Skocz do zawartości
Antychryst6

Prośba o zidentyfikowanie sondy lambda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z sondą lambda (pierwszą), wyskakuje mi błąd P0031, chciałem się rozejrzeć za nową. W ASO chcą za samą sondę 950pln i nie chcieli mi podać oznaczenia typu   :angry: .

Stąd moje pytanie czy ktoś może mi powiedzieć jakie jest oznaczenie takiej sondy mam silnik EJ253, OBK 2005 2,5 benzyna mogę podać VIN jak to pomoże.

 

 

Pzdr i z góry dzięki z pomoc.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

DOX 0362, DOX 0307, DOX 0364  a jaki dokładnie masz typ to musisz sprawdzić sam po nr. części 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem organoleptycznie  :)  i mam  wkręconą sondę 22641AA180,  to jest DOX 0362 natomiast wg namiarów do kolegi "Architekta" 

powinno być 22690AA650 , 22690AA660, 22690AA810 

No i teraz się zastanawiam czy coś źle znalazłem  w linku czy mam coś nie tak wkręcone.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem organoleptycznie  :)  i mam  wkręconą sondę 22641AA180,  to jest DOX 0362 natomiast wg namiarów do kolegi "Architekta" 

powinno być 22690AA650 , 22690AA660, 22690AA810 

No i teraz się zastanawiam czy coś źle znalazłem  w linku czy mam coś nie tak wkręcone.

Podaj VIN na PW - odpiszę Ci, którą powinieneś mieć oryginalnie.

I wg tego co przytoczyłeś, to podałeś numery drugiej sondy (22690AA650 , 22690AA660, 22690AA810), a w pierwszej wiadomości napisałeś, że masz problem z pierwszą sondą, której numer to faktycznie 22641AA180, 22641AA230, 22641AA360.

Edytowane przez WOJO

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W temacie- chyba. Wyskakuje mi P0043 Heater Control Circuit Low (Bank1 Sensor3). Podobno jest to błąd sondy, pytanie brzmi- która to sonda? Po wykręceniu sprawdzę sobie numer fabryczny, ale nie chciałbym eliminować ich metodą prób i błędów bo robota poczwórna. Dzięki.

Aha, jeśli to ważne to OBK 2005 US.

Edytowane przez Wojtek8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W temacie- chyba. Wyskakuje mi P0043 Heater Control Circuit Low (Bank1 Sensor3). Podobno jest to błąd sondy, pytanie brzmi- która to sonda? Po wykręceniu sprawdzę sobie numer fabryczny, ale nie chciałbym eliminować ich metodą prób i błędów bo robota poczwórna. Dzięki.

Aha, jeśli to ważne to OBK 2005 US.

Ciekawe. Masz U5 czy U6? Prześlij pełny VIN na PW.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Cześć, podbiję temat.

 

Outback, 2008r, 2,5l benzyna, 127 kW

 

W razie potrzeby podam nr VIN

 

Mam od niedawna błąd -P0133: O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1) (Powertrain, Generic)
 

Z lektury forum wynika, że należy wymienić sondę 1 i nie ma za bardzo możliwości uniknięcia wydatków.

 

Na początku chciałbym się upewnić, czy uszkodzona sonda  (nr 1) to ta z pomarańczowym kablem?:

 

WP_20170106_002.jpg

 

I teraz zaczyna się zabawa:

 

- ceny bardzo rozbieżne (od 400 do 950- mam tu na myśli tylko sondy Denso)

- każdy podaje inne oznaczenie.

 

I tak:

 

1) Subaru Gdańsk:

 

oxy    220690AA810
fuel    220641AA360

 

Czy dobrze rozumiem, że w tym przypadku fuel to będzie sonda nr 1, a oxy nr 2? Zatem czemu w opisie błędu jest "o2 sensor"?

 

2) Intercars- wyszukiwanie po VINie:

- Denso DOX-0364

 

3) opposedforces.com podaje tak, jak WOJO powyżej, czyli 22641AA180, 22641AA230, 22641AA360

 

 

4) Ogólnie pojęty internet: DOX-0362 tj. 22641AA180

 

 

Proszę o jednoznaczną odpowiedź, którą sondę zakupić, bo już się w tym zgubiłem... sondy są w najróżniejszych cenach, jak wspomniałem, a nie są tanie, zatem wolałbym dokonać tylko jednego zakupu.

 

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Czy dobrze rozumiem, że w tym przypadku fuel to będzie sonda nr 1, a oxy nr 2? Zatem czemu w opisie błędu jest "o2 sensor"?

Pewnie "fuel" dlatego, że pierwsza służy do regulowania mieszanki paliwowo-powietrznej (druga kontroluje sprawność katalizatora), ale obie mierzą zawartość tlenu w spalinach.

Edytowane przez Kambol

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Cóż, sam sobie odpowiem ;)

Dla potomności: Prawidłowy symbol dla w/w auta to 22641AA360, oznaczenie Denso: DOX-0364

 

Dziękuję za pomoc kolegom z facebookowego fanpage'a Subaru.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To ja się też podepne, a co! Gacek 2.0 EJ20F 05 błąd pierwszej lambdy- heater circuit, bank1. Wyskakuje tylko jak zimne albo "chłodne" auto odpalę i zostawię (np żeby skrobnac szybki). Bez CEL-a, zauważam to po cruise migajacym- zawsze odpalałem torque-a, kasowalem dziada i na kilka tygodni spokój. Dzisiaj stojąc w korku skasowałem ale poszukałem i w live data włączyłem pokazywanie napięcia pierwszej lambdy i o dziwo! W ogóle brak danych! Nie ważne czy auto odpala z błędem czy bez wskaźnik ani drgnie (2 ma od 0,1 do 0,8V). No to że kwalifikuje się do zmiany to się domyślam ale łot da fak że raz błąd a raz bez? Kolego WOJO- wspomozesz PN-ką denso bo muszę zainwestować bo mam wrażenie że te 13-14 lpgu to deko duzo

Edytowane przez recki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To ja się też podepne, a co! Gacek 2.0 EJ20F błąd pierwszej lambdy, bank1. Wyskakuje tylko jak zimne albo "chłodne" auto odpalę i zostawię (np żeby skrobnac szybki). Bez CEL-a, zauważam to po cruise migajacym- zawsze odpalałem torque-a, kasowalem dziada i na kilka tygodni spokój. Dzisiaj stojąc w korku skasowałem ale poszukałem i w live data włączyłem pokazywanie napięcia pierwszej lambdy i o dziwo! W ogóle brak danych! Nie ważne czy auto odpala z błędem czy bez wskaźnik ani drgnie (2 ma od 0,1 do 0,8). No to że kwalifikuje się do zmiany to się domyślam ale łot da fak że raz błąd a raz bez? Kolego WOJO- wspomozesz PN-ką denso bo muszę zainwestować bo mam wrażenie że te 13-14 lpgu to deko duzo

Pierwsza 22641AA230

Druga 22690AA660

Przy obecnych warunkach dynamiczna jazda po mieście może się objawiać takim właśnie spalaniem LPG. :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

 

To ja się też podepne, a co! Gacek 2.0 EJ20F błąd pierwszej lambdy, bank1. Wyskakuje tylko jak zimne albo "chłodne" auto odpalę i zostawię (np żeby skrobnac szybki). Bez CEL-a, zauważam to po cruise migajacym- zawsze odpalałem torque-a, kasowalem dziada i na kilka tygodni spokój. Dzisiaj stojąc w korku skasowałem ale poszukałem i w live data włączyłem pokazywanie napięcia pierwszej lambdy i o dziwo! W ogóle brak danych! Nie ważne czy auto odpala z błędem czy bez wskaźnik ani drgnie (2 ma od 0,1 do 0,8). No to że kwalifikuje się do zmiany to się domyślam ale łot da fak że raz błąd a raz bez? Kolego WOJO- wspomozesz PN-ką denso bo muszę zainwestować bo mam wrażenie że te 13-14 lpgu to deko duzo

Pierwsza 22641AA230

Druga 22690AA660

Przy obecnych warunkach dynamiczna jazda po mieście może się objawiać takim właśnie spalaniem LPG. :D

Dzięki. W ramach tradycyjnego offtopu- zgłaszam Cię do nagrody najszybszej klawiatury forum! Gwoli wyjasnienia- czas od napisania postu do odpowiedzi kolegi na poziomie 12-13 ms!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×