Skocz do zawartości

Legacy Diesel / dziwny świst


pcywicki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam., wracam po dłuższej przerwie spowodowanej zadowoleniem z auta :) po wcześniejszej medialnej panice z wtryskami, sprzęgłami itp. :)

 

Tym razem również prośba o wstępne opinie. Pacjent Legacy Diesel 2008. Przebieg 130tys. Wymina filtrów olejów co 12 - 13 tys. zawsze przed wymianą zalewany preparat do diesla zakupywany u Freya w Krakowie. Paliwo BP Ultimate, bardzo sporadycznie Orlen Verva.

 

Tym razem po wakacyjnej trasie pojawił się bardzo dziwny świst/szum w szczególności na zimnym silniku słyszalny szczególnie po odpuszczaniu pedału gazu. Po ruszeniu słyszalne wyyraźnie do 3 biegu później chyba prędkość zagłusza. Na ciepłym silniku praktycznie słyszalne tylko siłą psychiki :)

 

Na pewno nie jest to żadna z rolek osprzętu gdyż cały osprzęt łącznie z napinaczem, rolkami itp. był wymieniany 3 miesiące temu., dzwięk świstu występuje również po zdjęciu paska osprzętu tak że żadna rolka nie pracuje. Padło pytanie o rozrząd ale po rozebraniu okazało się że jest w idealnym stanie. Auto nie dymi nie straciło mocy ani innych właściwości. Ostatnia aktualizacja oprogramowania ok. 2 lata temu. Komputer nie wykazuje błędów.

 

Dołączam link do filmiku z prośbą o skupienie się na efektach dzwiękowych tego ziuuuuuum może ktoś wychwyci problem lub miał podobne objawy. Auto nie było dokładnie wychłodzone i efekt nie jest w 100% słyszalny.

 

https://www.youtube.com/watch?v=AQKOWWsmbJA&feature=youtu.be

 

Oczywiście postaram się umówić do ASO na diagnozę., ale jak to użytkownik Subaru wykorzystam forum do wstępnej analizy :) zanim silnik bokiem wylezie.

 

pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu głównie turbinę słyszę.

 

Obejrzyj dokładnie połączenie kolektora ssącego z głowicą. Gwizd, który pojawiał się u mnie sporadycznie, był spowodowany nieszczelnością w tym miejscu. Na szczęście sadza z olejem doskonale znaczy miejsce przedmuchu ;) Tylko do oględzin użyj lampy bo bez niej mało widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedzi jeszcze dorzucam nagranie z rana na zimno., mam nadzieję że w tle nie słychać kogutów ;)

 

https://youtu.be/HH7fDQvRk6w

 

pozdrawiam

Piotr

 

O ten syk chodzi? Odepnij wężyk od pompki podciśnienia i sprawdź czy nadal występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem sprzęgło alternatora :coffee:

Diagnoza 100 + VAT ;):mrgreen:

 

P.S. Sorry nie doczytałem że po ściagnieciu paska jest tak samo , ale dzwięk identyczny :)

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak bez paska to samo., BTW już po diagnozie w ASO (bardzo dziś pomocnym swoją drogą)., na 99% pompa wtryskowa do wymiany / regeneracji i idąc krok dalej już jestem po telefonie do serwisu pomp Gładysek ponoć właśnie w tej pompie lubią się zacierać łożyska więc demontaż i odesłanie do regeneracji.

 

Swoją drogą ciekawe czy z tym by się dało jeździć czy nie :)

 

pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...