Skocz do zawartości

[IV] Legacy i pompy wspomagania


maskun

Rekomendowane odpowiedzi

cos z tymi pompami jest na rzeczy. Calkiem niedawno zaparkowałem pod marketem przy poliftowym Legacy w benzynie, Wlasciel wsiadal akurat do samochodu i uslyszalem okrutne wycie pompy dwa razy glosniejsze od mojej pompy. Kwestia czy da sie te nasze porzadnie zregenerowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach H6 problemem często jest uszczelka-o ring na połączeniu węża i pompy. Z upływem czasu traci swoją elastyczność i przez to pompa zasysa powietrze (buzowanie płynu w zbiorniczku) a wraz z nim wilgoć, w dłuższej perspektywie może to doprowadzić do awarii samej pompy. (jeśli się mylę to proszę o poprawienie tej tezy).
Ciekawostką jest to, że w moim silniku tj. 2.5 zastosowano podwójny oring więc teoretycznie układ powinien być lepiej zabezpieczony.
Drugą ciekawostką jest to, że w jednym z ASO dostałem informację, że Subaru tych oringów już nie sprzedaje. Zamówiłem bezproblemowo z jednej z Łódzkich hurtowni, może jutro dojdzie to się wszysto wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach H6 problemem często jest uszczelka-o ring na połączeniu węża i pompy. Z upływem czasu traci swoją elastyczność i przez to pompa zasysa powietrze (buzowanie płynu w zbiorniczku) a wraz z nim wilgoć, w dłuższej perspektywie może to doprowadzić do awarii samej pompy. (jeśli się mylę to proszę o poprawienie tej tezy).

Ciekawostką jest to, że w moim silniku tj. 2.5 zastosowano podwójny oring więc teoretycznie układ powinien być lepiej zabezpieczony.

Drugą ciekawostką jest to, że w jednym z ASO dostałem informację, że Subaru tych oringów już nie sprzedaje. Zamówiłem bezproblemowo z jednej z Łódzkich hurtowni, może jutro dojdzie to się wszysto wyjaśni.

Właśnie patrzę na kupiony w ASO 34439AE020 - ciekawe, które ASO takie bzdury wciska? Dla potomnych, którym ASO odmówi sprzedaży tego o-ringu za 12zł. Można taki dobrać za 1,5zł. :) Wymiary, które nas interesują to: fi wew. 14mm, przekrój koło 2mm.

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, u mnie wyszło, że to część o numerze 34621ac022. A powiedz Kolego czy zauważyłeś dużą różnicę po wymianie uszczelki?

 

 

Kolego rtth  gdybyś uzupełnił opis jakim autem dysponujesz to może wyjaśniłoby się dla czego Twój nr części jest inny niż ten który zamówił kolega WOJO

 

Czy ta uszczelka może być inna w zależności od rocznika, czy tylko sinik jest wskazówką a może trzeba sprawdzić jakies oznaczenia  pompy wspomagania?

Mam plan aby zakupić takową do mojego H6 z 2005 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hm, u mnie wyszło, że to część o numerze 34621ac022. A powiedz Kolego czy zauważyłeś dużą różnicę po wymianie uszczelki?

 

 

Kolego rtth  gdybyś uzupełnił opis jakim autem dysponujesz to może wyjaśniłoby się dla czego Twój nr części jest inny niż ten który zamówił kolega WOJO

 

Czy ta uszczelka może być inna w zależności od rocznika, czy tylko sinik jest wskazówką a może trzeba sprawdzić jakies oznaczenia  pompy wspomagania?

Mam plan aby zakupić takową do mojego H6 z 2005 roku.

 

Może wyjaśnię. 34621AC022 to numer metalowej uszczelki na wyjściu z pompy do maglownicy, a 34439AE020 to gumowy o-ring na wejściu do pompy ze zbiornika oleju - najczęstsza przyczyna bąbelków powietrza w zbiorniku...

post-13696-0-53455600-1445501217_thumb.png

post-13696-0-28623500-1445501230_thumb.png

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniajcie uszczelkę 34439AE020 oczywiście w przypadku bąbelków i głośnej pracy pompy......ja po wymianie miałem poprawę ale po przejechaniu jakiś 500km dalej trochę słychać "jęczenie" więc nie zawsze oring to główny problem - zapewne uszczelnienia w samej pompie a to już gorzej. Rozwiązanie jednak na te dolegliwości chyba mam dość proste(czyt. tanie) - opiszę tu jak będe pewny że zadziałało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam legacy z 2007 roku, oznaczenie silnika ej 20, czy ktoś z was orientuje się czy będzie pasowała pompa wspomagania od silnika ej 20 ale z subaru legacy z 2001 roku???

 

Odpowiedź masz nawet w tym temacie.....ale z Legacy 2001 na 99% nie będzie pasować...musiałbyś znać numery fabryczne.

 

 

 

Pompa, którą masz w oryginale ma numer: 34430AG001 Zamiennie możesz użyć: 34430AG0019L 34430FG0209L 34430FG021
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rozwiązanie jednak na te dolegliwości chyba mam dość proste(czyt. tanie) - opiszę tu jak będe pewny że zadziałało...

 

Czekam z niecierpliwością bo i u mnie wymiana oringu niewiele wniosła , tylko troszkę ciszej ale to raczej za sprawą wymiany oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś kiedyś pisał ze do 2.0 pasuje tez pompa z 2.5l. Jak to jest z impreza hawk 2.0 160KM to chyba ten sam silnik?

Jak masz VIN z tej Imprezy, to da się sprawdzić. :)  Wersja 2,5L EU 2005 ma taką samą pompę, co 2.0L EU 2005, ale już 2005 US 2,5L ma inną pompę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Przerabiałem podobny problem i raczej go rozwiązałem środkiem firmy  Kleen-Flo o nazwie  Red Rocket Power Steering Fix-All.  

Jest cicho a przejechałem ok 2tys. km. Powodzenia 

 

Ktoś jeszcze używał tego cuda i ma jakieś doświadczenia ? Coś to może napsuć, czy można lać w ciemno ?:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem w trakcie używania Ceramizera(tego oryginalnego w pomarańczowym opakowaniu) - to tylko 3 ml środka który w przeciwieństwie do wspominanego przez kolegę Kleen-Flo nie zmienia właściwości samego płynu wspomagania !! 350ml w tym Kleen napewno zmieni znacząco parametry oryginalnego płynu wspomagania. W dodatku co to może być za 17zł za prawie pół litra !

Opiszę moje doświadczenia niedługo z Ceramizerem i będzie może dla wielu pewną alternatywą dla wymiany pompy.......muszę tylko przejechać 1500km wiec jeszcze wstrzymuje się z opinią..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...

Po długich namysłach czy oby wspomaganie nagle nie przestanie działać wymieniłem pompę na używkę bo miałem promocję nie z tej ziemi. Teraz faktycznie jest cisza nawet przy kręceniu na zimnym lub w miejscu.

Ceramizer bardzo wyciszył ogólnie pompę ale przez pierwsze 2-3 minuty po uruchomieniu silnika i manewrowaniu podczas jazdy było nadal słychać wycie - potem było dzieki specyfikowi ok.

 

Pompę wymieniłem sam - służę pomocą w wymianie jakby ktoś chciał bo co się naklnąłem przy robocie to moje a tak faktycznie to nie ciężki zabieg ale czasochłonny. Teraz wiem co gdzie odkręcić i jak do tego się zabrać :-)   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...