Jump to content

programowanie nowego pilota


Recommended Posts

Witam ! Posiadam SUBARU IMPREZA WRX GD 2005 r. Mam tylko jeden kluczyk , który jest wraz z pilotem . Dodam że jest to anglik po profesjonalnej ( nie przesadzam ) przekładce zrobionej we wrocławskiej firmie , bo i z tamtąd pochodzę . Posiadam kluczyk jak pisałem z pilotem z jednym przyciskiem , którym uruchamiam centralny zamek , włączam alarm i po włączeniu zapłonu muszę go nacisnąć aby włączył mi się rozrusznik . Rzekomo angliki tak mają . Wszystko działa o.k. , ale chcę mieć zapasowy - różnie bywa ! Udałem się do serwisu Subaru ( bo tak mi doradzono ) , zamówiłem nowy kluczyk , ten jest z dwoma przyciskami ( " lock " i " open " ) . Zakodowali , immobiliser wgrany , grot docięty i ..... nie działają przyciski . Czyli nie mogę otworzyć i uruchomić autoalarmu . Powidzieli że nie da rady , jakąś tam procedurę programowania pilota mają którą zastosowali i niestety nie działa . Jeśli chcę uruchomić silnik to wkladam w stacyjkę ten nowy kluczyk , włączam zapłon i muszę nacisnąć na swoim starym pilocie przycik - mrugnie kontrolka od alarmu i uruchamiam rozrusznik i odpalam auto . Więc po co mi tak drogi kluczyk dorobiony w serwicie jak mogłem za 200 zł dorobić bez pilota i miałbym to samo tylko dużo taniej . Obdzwoniłem zakłady trudniące się dorabianiem kluczyków oraz do montujących autoalarmy . Nilkt mi nie chce pomóc , ci pierwsi owszem - ale bez pilota , ci drudzy proponują założenie swojego alarmu . Ale ja mam prawdopodobnie fabryczny i chcę tylko uruchomić ten nowy kluczyk dorobiony w serwicie. Moje pytanie ... czy mozna zaprogramować nowy pilot oryginalny SUBARU tak abym mógł nim otwierać , zamykać auto i włączać , wyłączać alarm. Czy muszę mieć jakiś PIN samochodu ? Dodam że Serwis dał mi " KEY NUMER " i numer " IMMOBILISER " - czyli mam te numery kluczyka i immobisera . Jeśli możecie mi jakoś pomóc to bardzo proszę . Nie jest to awaria - ale chcę wreszcie mieć dwa kluczyki - a nie mogę , tymbardziej że mam nowy za spore pieniążki i na dodatek nie działajacy . Proszę o pomoc ! DZIĘKUJĘ Z GÓRY !

Link to post
Share on other sites

To masz ten alarm czy to tylko centralny zamek. Dziwne chcąc odpalić auto trzeba klikać pilotem w stacyjce.

Nie jest to normalny zabieg.

 

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Mam alarm fabryczny który oczywiście działa . Tylko jak wspomniałem po włączeniu zapłonu muszę nacisnąć przycisk na pilocie ( ten od centr.zamka i alarmu ) i wówczas włączam rozrusznik i palę auto . Tak ma również mój syn w subaru GC z 2000 r , także anglik , tylko że ma osobno pilot ale także musi po zapłonie wcisnąć przycisk . Chyba agliki tak mają lub takie dodatkowe zabezpieczenie n.p. na przekażniku rozrusznika . Ale jesli bym zaprogramował tego nowego pilota to w niczym nie przeszkadza ta blokada = po prostu dalej bym sobie przyciskał po zapłonie przycisk od zamykania i odpalał . Chodzi mi głównie czy jest możliwość zaprogramowania nowego pilota już zakodowanego przez serwis abym włączał centr.zamek i alarm nim . Czy znacie może taką firmę lub czy może znacie sposób programowania ręcznego ( rzekomo taki jest - są jakieś wtyczki , które trzeba rozłączyć i naciskająć w pilocie przyciski się programuje - nie znam szczegółów , nie chcę robić doświadczeń bo mogę czasami wszystko rozprogramować ) . POZDRAWIAM !

Link to post
Share on other sites

Witam ! Posiadam SUBARU IMPREZA WRX GD 2005 r. Mam tylko jeden kluczyk , który jest wraz z pilotem . Dodam że jest to anglik po profesjonalnej ( nie przesadzam ) przekładce zrobionej we wrocławskiej firmie , bo i z tamtąd pochodzę . Posiadam kluczyk jak pisałem z pilotem z jednym przyciskiem , którym uruchamiam centralny zamek , włączam alarm i po włączeniu zapłonu muszę go nacisnąć aby włączył mi się rozrusznik . Rzekomo angliki tak mają . Wszystko działa o.k. , ale chcę mieć zapasowy - różnie bywa ! Udałem się do serwisu Subaru ( bo tak mi doradzono ) , zamówiłem nowy kluczyk , ten jest z dwoma przyciskami ( " lock " i " open " ) . Zakodowali , immobiliser wgrany , grot docięty i ..... nie działają przyciski . Czyli nie mogę otworzyć i uruchomić autoalarmu . Powidzieli że nie da rady , jakąś tam procedurę programowania pilota mają którą zastosowali i niestety nie działa . Jeśli chcę uruchomić silnik to wkladam w stacyjkę ten nowy kluczyk , włączam zapłon i muszę nacisnąć na swoim starym pilocie przycik - mrugnie kontrolka od alarmu i uruchamiam rozrusznik i odpalam auto . Więc po co mi tak drogi kluczyk dorobiony w serwicie jak mogłem za 200 zł dorobić bez pilota i miałbym to samo tylko dużo taniej . Obdzwoniłem zakłady trudniące się dorabianiem kluczyków oraz do montujących autoalarmy . Nilkt mi nie chce pomóc , ci pierwsi owszem - ale bez pilota , ci drudzy proponują założenie swojego alarmu . Ale ja mam prawdopodobnie fabryczny i chcę tylko uruchomić ten nowy kluczyk dorobiony w serwicie. Moje pytanie ... czy mozna zaprogramować nowy pilot oryginalny SUBARU tak abym mógł nim otwierać , zamykać auto i włączać , wyłączać alarm. Czy muszę mieć jakiś PIN samochodu ? Dodam że Serwis dał mi " KEY NUMER " i numer " IMMOBILISER " - czyli mam te numery kluczyka i immobisera . Jeśli możecie mi jakoś pomóc to bardzo proszę . Nie jest to awaria - ale chcę wreszcie mieć dwa kluczyki - a nie mogę , tymbardziej że mam nowy za spore pieniążki i na dodatek nie działajacy . Proszę o pomoc ! DZIĘKUJĘ Z GÓRY !

Na PW przyślij VIN pojazdu - będziemy wiedzieć, do których schematów zajrzeć.

Ogólnie wersje UK oprócz standardowego modułu centralnego zamka, posiadały także moduł fabrycznego alarmu. Wszystko to jest sterowane przez BIU, a chłopaki w ASO (domyślam się, że Wrocław) się nie popisali biorąc pieniążki na niewykonaną usługę.

Link to post
Share on other sites

program pokazuje ze się programuje w następujący sposób 

Zdjąć pokrywę bocznego progu po stronie kierowcy
Podłączyć złącza rejestracyjne na dolnej części przedniego słupka
Popchnąć przełącznik blokady drzwi po stronie kierowcy, aby go odblokować
Odblokować zamek drzwi
Popchnąć przełącznik blokady drzwi po stronie kierowcy, aby go odblokować
W tym samym czasie nacisnąć przycisk odblokowywania na pilocie (X) razy, X = 2
Uruchomią się zamki drzwiowe
Wskazuje to, że pilot został pomyślnie zaprogramowany
Powtórzyć procedurę dla wszystkich pozostałych pilotów 
Odłączyć złącza rejestracyjne
Sprawdzić działanie pilota
Ponownie zamocować pokrywę bocznego progu po stronie kierowcy
Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo za zainteresowanie moją sprawa . Nr VIN wysłałem na PW dla WOJO , a za instrukcję programowania od URSUSRAKETA bardzo wielkie dzięki . Jutro , czyli w sobotę spróbuję wg tej kolejności zrobić . Choć o ile się domyślam ten sposób panowie w serwisie wykorzystali . Ale mogli coś pokręcić - będę działał . Myślę że nie rozprogramuję mojego działającego pilota . Napiszę jak było w niedzielę . Dzięki raz jeszcze ! POZDROWIONKA TOMEK !

Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo za zainteresowanie moją sprawa . Nr VIN wysłałem na PW dla WOJO , a za instrukcję programowania od URSUSRAKETA bardzo wielkie dzięki . Jutro , czyli w sobotę spróbuję wg tej kolejności zrobić . Choć o ile się domyślam ten sposób panowie w serwisie wykorzystali . Ale mogli coś pokręcić - będę działał . Myślę że nie rozprogramuję mojego działającego pilota . Napiszę jak było w niedzielę . Dzięki raz jeszcze ! POZDROWIONKA TOMEK !

Raz dodanego sprawnego klucza nie masz możliwości uszkodzić, więc spokojnie możesz eksperymentować. Jeszcze raz. Czy dobrze rozumiem, że dorobiony nowy klucz jest z immo i możesz nim otworzyć i zamknąć samochód zdalnie, a nie możesz nim odpalić samochodu?

Link to post
Share on other sites

Nie , akurat na odwrót . Jest zaprogramowany przez serwis ( ??? ) , auto odpala tytlko nie działa centralny zamek i automatycznie autoalarm . Naciskam przyciski na pilocie i nic ! Trzeba rzekomo zaprogramować pilota do alarmu fabrycznego . Spróbuję jutro . DZIĘKI I POZDRO ! TOMEK !

Link to post
Share on other sites

Nie , akurat na odwrót . Jest zaprogramowany przez serwis ( ??? ) , auto odpala tytlko nie działa centralny zamek i automatycznie autoalarm . Naciskam przyciski na pilocie i nic ! Trzeba rzekomo zaprogramować pilota do alarmu fabrycznego . Spróbuję jutro . DZIĘKI I POZDRO ! TOMEK !

Czyli NIE jest zaprogramowany. Wzięli kawałek metalu, wycięli wzorek i rozłożyli ręce - co za partacze. Pisz reklamację na piśmie. Albo niech zwracają kasę, albo niech dokończą usługę. Tak to mógł zrobić każdy zakład dorabiający klucze za 50 zł. Teraz tym grotem możesz przekręcić zamki (drzwi i stacyjki, bo wzorek pasuje z oryginałem), ale żadnej funkcji poprawnego immo nowy kluczyk nie posiada.

Link to post
Share on other sites

Nie da się zaprogramować aby centralny działał .

Jeśli w ASO wiedzieli że masz Anglika , a po vinie pewno wiedzieli to powinni zamówić klucz do anglika a zamówili pewno, za ciężką kasę , do Europy i ........sorry winetu . 

Jak się rozglądniesz to dostaniesz klucz od anglika za "darmo" , dorób klucz u bądź kogo , przełóż angielskiego pilota ze środka, wgrywanie i po temacie

Angliki i Europa chodzą na różnej częstotliwości czy jakoś tak . 

Pozro

Link to post
Share on other sites

Nie da się zaprogramować aby centralny działał .

Jeśli w ASO wiedzieli że masz Anglika , a po vinie pewno wiedzieli to powinni zamówić klucz do anglika a zamówili pewno, za ciężką kasę , do Europy i ........sorry winetu . 

Jak się rozglądniesz to dostaniesz klucz od anglika za "darmo" , dorób klucz u bądź kogo , przełóż angielskiego pilota ze środka, wgrywanie i po temacie

Angliki i Europa chodzą na różnej częstotliwości czy jakoś tak . 

Pozro

Rozwiń proszę temat tych częstotliwości. Wiesz może o jakie częstotliwości chodzi? I skoro Ty to wiesz to dlaczego ASO o tym nie wiedziało?!

Link to post
Share on other sites

Są na allegro używane angielskie piloty z jednym właśnie przyciskiem ale już zaprogramowane zapewne do innego auta i z wyciętym grotem . Nic mi nie da wymiana środka , ponieważ mam nowego pilota z dwoma przyciskami . A z tymi częstotliwościami to może masz rację . Sprawdzę dzisiaj , spróbuję zaprogramować - choć widzę to czarno !


Właśnie odezwał się kolega z forum. Ma także wersję UK i taki sam kluczyk i taka sama procedura przy odpalaniu . Też z jednym przyciskiem i po zapłonie musi przycisnąć ten przycisk aby odpalić . Więc nie mam żadnej przeróbki . Zastanawiam się czy mógłbym zgłosić w serwisie aby mi wymienili na anglielski kluczyk , zapewne mam europejski - choć mieli podany VIN . W poniedziałek do nich zadzwonię . Miłego subarowego ;) weekendu ! TOMEKWRC !!!

Link to post
Share on other sites

 

 

Są na allegro używane angielskie piloty z jednym właśnie przyciskiem ale już zaprogramowane zapewne do innego auta i z wyciętym grotem . Nic mi nie da wymiana środka , ponieważ mam nowego pilota z dwoma przyciskami . A z tymi częstotliwościami to może masz rację . Sprawdzę dzisiaj , spróbuję zaprogramować - choć widzę to czarno !

 

Angielski pilot potrzebny Ci tylko dla środka , surowy bez problemu do dostania .

Link to post
Share on other sites

Wytłumacz mi raz jeszcze.Skąd mam wziąść angielski pilot ? Mam kupić używany , jeśli to zapewne nie będzie można go już zakodować od nowa , a surowy to mam wszędzie . Każdy dorobi grot i wgra immo ( 200 zł ) ale .... nikt z pilotem , Takie bez pilota to mam już dwa . I co  z tego jak wciąż nie otwieram auta i alarmu bo nie mam sprawnego pilota . Jak mam sprawdzić czy mam takie same częstotliwości w nowym serwisowym i tym oryginalnym kluczyku ? Czy to gdzieś pisze , czy może jakimś znów usządzeniem ?


Jestem po próbie programowania pilota wg powyższej instrukcji . Niestety wogóle nie chce się połączyć z alarmem i centr.zamkiem . Połączyłem białe wtyczki przy progu kierowcy - wszystko jak instrukcja wymaga - i nic. Sprawdzałem także częstotlowość nowego i starego pilota - są takie same . Może wina jest w tym że oryginalny ma jeden przycisk a nowy srewisowy dwa ? Ale w końcy dorabiali go po VIN - nie . A jeśli bym kupił używkę ( na wygląd taki sam jak oryginał z jednym przyciskiem ) to czy mogę to zakodować ponownie , choć już jest wczesniej zakodowany jest przez inne auto ? Wiem że grot będzie inny - ale to jest do przeskoczenia , można wymienić . Proszę jeszcze o jakąś poradę - może akurat !?


Jeszcze coś mi wpadło do głowy . W instrukcji powyższej programowania pisze że można tylko zaprogramować trzy piloty ! A może ja mam już właśnie trzy i nie mogę dalej ruszyć ? Jak mam sprawdzić ile już jest zakodowanych u mnie i jeśli jest więcej to jak je usunąć ? PROSZĘ POMÓŻCIE !!!


Kluczyk z dwoma przyciskami - to nowy serwisowy kluczyk, do zaprogramowania. Kluczyk z jednym przyciskiem - to oryginalny kluczyk, sprawny. Pozdrawiam!

 

 

post-22974-0-03798900-1440488273_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Wytłumacz mi raz jeszcze.Skąd mam wziąść angielski pilot ? Mam kupić używany , jeśli to zapewne nie będzie można go już zakodować od nowa , a surowy to mam wszędzie . Każdy dorobi grot i wgra immo ( 200 zł ) ale .... nikt z pilotem , Takie bez pilota to mam już dwa . I co  z tego jak wciąż nie otwieram auta i alarmu bo nie mam sprawnego pilota . Jak mam sprawdzić czy mam takie same częstotliwości w nowym serwisowym i tym oryginalnym kluczyku ? Czy to gdzieś pisze , czy może jakimś znów usządzeniem ?

Jestem po próbie programowania pilota wg powyższej instrukcji . Niestety wogóle nie chce się połączyć z alarmem i centr.zamkiem . Połączyłem białe wtyczki przy progu kierowcy - wszystko jak instrukcja wymaga - i nic. Sprawdzałem także częstotlowość nowego i starego pilota - są takie same . Może wina jest w tym że oryginalny ma jeden przycisk a nowy srewisowy dwa ? Ale w końcy dorabiali go po VIN - nie . A jeśli bym kupił używkę ( na wygląd taki sam jak oryginał z jednym przyciskiem ) to czy mogę to zakodować ponownie , choć już jest wczesniej zakodowany jest przez inne auto ? Wiem że grot będzie inny - ale to jest do przeskoczenia , można wymienić . Proszę jeszcze o jakąś poradę - może akurat !?

Jeszcze coś mi wpadło do głowy . W instrukcji powyższej programowania pisze że można tylko zaprogramować trzy piloty ! A może ja mam już właśnie trzy i nie mogę dalej ruszyć ? Jak mam sprawdzić ile już jest zakodowanych u mnie i jeśli jest więcej to jak je usunąć ? PROSZĘ POMÓŻCIE !!!

Kluczyk z dwoma przyciskami - to nowy serwisowy kluczyk, do zaprogramowania. Kluczyk z jednym przyciskiem - to oryginalny kluczyk, sprawny. Pozdrawiam!

Kup np. tutaj:

http://allegro.pl/subaru-forester-2000-2004-2006r-kluczyk-i5121753319.html

Kupując na odległość masz możliwość zwrotu w ciągu 14 dni, ponosząc jedynie koszty przesyłki zwrotnej.

Jak przyjdzie, to zaprogramuj wg schematu podanego wyżej.

Jak się zaprogramuje, przełóż wyfrezowany grot do "nowego" kluczyka i ciesz się posiadaniem zapasowego.

Ciekawy link do poczytania:

http://www.kluczesamochodowe.com.pl/subaru%20kluczyk%20pilot%20dorabianie%20kodowanie%20programowanie.htm

Link to post
Share on other sites

Dzięki Wojo ! Właśnie zamówiłem ten kluczyk na którego ( 50 zł ) mi dałeś namiary . Zobaczymy czy uda mi się ( bo jest używany ) zakodować go a póżniej zaprogramować . Żaden wydatek w porównaniu z wwzceśniejszym - spróbować można , a wręcz TRZEBA ! Choć rozmawiałem z facetem od tego używanego - On nie wie czy da radę już wcześniej zakodowanego raz jeszcze - zobaczymy - żadna strata , a jeśli .... wielka radość ! Dziękuję Ci bardzo za pomoc ! Pozdrowionka . Odezwę się po tych wszystkich " zabiegach " . SIEMKA !

Link to post
Share on other sites

Ja mam oryginalnego anglika GD i mam pilota dwu przyciskowego taki jak twój nowy więc raczej to nie zależy od tego czy to anglik czy nie. Być może twój jest z orginalnym fabrycznym alarmem.

A masz taką klawiaturkę do wpisywania kodu immobilajzera przy wysuwanej klapce , bo ja mam ?

Link to post
Share on other sites

Ja mam oryginalnego anglika GD i mam pilota dwu przyciskowego taki jak twój nowy więc raczej to nie zależy od tego czy to anglik czy nie. Być może twój jest z orginalnym fabrycznym alarmem.

A masz taką klawiaturkę do wpisywania kodu immobilajzera przy wysuwanej klapce , bo ja mam ?

On nie ma centralnego, a nie imo

 

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Mam taką klawiaturkę przy wysuniętej klapce bezpieczników , ale nie wiem o co tu chodzi , więc jej nie dotykam . Jeśli coś wiesz na temat tej klawiaturki to będę mocno wdzięczny . Odnośnie ( GUSTAF ) Twojego pilota to już zgłupiałem - myślałem że wszystkie ( które spotkałem ) mają jeden przycisk . A jak otworzysz cent. i po chwili chcesz odpalić auto to muszisz nacisnąć przycisk w pilocoe czy nie ? Może masz rzeczywiście ( albo ja lub Ty ) nie fabryczny alarm . A masz zapasowe kluczyki ? Jakie ? POZDRO !

Link to post
Share on other sites

Oba piloty mam dwuprzyciskowe.Odnośnie tej klawiaturki to coś się chyba kiedyś zepsuło bo przewody od niej są przecięte i immo jest dezaktywowany.

Alarm mam niefabryczny angelski "autowatch" - jak otworze auto to odpalę ale gdy po otwarciu auta w ciągu 10sek. nie zostanie przekręcona stacyjka to immo się uzbraja i nie zadziała rozrusznik i zapłon - trzeba jeszcze raz nacisnąć otwórz na pilocie.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Siemanko,

 

jak udało się rozwiązać problem z kluczykiem posiadającym 1 guzik ?

 

Mam dokładnie taką samą sytuację, wczoraj kluczyk leżał w samochodzie ok 2h i chyba padła bateria, po wymianie kluczyk nie otwiera zamków oraz nie mam możliwości uruchomienia silnika. Niestety nie mam 2 kluczyka więc problem trzeba rozwiązać bazując na tym co posiadam.

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...

Jeśli chodzi o UK zabezpieczenie auta alarmem to mnie już coś trafia ...

 

Posiadam kluczyki z 1 przyciskiem (podobno oryginalne) i ta klawiaturkę (to jest system Sigma m30).

 

Link do Sigma m30 jak zaprogramować kluczyk

http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/Knowledge/ReprogramAlarmRemoteControls

 

20200731_143042.jpg

20200731_181051.jpg

sigma m30.jpg

Edited by CZAJA48
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Czy jak wymienię moduł centralnego bo mam uszkodzony i tylko zamyka drzwi a nie otwiera to bez problemu dopasuje do niego moje kluczyki?

WRX 2002 eu

IMG_20200816_095533.jpg

Edited by ravo
Zdjęcie
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...