Contor Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Czy silnik montowany w Imprezie NA o mocy 160KM to ten sam co 125KM (EJ20) tylko zmodyfikowany, podkęcony? Lepszy będzie 125 czy 160? w takim sensie czy lepiej kupować Blobeye czy Hawkeye? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 125KM to SOHC i regulacja zaworów śróbkami, 160KM to DOHC i regulacja zaworów za pomocą szklanek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thearchitect Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Lepszy będzie 125 czy 160? w takim sensie czy lepiej kupować Blobeye czy Hawkeye? W jakim sensie lepszy? Do czego lepszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brunon Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Jeźdzę 2,0 DOHC 160km. Jeżdzi się nim bdb. Silnik kręci się wysoko, auto jest szybsze niż przeciętne auta na drodze. Wersja 125km raczej taka nie będzie. Spalanie z tego co wiem w obydwu przypadkach na podobnym poziomie czyli 9-11l/100km. Mi ostatnio na trasie przy 140-150km/h spalił 10,5l LPG więc jak dla mnie rewelacja. Hawka czy Bloba to już chyba kwestia gustu. Nie byłbym sobą gdybym nie napisał: gdybyś chciał kupić zdrowego Hawka 2,0 LPG z Pl salonu pisz na prv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Impreza 2.0 125km: 10.2s do 100km/hImpreza 2.0 160km: 8.8s do 100km/h aczkolwiek na papierze to pewnie wygląda lepiej niż w praktyce. W praktyce zapewne z dołu te auta jadą tak samo. wersja 125 konna ma max. mocy przy 5600, 160 konna przy 6400 czyli znacznie wyżej i pewnie dopiero na wyższych obrotach czuć różnicę. To jest trochę dziwne bo 8.8s do 100km/h to jest wynik ponad przeciętny nawet jak na dzisiejsze standardy, ale jakoś tego w aucie kompletnie nie czuć. Obie wersje silnikowe są dobre i nie zawodne, aczkolwiek SOHC podobno lepiej znosi gaz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubexx Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 125KM to SOHC i regulacja zaworów śróbkami, 160KM to DOHC i regulacja zaworów za pomocą szklanek. Możesz rozwinąć tą regulację w DOHC ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beemowiec Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Ciekawe te dane bo ja mam 2.0 115km i mierzone stoperem 0-100 z ciekawości wyszło mi 9,5 sekundy podczas takiego dobrego ruszenia i zmiany biegów.125km powinien być szybszy skoro ma te 10km wiecej.Może też kwestia wagi bo moja impreza I sedan jest dosyć lekka...Myśle,że w praktyce sekunde ciężko wyczuć i ją przełożyć na asfalt bo jednak dużo zależy od momentu zmiany biegów,ruszenia itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 (edytowane) Krótko mówiąc - wyciąganie silnika zeby dokonać regulacji. Regulacja DOHC jest wielokrotnie droższa niż SOHC ze względu na większą pracochłonność i koszt materiałów. To są inne silniki. 2.0 SOHC - 1 wałek rozrządu na głowicę 2.0 DOHC - 2 wałki na głowicę edit: co by niepotrzebnie zamętu nie robić. Edytowane 4 Września 2015 przez Jumpman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Ciekawe te dane bo ja mam 2.0 115km i mierzone stoperem 0-100 z ciekawości wyszło mi 9,5 sekundy podczas takiego dobrego ruszenia i zmiany biegów.125km powinien być szybszy skoro ma te 10km wiecej.Może też kwestia wagi bo moja impreza I sedan jest dosyć lekka...Myśle,że w praktyce sekunde ciężko wyczuć i ją przełożyć na asfalt bo jednak dużo zależy od momentu zmiany biegów,ruszenia itp. Twoja Impreza teoretycznie powinna mieć 10s do 100km/h, więc tak czy siak szybciej niż 125km, auto jest lżejsze ze 150kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRoZiOo Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 (edytowane) Jak dla mnie przy normalnej jezdzie tak do 3-4 tys to hawk kombi 160 km jedzie bez szalu. Trzeba go wysoko.krecic bo ma slaby dól. Wydaje mi sie ze duzej roznicy by tu nie bylo przy dziadkowej/kapeluszowej eksploatacji. Ja mam nietety troche zaklamane odczucia bo jezdzę w pracy nowymi BMW z salonu w wiekszosci diesle, ktore nawet przy mniejszej mocy duzo bardziej ciągną od dolu. Fiat Bravo mojej zony to 1.6 300niutonow i 120 km a wrazenie przyspieszenia duzo wieksze niz w subaru. Hawk NA to specyficzny samochod Edytowane 3 Września 2015 przez mRoZiOo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 2.0 SOHC jest 8 zaworowy - 1 wałek rozrządu na głowicę Bredzisz. Od 1989 roku, kiedy opracowano silniki serii EJ standardem w Subaru jest 16 zaworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 (edytowane) Fiat Bravo mojej zony to 1.6 300niutonow i 120 km a wrazenie przyspieszenia duzo wieksze niz w subaru.Nie porównuj diesla do benzyny, bo to 2 inne światy . Przyspiesza się momentem a nie mocą a byle jaki turbodiesel ma moment grubo powyżej 200Nm czyli wartości nieosiągalne dla wolnossącej benzyny. Gdyby tak podchodzić, to CRV mojej żony (2.0 ivtec 150KM) jest mega mułem i w ogóle nie jedzie przy moim służbowym VW (2.0 TDI 150KM) .A co do przyspieszenia, to po pierwsze zależy od kierownika a po drugie wartości 9s czy 11s nie robią w praktyce większej różnicy. Ja bym brał samochód w lepszym stanie technicznym a czy to będzie 125 czy 160KM miałoby drugorzędne znaczenie. Edytowane 4 Września 2015 przez Matsil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 200Nm czyli wartości nieosiągalne dla wolnossącej benzyny. Większej bredni w życiu nie słyszałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 (edytowane) 2.0 SOHC jest 8 zaworowy - 1 wałek rozrządu na głowicę Bredzisz. Od 1989 roku, kiedy opracowano silniki serii EJ standardem w Subaru jest 16 zaworów. Edit: Racja, mój błąd ! Edytowane 4 Września 2015 przez Jumpman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 (edytowane) 200Nm czyli wartości nieosiągalne dla wolnossącej benzyny. Większej bredni w życiu nie słyszałem. Nie mam na myśli 5,7 hemi tylko zwykłe popularne 2-litrówki N/A . Masz jakieś przykłady? Typowe 2-litrówki na rynku mają czasem trochę ponad 200Nm, ale bez przesady... 2.0 SOHC jest 8 zaworowy - 1 wałek rozrządu na głowicę Bredzisz. Od 1989 roku, kiedy opracowano silniki serii EJ standardem w Subaru jest 16 zaworów. Pięknie wykazałeś się niewiedzą, ale teraz wróć do lektury i uzupełnij braki. Żeby Ci było łatwiej wyszukaj sobie: EJ251, EJ252, EJ253 - wszystkie SOHC. Obawiam się, że obydwaj macie rację . Ja bym nie wiązał SOHC z 8V i DOHC z 16V, bo są silniki 16 zaworowe na jednym wałku . Nie wiem jak jest w tych subaru, ale nie ma reguły, że 16V musi mieć 2 wałki, przykładem są choćby silniki hondy. Edytowane 4 Września 2015 przez Matsil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 (edytowane) W takim razie wycofuje się rakiem, sprawdziłem i fakt. SOHC 16v Edytowane 4 Września 2015 przez Jumpman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 Podejrzewam że ta różnica mocy będzie odczuwalna dopiero podczas dłuższych podróży,tras,wyprzedzania itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 Podejrzewam że ta różnica mocy będzie odczuwalna dopiero podczas dłuższych podróży,tras,wyprzedzania itp. I przy prędkości maksymalnej, gdzie moc ma znaczenie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brunon Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 Co prawda nie jeżdziłem Impreza 115-125km ale jeżdziłem różnymi hondami, suzuki,vw o mocach podobnych i doły miały gorsze niż moje 2,0DOHC. Nie jest to duża różnica ale jest odczuwalna i to wystarczy aby stwierdzić że wersja 160km jest przyjemniejsza w jeździe. I tak jak sam wyżej napisałem, lubi być wysoko kręcony co jest piękne w japończykach! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Pawlaczyk Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 czytam i mnie krew zalewa xD Podejrzewam że ta różnica mocy będzie odczuwalna dopiero podczas dłuższych podróży,tras,wyprzedzania itp. I przy prędkości maksymalnej, gdzie moc ma znaczenie . idąc tym tokiem rozumowania doładowana impreza powinna przyspieszać tak jak NA tylko v-max 2x wiekszy haha pogadaj z tymi co maja klasyki z krótkimi 5mt a ja głupi myślałem ze to skrzynia ma wpływ na prędkość max i to skrzynia jest dobrana optymalnie do osiągnięcia wartości przyspieszania i v-max oczywiscie pod docelowe zastosowanie auta Fiat Bravo mojej zony to 1.6 300niutonow i 120 km a wrazenie przyspieszenia duzo wieksze niz w subaru.Nie porównuj diesla do benzyny, bo to 2 inne światy . Przyspiesza się momentem a nie mocą a byle jaki turbodiesel ma moment grubo powyżej 200Nm czyli wartości nieosiągalne dla wolnossącej benzyny. Gdyby tak podchodzić, to CRV mojej żony (2.0 ivtec 150KM) jest mega mułem i w ogóle nie jedzie przy moim służbowym VW (2.0 TDI 150KM) .A co do przyspieszenia, to po pierwsze zależy od kierownika a po drugie wartości 9s czy 11s nie robią w praktyce większej różnicy.Ja bym brał samochód w lepszym stanie technicznym a czy to będzie 125 czy 160KM miałoby drugorzędne znaczenie. dużo bardziej komfortowo będzie się wyprzedzało mocniejszym autem moc ma wpływ na przyspieszenie a dokładniej na przyspieszanie ma wpływ wartość momentu przy określonych obrotach - definicja mocy wiec DIESEL nie jedzie momentem! tylko jak i benzyna mocą. Fakt ze diesel rozwija moc dużo niżej jest spowodowany tym ze jest on uzbrojony w małą turbosprężarkę! jeżeli do 2 L benzyny założysz sobie turbo od 2l diesel'a efekt przyspieszania będzie zapewne podobny ale gdzie sens i logika.(pomijając aspekt egt i inne dziwactwa) wiec jeżeli nie używasz wajchy do biegów polecam diesel'a jeżeli natomiast zmiana biegów nie jest problemem to czy mowa o 120 konnym diesel'u czy 120 konnej benzynie niema większego znaczenia zawsze polecałbym mocniejsze auto o tej samej pojemności... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 czytam i mnie krew zalewa xD Widzę kolega ma ogromne braki w znajomosci fizyki i pracy silników zarówno benzynowych jak i diesla, więc nie będę wyprowadzał z błędu . Trochę czasu w biurach konstrukcyjnych silników spędziłem, także odrzutowych . A tekstem o turbo z diesla do benzyny rozwaliłeś mnie totalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Pawlaczyk Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 (edytowane) proszę o konkrety możliwe ze mam braki i fajnie jeżeli by mnie ktoś douczył ale za to ja w zeszłym tygodniu z Obamą w karty grałem... proszę bardzo 2 silniki audi 1 benzyna ze zduszona suszarą 2 diesel 1.8 TFSI CABA/CDHA 2008– 1,798 cc (110 cu in) 16v I4 turbo 120 PS (88 kW; 118 hp) @4500–6200 230 N·m (170 lb·ft) @1500–3650 2.0 TDI CAGC 2008– 1,968 cc (120 cu in) 16v I4 turbo 120 PS (88 kW; 118 hp) @4200 290 N·m (214 lb·ft) @1750–2500 benzynowy silnik który ma sporo momentu od dołu 2.0 TDI, 2.0 TDI quattro CAHA 2008– 1,968 cc (120 cu in) 16v I4 variable geometry turbo 170 PS (125 kW; 168 hp) @4200 350 N·m (258 lb·ft) @1750–2500 2.0 TFSI, 2.0 TFSI quattro CDNC 2008– 1,984 cc (121 cu in) 16v I4 turbo 211 PS (155 kW; 208 hp) @4300–6000 350 N·m (258 lb·ft) @1500–4200 3.2 FSI, 3.2 FSI quattro CALA 2007– 3,197 cc (195 cu in) 24v V6 265 PS (195 kW; 261 hp) @6500 330 N·m (243 lb·ft) @3000–5000 kolejne 3 benzyna i diesel o podobnej pojemności zaopatrzone w suszarki generujące podobny moment przy podobnych obrotach to fakt ze tfsi możesz ciągnąc do 6k daje różnice w mocy a dużo większy silnik NA odstaje straszliwie wiec dalej obstaje przy tym ze benzyna z małą suszarą będzie jechała jak diesel...(troszkę dłużnej pociągnie) sam miałem podobna sytuacje w moim sti gdy kolektor wydechowy miał za małą średnice budowała prawie 500 Nm przy niskich obrotach ale tylko 330 koni jechał jak mocny diesel 5 k obr i koniec wykres do wglądu gdy zmieniłem kolektor wydechowy na seryjny moc i moment przesunęły sie w górę obrotów Edytowane 5 Września 2015 przez gix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 (edytowane) ja w zeszłym tygodniu z Obamą w karty grałem...To gratuluję. możliwe ze mam braki i fajnie jeżeli by mnie ktoś douczyłJa nauczycielem z podstawówki nie jestem I kłania się czytanie ze zrozumieniem - ja pisałem o benzynach wolnossących, a Ty tu wszystkie z turbo wypisujesz (no może poza 3.2fsi, ale my rozmawiamy o pojemnościach ok. 2L). No w tym to Ameryki nie odkryłeś . Edytowane 5 Września 2015 przez Matsil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Pawlaczyk Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 (edytowane) spoko czyli piszesz ze mam racje ale nie mam racji małe turbo dieselowe w benzynie zmienia charakterystykę silnika Nie porównuj diesla do benzyny, bo to 2 inne światy . Przyspiesza się momentem a nie mocą a byle jaki turbodiesel ma moment grubo powyżej 200Nm .... I kłania się czytanie je zrozumieniem - ja pisałem o benzynach wolnossących, a Ty tu wszystkie z turbo wypisujesz (no może poza 3.2fsi, ale my rozmawiamy o pojemnościach ok. 2L). No w tym to Ameryki nie odkryłeś . i to ja mam braki.... Ty porównałeś diesla do benzyny a mi chodzi o to ze to turbo robi robotę jakies pierdoły o nauczycielach mi tu piszesz i 0 konkretów... Edytowane 5 Września 2015 przez gix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 Matkę oszukasz, ojca oszukasz, ale fizyki nie oszukasz . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się