tomekwrx 3 Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Witam ! Posiadam SUBARU IMPREZA WRX GD 2005 r. Mam tylko jeden kluczyk , który jest wraz z pilotem . Dodam że jest to anglik po profesjonalnej ( nie przesadzam ) przekładce zrobionej we wrocławskiej firmie , bo i z tamtąd pochodzę . Posiadam kluczyk jak pisałem z pilotem z jednym przyciskiem , którym uruchamiam centralny zamek , włączam alarm i po włączeniu zapłonu muszę go nacisnąć aby włączył mi się rozrusznik . Rzekomo angliki tak mają . Wszystko działa o.k. , ale chcę mieć zapasowy - różnie bywa ! Udałem się do serwisu Subaru ( bo tak mi doradzono ) , zamówiłem nowy kluczyk , ten jest z dwoma przyciskami ( " lock " i " open " ) . Zakodowali , immobiliser wgrany , grot docięty i ..... nie działają przyciski . Czyli nie mogę otworzyć i uruchomić autoalarmu . Powidzieli że nie da rady , jakąś tam procedurę programowania pilota mają którą zastosowali i niestety nie działa . Jeśli chcę uruchomić silnik to wkladam w stacyjkę ten nowy kluczyk , włączam zapłon i muszę nacisnąć na swoim starym pilocie przycik - mrugnie kontrolka od alarmu i uruchamiam rozrusznik i odpalam auto . Więc po co mi tak drogi kluczyk dorobiony w serwicie jak mogłem za 200 zł dorobić bez pilota i miałbym to samo tylko dużo taniej . Obdzwoniłem zakłady trudniące się dorabianiem kluczyków oraz do montujących autoalarmy . Nilkt mi nie chce pomóc , ci pierwsi owszem - ale bez pilota , ci drudzy proponują założenie swojego alarmu . Ale ja mam prawdopodobnie fabryczny i chcę tylko uruchomić ten nowy kluczyk dorobiony w serwicie. Moje pytanie ... czy mozna zaprogramować nowy pilot oryginalny SUBARU tak abym mógł nim otwierać , zamykać auto i włączać , wyłączać alarm. Czy muszę mieć jakiś PIN samochodu ? Dodam że Serwis dał mi " KEY NUMER " i numer " IMMOBILISER " - czyli mam te numery kluczyka i immobisera . Jeśli możecie mi jakoś pomóc to bardzo proszę . Nie jest to awaria - ale chcę wreszcie mieć dwa kluczyki - a nie mogę , tymbardziej że mam nowy za spore pieniążki i na dodatek nie działajacy . Proszę o pomoc ! DZIĘKUJĘ Z GÓRY ! Link to post Share on other sites
dareckiislandia 11 Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 To masz ten alarm czy to tylko centralny zamek. Dziwne chcąc odpalić auto trzeba klikać pilotem w stacyjce. Link to post Share on other sites
akir 66 Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 To masz ten alarm czy to tylko centralny zamek. Dziwne chcąc odpalić auto trzeba klikać pilotem w stacyjce.Nie jest to normalny zabieg. Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
tomekwrx 3 Posted August 20, 2015 Author Share Posted August 20, 2015 Mam alarm fabryczny który oczywiście działa . Tylko jak wspomniałem po włączeniu zapłonu muszę nacisnąć przycisk na pilocie ( ten od centr.zamka i alarmu ) i wówczas włączam rozrusznik i palę auto . Tak ma również mój syn w subaru GC z 2000 r , także anglik , tylko że ma osobno pilot ale także musi po zapłonie wcisnąć przycisk . Chyba agliki tak mają lub takie dodatkowe zabezpieczenie n.p. na przekażniku rozrusznika . Ale jesli bym zaprogramował tego nowego pilota to w niczym nie przeszkadza ta blokada = po prostu dalej bym sobie przyciskał po zapłonie przycisk od zamykania i odpalał . Chodzi mi głównie czy jest możliwość zaprogramowania nowego pilota już zakodowanego przez serwis abym włączał centr.zamek i alarm nim . Czy znacie może taką firmę lub czy może znacie sposób programowania ręcznego ( rzekomo taki jest - są jakieś wtyczki , które trzeba rozłączyć i naciskająć w pilocie przyciski się programuje - nie znam szczegółów , nie chcę robić doświadczeń bo mogę czasami wszystko rozprogramować ) . POZDRAWIAM ! Link to post Share on other sites
WOJO 346 Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Witam ! Posiadam SUBARU IMPREZA WRX GD 2005 r. Mam tylko jeden kluczyk , który jest wraz z pilotem . Dodam że jest to anglik po profesjonalnej ( nie przesadzam ) przekładce zrobionej we wrocławskiej firmie , bo i z tamtąd pochodzę . Posiadam kluczyk jak pisałem z pilotem z jednym przyciskiem , którym uruchamiam centralny zamek , włączam alarm i po włączeniu zapłonu muszę go nacisnąć aby włączył mi się rozrusznik . Rzekomo angliki tak mają . Wszystko działa o.k. , ale chcę mieć zapasowy - różnie bywa ! Udałem się do serwisu Subaru ( bo tak mi doradzono ) , zamówiłem nowy kluczyk , ten jest z dwoma przyciskami ( " lock " i " open " ) . Zakodowali , immobiliser wgrany , grot docięty i ..... nie działają przyciski . Czyli nie mogę otworzyć i uruchomić autoalarmu . Powidzieli że nie da rady , jakąś tam procedurę programowania pilota mają którą zastosowali i niestety nie działa . Jeśli chcę uruchomić silnik to wkladam w stacyjkę ten nowy kluczyk , włączam zapłon i muszę nacisnąć na swoim starym pilocie przycik - mrugnie kontrolka od alarmu i uruchamiam rozrusznik i odpalam auto . Więc po co mi tak drogi kluczyk dorobiony w serwicie jak mogłem za 200 zł dorobić bez pilota i miałbym to samo tylko dużo taniej . Obdzwoniłem zakłady trudniące się dorabianiem kluczyków oraz do montujących autoalarmy . Nilkt mi nie chce pomóc , ci pierwsi owszem - ale bez pilota , ci drudzy proponują założenie swojego alarmu . Ale ja mam prawdopodobnie fabryczny i chcę tylko uruchomić ten nowy kluczyk dorobiony w serwicie. Moje pytanie ... czy mozna zaprogramować nowy pilot oryginalny SUBARU tak abym mógł nim otwierać , zamykać auto i włączać , wyłączać alarm. Czy muszę mieć jakiś PIN samochodu ? Dodam że Serwis dał mi " KEY NUMER " i numer " IMMOBILISER " - czyli mam te numery kluczyka i immobisera . Jeśli możecie mi jakoś pomóc to bardzo proszę . Nie jest to awaria - ale chcę wreszcie mieć dwa kluczyki - a nie mogę , tymbardziej że mam nowy za spore pieniążki i na dodatek nie działajacy . Proszę o pomoc ! DZIĘKUJĘ Z GÓRY ! Na PW przyślij VIN pojazdu - będziemy wiedzieć, do których schematów zajrzeć. Ogólnie wersje UK oprócz standardowego modułu centralnego zamka, posiadały także moduł fabrycznego alarmu. Wszystko to jest sterowane przez BIU, a chłopaki w ASO (domyślam się, że Wrocław) się nie popisali biorąc pieniążki na niewykonaną usługę. Link to post Share on other sites
ursusraketa 191 Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 program pokazuje ze się programuje w następujący sposób Zdjąć pokrywę bocznego progu po stronie kierowcy Podłączyć złącza rejestracyjne na dolnej części przedniego słupka Popchnąć przełącznik blokady drzwi po stronie kierowcy, aby go odblokować Odblokować zamek drzwi Popchnąć przełącznik blokady drzwi po stronie kierowcy, aby go odblokować W tym samym czasie nacisnąć przycisk odblokowywania na pilocie (X) razy, X = 2 Uruchomią się zamki drzwiowe Wskazuje to, że pilot został pomyślnie zaprogramowany Powtórzyć procedurę dla wszystkich pozostałych pilotów Odłączyć złącza rejestracyjne Sprawdzić działanie pilota Ponownie zamocować pokrywę bocznego progu po stronie kierowcy Link to post Share on other sites
tomekwrx 3 Posted August 21, 2015 Author Share Posted August 21, 2015 Dzięki bardzo za zainteresowanie moją sprawa . Nr VIN wysłałem na PW dla WOJO , a za instrukcję programowania od URSUSRAKETA bardzo wielkie dzięki . Jutro , czyli w sobotę spróbuję wg tej kolejności zrobić . Choć o ile się domyślam ten sposób panowie w serwisie wykorzystali . Ale mogli coś pokręcić - będę działał . Myślę że nie rozprogramuję mojego działającego pilota . Napiszę jak było w niedzielę . Dzięki raz jeszcze ! POZDROWIONKA TOMEK ! Link to post Share on other sites
WOJO 346 Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 Dzięki bardzo za zainteresowanie moją sprawa . Nr VIN wysłałem na PW dla WOJO , a za instrukcję programowania od URSUSRAKETA bardzo wielkie dzięki . Jutro , czyli w sobotę spróbuję wg tej kolejności zrobić . Choć o ile się domyślam ten sposób panowie w serwisie wykorzystali . Ale mogli coś pokręcić - będę działał . Myślę że nie rozprogramuję mojego działającego pilota . Napiszę jak było w niedzielę . Dzięki raz jeszcze ! POZDROWIONKA TOMEK ! Raz dodanego sprawnego klucza nie masz możliwości uszkodzić, więc spokojnie możesz eksperymentować. Jeszcze raz. Czy dobrze rozumiem, że dorobiony nowy klucz jest z immo i możesz nim otworzyć i zamknąć samochód zdalnie, a nie możesz nim odpalić samochodu? Link to post Share on other sites
tomekwrx 3 Posted August 21, 2015 Author Share Posted August 21, 2015 Nie , akurat na odwrót . Jest zaprogramowany przez serwis ( ??? ) , auto odpala tytlko nie działa centralny zamek i automatycznie autoalarm . Naciskam przyciski na pilocie i nic ! Trzeba rzekomo zaprogramować pilota do alarmu fabrycznego . Spróbuję jutro . DZIĘKI I POZDRO ! TOMEK ! Link to post Share on other sites
WOJO 346 Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 Nie , akurat na odwrót . Jest zaprogramowany przez serwis ( ??? ) , auto odpala tytlko nie działa centralny zamek i automatycznie autoalarm . Naciskam przyciski na pilocie i nic ! Trzeba rzekomo zaprogramować pilota do alarmu fabrycznego . Spróbuję jutro . DZIĘKI I POZDRO ! TOMEK ! Czyli NIE jest zaprogramowany. Wzięli kawałek metalu, wycięli wzorek i rozłożyli ręce - co za partacze. Pisz reklamację na piśmie. Albo niech zwracają kasę, albo niech dokończą usługę. Tak to mógł zrobić każdy zakład dorabiający klucze za 50 zł. Teraz tym grotem możesz przekręcić zamki (drzwi i stacyjki, bo wzorek pasuje z oryginałem), ale żadnej funkcji poprawnego immo nowy kluczyk nie posiada. Link to post Share on other sites
ursusraketa 191 Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 zapomniałem dodać że można zaprogramować maksymalnie 3 klucze Link to post Share on other sites
sole3 7 Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 Nie da się zaprogramować aby centralny działał . Jeśli w ASO wiedzieli że masz Anglika , a po vinie pewno wiedzieli to powinni zamówić klucz do anglika a zamówili pewno, za ciężką kasę , do Europy i ........sorry winetu . Jak się rozglądniesz to dostaniesz klucz od anglika za "darmo" , dorób klucz u bądź kogo , przełóż angielskiego pilota ze środka, wgrywanie i po temacie Angliki i Europa chodzą na różnej częstotliwości czy jakoś tak . Pozro Link to post Share on other sites
WOJO 346 Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 Nie da się zaprogramować aby centralny działał . Jeśli w ASO wiedzieli że masz Anglika , a po vinie pewno wiedzieli to powinni zamówić klucz do anglika a zamówili pewno, za ciężką kasę , do Europy i ........sorry winetu . Jak się rozglądniesz to dostaniesz klucz od anglika za "darmo" , dorób klucz u bądź kogo , przełóż angielskiego pilota ze środka, wgrywanie i po temacie Angliki i Europa chodzą na różnej częstotliwości czy jakoś tak . Pozro Rozwiń proszę temat tych częstotliwości. Wiesz może o jakie częstotliwości chodzi? I skoro Ty to wiesz to dlaczego ASO o tym nie wiedziało?! Link to post Share on other sites
tomekwrx 3 Posted August 22, 2015 Author Share Posted August 22, 2015 Są na allegro używane angielskie piloty z jednym właśnie przyciskiem ale już zaprogramowane zapewne do innego auta i z wyciętym grotem . Nic mi nie da wymiana środka , ponieważ mam nowego pilota z dwoma przyciskami . A z tymi częstotliwościami to może masz rację . Sprawdzę dzisiaj , spróbuję zaprogramować - choć widzę to czarno ! Właśnie odezwał się kolega z forum. Ma także wersję UK i taki sam kluczyk i taka sama procedura przy odpalaniu . Też z jednym przyciskiem i po zapłonie musi przycisnąć ten przycisk aby odpalić . Więc nie mam żadnej przeróbki . Zastanawiam się czy mógłbym zgłosić w serwisie aby mi wymienili na anglielski kluczyk , zapewne mam europejski - choć mieli podany VIN . W poniedziałek do nich zadzwonię . Miłego subarowego weekendu ! TOMEKWRC !!! Link to post Share on other sites
sole3 7 Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 Są na allegro używane angielskie piloty z jednym właśnie przyciskiem ale już zaprogramowane zapewne do innego auta i z wyciętym grotem . Nic mi nie da wymiana środka , ponieważ mam nowego pilota z dwoma przyciskami . A z tymi częstotliwościami to może masz rację . Sprawdzę dzisiaj , spróbuję zaprogramować - choć widzę to czarno ! Angielski pilot potrzebny Ci tylko dla środka , surowy bez problemu do dostania . Link to post Share on other sites
tomekwrx 3 Posted August 25, 2015 Author Share Posted August 25, 2015 Wytłumacz mi raz jeszcze.Skąd mam wziąść angielski pilot ? Mam kupić używany , jeśli to zapewne nie będzie można go już zakodować od nowa , a surowy to mam wszędzie . Każdy dorobi grot i wgra immo ( 200 zł ) ale .... nikt z pilotem , Takie bez pilota to mam już dwa . I co z tego jak wciąż nie otwieram auta i alarmu bo nie mam sprawnego pilota . Jak mam sprawdzić czy mam takie same częstotliwości w nowym serwisowym i tym oryginalnym kluczyku ? Czy to gdzieś pisze , czy może jakimś znów usządzeniem ? Jestem po próbie programowania pilota wg powyższej instrukcji . Niestety wogóle nie chce się połączyć z alarmem i centr.zamkiem . Połączyłem białe wtyczki przy progu kierowcy - wszystko jak instrukcja wymaga - i nic. Sprawdzałem także częstotlowość nowego i starego pilota - są takie same . Może wina jest w tym że oryginalny ma jeden przycisk a nowy srewisowy dwa ? Ale w końcy dorabiali go po VIN - nie . A jeśli bym kupił używkę ( na wygląd taki sam jak oryginał z jednym przyciskiem ) to czy mogę to zakodować ponownie , choć już jest wczesniej zakodowany jest przez inne auto ? Wiem że grot będzie inny - ale to jest do przeskoczenia , można wymienić . Proszę jeszcze o jakąś poradę - może akurat !? Jeszcze coś mi wpadło do głowy . W instrukcji powyższej programowania pisze że można tylko zaprogramować trzy piloty ! A może ja mam już właśnie trzy i nie mogę dalej ruszyć ? Jak mam sprawdzić ile już jest zakodowanych u mnie i jeśli jest więcej to jak je usunąć ? PROSZĘ POMÓŻCIE !!! Kluczyk z dwoma przyciskami - to nowy serwisowy kluczyk, do zaprogramowania. Kluczyk z jednym przyciskiem - to oryginalny kluczyk, sprawny. Pozdrawiam! Link to post Share on other sites
WOJO 346 Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 Wytłumacz mi raz jeszcze.Skąd mam wziąść angielski pilot ? Mam kupić używany , jeśli to zapewne nie będzie można go już zakodować od nowa , a surowy to mam wszędzie . Każdy dorobi grot i wgra immo ( 200 zł ) ale .... nikt z pilotem , Takie bez pilota to mam już dwa . I co z tego jak wciąż nie otwieram auta i alarmu bo nie mam sprawnego pilota . Jak mam sprawdzić czy mam takie same częstotliwości w nowym serwisowym i tym oryginalnym kluczyku ? Czy to gdzieś pisze , czy może jakimś znów usządzeniem ? Jestem po próbie programowania pilota wg powyższej instrukcji . Niestety wogóle nie chce się połączyć z alarmem i centr.zamkiem . Połączyłem białe wtyczki przy progu kierowcy - wszystko jak instrukcja wymaga - i nic. Sprawdzałem także częstotlowość nowego i starego pilota - są takie same . Może wina jest w tym że oryginalny ma jeden przycisk a nowy srewisowy dwa ? Ale w końcy dorabiali go po VIN - nie . A jeśli bym kupił używkę ( na wygląd taki sam jak oryginał z jednym przyciskiem ) to czy mogę to zakodować ponownie , choć już jest wczesniej zakodowany jest przez inne auto ? Wiem że grot będzie inny - ale to jest do przeskoczenia , można wymienić . Proszę jeszcze o jakąś poradę - może akurat !? Jeszcze coś mi wpadło do głowy . W instrukcji powyższej programowania pisze że można tylko zaprogramować trzy piloty ! A może ja mam już właśnie trzy i nie mogę dalej ruszyć ? Jak mam sprawdzić ile już jest zakodowanych u mnie i jeśli jest więcej to jak je usunąć ? PROSZĘ POMÓŻCIE !!! Kluczyk z dwoma przyciskami - to nowy serwisowy kluczyk, do zaprogramowania. Kluczyk z jednym przyciskiem - to oryginalny kluczyk, sprawny. Pozdrawiam! Kup np. tutaj: http://allegro.pl/subaru-forester-2000-2004-2006r-kluczyk-i5121753319.html Kupując na odległość masz możliwość zwrotu w ciągu 14 dni, ponosząc jedynie koszty przesyłki zwrotnej. Jak przyjdzie, to zaprogramuj wg schematu podanego wyżej. Jak się zaprogramuje, przełóż wyfrezowany grot do "nowego" kluczyka i ciesz się posiadaniem zapasowego. Ciekawy link do poczytania: http://www.kluczesamochodowe.com.pl/subaru%20kluczyk%20pilot%20dorabianie%20kodowanie%20programowanie.htm Link to post Share on other sites
tomekwrx 3 Posted August 25, 2015 Author Share Posted August 25, 2015 Dzięki Wojo ! Właśnie zamówiłem ten kluczyk na którego ( 50 zł ) mi dałeś namiary . Zobaczymy czy uda mi się ( bo jest używany ) zakodować go a póżniej zaprogramować . Żaden wydatek w porównaniu z wwzceśniejszym - spróbować można , a wręcz TRZEBA ! Choć rozmawiałem z facetem od tego używanego - On nie wie czy da radę już wcześniej zakodowanego raz jeszcze - zobaczymy - żadna strata , a jeśli .... wielka radość ! Dziękuję Ci bardzo za pomoc ! Pozdrowionka . Odezwę się po tych wszystkich " zabiegach " . SIEMKA ! Link to post Share on other sites
Gustaf 12 Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 Ja mam oryginalnego anglika GD i mam pilota dwu przyciskowego taki jak twój nowy więc raczej to nie zależy od tego czy to anglik czy nie. Być może twój jest z orginalnym fabrycznym alarmem. A masz taką klawiaturkę do wpisywania kodu immobilajzera przy wysuwanej klapce , bo ja mam ? Link to post Share on other sites
akir 66 Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 Ja mam oryginalnego anglika GD i mam pilota dwu przyciskowego taki jak twój nowy więc raczej to nie zależy od tego czy to anglik czy nie. Być może twój jest z orginalnym fabrycznym alarmem. A masz taką klawiaturkę do wpisywania kodu immobilajzera przy wysuwanej klapce , bo ja mam ? On nie ma centralnego, a nie imo Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
tomekwrx 3 Posted August 26, 2015 Author Share Posted August 26, 2015 Mam taką klawiaturkę przy wysuniętej klapce bezpieczników , ale nie wiem o co tu chodzi , więc jej nie dotykam . Jeśli coś wiesz na temat tej klawiaturki to będę mocno wdzięczny . Odnośnie ( GUSTAF ) Twojego pilota to już zgłupiałem - myślałem że wszystkie ( które spotkałem ) mają jeden przycisk . A jak otworzysz cent. i po chwili chcesz odpalić auto to muszisz nacisnąć przycisk w pilocoe czy nie ? Może masz rzeczywiście ( albo ja lub Ty ) nie fabryczny alarm . A masz zapasowe kluczyki ? Jakie ? POZDRO ! Link to post Share on other sites
Gustaf 12 Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 Oba piloty mam dwuprzyciskowe.Odnośnie tej klawiaturki to coś się chyba kiedyś zepsuło bo przewody od niej są przecięte i immo jest dezaktywowany. Alarm mam niefabryczny angelski "autowatch" - jak otworze auto to odpalę ale gdy po otwarciu auta w ciągu 10sek. nie zostanie przekręcona stacyjka to immo się uzbraja i nie zadziała rozrusznik i zapłon - trzeba jeszcze raz nacisnąć otwórz na pilocie. Link to post Share on other sites
JunioreX 0 Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 Siemanko, jak udało się rozwiązać problem z kluczykiem posiadającym 1 guzik ? Mam dokładnie taką samą sytuację, wczoraj kluczyk leżał w samochodzie ok 2h i chyba padła bateria, po wymianie kluczyk nie otwiera zamków oraz nie mam możliwości uruchomienia silnika. Niestety nie mam 2 kluczyka więc problem trzeba rozwiązać bazując na tym co posiadam. Z góry dzięki za wszelką pomoc. Link to post Share on other sites
CZAJA48 3 Posted July 31, 2020 Share Posted July 31, 2020 (edited) Jeśli chodzi o UK zabezpieczenie auta alarmem to mnie już coś trafia ... Posiadam kluczyki z 1 przyciskiem (podobno oryginalne) i ta klawiaturkę (to jest system Sigma m30). Link do Sigma m30 jak zaprogramować kluczyk http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/Knowledge/ReprogramAlarmRemoteControls Edited July 31, 2020 by CZAJA48 Link to post Share on other sites
ravo 51 Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 (edited) Czy jak wymienię moduł centralnego bo mam uszkodzony i tylko zamyka drzwi a nie otwiera to bez problemu dopasuje do niego moje kluczyki? WRX 2002 eu Edited August 16, 2020 by ravo Zdjęcie Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now