Skocz do zawartości

[IV] Legacy i pompy wspomagania


maskun

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie poratujcie : czy wszystkie pompy wspomagania w Legacy IV są takie same ???

 

U mnie chyba pompa pada - mam wycie na postoju przy kręceniu lub lekkim ruszaniu i kręceniu. Zaniedbana wymiana płynu od dawna się zemściła.

W piątek mam wymianę na Motula Multi ATF polecanego tu na forum i trzymam kciuki że coś się poprawi.

 

Jeśli dalej będzie hałasować / wyć to czy takie numery:

 
3443078020 6020
478-02035 8222
 
będą pasować do mojego Legacy ?? Bo mogę zakupić świeżą używkę za jakieś 5 stówek.  Akurat ta jest z podobnego rocznika ale z Outbacka. Ja ze swojej nie potrafie odczytać numerów bo są zatarte i widac tylko początek 344xxxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Panowie poratujcie : czy wszystkie pompy wspomagania w Legacy IV są takie same ???

 

U mnie chyba pompa pada - mam wycie na postoju przy kręceniu lub lekkim ruszaniu i kręceniu. Zaniedbana wymiana płynu od dawna się zemściła.

W piątek mam wymianę na Motula Multi ATF polecanego tu na forum i trzymam kciuki że coś się poprawi.

 

Jeśli dalej będzie hałasować / wyć to czy takie numery:

 
3443078020 6020
478-02035 8222
 
będą pasować do mojego Legacy ?? Bo mogę zakupić świeżą używkę za jakieś 5 stówek.  Akurat ta jest z podobnego rocznika ale z Outbacka. Ja ze swojej nie potrafie odczytać numerów bo są zatarte i widac tylko początek 344xxxxx

 

To da się odczytać po numerze VIN przysłanym na PW. :)

 

Panowie poratujcie : czy wszystkie pompy wspomagania w Legacy IV są takie same ???

 

U mnie chyba pompa pada - mam wycie na postoju przy kręceniu lub lekkim ruszaniu i kręceniu. Zaniedbana wymiana płynu od dawna się zemściła.

W piątek mam wymianę na Motula Multi ATF polecanego tu na forum i trzymam kciuki że coś się poprawi.

 

Jeśli dalej będzie hałasować / wyć to czy takie numery:

 
3443078020 6020
478-02035 8222
 
będą pasować do mojego Legacy ?? Bo mogę zakupić świeżą używkę za jakieś 5 stówek.  Akurat ta jest z podobnego rocznika ale z Outbacka. Ja ze swojej nie potrafie odczytać numerów bo są zatarte i widac tylko początek 344xxxxx

 

Pompa, którą masz w oryginale ma numer:

34430AG001

Zamiennie możesz użyć:

34430AG0019L

34430FG0209L

34430FG021

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj najpierw zmienić o-ring, w większości przypadków pomaga: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/67024-halasujaca-pompa-wspomagania-h6/page-2#entry2153311

U mnie wymiana płynu nie pomogła , no może trochę . Kręcę to lekko wyje . Dzisiaj byłem w lokalnym serwisie subaru w uk i nie mogli znaleźć nr katalogowego tego oringu . Czy to będzie ten sam co do OBK ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja już mam i też dam znać bo w weekend to wymienie - kupiłem właśnie ten z H6 a co tam 10zł zaryzykowałem - jak nie będzie pasować to życie sobie jakoś ułożę...

 

A tak poważnie napiszcie czy taka wymiana nie spowoduje potem zbyt dużego zapowietrzenia układu ?? Chodzi o to że chyba przed operacją trzeba by wyssać płyn ze zbiorniczka ?? zaś potem wlać i upewnić na odkręconym zbiorniczku że płyn się odpowiednio rozprowadzi ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak poważnie napiszcie czy taka wymiana nie spowoduje potem zbyt dużego zapowietrzenia układu ?? Chodzi o to że chyba przed operacją trzeba by wyssać płyn ze zbiorniczka ?? zaś potem wlać i upewnić na odkręconym zbiorniczku że płyn się odpowiednio rozprowadzi ???

 

Zeby nie dobic pompy trzeba ja zalac plynem przed odpowietrzaniem, do tego zalej plynem przewod (ten gruby gumowy ktory do niej wchodzi). Przed odpaleniem w sbiorniczku powinno byc sporo powyzej MAX stanu. Potem odpowietrzasz na uniesionych kolach bo obciazenie zabije pompe. Jak odpowietrzas ie uklad chyba wiecie, nie musze pisac? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zeby nie dobic pompy trzeba ja zalac plynem przed odpowietrzaniem, do tego zalej plynem przewod (ten gruby gumowy ktory do niej wchodzi). Przed odpaleniem w sbiorniczku powinno byc sporo powyzej MAX stanu. Potem odpowietrzasz na uniesionych kolach bo obciazenie zabije pompe.

Wydaje mi się, że to trochę na wyrost. Przy wymianie o-ringu wylało się dosłownie kilka mililitrów płynu. Wystarczy, żeby w zbiorniku było maksimum i pilnować tego, bo z czasem może odrobinę ubyć (w miarę odpowietrzania), u mnie nie trzeba było już dolewać. Odpowietrzałem obracając kierownicę w skrajne położenia, ostateczny efekt był dopiero po kilkunastu dniach (hałas ustąpił).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok stało się... z samego rana wziąłem się za odkręcenie węża i zmianę oringu.

Mogę potwierdzić że w 100% pasuje 34439AE020 - czyli ten z H6

 

Stara uszczelka faktycznie była widocznie spłaszczona i myślę że nikt jej wcześniej nie wymieniał.

1. Podczas wymiany tak jak pisał Kambol z przewodu wylewa się minimalna ilość płynu ale ja korzystając z okazji zaopatrzyłem sie wcześniej w strzykawkę 100ml i wężyk.

2. Wyciągłem ze zbiorniczka tym wężykiem cały płyn oraz z pompy !!  UWAGA wymieniałem płyn tydzień temu a mimo wszystko ten w pompie nie był idealnie czerwony tylko czerwono-brązowy

3. Po wymianie podniosłem samochód na dwóch lewarkach i po zapłonie zacząłem kręcić wielokrotnie w lewo i prawo prawie na max - dolałem płynu na hot max bo silnik trochę czasu pracował

4. Przejechałem się z 20 km i również jak najwięcej kręciłem

 

Efekt.....??  Zdumiało mnie to ogromnie !! nie miałem wcześniej wycieków w miejscu oringu, ale faktycznie ta uszczelka musi mieć ogromny wpływ na pracę pompy !!

 

Nie wiem co będzie za kilka dni - bo raczej wszyscy piszą że ustępuje po jakimś czasie - ja u siebie już prawie nic nie słyszę !! i nie jest to efekt placebo !!

Zobaczymy jednak po czasie czy będzie całkiem cicho - bo jednak u znajomego w Outbacku z 2006 roku kompletnie pompy nie słychać.....

 

Pozdrawiam i polecam wymianę tego oringu !  koszt oryginału 10zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok stało się... z samego rana wziąłem się za odkręcenie węża i zmianę oringu.

Mogę potwierdzić że w 100% pasuje 34439AE020 - czyli ten z H6

 

Stara uszczelka faktycznie była widocznie spłaszczona i myślę że nikt jej wcześniej nie wymieniał.

1. Podczas wymiany tak jak pisał Kambol z przewodu wylewa się minimalna ilość płynu ale ja korzystając z okazji zaopatrzyłem sie wcześniej w strzykawkę 100ml i wężyk.

2. Wyciągłem ze zbiorniczka tym wężykiem cały płyn oraz z pompy !!  UWAGA wymieniałem płyn tydzień temu a mimo wszystko ten w pompie nie był idealnie czerwony tylko czerwono-brązowy

3. Po wymianie podniosłem samochód na dwóch lewarkach i po zapłonie zacząłem kręcić wielokrotnie w lewo i prawo prawie na max - dolałem płynu na hot max bo silnik trochę czasu pracował

4. Przejechałem się z 20 km i również jak najwięcej kręciłem

 

Efekt.....??  Zdumiało mnie to ogromnie !! nie miałem wcześniej wycieków w miejscu oringu, ale faktycznie ta uszczelka musi mieć ogromny wpływ na pracę pompy !!

 

Nie wiem co będzie za kilka dni - bo raczej wszyscy piszą że ustępuje po jakimś czasie - ja u siebie już prawie nic nie słyszę !! i nie jest to efekt placebo !!

Zobaczymy jednak po czasie czy będzie całkiem cicho - bo jednak u znajomego w Outbacku z 2006 roku kompletnie pompy nie słychać.....

 

Pozdrawiam i polecam wymianę tego oringu !  koszt oryginału 10zł.

Zrozumiałem, że wymieniałeś płyn dwukrotnie - tydzień temu (bez wymiany o-ringu) i dzisiaj.

Miałeś bąbelki powietrza w zbiorniku płynu przed wymiana o-ringu?

Po wymianie samego płynu efektów nie było?

Jaką ilość płynu zakupiłeś do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie może lżej chodziło ale jak dziś zauwazylem że płyn nie był idealnie czerwony to by oznaczało ze nie do końca wymienione.....

.

Nie mialem bąbelków tylko głośno chodziła ta pompa....tydz temu wymienilem 0.5l. nie dało się więcej a dziś z samej pompy 0.1l oraz zbiorniczek 0.2.

...jak się całkiem odpowietrzy i nie będzie jej w ogóle słychać to napisze tu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

minęło troche czasu i czas na ocene......po wymianie była praktycznie niesłyszalna ale w tej chwili raczej wróciło wycie. Nie jest tak głośno jak przed zabiegiem, ale znów lekko słychać te odgłosy.

Myślę że wymiana pompy lub regeneracja prędzej czy później mnie czeka.....Ogólnie jestem zadowolony jak na 10zł naprawę ale jednak całkowicie problemu nie wyeliminowało..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regenerują w Dąbrowie Górniczej bo dzwoniłem ale ceny nie chcieli podać bo musza zobaczyć i na miejscu sie okaże - powiedział że może być 300zł + 100zł robocizna ale to tylko wstępnie...

 

..to czy ktoś regenerował tez mnie interesuje - bo nowa to ciężko $ zaś używaną cięzko zakupić zeby pasowała..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy jest jakaś osoba która stosowała Ceramizer do wspomagania ?? http://www.ceramizer.pl/sklep/357-thickbox_default/ceramizer-do-ukladu-wspomagania-kierownicy-dodatek.jpg

 

Troche czytam o tym i oglądam ju tjuba gdzie testują przy zużytych jak i nowych układach wspomagania i efekt jest rewelacyjny...

Zaryzykować i wlewać ??? ma ktoś jakieś doświadczenia ?

 

..oczywiście cały czas słyszę w głowie powiedzenie "nadgorliwość gorsza od faszyzmu"  bo samochód normalnie jeździ i kierownica lekko chodzi, ale jednak ten efekt jęczenia(który jednak dalej występuje) przy manewrowaniu na parkingu mnie maksymalnie irytuje  :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem, niedawno zakupiłem Legacy 2005r. 2.5 i z niepokojem przysłuchuję się odgłosom pracy wspomagania kierownicy. O ile w środku samochodu dźwięk nie jest szczególnie głośny, o tyle na zewnątrz słychać wyraźnie 'skrzypienie'. Czy Wy mieliście/macie podobnie? Film nagrałem na zimnym silniku, samochód stoi na podłożu nieutwardzonym, na asfalcie pracę wspomagania słychać jeszcze bardziej. Od 15 sekundy zaczynam kręcić kierownicą:
https://youtu.be/TWyXxdq7DQw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...