  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 Bo miało być ekonomicznie.

 

Może była "okazyjna" cena  :D

 

 

 

No właśnie nie. Budżet musiałem dwukrotnie zwiększyć. Trudno nazwać to okazją.

Właśnie minęło 7 lat z OBK H6. Czekam od kilku lat na powód zmiany auta, ale menda nie chce się zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam od kilku lat na powód zmiany auta

 

Ja znalazłem - Legacy Spec B :yahoo:  

 

Ale mój też się nie psuje...

Edytowane przez KrisKristoffers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd u Ciebie taka wiedza ? Robiłeś ? Bo ja i owszem i jak czytam co tu za kwoty ludzie wypisują to normalnie ręcę opadają ...

Wiem, bo się zastanawiałem nad zakupem H6 jaki drugi samochód i się dowiadywałem...

Znam cenę ASO (mam na mailu), a wynosi: Regulacja zaworów „ robocizna „ kosztuje około 7300 zł (...) Emil Frey Retail Polska Spółka z o.o.

Znam cenę mojego ulubionego nie-ASO (reklamować nie można, info na PW jeśli Cię to interesuje - serwis znany w Polsce i nawet poza), u którego mój szuwar 2,5 jest serwisowany odkąd jest w PL, czyli od 2006r: 5400

Znam też cenę regulacji zaworów w EJ25, bo za nią płaciłem - ~600zł w w/w serwisie.

To teraz pochwal się Twoimi danymi i źródłami.

 

Nie można odebrać H6 przyjemności z jazdy, bezawaryjności, fajnie, że ma łańcuszek na rozrządzie. Ale...

Edytowane przez Jo_gurt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz pochwal się Twoimi danymi i źródłami.

Powszechnie znane nie aso  w Małopolsce ok. 3000

Mniej znane nie aso  w okolicach Warszawy - ok. 3000

Znajomy mechanik w Krakowie - sporo Subaru robi - 2500

 

Zrobiłem w Sączu - za....... tajemnica handlowo - negocjacyjna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A skąd u Ciebie taka wiedza ? Robiłeś ? Bo ja i owszem i jak czytam co tu za kwoty ludzie wypisują to normalnie ręcę opadają ...

Wiem, bo się zastanawiałem nad zakupem H6 jaki drugi samochód i się dowiadywałem...

Znam cenę ASO (mam na mailu), a wynosi: Regulacja zaworów „ robocizna „ kosztuje około 7300 zł (...) Emil Frey Retail Polska Spółka z o.o.

Znam cenę mojego ulubionego nie-ASO (reklamować nie można, info na PW jeśli Cię to interesuje - serwis znany w Polsce i nawet poza), u którego mój szuwar 2,5 jest serwisowany odkąd jest w PL, czyli od 2006r: 5400

Znam też cenę regulacji zaworów w EJ25, bo za nią płaciłem - ~600zł w w/w serwisie.

To teraz pochwal się Twoimi danymi i źródłami.

 

Nie można odebrać H6 przyjemności z jazdy, bezawaryjności, fajnie, że ma łańcuszek na rozrządzie. Ale...

Za 7300pln to niezależny warsztat w moim rejonie robi UPG, zawory i ... jeszcze na instalację gazową STAGa zostaje... no i na piwo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...