Kambol Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 (edytowane) A gdyby spróbować tego, co opisywano wielokrotnie w tym temacie..? Może też wystarczy wymienić analogiczną uszczelkę i odpowietrzyć pompę. Edytowane 20 Października 2015 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmajgel Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 cos z tymi pompami jest na rzeczy. Calkiem niedawno zaparkowałem pod marketem przy poliftowym Legacy w benzynie, Wlasciel wsiadal akurat do samochodu i uslyszalem okrutne wycie pompy dwa razy glosniejsze od mojej pompy. Kwestia czy da sie te nasze porzadnie zregenerowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rtth Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 W silnikach H6 problemem często jest uszczelka-o ring na połączeniu węża i pompy. Z upływem czasu traci swoją elastyczność i przez to pompa zasysa powietrze (buzowanie płynu w zbiorniczku) a wraz z nim wilgoć, w dłuższej perspektywie może to doprowadzić do awarii samej pompy. (jeśli się mylę to proszę o poprawienie tej tezy).Ciekawostką jest to, że w moim silniku tj. 2.5 zastosowano podwójny oring więc teoretycznie układ powinien być lepiej zabezpieczony.Drugą ciekawostką jest to, że w jednym z ASO dostałem informację, że Subaru tych oringów już nie sprzedaje. Zamówiłem bezproblemowo z jednej z Łódzkich hurtowni, może jutro dojdzie to się wszysto wyjaśni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) W silnikach H6 problemem często jest uszczelka-o ring na połączeniu węża i pompy. Z upływem czasu traci swoją elastyczność i przez to pompa zasysa powietrze (buzowanie płynu w zbiorniczku) a wraz z nim wilgoć, w dłuższej perspektywie może to doprowadzić do awarii samej pompy. (jeśli się mylę to proszę o poprawienie tej tezy). Ciekawostką jest to, że w moim silniku tj. 2.5 zastosowano podwójny oring więc teoretycznie układ powinien być lepiej zabezpieczony. Drugą ciekawostką jest to, że w jednym z ASO dostałem informację, że Subaru tych oringów już nie sprzedaje. Zamówiłem bezproblemowo z jednej z Łódzkich hurtowni, może jutro dojdzie to się wszysto wyjaśni. Właśnie patrzę na kupiony w ASO 34439AE020 - ciekawe, które ASO takie bzdury wciska? Dla potomnych, którym ASO odmówi sprzedaży tego o-ringu za 12zł. Można taki dobrać za 1,5zł. Wymiary, które nas interesują to: fi wew. 14mm, przekrój koło 2mm. Edytowane 21 Października 2015 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rtth Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Hm, u mnie wyszło, że to część o numerze 34621ac022. A powiedz Kolego czy zauważyłeś dużą różnicę po wymianie uszczelki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Hm, u mnie wyszło, że to część o numerze 34621ac022. A powiedz Kolego czy zauważyłeś dużą różnicę po wymianie uszczelki? Jeżeli pytanie do mnie, to jeszcze nie mam potrzeby wymieniać - leży na zapas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prek Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Hm, u mnie wyszło, że to część o numerze 34621ac022. A powiedz Kolego czy zauważyłeś dużą różnicę po wymianie uszczelki? Kolego rtth gdybyś uzupełnił opis jakim autem dysponujesz to może wyjaśniłoby się dla czego Twój nr części jest inny niż ten który zamówił kolega WOJO Czy ta uszczelka może być inna w zależności od rocznika, czy tylko sinik jest wskazówką a może trzeba sprawdzić jakies oznaczenia pompy wspomagania? Mam plan aby zakupić takową do mojego H6 z 2005 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rtth Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Zdobędę dostęp do pc to uzupełnię Legacy 2.5at sohc 2005 wersja na...Arabie Saudyjską. Numer części wziąłem z http://opposedforces.com/parts/ Serwis podał taki sam numer części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 (edytowane) Hm, u mnie wyszło, że to część o numerze 34621ac022. A powiedz Kolego czy zauważyłeś dużą różnicę po wymianie uszczelki? Kolego rtth gdybyś uzupełnił opis jakim autem dysponujesz to może wyjaśniłoby się dla czego Twój nr części jest inny niż ten który zamówił kolega WOJO Czy ta uszczelka może być inna w zależności od rocznika, czy tylko sinik jest wskazówką a może trzeba sprawdzić jakies oznaczenia pompy wspomagania? Mam plan aby zakupić takową do mojego H6 z 2005 roku. Może wyjaśnię. 34621AC022 to numer metalowej uszczelki na wyjściu z pompy do maglownicy, a 34439AE020 to gumowy o-ring na wejściu do pompy ze zbiornika oleju - najczęstsza przyczyna bąbelków powietrza w zbiorniku... Edytowane 22 Października 2015 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 22 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Zmieniajcie uszczelkę 34439AE020 oczywiście w przypadku bąbelków i głośnej pracy pompy......ja po wymianie miałem poprawę ale po przejechaniu jakiś 500km dalej trochę słychać "jęczenie" więc nie zawsze oring to główny problem - zapewne uszczelnienia w samej pompie a to już gorzej. Rozwiązanie jednak na te dolegliwości chyba mam dość proste(czyt. tanie) - opiszę tu jak będe pewny że zadziałało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fabi888 Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Mam legacy z 2007 roku, oznaczenie silnika ej 20, czy ktoś z was orientuje się czy będzie pasowała pompa wspomagania od silnika ej 20 ale z subaru legacy z 2001 roku??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 24 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Mam legacy z 2007 roku, oznaczenie silnika ej 20, czy ktoś z was orientuje się czy będzie pasowała pompa wspomagania od silnika ej 20 ale z subaru legacy z 2001 roku??? Odpowiedź masz nawet w tym temacie.....ale z Legacy 2001 na 99% nie będzie pasować...musiałbyś znać numery fabryczne. Pompa, którą masz w oryginale ma numer: 34430AG001 Zamiennie możesz użyć: 34430AG0019L 34430FG0209L 34430FG021 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmajgel Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 ktoś kiedyś pisał ze do 2.0 pasuje tez pompa z 2.5l. Jak to jest z impreza hawk 2.0 160KM to chyba ten sam silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasjani Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Rozwiązanie jednak na te dolegliwości chyba mam dość proste(czyt. tanie) - opiszę tu jak będe pewny że zadziałało... Czekam z niecierpliwością bo i u mnie wymiana oringu niewiele wniosła , tylko troszkę ciszej ale to raczej za sprawą wymiany oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 24 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Tak kasjani warto poczekać aż opisze tu jak uzdrowić i wyciszyć pompę...oczywiscie jak komuś śmierdzi 2tys zl to moze kupować nową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 ktoś kiedyś pisał ze do 2.0 pasuje tez pompa z 2.5l. Jak to jest z impreza hawk 2.0 160KM to chyba ten sam silnik? Jak masz VIN z tej Imprezy, to da się sprawdzić. Wersja 2,5L EU 2005 ma taką samą pompę, co 2.0L EU 2005, ale już 2005 US 2,5L ma inną pompę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skala07 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Witam. Przerabiałem podobny problem i raczej go rozwiązałem środkiem firmy Kleen-Flo o nazwie Red Rocket Power Steering Fix-All. Jest cicho a przejechałem ok 2tys. km. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_pig Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Witam. Przerabiałem podobny problem i raczej go rozwiązałem środkiem firmy Kleen-Flo o nazwie Red Rocket Power Steering Fix-All. Jest cicho a przejechałem ok 2tys. km. Powodzenia Ktoś jeszcze używał tego cuda i ma jakieś doświadczenia ? Coś to może napsuć, czy można lać w ciemno ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Ja jestem w trakcie używania Ceramizera(tego oryginalnego w pomarańczowym opakowaniu) - to tylko 3 ml środka który w przeciwieństwie do wspominanego przez kolegę Kleen-Flo nie zmienia właściwości samego płynu wspomagania !! 350ml w tym Kleen napewno zmieni znacząco parametry oryginalnego płynu wspomagania. W dodatku co to może być za 17zł za prawie pół litra ! Opiszę moje doświadczenia niedługo z Ceramizerem i będzie może dla wielu pewną alternatywą dla wymiany pompy.......muszę tylko przejechać 1500km wiec jeszcze wstrzymuje się z opinią.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmajgel Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 dobra to napisz pierwsze spostrzeżenia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aero84 Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Podobno pompy wspomagania są takie same w Legacy IV niezależnie od silnika (z wyłączeniem h6). Ja własnie zregenerowałem, tanio nie było ale jest cisza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rtth Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Kolego jeśli można wiedzieć ile kosztuje taka nieprzyjemność i jaki jest czas oczekiwania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aero84 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Ja wymieniałem w Józefosławiu, ok 1000zł. Wiem, że serwis wysłał gdzieś tę pompę I czekałem kilka dni bo akurat nie mieli na podmianę. Pozdrawiam, St Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remuch Opublikowano 1 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 maskun, zrobiłeś te 1500km przez ten rok?? Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 Po długich namysłach czy oby wspomaganie nagle nie przestanie działać wymieniłem pompę na używkę bo miałem promocję nie z tej ziemi. Teraz faktycznie jest cisza nawet przy kręceniu na zimnym lub w miejscu. Ceramizer bardzo wyciszył ogólnie pompę ale przez pierwsze 2-3 minuty po uruchomieniu silnika i manewrowaniu podczas jazdy było nadal słychać wycie - potem było dzieki specyfikowi ok. Pompę wymieniłem sam - służę pomocą w wymianie jakby ktoś chciał bo co się naklnąłem przy robocie to moje a tak faktycznie to nie ciężki zabieg ale czasochłonny. Teraz wiem co gdzie odkręcić i jak do tego się zabrać :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się