Jump to content

Wymiana świec zapłonowych w n/a


Hiszpanu

Recommended Posts

Witam, wymieniam świece i kable wn w imprezie n/a i przeglądając internet szukając jakichś danych jak moment dokręcenia i przerwa na świecach znalazłem filmik w którym mechanik nie sprawdzał w ogóle przerwy a świece dokręcał na wyczucie. Czy jeśli mam świece do n/a ngk bcpr6es-11 to też śmiało mogę nie sprawdzać przerwy? Czy jeśli trzeba to jaka ma być do gf4 ej22 z 2001r? Druga sprawa to jak je dokręcić, posiadam taki klucz http://www.gruszka2005.pl/galerie/k/klucz-dynamometryczny-wy_252.jpg jest to jeden z tańszych kluczy i mechanik mi go odradzał twierdząc że prawdziwy moment można ustawić tylko na tych droższych kluczach. Czy jest jakiś sposób na dokręcenie świec bez klucza dynamometrycznego?

 

 

Filmik to ten 

 od ok. 7 min Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

Ja zawszę dokręcam na wyczucie sprawdzałem w programie do ej22 zalecane (świece z katalizatorem) to champion rc10yc4 odstep 1mm-1.1mm bez katalizatora ngk bkr 6e 0.7-0.8mm odstępy w świecy są fabrycznie nastawione ale zawsze możesz sprawdzić szczelinomierzem moment dokręcania świecy to 18- 24nm tak podaje program mi wydaje się że jak dokręcając je na wyczucie było trochę więcej ale to może tylko moje odczucie bo było trochę przedłużek i przegubów  :P

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

poprostu nie postawiłem kropki sprawdzić szczelinę szczelinomierzem.A moment dokręcenia świecy zapłonowej do głowicy to 18-24nm. ale wyrwałeś cytat :D

Edited by ursusraketa
Link to comment
Share on other sites

Te 11 na koncu symbolu swiecy oznacza szczeline 1.1 jak cos, wiec jezeli taka ma byc to nie wiem czy jest sens sprawdzac. Co do doginania to jak kiedys zmienialem w cifie to gazownik polecil mi zrobic je z 1.1 na chyba 0.9, ze niby to lepiej do gazu. Jezdziliem na 1.1 i na 0.9. Jak dla mnie - nie czulem zadnej roznicy ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nawet o tym nie wiedziałem że to oznacza przerwe 1.1, w sumie kupione jako świece do n/a to przerwa powinna być ustawiona do n/a, sprawdzę tylko dla pewności przerwę i montaż. Bo jeśli poprzedni właściciel nie zapomniał nigdzie dopisać wymiany jakiejś to świece wychodzi na to że mają 44 tyś km a przewody 79 tyś km, chyba za dużo troche :D

 

 

 

@@@@@

 

A jeszcze takie pytanie mam, bo kable jak teraz sprawdziłem to każdy kabel ma inną długość różnice małe, to wystarczy jak po prostu zdejmę jeden stary kabel i przyrównam nowemu i o takiej samej długości zamontuje nowy? Czy powinny być jakieś oznaczenia na kablach bo ja nic nie znalazłem. 

Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

tylko tym kluczem nie ciągnij za sam koniec tylko chwyć go bliżej mniejsza dźwignia bd miał lepsze wyczucie bo faktycznie ja temu typowi kluczy nie wierze. zawsze trzeba czuć jak się dokręca.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Już wszystko zmontowałem, tym kluczem dokręcałem na 20 niutków, a przerwa mimo że miała być 1.1 fabrycznie była 1.0 taką też zostawiłem. Autko pali jak nowe w końcu, bo czasem zdarzało mu się kręcić silnikiem parę sekund i ze 2 sekundy kręcąc dalej rozrusznikiem pobudzać silnik nie wiem jak to napisać ale była tragedia jak autko postało ze 4 dni :D Dzięki za pomoc

 

No i najważniejsze ze 100 zł zaoszczędzone na mechaniku

Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...