Jump to content

Zamykanie bloku silnika ej205(wrx) i wzmacnianie go.


Woyciech555
 Share

Recommended Posts

Szybciej sie nagrzewa :) .

Wytrzymałościowo jakiś sens jest, ale pytania :

-czy układ chłodzenia z zamkniętym blokiem róznił się od innych?

-czy przy zamkniętym bloku nie było czasem natrysku na denko?

Myślę, że własnie wadą zamkniętych bloków jest szybsze nagrzewanie i łatwiej przegrzać..Trzeba wtedy zaopatrzyć się w wydajniejszą chłodnicę z większym rdzeniemm(jeśli się mylę proszę mnie poprawić ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Szybciej sie nagrzewa :) .

Wytrzymałościowo jakiś sens jest, ale pytania :

-czy układ chłodzenia z zamkniętym blokiem róznił się od innych?

-czy przy zamkniętym bloku nie było czasem natrysku na denko?

Myślę, że własnie wadą zamkniętych bloków jest szybsze nagrzewanie i łatwiej przegrzać..Trzeba wtedy zaopatrzyć się w wydajniejszą chłodnicę z większym rdzeniemm(jeśli się mylę proszę mnie poprawić ;)

 

 

Chłodnica to jedno ale musi być w takim silniku wydajniejsza pompa wody która go schłodzi. Carfit pisał że zamykanie bloków wiąże się z przegrzewaniem ich przez słaby obieg wody...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Szybciej sie nagrzewa :) .

Wytrzymałościowo jakiś sens jest, ale pytania :

-czy układ chłodzenia z zamkniętym blokiem róznił się od innych?

-czy przy zamkniętym bloku nie było czasem natrysku na denko?

 

Myślę, że własnie wadą zamkniętych bloków jest szybsze nagrzewanie i łatwiej przegrzać..Trzeba wtedy zaopatrzyć się w wydajniejszą chłodnicę z większym rdzeniemm(jeśli się mylę proszę mnie poprawić ;)

 

Chłodnica to jedno ale musi być w takim silniku wydajniejsza pompa wody która go schłodzi. Carfit pisał że zamykanie bloków wiąże się z przegrzewaniem ich przez słaby obieg wody...

Tak patrzę na te foty bloku po zamknięciu i nie bardzo widzę możliwości większego nagrzewania przez ten zabieg. Przecież w głowicy i uszczelce są takie same otwory jak w tych wkladkach, więc niby co miałyby one pogarszać?
Link to comment
Share on other sites

A ja nie rozumiem tu ludzi na forum . Człowiek się pyta co warto zrobić przy okazji a dostaje odpowiedź kup silnik z STI ja sądzę że ów człowiek wie co robi i wie jakie to niesie ze sobą koszty i jeśli pyta to posiada na to pieniądze co więcej jeśli sobie to zrobi sam i dobrze to będzie mieć pewność że silnik posłuży mu trochę :3 

Link to comment
Share on other sites

 

Myślałem nad zakuciem ale mówili mi że to słaby pomysł bo bedzie pił olej itd bo ja użytkuje auta na co dzień.

 

To źle mówili,bo dobrze zrobiony silnik na kutych tłokach nie będzie brał oleju,warunkiem dobrze dobrane tłoki i ich pasowania,choć pewnie przebiegów większych niż na seryjnych oczekiwać nie należy. ;) 

W odpowiedzi na pytania:

 1.wzmocnione panewki ACL - można choć oryginalne Subaru zrobią ponoć większy przebieg.

2.Mysle nad wzmocnionym wałem ale nie wiem czy warto? - również można ale czy przy 300KM konieczne? ;) Może Twój się jeszcze nada,rozbierzesz,pomierzysz i ocenisz.

3.turbo vf35 lub td05 - obie opcje są dobre,zależy która się trafi i w jakim stanie i kosztach.

4.wtryski sti - dobry mod i tani.

5.FMIC - zupełnie zbędny gadżet przy takich parametrach,poprowadzenie rur do FMIC-a nie jest takie łatwe,lepiej kupić dobry TMIC z STi niż chiński tani chłam zwany FMIC i borykać się z nieszczelnościami.

6.Zamknąć półotwarty ori blok silnika(też nie wiem czy warto to zrobić ale myślę ze tak) - kompletnie zbędne,źle zrobione przysporzy tylko kłopotów z obiegiem cieczy chłodzącej i w efekcie zniszczyć blok czy tuleję cylindra.

7.Przy okazji zrobić generalny remont silnika czyli pierścienie,głowice itd - to dobry pomysł,dorzuć jeszcze pomiary bloku i jego ewentualny szlif. ;)

I sluchaj rad dziadka... pardon, wujka Cybla... bo doswiadczenia ma sporo i wie co mowi.

 

Osz Ty......,ale i tak Cię dopadnę. :mrgreen: Jak nie zapomnę. :biglol:

Przecież dostał odpowiedź.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Np. większość GC8 STI (poza wczesnymi RA 1-2, gdzie przeważnie był zamknięty) miały na otwartym bloku przy seryjnym doładowaniu ~~1 bar 280HP na papierze, w rzeczywistości często ~~300, natomiast nierzadko po małych modyfikacjach 320 :) No i bloki te raczej wytrzymywały to bez problemu... Nie słyszałem przynajmniej o tym żeby się komuś w klasyku sti blok rozleciał z powodu takich mocy, a jak wiadomo takie klasyki przeważnie lekko nie mają :wrrum:  ;) 

 

Tylko pytanie czy otwarty ej205 w newage może się równać z tymi otwartymi ej20 z GC ósemek :rolleyes: 

Link to comment
Share on other sites

1bar doładowanie to jest prawie seria wiec nic dziwnego że wytrzymują.Ja chce dmuchnać 1,5 może troszke wiecej i dlatego sie pytam a nie moge nigdzie wyczytać.Jak myślicie warto zamykać blok do bossta 1.5 czy jeżeli bede chciał wiecej to wręcz trzeba?Dodam że robie strokera na tłokach mahle :)

Edited by Woyciech555
Link to comment
Share on other sites

 

 

.Ja chce dmuchnać 1,5 może troszke wiecej i dlatego sie pytam a nie moge nigdzie wyczytać.Jak myślicie warto zamykać blok do bossta 1.5 czy jeżeli bede chciał wiecej to wręcz trzeba?Dodam że robie strokera na tłokach mahle

Napisz jaki blok chcesz zamykać,bo jeśli ej207 półzamknięty,to do tych wartości doładowania szkoda zachodu.


Chcąc dmuchać więcej niż 1,5 bara i to efektywnie żeby były z tego jakiekolwiek korzyści a nie tylko kłopoty,należy mieć do tego przygotowany cały silnik,poczynając od pasowania tłoków,przy większym doładowaniu trzeba luźniej pasować tłoki,dobrze policzyć stopień sprężania silnika itd,bo może się okazać,że doładowanie na poziomie 1,6 bara lub nawet niższe powoduje detonacje w górnym zakresie obrotów silnika,trzeba zadbać o schłodzenie powietrza doładowanego i parę jeszcze dość istotnych elementów.

Poziom doładowania nie jest uzależniony tylko od tego czy blok jest zamknięty,na fabrycznym bloku ej257 czy ej207 też można osiągnąć poziom doładowania 1,5-1,6 bara.

Link to comment
Share on other sites

Hm..a dlaczego to ma nie działać?

 

Ostatnio oglądałem, jak wzmacniali blok od Volvo T5, i wspawane zostały pręty pomiędzy cylinder a blok, później to coś wydmuchało 720km :)
I podobno wytrzymało i nie rozpadło się po chwili.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ostatnio oglądałem, jak wzmacniali blok od Volvo T5, i wspawane zostały pręty pomiędzy cylinder a blok, później to coś wydmuchało 720km I podobno wytrzymało i nie rozpadło się po chwili.

Czyżbyś pisał o żeliwnym bloku silnika 2,5,który wykorzystywany był również w Fordzie RS?

Link to comment
Share on other sites

 

Ostatnio oglądałem, jak wzmacniali blok od Volvo T5, i wspawane zostały pręty pomiędzy cylinder a blok, później to coś wydmuchało 720km I podobno wytrzymało i nie rozpadło się po chwili.

Czyżbyś pisał o żeliwnym bloku silnika 2,5,który wykorzystywany był również w Fordzie RS?

 

Cybel, nie wiem dokładnie czy jest żeliwny, nie wygląda na żeliwo :)

Chodzi dokładnie o wersję T5 R.

 

W RS, był montowany silnik 5-cio cylindorwy?

 

W tym programie to pokazali, w odcinku Skandynawia: http://www.discoverychannel.pl/programy/motoholik-jimmy-de-ville/

Edited by Remi
Link to comment
Share on other sites

 

.Ja chce dmuchnać 1,5 może troszke wiecej i dlatego sie pytam a nie moge nigdzie wyczytać.Jak myślicie warto zamykać blok do bossta 1.5 czy jeżeli bede chciał wiecej to wręcz trzeba?Dodam że robie strokera na tłokach mahle

 

Napisz jaki blok chcesz zamykać,bo jeśli ej207 półzamknięty,to do tych wartości doładowania szkoda zachodu.Chcąc dmuchać więcej niż 1,5 bara i to efektywnie żeby były z tego jakiekolwiek korzyści a nie tylko kłopoty,należy mieć do tego przygotowany cały silnik,poczynając od pasowania tłoków,przy większym doładowaniu trzeba luźniej pasować tłoki,dobrze policzyć stopień sprężania silnika itd,bo może się okazać,że doładowanie na poziomie 1,6 bara lub nawet niższe powoduje detonacje w górnym zakresie obrotów silnika,trzeba zadbać o schłodzenie powietrza doładowanego i parę jeszcze dość istotnych elementów.

Poziom doładowania nie jest uzależniony tylko od tego czy blok jest zamknięty,na fabrycznym bloku ej257 czy ej207 też można osiągnąć poziom doładowania 1,5-1,6 bara.

Mam na mysli blok z wrx ej205 zrobiony na strokera (kute mahle itd . Zrobione natryski na denka tloka.szpilki arp) i teraz nie wiem czy go zamykac czy lepiej zostawic tak jak jest i zatrzymac sie na doladowaniu do 1.5 bara?

A bloku silnika ej207 nie moge nigdzie dostac.czy ej 207 mial fabrycznie natrysk na denko tloka?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mam gt 96 wymieniony wydech i kosci dmucha 1.4 bara rurbo tdo5 ma 305 km i to na lpg skrzynia przy odpowiednim traktowaniu daje rade nic jej nie jest chamulce 277mm zakladasz bardzodobre klocki i wystarczaja,silnik wrx zniesie ci okolo 260 km spokojnie wiecej to moze poledz,rada zrób wydech i mape i bedziesz mial inne auto i dalej nie dokladaj nie warto sti nie zrobisz musisz dozbierac i kupic 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...