Skocz do zawartości

Forester MY2016


michalek

Rekomendowane odpowiedzi

Poczekajmy na oficjalne informacje dotyczące rynku polskiego od Pana Dyrektora.

 

Ps. manetki pozostały, przynajmniej w opisie :
Use the paddle shifters in Sport Sharp mode to take more control of engine performance with eight gear ratios—like an 8-speed transmission—for truly spirited driving.

 

PS2. gdyby nie te fotele, i gdyby go można było zamówić w WR blue pearl albo przynajmniej Lapis blue pearl....  :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się zrobiło zamieszanie. Po pierwsze Subaru-Global nie jest wyrocznią co do modeli, gdyż ta strona prezentuje ogólnie oferowane Subaru, które niekoniecznie są dostępne w Europie (WRX i Legacy)[Forka 2.5 chyba nie będzie, chociaż wersja 2.0 ma być bardzo prosta]. Co do manetek w XV i Foresterze to ja je widzę w każdym aucie z CVT, bo inaczej po co byłaby opcja M równolegle do D jak nie byłoby czym zmieniać biegów (o to chodzi użytkownikowi Krawietz). W Skodzie, VW, Audi, przełączając lewarek skrzyni biegów w pozycję manualną, poprzez ruchy do góry i w dół, można zmieniać biegi + dodatkowo manetki na kierownicy. W Subaru nie można wykonać tego ruchu dlatego manetki muszą być albo zniknie opcja [M] przy lewarku.

 

Szkoda, że w Foresterze XT w opcji chociaż nie będzie foteli z Levorga, a co do pamięci ustawień zobaczymy czy będzie w polskiej specyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytania o niezrozumiala praktyke Subaru odnosnie wyposazania swoich modeli. Dlaczego tak prostych udogodnien jakie podaje ponizej nie ma na Europe???

 

Fotochromatyczne lusterko wsteczne (USA)

Fotochromatyczne lusterka zewnetrzne (USA)

Eyesight (USA)

Regulowany fotel pasazera z przodu (USA)

 

 

Automatyczne swiatla drogowe (Levorg)

Wszystkie elektryczne szyby z automatem (Outback)

 

A czemu te przednie fotele maja takie tragiczne siedzisko i dlaczego brak dysz nawiewu na tyl?

 

Jak mozna przy wyrafinowanej technice samochodu nie zadbac o takie proste sprawy?

 

To podobnie bezsensu, jak przesolenie najlepszego dania.

 

Czy nikt w Subaru nie sledzi tendencji i potrzeb rynku? Wszystkie powyzsze opcje sa niedostepne nawet na sporym rynku w Szwajcarii.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Dlaczego tak prostych udogodnien jakie podaje ponizej nie ma na Europe???
 

Nie wszystkie z wymienionych elementów można określić jako "proste".

W przypadku EyeSight jest to wręcz mocno skomplikowane.

I tu, przynajmniej w przypadku w/w urządzenia ( co już na tym Forum wyjaśniałem ) mamy do czynienia z koniecznością dopasowania funkcjonowania urządzenia dla każdego modelu oddzielnie do faktycznych warunków drogowych ( w tym prędkości !).

O ile w Japonii , czy w USA  te warunki drogowe są relatywnie homogenne, o tyle w Europie mamy zdecydowanie większe zróżnicowanie.

Stąd też wprowadzenie na rynek jest ( będzie ) dokonywane stopniowo, zawsze z pewnym opóźnieniem wobec JP czy też USA.

Powyższe w pewnym stopniu dotyczy także pozostałych elementów czysto technicznych .

 

Co do foteli, to brak regulacji wysokości fotela pasażera był przez nas krytykowany. lecz ( niestety ) jak do tej pory bezskutecznie.

Ze sformułowaniem "tragiczne siedzisko"  - podobnie jak i większość użytkowników Forestera - nie jestem w stanie się zgodzić.

Gorsze trzymanie boczne ( fakt ) wynika z mniejszego wyprofilowania boków poduszki, co jednak dla osób niższego wzrostu zdecydowanie ułatwia wsiadanie do ( skądinąd dość wysokiego ) auta.

Natomiast co do komfortu w dłuższych podróżach praktycznie nie notujemy krytyk użytkowników.  

 

 

 

To podobnie bezsensu, jak przesolenie najlepszego dania

Pomimo ogromnego szacunku dla utalentowanych kucharzy zmiana techniczna dokonywana w samochodzie, szczególnie uwzględniając konieczność przeprowadzenia wielu badań i testów ( w tym homologacyjnych ) jest jednak nieco bardziej skomplikowaną procedurą, niż solenie zupy.

 

Pozdrowienia  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojcze dyrektorze, o ile w przypadku eyesight mysle ze nikt nie ma watpliwosci to w stosunku do fotochromatycznych lusterek, przyciskow szyb z auto opuszczaniem i podnoszeniem oraz tych nieszczesnych nawiewow to chyba nie trzeba do tego sztabu inzynierow i wieloletniego procesu homologacji.. 

 

Prosze walczyc jak lew i sie nie poddawac!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie FHI na rynku europejskim zarabia grosze na kazdym sprzedanym aucie, wiec kazdy dodatkowy gadzet zmniejsza zysk... Innego racjonalnego wytlumaczenia na szmatki i nieoswiecane sloneczniki a.d. 2013 znalezc nie moge :(

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie FHI na rynku europejskim zarabia grosze na kazdym sprzedanym aucie, wiec kazdy dodatkowy gadzet zmniejsza zysk... Innego racjonalnego wytlumaczenia na szmatki i nieoswiecane sloneczniki a.d. 2013 znalezc nie moge

zarabia tyle samo co na aucie sprzedanym na innym kontynencie z tym ze tam auta marki Subaru postrzegane sa za niedrogie pojazdy dla ludu  / woly robocze cos jak u nas dacia czy kia, w ktorych ludzie nie oczekują czegoś lepszego. Jakbys w takiej daci zobaczył szmatkę zapewne nie próbowałbyś sobie wytlumaczyc tego w ten sposob  tylko przyjalbys to do wiadomosci- bo przecież takie rozwiązanie w tanim aucie moze byc. Problem jest w tym ze cla i inne oplaty powodują ze u nas auta marki Subaru nie sa tanie w dodatku w USA 1USD to prawie jak u nas 1 PLN...A jednak od auta za ponad 100k pln ludzie oczekują czegoś więcej niz od kii ceed czy daci duster  (napęd jest , wykonczenia niekoniecznie) :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Problem jest w tym ze cla i inne oplaty powodują ze u nas auta marki Subaru nie sa tanie
 

 

 

na przykładzie Levorg-a Subaru w UE kosztuje mniej więcej tyle co Skoda

 

 

patrząc na to ile w Japonii kosztuje Levorg i np. Impreza 2WD można dojśc do wniosku, że spokojnie mogłaby konkurować z Octavia ;-)

 

bez przesady z tymi cenami Subaru, to wcale nie są ani tak drogie auta jak też nie są aż jakoś specjalnie wyjątkowo dobre 

 

zwykłe samochody ot i tyle*

 

 

 

 

*pominąć można niszę jaką jest STI taki "wymierający gatunek" i BRZ, który jest wyjątkowy ale trzonem sprzedaży nie jest

 

 

 

 

 

 

Jakbys w takiej daci zobaczył szmatkę
 

 

 

 

szmatka to detal, prosty do zmiany, stosowany także w innych markach

 

 

mnie ta sławetna szmatka ani trochę nie razi pomimo mojej opinii o Subaru sam bym pewnie na temat szmatki nie wpadł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

na przykładzie Levorg-a Subaru w UE kosztuje mniej więcej tyle co Skoda patrząc na to ile w Japonii kosztuje Levorg i np. Impreza 2WD można dojśc do wniosku, że spokojnie mogłaby konkurować z Octavia ;-)

ceny oktavi ( bez awd) w kombi zaczynaja sie od 60 k pln Ile kosztuje w Jp Impreza 2wd?

 

 

bez przesady z tymi cenami Subaru, to wcale nie są ani tak drogie auta

dla przecietnego Polaka sa biorac pod uwage wyzej wymieniona cene Oktavi gola

 

 

szmatka to detal, prosty do zmiany, stosowany także w innych markach mnie ta sławetna szmatka ani trochę nie razi pomimo mojej opinii o Subaru sam bym pewnie na temat szmatki nie wpadł

rowniez szmatka mi nie przeszkadza ale dla estety moze wygladac tandetnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dla przecietnego Polaka sa biorac pod uwage wyzej wymieniona cene Oktavi gola
 

 

bez przesady trzeba porównać auta z podobnym, możliwie zbliżonym wyposażeniem

 

 

 

 

 

 

ceny oktavi ( bez awd) w kombi zaczynaja sie od 60 k pln Ile kosztuje w Jp Impreza 2wd?
 

 

mniej więcej do cen trzeba by doliczyć jakieś 28%

 

Impreza HB 1.6 CVT 2WD - 1 600 000 Japanese yen = 54 658 PLN + 28% = 69900 PLN

Impreza HB 2.0 CVT 2WD Proud Edition - 2 000 000 Japanese yen = 68 300PLN + 28% = 87400 PLN

 

 

Skoda Octavia Active 1.2 TSI/81 kW (110 KM) DSG - 76 350 zł

Skoda Octavia Ambition 1.4 TSI/110 kW (150 KM) DSG  - 87 100 zł

wg. cennika 2016

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie polityka Subaru rowniez jest niestety pozbawiona logiki,chyba,ze Szanowna Dyrekcja tez umie to jakos zgrabnie wytlumaczyc??

 

Przeciez mozna oczekiwac, ze w XXI-wiecznym aucie AD2016 za najmniej pewnie jakieś 125000 zł wspomniane fotochromatyczne lusterka, regulacja fotela pasazera i dluzsze(!) siedziska, automat 4 szyb, swiatelko w daszkach przeciwslonecznych, automatyczny przelacznik swiatel dlugich i nawiew dla pasazerow tylnej kanapy to zadne cuda! Ilez mozna jechac na legendzie AWD i dobrych benzynowych boxerach. Tylko tak dalej a wkrotce Dacia i Tata beda oferowaly wiecej komfortu :(

 

Czego z tych udogodnien nie bedzie w MY16 na EU a co bedzie? Bo, ze pewnie wszystkie beda w USA i nawet Eyesight to mozna sie jakos spodziewac.

 

Na koniec takie prywatne pytanie ode mnie, czy Dyrekcja sie nie wkurza, ze Subaru traktuje EU i swoich klientow tutaj jak zlo konieczne? Albo importer na EU jest taki malo skuteczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przeciez mozna oczekiwac, ze w XXI-wiecznym aucie AD2016 za najmniej pewnie jakieś 125000 zł wspomniane fotochromatyczne lusterka, regulacja fotela pasazera i dluzsze(!) siedziska, automat 4 szyb, swiatelko w daszkach przeciwslonecznych, automatyczny przelacznik swiatel dlugich i nawiew dla pasazerow tylnej kanapy to zadne cuda!
 

 

Levorgiem GT-S się chyba odrobinę zrehabilitowali 

 

szału może nie ma ale co by nie powiedzieć postęp widać  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przeciez mozna oczekiwac, ze w XXI-wiecznym aucie AD2016 za najmniej pewnie jakieś 125000 zł wspomniane fotochromatyczne lusterka, regulacja fotela pasazera i dluzsze(!) siedziska, automat 4 szyb, swiatelko w daszkach przeciwslonecznych, automatyczny przelacznik swiatel dlugich i nawiew dla pasazerow tylnej kanapy to zadne cuda!

 

Levorgiem GT-S się chyba odrobinę zrehabilitowali

 

szału może nie ma ale co by nie powiedzieć postęp widać ;)

Chcialbym, zeby choc tyle samo zrobili przy poliftingowym Foresterze MY16 bo o niego w tym temacie chodzi. Zobaczymy co bedzie, oby byly pomyslne wiesci od Dyrekcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie, modyfikacje zostaną wprowadzone wna wszystkie rynki jak mozna było przypuszczać.

@@Fiji, diękujemy za fotki :)

Widć, ze z zewnątrz bardziej zmodernizowano wersje z silnikiem wolnossącym i SBD. W XT z przodu mało zmian, zderzak ten sam. Ciekawy jestem czy nadal będą dostępne obecne felgi w XT (bardzo udane moim zdaniem), czy tylko nowy wzór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Ojcze dyrektorze, o ile w przypadku eyesight mysle ze nikt nie ma watpliwosci to w stosunku do fotochromatycznych lusterek, przyciskow szyb z auto opuszczaniem i podnoszeniem oraz tych nieszczesnych nawiewow to chyba nie trzeba do tego sztabu inzynierow i wieloletniego procesu homologacji..

Nie całkiem. O ile przy np. nawiewach ma Pan rację, o tyle w przypadku auto podnoszenia szyb już nie. W tym przypadku wchodzą bowiem w grę przepisy odnośnie bezpieczeństwa ( przy jakiej sile oporu podnoszenie powinno być zatrzymane ), które są inne w Europie.

 

 

 

mniej więcej do cen trzeba by doliczyć jakieś 28%
 

W przypadku samochodów o pojemności silnika do 2.0 wychodzi matematycznie trochę ponad 29%.

To nie uwzględnia jeszcze kosztów transportu, marine insurance, finansowania itp.

 

 

 

Na koniec takie prywatne pytanie ode mnie, czy Dyrekcja sie nie wkurza, ze Subaru traktuje EU i swoich klientow tutaj jak zlo konieczne?

Ponieważ na wcześniejsze pytania już wyżej odpowiedziałem, odnoszę się tylko do tego.

Nie, albowiem sama teza jest błędna.

Oczywiście chciałbym mieć dla Państwa o wiele więcej.  Chciałbym wielu elementów wyposażenia ( jak choćby wspomnianego EyeSight), dodatkowych wersji ( Levorg & Outback 2.0 DiT ) itd, itd.

Po bardzo wielu latach pracy wiem też jednak, jakie producent ma ograniczenia. Także wtedy, gdy zajmowałem się bezpośrednio planowaniem produktu dla firmy Nissan w czasach, gdy ta właśnie firma była wiodącym japońskim producentem na rynku europejskim, też spotykałem się z wieloma ograniczeniami wynikającymi z innych oczekiwań innych rynków, ograniczeń w dostępności zasobów inżynieryjnych, regulacji homologacyjnych, czy też wprost z przyczyn finansowych.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W przypadku samochodów o pojemności silnika do 2.0 wychodzi matematycznie trochę ponad 29%. To nie uwzględnia jeszcze kosztów transportu, marine insurance, finansowania itp.
 

 

sądzę, że cena auta wg. cennika w PL jak najbardziej uwzględnia w/w składniki ceny końcowej oferowanego produktu na naszym rynku

 

jedyne co ja robię to odnoszę cenę konkretnego modelu w Japonii do ceny w Polsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

sądzę, że cena auta wg. cennika w PL jak najbardziej uwzględnia w/w składniki ceny końcowej oferowanego produktu na naszym rynku

Ależ oczywiście ! Inaczej musielibyśmy zbankrutować :) 

 

 

jedyne co ja robię to odnoszę cenę konkretnego modelu w Japonii do ceny w Polsce
 

To chyba nie - nie mamy aktualnie w ofercie Imprezy ...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To chyba nie - nie mamy aktualnie w ofercie Imprezy ...
 

 

 

 

 

jedyne co ja robię to odnoszę cenę konkretnego modelu w Japonii do ceny w Polsce
 

 

celem uzyskania wskaźnika na bazie którego szacuje cenę modelu nieobecnego na naszym rynku 

 

 

 

łącze pozdrowienia

 

ketivv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Właśnie dokonałem mam nadzieję dobrego wyboru. Zakupiłem nowego Forestera 2016 2.0 XT w wersji Platinum. Auto ma być we Wrocławiu we wtorek 22.03. Odbiór po dokonaniu rejestracji przez Leasing. Ciekawy jestem tego autka, na forach słysze same pochlebne info. Dodam tylko, że w ostatniej chwili wycofałem się z zakupu RAV4. Jeszcze raz pozostaje mi jak narazie nadzieja dokonania trafnego wyboru. Do usłyszenia w najbliższym czasie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że europejska wersja jest wykastrowana z elektrycznego podparcia lędźwi, które za oceanem jest standardem w XT.

Regulacja podparcia odcinka lędźwiowego jest dostępna w USA i Australii nie tylko w XT a we wszystkich wersjach silnikowych. Tym bardziej dziwi brak tego elementu na rynku europejskim. Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...