Adrian96 Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 WItam. Kilka dni temu zakupiłem Subaru Impreze WRX. Subi ma zakuty silnik w nie-ASO i jest wystrojona na 266km. Sprzedający powiedział mi, że subarka kopci, ale jak się rozgrzeje będzie ok i że jest to spowodowane luźnym pasowaniem tłoków po zakuciu.Niestety.. kopci, śmierdzi i pali ok 0,5l-1l na 100km. Zauważyłem, że najbardziej kopci jak schodzi z obrotów.. nie jak przyspieszam tyko jak np. schodzi z 6000 obr w dół (na biegu).Jaka może być tego przyczyna? Czy turbiny w subarkach często przepuszczają olej? Czy to od razu pierścienie i uszczelniacze zaworowe?Proszę o pomoc i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machoń Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 pali ok 0,5l-1l na 100km czyli 5-10 L na 1000 km .... czyli do remontu..... nie pocelowałeś z zakupem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Czy turbiny w subarkach często przepuszczają olej? Zdarza się ale raczej rzadko. Czy to od razu pierścienie i uszczelniacze zaworowe? Obstawiam pierścienie,bo nawet przy wszystkich padniętych uszczelniaczach zaworowych,silnik nie zeżarłby 0,5-1 litra oleju. Napisz jeszcze jaki tam siedzi motor,2,0T czy 2,5T? Możliwe jeszcze pęknięcie tłoka pod pierścieniami i wtedy pobór oleju jest również zwiększony,dotyczy bardzo często 2,5T. Nie chcę wyrokować bez znajomości faktów,ale Sprzedający powiedział mi, że subarka kopci, ale jak się rozgrzeje będzie ok i że jest to spowodowane luźnym pasowaniem tłoków po zakuciu. chyba sprzedający zdawał sobie doskonale sprawę z kiepskiej kondycji silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Kuć silnik dla 266 kucy ? Pewnie ściema... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian96 Opublikowano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 SIlnik 2,0T.Ściema raczej nie jest bo jest wykres z hamowni z nie-ASO . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Tak czy inaczej silnik do rozbiórki. Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Wykres z hamowania auta nigdy nie powie jakie graty siedzą w środku silnika. Kucizna czy nie dowiesz się jak silnik będzie rozebrany,przy takim poborze oleju,to raczej konieczność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian96 Opublikowano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 gdzieś czytałem, że sytuacje może poprawić zmiana oleju z 5w40 na 10w50 lub 15w50Co o tym myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 (edytowane) Przy 0,5-1 L na 100 km, to jak umarłemu kadzidło. Edytowane 1 Września 2015 przez Pan Dziedzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 gdzieś czytałem, że sytuacje może poprawić zmiana oleju z 5w40 na 10w50 lub 15w50 Co o tym myślicie? nie przy takim zużyciu oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 gdzieś czytałem, że sytuacje może poprawić zmiana oleju z 5w40 na 10w50 lub 15w50 Co o tym myślicie? Myślę,że nie warto się łudzić i oszukiwać,że za pomocą zmiany lepkości oleju sprawi się,że silnik odzyska sprawność. Takie rzeczy są dobre gdy pobór oleju kształtuje się na poziomie 0,5 litra ale na 1tys.km a nie na 100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian96 Opublikowano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Łudzę się, że może to turbina jest winna.. i to zamierzam jak najszybciej sprawdzić.SIlnika nie będę jak na razie otwierał, remont planuję na wiosnę 2016r, a jak na razie będę inwestował w olej.. :/A poza tym subarka wydaje się bardzo dobrze kupiona, lakierniczo jak na subaru to perfekcja, przy wszystkich plastikach wszelkie spinki, śrubki są na miejscu i oryginalne, malowany jedynie tył po szkodzie parkingowej (sprawdzany miernikiem). Geometria bajka, wnętrze piękne.. Jedynie ten silnik.. Przy okazji jako, że posiadam subaru od 3 dni zadam kilka pytań:Jaki olej lać do skrzyni i jak często go zmieniać?Jaki olej do dyfrów i jak często zmieniać?Co jeszcze wymaga częstego sprawdzania i wymiany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubexx Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Kupiłeś trupa i na takie spalanie to nawet beczka motodoktora nie pomoże. Dowiedz się co tam wymieniali i na co, jak z rozrządem ( ile km ? ) Generalnie, jak będziesz robił remont, to rób go kompleksowo, taka dobra rada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 0,5-1l na 100km?? O matko z corka.. Srogo! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 No i worek pieniędzy zdecydowanie przygotować. Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Tzw. dwusuw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Dowiedz się w jakim nieASO był robiony, kiedy i może z nimi pogadaj. Niczego to nie zmieni, ale przynajmniej będziesz wiedział trochę prawdy. Swoją drogą, to tekst, że trochę kopci, ale jak się rozgrzeje będzie OK niezły . Z drugiej strony, przy takich dolewkach zmieniasz olej najrzadziej co 1000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 (edytowane) Sprzedający powiedział mi, że subarka kopci, ale jak się rozgrzeje będzie ok i że jest to spowodowane luźnym pasowaniem tłoków po zakuciu. Dlatego warto przed zakupem takiego auta jak WRX, nieco wiedzy na jego temat zdobyć... Edytowane 1 Września 2015 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brunon Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Sprzedający powiedział mi, że subarka kopci, ale jak się rozgrzeje będzie ok i że jest to spowodowane luźnym pasowaniem tłoków po zakuciu. Dlatego warto przed zakupem takiego auta jak WRX, nieco wiedzy na jego temat zdobyć... I kupowac od zaufanych z forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PuC Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 (edytowane) a ja bym się zastanawiał, czy lepiej robić stary silnik czy poszukać "nowego". . . Edytowane 2 Września 2015 przez PuC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 czy lepiej robić stary silnik czy poszukać "nowego". . . Zawsze istnieje możliwość popełnienia błędu przy remoncie silnika,tylko w takim wypadku wiemy do kogo się zgłosić z reklamacją itp. Przebiegi jakie zrobimy na silniku po remoncie,będą zdecydowanie większe niż na używce. Przy zakupie używanego silnika,możliwość trafienia na dogorywającego trupa jest przynajmniej kilkanaście razy większa. Będziemy wtedy mieli dwa trupy do remontu. Też się zastanawiam.Co lepsze?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Zdecydowanie remont o ile jest co remontować . Ale tego bez otwarcia nikt nie powie. Gdybym rozważał zakup imprezy turbo mocno bym się zastanowił nad autem z padniętym silnikiem - panewka, UPG itd. Kupić można taniej a samemu jak zrobisz, będziesz wiedział co masz. W sumie sam to przechodziłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Mastil, dokładnie zakup auta z silnikiem po padnietej panewce to bardzo dobre rozwiązanie. Teraz kupując, też bym takiego szukał, byle tylko buda auta nie była klepana z barierek oraz przystanku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Będziemy wtedy mieli dwa trupy do remontu. Też się zastanawiam.Co lepsze?! Wystarczy chyba jeden dobrze remontowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian96 Opublikowano 2 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Przy okazji jako, że posiadam subaru od 3 dni zadam kilka pytań: Jaki olej lać do skrzyni i jak często go zmieniać? Jaki olej do dyfrów i jak często zmieniać? Co jeszcze wymaga częstego sprawdzania i wymiany ? Mógłbym prosić o odpowiedź? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się