Jump to content

Prośba o zidentyfikowanie sondy lambda


Recommended Posts

Witam,

 

Mam problem z sondą lambda (pierwszą), wyskakuje mi błąd P0031, chciałem się rozejrzeć za nową. W ASO chcą za samą sondę 950pln i nie chcieli mi podać oznaczenia typu   :angry: .

Stąd moje pytanie czy ktoś może mi powiedzieć jakie jest oznaczenie takiej sondy mam silnik EJ253, OBK 2005 2,5 benzyna mogę podać VIN jak to pomoże.

 

 

Pzdr i z góry dzięki z pomoc.

 

Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem organoleptycznie  :)  i mam  wkręconą sondę 22641AA180,  to jest DOX 0362 natomiast wg namiarów do kolegi "Architekta" 

powinno być 22690AA650 , 22690AA660, 22690AA810 

No i teraz się zastanawiam czy coś źle znalazłem  w linku czy mam coś nie tak wkręcone.

Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem organoleptycznie  :)  i mam  wkręconą sondę 22641AA180,  to jest DOX 0362 natomiast wg namiarów do kolegi "Architekta" 

powinno być 22690AA650 , 22690AA660, 22690AA810 

No i teraz się zastanawiam czy coś źle znalazłem  w linku czy mam coś nie tak wkręcone.

Podaj VIN na PW - odpiszę Ci, którą powinieneś mieć oryginalnie.

I wg tego co przytoczyłeś, to podałeś numery drugiej sondy (22690AA650 , 22690AA660, 22690AA810), a w pierwszej wiadomości napisałeś, że masz problem z pierwszą sondą, której numer to faktycznie 22641AA180, 22641AA230, 22641AA360.

Edited by WOJO
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

W temacie- chyba. Wyskakuje mi P0043 Heater Control Circuit Low (Bank1 Sensor3). Podobno jest to błąd sondy, pytanie brzmi- która to sonda? Po wykręceniu sprawdzę sobie numer fabryczny, ale nie chciałbym eliminować ich metodą prób i błędów bo robota poczwórna. Dzięki.

Aha, jeśli to ważne to OBK 2005 US.

Edited by Wojtek8
Link to post
Share on other sites

W temacie- chyba. Wyskakuje mi P0043 Heater Control Circuit Low (Bank1 Sensor3). Podobno jest to błąd sondy, pytanie brzmi- która to sonda? Po wykręceniu sprawdzę sobie numer fabryczny, ale nie chciałbym eliminować ich metodą prób i błędów bo robota poczwórna. Dzięki.

Aha, jeśli to ważne to OBK 2005 US.

Ciekawe. Masz U5 czy U6? Prześlij pełny VIN na PW.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Cześć, podbiję temat.

 

Outback, 2008r, 2,5l benzyna, 127 kW

 

W razie potrzeby podam nr VIN

 

Mam od niedawna błąd -P0133: O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1) (Powertrain, Generic)
 

Z lektury forum wynika, że należy wymienić sondę 1 i nie ma za bardzo możliwości uniknięcia wydatków.

 

Na początku chciałbym się upewnić, czy uszkodzona sonda  (nr 1) to ta z pomarańczowym kablem?:

 

WP_20170106_002.jpg

 

I teraz zaczyna się zabawa:

 

- ceny bardzo rozbieżne (od 400 do 950- mam tu na myśli tylko sondy Denso)

- każdy podaje inne oznaczenie.

 

I tak:

 

1) Subaru Gdańsk:

 

oxy    220690AA810
fuel    220641AA360

 

Czy dobrze rozumiem, że w tym przypadku fuel to będzie sonda nr 1, a oxy nr 2? Zatem czemu w opisie błędu jest "o2 sensor"?

 

2) Intercars- wyszukiwanie po VINie:

- Denso DOX-0364

 

3) opposedforces.com podaje tak, jak WOJO powyżej, czyli 22641AA180, 22641AA230, 22641AA360

 

 

4) Ogólnie pojęty internet: DOX-0362 tj. 22641AA180

 

 

Proszę o jednoznaczną odpowiedź, którą sondę zakupić, bo już się w tym zgubiłem... sondy są w najróżniejszych cenach, jak wspomniałem, a nie są tanie, zatem wolałbym dokonać tylko jednego zakupu.

 

 

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
Czy dobrze rozumiem, że w tym przypadku fuel to będzie sonda nr 1, a oxy nr 2? Zatem czemu w opisie błędu jest "o2 sensor"?

Pewnie "fuel" dlatego, że pierwsza służy do regulowania mieszanki paliwowo-powietrznej (druga kontroluje sprawność katalizatora), ale obie mierzą zawartość tlenu w spalinach.

Edited by Kambol
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

To ja się też podepne, a co! Gacek 2.0 EJ20F 05 błąd pierwszej lambdy- heater circuit, bank1. Wyskakuje tylko jak zimne albo "chłodne" auto odpalę i zostawię (np żeby skrobnac szybki). Bez CEL-a, zauważam to po cruise migajacym- zawsze odpalałem torque-a, kasowalem dziada i na kilka tygodni spokój. Dzisiaj stojąc w korku skasowałem ale poszukałem i w live data włączyłem pokazywanie napięcia pierwszej lambdy i o dziwo! W ogóle brak danych! Nie ważne czy auto odpala z błędem czy bez wskaźnik ani drgnie (2 ma od 0,1 do 0,8V). No to że kwalifikuje się do zmiany to się domyślam ale łot da fak że raz błąd a raz bez? Kolego WOJO- wspomozesz PN-ką denso bo muszę zainwestować bo mam wrażenie że te 13-14 lpgu to deko duzo

Edited by recki
Link to post
Share on other sites

To ja się też podepne, a co! Gacek 2.0 EJ20F błąd pierwszej lambdy, bank1. Wyskakuje tylko jak zimne albo "chłodne" auto odpalę i zostawię (np żeby skrobnac szybki). Bez CEL-a, zauważam to po cruise migajacym- zawsze odpalałem torque-a, kasowalem dziada i na kilka tygodni spokój. Dzisiaj stojąc w korku skasowałem ale poszukałem i w live data włączyłem pokazywanie napięcia pierwszej lambdy i o dziwo! W ogóle brak danych! Nie ważne czy auto odpala z błędem czy bez wskaźnik ani drgnie (2 ma od 0,1 do 0,8). No to że kwalifikuje się do zmiany to się domyślam ale łot da fak że raz błąd a raz bez? Kolego WOJO- wspomozesz PN-ką denso bo muszę zainwestować bo mam wrażenie że te 13-14 lpgu to deko duzo

Pierwsza 22641AA230

Druga 22690AA660

Przy obecnych warunkach dynamiczna jazda po mieście może się objawiać takim właśnie spalaniem LPG. :D

Link to post
Share on other sites

 

To ja się też podepne, a co! Gacek 2.0 EJ20F błąd pierwszej lambdy, bank1. Wyskakuje tylko jak zimne albo "chłodne" auto odpalę i zostawię (np żeby skrobnac szybki). Bez CEL-a, zauważam to po cruise migajacym- zawsze odpalałem torque-a, kasowalem dziada i na kilka tygodni spokój. Dzisiaj stojąc w korku skasowałem ale poszukałem i w live data włączyłem pokazywanie napięcia pierwszej lambdy i o dziwo! W ogóle brak danych! Nie ważne czy auto odpala z błędem czy bez wskaźnik ani drgnie (2 ma od 0,1 do 0,8). No to że kwalifikuje się do zmiany to się domyślam ale łot da fak że raz błąd a raz bez? Kolego WOJO- wspomozesz PN-ką denso bo muszę zainwestować bo mam wrażenie że te 13-14 lpgu to deko duzo

Pierwsza 22641AA230

Druga 22690AA660

Przy obecnych warunkach dynamiczna jazda po mieście może się objawiać takim właśnie spalaniem LPG. :D

Dzięki. W ramach tradycyjnego offtopu- zgłaszam Cię do nagrody najszybszej klawiatury forum! Gwoli wyjasnienia- czas od napisania postu do odpowiedzi kolegi na poziomie 12-13 ms!
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...