pcywicki Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Witam., wracam po dłuższej przerwie spowodowanej zadowoleniem z auta po wcześniejszej medialnej panice z wtryskami, sprzęgłami itp. Tym razem również prośba o wstępne opinie. Pacjent Legacy Diesel 2008. Przebieg 130tys. Wymina filtrów olejów co 12 - 13 tys. zawsze przed wymianą zalewany preparat do diesla zakupywany u Freya w Krakowie. Paliwo BP Ultimate, bardzo sporadycznie Orlen Verva. Tym razem po wakacyjnej trasie pojawił się bardzo dziwny świst/szum w szczególności na zimnym silniku słyszalny szczególnie po odpuszczaniu pedału gazu. Po ruszeniu słyszalne wyyraźnie do 3 biegu później chyba prędkość zagłusza. Na ciepłym silniku praktycznie słyszalne tylko siłą psychiki Na pewno nie jest to żadna z rolek osprzętu gdyż cały osprzęt łącznie z napinaczem, rolkami itp. był wymieniany 3 miesiące temu., dzwięk świstu występuje również po zdjęciu paska osprzętu tak że żadna rolka nie pracuje. Padło pytanie o rozrząd ale po rozebraniu okazało się że jest w idealnym stanie. Auto nie dymi nie straciło mocy ani innych właściwości. Ostatnia aktualizacja oprogramowania ok. 2 lata temu. Komputer nie wykazuje błędów. Dołączam link do filmiku z prośbą o skupienie się na efektach dzwiękowych tego ziuuuuuum może ktoś wychwyci problem lub miał podobne objawy. Auto nie było dokładnie wychłodzone i efekt nie jest w 100% słyszalny. https://www.youtube.com/watch?v=AQKOWWsmbJA&feature=youtu.be Oczywiście postaram się umówić do ASO na diagnozę., ale jak to użytkownik Subaru wykorzystam forum do wstępnej analizy zanim silnik bokiem wylezie. pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Dla mnie to brzmi jak właśnie któraś z rolek ewentualnie łożyska alternatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Ja tu głównie turbinę słyszę. Obejrzyj dokładnie połączenie kolektora ssącego z głowicą. Gwizd, który pojawiał się u mnie sporadycznie, był spowodowany nieszczelnością w tym miejscu. Na szczęście sadza z olejem doskonale znaczy miejsce przedmuchu Tylko do oględzin użyj lampy bo bez niej mało widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2r Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 (edytowane) wg mnie to turbo - Knurek byłeś pierwszy moje po regeneracji brzmi podobnie pozdrawiam, MR Edytowane 25 Sierpnia 2015 przez michal2r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 wg mnie to turbo - Knurek byłeś pierwszy Wryłem się Turbo bardzo mi ucichło po zastosowaniu 'długodystansowej' płukanki do oleju. Zimą zwłaszcza różnica była dobrze słyszalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pcywicki Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Dziękuje za podpowiedzi jeszcze dorzucam nagranie z rana na zimno., mam nadzieję że w tle nie słychać kogutów https://youtu.be/HH7fDQvRk6w pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 To słyszymy różne rzeczy,pytanie tylko czy turbo na postoju i chwilowym podkręceniu do 2 tys. obrotów się rozkręci i tak szybko spadnie z obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Dziękuje za podpowiedzi jeszcze dorzucam nagranie z rana na zimno., mam nadzieję że w tle nie słychać kogutów https://youtu.be/HH7fDQvRk6w pozdrawiam Piotr O ten syk chodzi? Odepnij wężyk od pompki podciśnienia i sprawdź czy nadal występuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 (edytowane) moim zdaniem sprzęgło alternatora Diagnoza 100 + VAT P.S. Sorry nie doczytałem że po ściagnieciu paska jest tak samo , ale dzwięk identyczny Edytowane 27 Sierpnia 2015 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pcywicki Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 tak tak bez paska to samo., BTW już po diagnozie w ASO (bardzo dziś pomocnym swoją drogą)., na 99% pompa wtryskowa do wymiany / regeneracji i idąc krok dalej już jestem po telefonie do serwisu pomp Gładysek ponoć właśnie w tej pompie lubią się zacierać łożyska więc demontaż i odesłanie do regeneracji. Swoją drogą ciekawe czy z tym by się dało jeździć czy nie pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2r Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 pisząc o turbo miałem na myśli ten dźwięk "łuuuuuu..." pozdrawiam, MR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się