PABLOPB Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 (edytowane) Witam, w moim nowym subaraku forester 2.0D z 2015r co jakiś czas wydobywają się z rury wydechowej kłęby niebieskiego dymu. Fakt ten można zobrazować - dym jak ze starych ciężarówek. Czy ktoś z użytkowników subaraków diesla spotkał się z takim zachowaniem auta? Otrzymałem odpowiedz z ..., że to wypalanie dpfa tzw. norma, ale coś takiego zaskakuje każdego użytkownika drogi jadącego za mną. To nie jest dymek! Myślałem, że wprowadzenie normy euro 6 powoduje zmniejszenie zanieczyszczeń wydobywających się z wydechu - niestety NIE! Edytowane 8 Września 2015 przez PABLOPB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 (edytowane) niebieski dym przy wypalaniu DPF-u ? widziałem parę razy wymuszone serwisowe wypalania i tylko w jednym wypadku dało się zauważyć dym ale nie był on niebieski bardziej szarawy może wręcz biały u mnie - a prób wypalania serwisowego miałem kilka - zawsze spaliny były gazami bezbarwnymi niebieski kolor spalin to chyba ze spalania jakiś substancji smarnych olej itp. Edytowane 9 Września 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Wypalanie DPF-a i kłęby dymu?Raczej nie ma takiej możliwości przy sprawnym filtrze i jego czujnikach. Proponuję zgłosić objawy w ASO i nie dać się zbyć,że to norma przy wypalaniu filtra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Przez 70 000 km w OBK D MY2012 nigdy nie zauważyłem jakiegokolwiek dymu z rury wydechowej. Ani na zimno, ani na ciepło. Nawet przy najbardziej intensywnym przyspieszaniu. Zobacz - jak wygląda u ciebie końcówka wydechu. W SBD ze sprawnym silnikiem i DPF-em powinna być czysta zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz - bez widocznej sadzy oraz oleistego osadu. Stan oleju masz ok - nie ubywa albo nie przybywa? W jakich warunkach użytkujesz samochód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Też miałem raz taką akcje, nie wiem czym to było spowodowane, zostawiłem samochód na postoju po dość szybkiej jeździe z włączonym silnikiem przez 10 minut, później jak ruszyłem to z rury wywaliło kłęby dymu, więcej się to nie powtórzyło. Czym to było spowodowane, nie mam pojęcia, ani płynu ani oleju nie ubyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slw Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 W moim poprzednim OBK SBD '08 niebieski dymek pojawiał się nieregularnie kilka razy w roku przy odpalaniu auta. Niezależnie od tego czy silnik był rozgrzany, czy zimny. Przejeździłem tak 160 tys., a ASO nie miało pomysłu co to może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 W moim tez się taki dymek pojawia. Myślałem, że turbo puszcza olej, ale po regeneracji jest to samo. Poprzedni właściciel zgłaszał problem na gwarancji ale serwis stwierdził, że TTTM. Strzelające na zimno wtryski dla ASO tez nie były żadnym problemem którym należy się zająć. Te puszczanie dymkow,zwłaszcza przy odpalniu, to właśnie lejące wtryskiwacze. 100% pewności będę miał po ich wymianie, bo poranne dźwięki tego silnika źle działają na moje nerwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PABLOPB Opublikowano 10 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Panowie dym pojawia się i znika występuje raz na jakiś czas trudno określić, ponieważ czasami codziennie przez dwa dni a innym razem po miesiącu. Najczęściej po kilkunastu kilometrach od startu z zimnego silnika, zatrzymaniu na światłach i ponownym ruszaniu MASAKRA - auto nówka (objaw od początku). Żadne płyny nie ubywają. Oczywiście serwis jak i centrala subaru twierdzi, że to wypalanie dpfa, złe paliwo itd. Myślę, że nikt nie chce zająć się tematem profesjonalnie bo nie ma podstaw - czyli brak błędów na komputerze. Myślałem, że ta marka potrafi zająć się zgłaszanym problemem a nie zrzucaniem winy na użytkownika. Przykłady są opisane na forum - spalone sprzęgła itp. Najciekawsze jest to, że w Polsce użytkownika naciąga się na koszta, a u sąsiadów na zachodzie jest to normalna akcja serwisowa - coś tu nie gara. Mało tego musiałem udokumentować całą historię żeby ktoś uwierzył, bo w tej marce wszystko jest idealne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Najczęściej po kilkunastu kilometrach od startu z zimnego silnika, zatrzymaniu na światłach i ponownym ruszaniu Wskazanie jako przyczyny dymienia na filtr DPF jest totalnym naciąganiem rzeczywistości przez ASO,nie ma możliwości żeby w takich okolicznościach uruchomiła się procedura dopalania DPF-a.Zła jakość paliwa to równie mierna wymówka,gdyby to było powodem,to większość SBD w Polsce miałoby problemy z DPF-em,wtryskami itp,a przecież tak nie jest. W którym ASO serwisujesz auto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PABLOPB Opublikowano 10 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 nie chciał na razie zdradzać "ziomalu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 @@PABLOPB dawaj na PW. Jeśli dobrze się domyślam,to z diagnostyką mogą mieć spore kłopoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 (edytowane) Myślałem, że ta marka potrafi zająć się zgłaszanym problemem a nie zrzucaniem winy na użytkownika. skoro mają wymówkę jaką jest DPF - który jest wyłączony z gwarancji - to po co będą się męczyć Edytowane 10 Września 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 w moim nowym subaraku forester 2.0D z 2015r skoro mają wymówkę jaką jest DPF - który jest wyłączony z gwarancji Tutaj to stwierdzenie czy wymówka nie ma prawa bytu,jak również wyłączenie DPF-a z gwarancji. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 (edytowane) Tutaj to stwierdzenie czy wymówka nie ma prawa bytu,jak również wyłączenie DPF-a z gwarancji. myślisz, że u mnie miało, nawet dostałem nowy DPF, który padł tak samo jak pierwszy a ASO bezradnie rozkładało ręce może się warunki gwarancji zmieniły w moich jak byk widnieje wyłączenie filtra cząstek stałych Edytowane 10 Września 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 (edytowane) @@ketivv, pliiiisssss Edytowane 10 Września 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 @@ketivv, pliiiisssss czym zgrzeszyłem tym razem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 @@ketivv, pliiiisssss czym zgrzeszyłem tym razem ? Ja tylko tak na wyrost Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PABLOPB Opublikowano 10 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Według mnie coś szwankuje przed filtrem - filtr wyłapuje - a koniec będzie taki, że koszt pokryje jak zawsze ten co kupił. Bo starania o klienta są ale przed przyjęciem kasy, później to ty się martw ........... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Przez DPF przepływają gazy, osiadają na nim czastki stałe jak sadza, która się wypala i popioły które w znacznej mierze musi akumulować stąd specjalne oleje do aut z DPF-em, dym niebieski to jakby spalanie oleju ale czemu tylko okazjonalne ? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Niebieski dym przy benzynie oznaczal zawsze zbyt bogata mieszanke czyli przelanie paliwem. Niestety nie wiem jak jest z dieslami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 U mnie też nie kopci za każdym razem, tzn. kopci czasem mniej, a czasem przy odpalniu puszcza białą chmurę, taką że świata nie widać. Oleju nie ubywa, DPF usunięty. Niebieski dym przy benzynie oznaczal zawsze zbyt bogata mieszanke czyli przelanie paliwem. Niestety nie wiem jak jest z dieslami Niebieski dym przy benzynie, to olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Niebieski dym przy benzynie oznaczal zawsze zbyt bogata mieszanke czyli przelanie paliwem. Niestety nie wiem jak jest z dieslamiRaczej czarny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 slawok, masz racje, juz sie poprawiam:) - czarny dym - zbyt bogata mieszanka, silnik przelany paliwem - niebieski dym - zre olej, - bialy dym - para wodna lub gorsze uszczelka pod glowica lub woda w paliwie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 Pablobp masz jaja ze kupiłes diesla subaru Ja po tych wszystkich wpisach na forum postawiłem na silnk benzynowy. Jak niebieskawo-siwy dym leci z rury w dieslu to albo spala olej albo co bardziej prawdopodobne podaje za duzo paliwa - identyczny objaw miałem dawno dawno temu w starym wolnossacym dieslu nissana. Co prawda silnik konstrukcyjnie zupełnie inny i bez turbo, dpf'a i innych nowinek technicznych ale zasada spalania oleju napedowego taka sama. Oleju nie bral ani kropli ale jak wcisnałem gaz do dechy to za autem było siwoniebiesko-super zaslona dymna. Po wymianie elemtow pompy wtryskowej i regulacji tego ustrojstwa z rury wydechowej nawet przy pelnym bucie nie było grama dymu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 (edytowane) Za duzo paliwa w dieslu to tez czarny dym temu grubo kopane diesle wala z rury na czarno przy bucie. Jednak tutaj nie powinno to miec miejsca bo dpf nie powinien przepuszczac sadzy. Edytowane 11 Września 2015 przez slavok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się