Jump to content

Remont Forka 2.0 N/A '98


tezet
 Share

Recommended Posts

Hej Forumowicze!

 

Wybieram się za 3 tygodnie na wycieczkę po Europie swoim Forkiem (niedawno zakupionym) i postanowiłem wymienić parę rzeczy przed wyprawą,

 

Pacjent Forek '98 2.0 N/A 122KM wersja GX EJ20

Do zrobienia :

 

- hamulce; obecnie przodu tarcze z tyłu bębny (hamulce popiskują, przy mocniejszych hamowaniu drży trochę kierownica)

 

Chciałbym wymienić cały przód i tył. Co możecie polecić?

 

Koła - 15" stal

 

- sprzęgło; ciężko chodzi, na jałowym czasem coś popiskuje, jak wcisnę lekko pedał sprzęgła to od razu cisza - wysprzęglik? Wymieniłbym całość na nowy komplet;

czy takie brać pod uwagę :

Valeo http://allegro.pl/sprzeglo-valeo-subaru-forester-do-2002-legacy-012j-i5660958092.html

LUK http://allegro.pl/sprzeglo-subaru-forester-2-0-122-125km-luk-i5624006598.html

czy tylko

EXEDY http://allegro.pl/sprzeglo-subaru-forester-impreza-legacy-2-0-2-5-i5643642307.html ?

 

Dopiero zaczynam przygodę z marką Subaru więc liczę na wyrozumiałość ;)

 

Ps. auto zostało pierwszy raz zarejestrowane 10.1998 ale chyba jest z początku roku bo jak wymieniałem kable WN to jedyne katalogowe BOSCH dla tego modelu okazały się mieć inne fajki i nie pasowały, byłem zmuszony na szybko zakupić Janmor tu mieli dwa rodzaje

 

Link to comment
Share on other sites

W ogólnym jest wątek o hamulcach, polecam poczytać i tam można pytania zadać.

Sprzęgło wziął bym oryginalne, kable też z doświadczenia polecam oryginały.

Sprawdź czy zawory wyregulowane, nie wiem czy wiesz ale to ważne w tym aucie.

Link to comment
Share on other sites

Poza rzeczami które wymieniłeś wyżej, to przed taką wyprawą sprawdź (jeśli jeszcze tego nie robiłeś) stan zawieszenia, a konkretnie to tylnego wózka (korozja), bo lubi w tym wieku już być nadgryziony rudą.

Link to comment
Share on other sites

...

 hamulce; obecnie przodu tarcze z tyłu bębny (hamulce popiskują, przy mocniejszych hamowaniu drży trochę kierownica)

...

 

trzeba pamiętać o oczyszczeniu z rdzy powierzchni piasty do której przylega tarcza hamulcowa, proponuję szczotkę drucianą albo drucianą końcówkę do wiertarki - to dosyć istotne jeżeli chcesz żeby nowe tarcze posłużyły długo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...