Skocz do zawartości

Impreza WRX pali olej :(


Adrian96

Rekomendowane odpowiedzi

WItam. Kilka dni temu zakupiłem Subaru Impreze WRX. Subi ma zakuty silnik w nie-ASO i jest wystrojona na 266km. Sprzedający powiedział mi, że subarka kopci, ale jak się rozgrzeje będzie ok i że jest to spowodowane luźnym pasowaniem tłoków po zakuciu.
Niestety.. kopci, śmierdzi i pali ok 0,5l-1l na 100km. Zauważyłem, że najbardziej kopci jak schodzi z obrotów.. nie jak przyspieszam tyko jak np. schodzi z 6000 obr w dół (na biegu).
Jaka może być tego przyczyna? Czy turbiny w subarkach często przepuszczają olej? Czy to od razu pierścienie i uszczelniacze zaworowe?
Proszę o pomoc i pozdrawiam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy turbiny w subarkach często przepuszczają olej?

Zdarza się ale raczej rzadko.

 

 

Czy to od razu pierścienie i uszczelniacze zaworowe?

Obstawiam pierścienie,bo nawet przy wszystkich padniętych uszczelniaczach zaworowych,silnik nie zeżarłby 0,5-1 litra oleju.

Napisz jeszcze jaki tam siedzi motor,2,0T czy 2,5T?

Możliwe jeszcze pęknięcie tłoka pod pierścieniami i wtedy pobór oleju jest również zwiększony,dotyczy bardzo często 2,5T.

Nie chcę wyrokować bez znajomości faktów,ale

 

 

Sprzedający powiedział mi, że subarka kopci, ale jak się rozgrzeje będzie ok i że jest to spowodowane luźnym pasowaniem tłoków po zakuciu.

chyba sprzedający zdawał sobie doskonale sprawę z kiepskiej kondycji silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś czytałem, że sytuacje może poprawić zmiana oleju z 5w40 na 10w50 lub 15w50

Co o tym myślicie?

Myślę,że nie warto się łudzić i oszukiwać,że za pomocą zmiany lepkości oleju sprawi się,że silnik odzyska sprawność.

Takie rzeczy są dobre gdy pobór oleju kształtuje się na poziomie 0,5 litra ale na 1tys.km a nie na 100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łudzę się, że może to turbina jest winna.. i to zamierzam jak najszybciej sprawdzić.
SIlnika nie będę jak na razie otwierał, remont planuję na wiosnę 2016r, a jak na razie będę inwestował w olej.. :/
A poza tym subarka wydaje się bardzo dobrze kupiona, lakierniczo jak na subaru to perfekcja, przy wszystkich plastikach wszelkie spinki, śrubki są na miejscu i oryginalne, malowany jedynie tył po szkodzie parkingowej (sprawdzany miernikiem). Geometria bajka, wnętrze piękne.. Jedynie ten silnik..

Przy okazji jako, że posiadam subaru od 3 dni zadam kilka pytań:
Jaki olej lać do skrzyni i jak często go zmieniać?
Jaki olej do dyfrów i jak często zmieniać?
Co jeszcze wymaga częstego sprawdzania i wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedz się w jakim nieASO był robiony, kiedy i może z nimi pogadaj. Niczego to nie zmieni, ale przynajmniej będziesz wiedział trochę prawdy.

Swoją drogą, to tekst, że trochę kopci, ale jak się rozgrzeje będzie OK niezły :).

Z drugiej strony, przy takich dolewkach zmieniasz olej najrzadziej co 1000km :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedający powiedział mi, że subarka kopci, ale jak się rozgrzeje będzie ok i że jest to spowodowane luźnym pasowaniem tłoków po zakuciu.

Dlatego warto przed zakupem takiego auta jak WRX, nieco wiedzy na jego temat zdobyć... ;)

Edytowane przez sebachon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sprzedający powiedział mi, że subarka kopci, ale jak się rozgrzeje będzie ok i że jest to spowodowane luźnym pasowaniem tłoków po zakuciu.

Dlatego warto przed zakupem takiego auta jak WRX, nieco wiedzy na jego temat zdobyć... ;)

 

I kupowac od zaufanych z forum :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czy lepiej robić stary silnik czy poszukać "nowego". . .

Zawsze istnieje możliwość popełnienia błędu przy remoncie silnika,tylko w takim wypadku wiemy do kogo się zgłosić z reklamacją itp.

Przebiegi jakie zrobimy na silniku po remoncie,będą zdecydowanie większe niż na używce. 

Przy zakupie używanego silnika,możliwość trafienia na dogorywającego trupa jest przynajmniej kilkanaście razy większa.

Będziemy wtedy mieli dwa trupy do remontu.

Też się zastanawiam.Co lepsze?! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie remont o ile jest co remontować :). Ale tego bez otwarcia nikt nie powie.

Gdybym rozważał zakup imprezy turbo mocno bym się zastanowił nad autem z padniętym silnikiem - panewka, UPG itd. Kupić można taniej a samemu jak zrobisz, będziesz wiedział co masz. 

W sumie sam to przechodziłem  :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przy okazji jako, że posiadam subaru od 3 dni zadam kilka pytań: Jaki olej lać do skrzyni i jak często go zmieniać? Jaki olej do dyfrów i jak często zmieniać? Co jeszcze wymaga częstego sprawdzania i wymiany ?


Mógłbym prosić o odpowiedź? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...