Jump to content
Gregsen

Legacy 2.0 165KM Duży Przebieg

Recommended Posts

Witam

Drodzy Forumowicze znajomy ma do sprzedania Legacy 2.0 165km jak w tytule z 2007r. Pojazd kupiony w salonie RP, serwisowany, zadbany. W czym moge widzieć problem? Auto jest na firmę i "tłucze" kilometry. Ma już 310 tyś km. Czy przy aucie serwisowanym to jakiś problem, czegoś mogę się bać. Kolega wspominał, że wymienia tylko rzeczy podlegające zużyciu oraz płyny. Czy silnik 2.0 165 może dużo wytrzymać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,0 N/A w Subaru uchodzą za jedne z lepszych silników i wytrzymujące duże przebiegi.

Auto co prawda firmowe,ale ważniejsze ilu miało użytkowników,ich styl,sposób jazdy nie pozostaje bez znaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy gdzie taki przebieg był zrobiony,czy na trasie,czy w mieście,czy na szutrze  :twisted:.  Zgadzam się z moim przedmówca te silniki potrafią przejechać wiele kilometrów bez awarii , a jak już jest jakaś to zazwyczaj przez niedopatrzenie użytkownika .

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

Dobry GIF :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gregsen ja przerabiałem ten problem całkiem nie dawno i ogólnie tak jak piszą koledzy - sam silnik i ten przebieg to nic dużego szczególnie że napisałeś o serwisowaniu. Bardziej chodzi o osprzęt, który może być już troche lub bardziej troche wyeksploatowany ;) . 

 

- popatrz na maglownice(czy nie ma większych wycieków) - stan pompy wspomagania do sprawdzenia czy są jakiej odgłosy przy skręcaniu głównie przy niskich prędkościach

- upewnij się kiedy był robiony rozrząd i czy z pompą wody

- stan słynnych klapek dodatkowego powietrza pod kolektorem ssącym - powinno wyjść na kompie z błedami (ale to musiało mu się przydarzyć i jak nie zmieniał tych zaworów to się to pojawi u Ciebie)

- koło dwumasowe i sprzęgło ( sprawdź czy przypadkiem nie rozsprzęgla przy samej podłodze i sprawdź czy nie "ćwierka" przy ruszaniu to akurat dwumas - może wymieniał już na jednomasowe ? )

- amortyzatory przy tym przebiegu - będzie mocno siadał tył przy załadunku (chyba że wymieniane były)

- sprawdz czy nie ma dziury w przyspierzaniu między 2-3 tyś obrotów - problem z czujnikiem spalania stukowego - ciężko naprawić (u mnie pomogło w 100% zmiana oprogramowania kompa)

- stan wiskozy - czyli przeskakiwanie odczuwalne przy maximum skręconych kołach i gównie powolnym manewrowaniu 

 

Ogólnie to Subaru jest ponadprzeciętnie bezawaryjne a wymieniłem rzeczy które często się pojawiają przy wiekszych przebiegach - jeśli zadbany to będziesz zadowolony.... :rolleyes:

Edited by maskun

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,0 N/A w Subaru uchodzą za jedne z lepszych silników i wytrzymujące duże przebiegi.

Auto co prawda firmowe,ale ważniejsze ilu miało użytkowników,ich styl,sposób jazdy nie pozostaje bez znaczenia.

Tym Legacy jeździł w firmie najpierw kolegi szef, a potem on go "odziedziczył". Kilometry robili po Polsce, prawie w ogóle w mieście. Na bieżąco samochód był serwisowany i jest zadbany tak jak o tym wspomniałem w pierwszym poście. Powiem szczerze, że jak go oglądałem to wnętrze wyglądało może na 100tyś km. Żwiru i betonu nikt tym autem nie woził. Subarak jest zadbany. Pewnie polscy handlarze od razu by skręcili licznik na przebieg osoby z 1937 roku urodzenia ;) .

Gregsen ja przerabiałem ten problem całkiem nie dawno i ogólnie tak jak piszą koledzy - sam silnik i ten przebieg to nic dużego szczególnie że napisałeś o serwisowaniu. Bardziej chodzi o osprzęt, który może być już troche lub bardziej troche wyeksploatowany ;) . 

 

- popatrz na maglownice(czy nie ma większych wycieków) - stan pompy wspomagania do sprawdzenia czy są jakiej odgłosy przy skręcaniu głównie przy niskich prędkościach

- upewnij się kiedy był robiony rozrząd i czy z pompą wody

- stan słynnych klapek dodatkowego powietrza pod kolektorem ssącym - powinno wyjść na kompie z błedami (ale to musiało mu się przydarzyć i jak nie zmieniał tych zaworów to się to pojawi u Ciebie)

- koło dwumasowe i sprzęgło ( sprawdź czy przypadkiem nie rozsprzęgla przy samej podłodze i sprawdź czy nie "ćwierka" przy ruszaniu to akurat dwumas - może wymieniał już na jednomasowe ? )

- amortyzatory przy tym przebiegu - będzie mocno siadał tył przy załadunku (chyba że wymieniane były)

- sprawdz czy nie ma dziury w przyspierzaniu między 2-3 tyś obrotów - problem z czujnikiem spalania stukowego - ciężko naprawić (u mnie pomogło w 100% zmiana oprogramowania kompa)

- stan wiskozy - czyli przeskakiwanie odczuwalne przy maximum skręconych kołach i gównie powolnym manewrowaniu 

 

Ogólnie to Subaru jest ponadprzeciętnie bezawaryjne a wymieniłem rzeczy które często się pojawiają przy wiekszych przebiegach - jeśli zadbany to będziesz zadowolony.... :rolleyes:

Posprawdzam to wszystko, ale jak zapewniał mnie kolega oni zawsze w firmie musieli mieć sprawne auta i nie mogli sobie pozwolić na jakieś przestoje z powodu awarii. Dlatego Legacy jest cały czas serwisowany i co 15 tyś km na kanale jest wszystko sprawdzane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ma już 310 tyś km.

 

Ca 30 tysięcy rocznie to nie jest duży przebieg tylko normalny ;) importowane padliny mają więcej tylko oszuści skręcają tacho.

 

 

 

Legacy jest cały czas serwisowany

 

Jak pewne to nie bądź trzęsidupa i kupuj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli auto bylo serwisowane i jest bezwypadkowe to warto kupic, te silniki wytrzymuja 500-600tkm bez problemu.

Edited by Legacy96

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli serwis potwierdzi wszystkie przeglady i wymiany to bierz i nie patrz na przebieg, Cos tam pewnie bedziesz musial zrobic, to nie auto z salonu. Ale jak wszystko bylo robione na czas, to pewnie niewiele dla Ciebie zostalo :). Tu masz pewny przebieg, a kupujac od obcych nigdy takiej pewnosci miec nie bedziesz mial. Co z tego ze na liczniku bedzie slawne 180 tys km :). Jak byl drugie tyle cofniety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam u siebie 240 prawie zrobione w identycznym egzemplarzu i póki co nie mam żadnych zastrzeżeń. Poruszam się bezproblemowo i pewnie, część rzeczy z postu @maskun już przerobiłem.

 

Z rzeczy które pewnie powinny się przydarzyć przy tym przebiegu dodał bym jeszcze: 

- piasty przód i tył, o ile już nie były wymieniane

- żarniki i przetwornice

Share this post


Link to post
Share on other sites
- sprawdz czy nie ma dziury w przyspierzaniu między 2-3 tyś obrotów - problem z czujnikiem spalania stukowego - ciężko naprawić (u mnie pomogło w 100% zmiana oprogramowania kompa)

 

gdzie ta zmiane softu robiles, ze tak z ciekawosci zapytam?

 

sa tu 2 tematy, o tym nieslawnym problemie i jak do tej pory, nie ma oficjalnego panaceum na ta dolegliwosc. ciekawi mnie glownie, gdzie robiles tem remap i ile czasu/km juz minelo od tej operacji?

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-d%C5%82awienie-20-na-2-3-tys-rpm-co%C5%9B-nowego/page-38

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/82282-fa%C5%82szywe-spalania-stukowe-w-20-na-wadliwe-ecu/page-2

Edited by skrzypekQ4

Share this post


Link to post
Share on other sites

skrzypekQ4 - wgranie oprogramowania nie zawsze da rezultat bo występuje chyba 2-3 rodzaje komputera w tych Legacy i u mnie akurat to spasowało.

Obojętnie gdzie zrobisz ten remap - ważne jest to co napisałem wyżej. Musze zajrzeć w papiery jaki mam komputer i co tam mi napisali po wgraniu. Napiszę ci potem (max jutro) PRIV żeby nie zaśmiecać koledze wątku....

 

* minęło 50tyś km i 4 lata od wgrania i wszystko pięknie bez żadnego resetowania 

Edited by maskun

Share this post


Link to post
Share on other sites

seper, bede wdzieczny za takie info i niecierpliwie czekam na PW :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja powiem tak, w firmie mamy 2 Legacy z takim silnikiem, rocznik 2006. W obu egzemplarzach psuło/psuje się wszystko o czym można tylko przeczytać na forum. Dławienie, gaśnięcie, check engine itd. W jednym z nich dodatkowo osłony termiczne musiały być spawane, a teraz jest pęknięty kolektor wydechowy + piston slap. Przebiegi w obydwu ok. 360 tyś. Podejrzewam, że to po prostu pech i trafiły się dwa takie egzemplarze z kilku tysięcy, ale moje zdanie jest takie, że wbrew pozorom, nie jest to super bezawaryjny silnik :) Chociaż jeśli mówisz, że zadbany i dobrze serwisowany to powinien śmigać pięknie :) ale sprawy takie jak maglownica i wiskoza to przy takim przebiegu może być tylko kwestia czasu.

Edited by wojtekmzks

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

- sprawdz czy nie ma dziury w przyspierzaniu między 2-3 tyś obrotów - problem z czujnikiem spalania stukowego - ciężko naprawić (u mnie pomogło w 100% zmiana oprogramowania kompa)

 

A ta dziura to na którym biegu :)  Pytam poważnie bo może u mnie jest a tego jeszcze nie sprawdzałem . Do tej pory dziury miałem tylko w dizlach oszczędnych ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziura przy zakresie obrotów tak jak napisałem na każdym biegu ...może oprócz jedynki....dokładnie wrażenia jak turbo dziura w dieslu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziura przy zakresie obrotów tak jak napisałem na każdym biegu ...może oprócz jedynki....dokładnie wrażenia jak turbo dziura w dieslu

Cholera wie , u mnie tego nie ma . Wydaje mi się , że ten silnik lubi wyższe obroty po prostu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odczułbyś to wyraźnie, gdyby to było w Twoim egzemplarzu. Uczucie jest wtedy takie, jakby auto mi się dusiło i przez kilka sekund nie przyspiesza kompletnie w ogóle. U mnie po zaślepieniu czujnika spalania stukowego potwierdziło się, że to jego wina, teraz trzeba dumać co z tym zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Odczułbyś to wyraźnie, gdyby to było w Twoim egzemplarzu.

 

Faktycznie stało się  :rolleyes:  Za sprawą  vpower , objawy jak wyżej . Totalny brak przyspieszenia na każdym biegu . Pomógł powrót do standardowego pb . Aczkolwiek wydaje mi się , że zamuliło trochę mojego legasia po tej lepszej benzynce lub , jest jeszcze opcja taka , że potrzebuję jdm-a twinscroll-a :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...