Hiszpanu Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 (edited) Witam, wymieniam świece i kable wn w imprezie n/a i przeglądając internet szukając jakichś danych jak moment dokręcenia i przerwa na świecach znalazłem filmik w którym mechanik nie sprawdzał w ogóle przerwy a świece dokręcał na wyczucie. Czy jeśli mam świece do n/a ngk bcpr6es-11 to też śmiało mogę nie sprawdzać przerwy? Czy jeśli trzeba to jaka ma być do gf4 ej22 z 2001r? Druga sprawa to jak je dokręcić, posiadam taki klucz http://www.gruszka2005.pl/galerie/k/klucz-dynamometryczny-wy_252.jpg jest to jeden z tańszych kluczy i mechanik mi go odradzał twierdząc że prawdziwy moment można ustawić tylko na tych droższych kluczach. Czy jest jakiś sposób na dokręcenie świec bez klucza dynamometrycznego? Filmik to ten od ok. 7 min Edited August 17, 2015 by Hiszpanu Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 Ja zawszę dokręcam na wyczucie sprawdzałem w programie do ej22 zalecane (świece z katalizatorem) to champion rc10yc4 odstep 1mm-1.1mm bez katalizatora ngk bkr 6e 0.7-0.8mm odstępy w świecy są fabrycznie nastawione ale zawsze możesz sprawdzić szczelinomierzem moment dokręcania świecy to 18- 24nm tak podaje program mi wydaje się że jak dokręcając je na wyczucie było trochę więcej ale to może tylko moje odczucie bo było trochę przedłużek i przegubów 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 zawsze możesz sprawdzić szczelinomierzem moment dokręcania świecy Ja tam nie jestem mechanikiem, ale to chyba nie tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 (edited) poprostu nie postawiłem kropki sprawdzić szczelinę szczelinomierzem.A moment dokręcenia świecy zapłonowej do głowicy to 18-24nm. ale wyrwałeś cytat Edited August 17, 2015 by ursusraketa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpanu Posted August 17, 2015 Author Share Posted August 17, 2015 Dzięki wielkie tak zrobię, mam nadzieję tylko że ten tani klucz dynamometryczny faktycznie spełni swoją role Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted August 18, 2015 Share Posted August 18, 2015 Te 11 na koncu symbolu swiecy oznacza szczeline 1.1 jak cos, wiec jezeli taka ma byc to nie wiem czy jest sens sprawdzac. Co do doginania to jak kiedys zmienialem w cifie to gazownik polecil mi zrobic je z 1.1 na chyba 0.9, ze niby to lepiej do gazu. Jezdziliem na 1.1 i na 0.9. Jak dla mnie - nie czulem zadnej roznicy 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpanu Posted August 18, 2015 Author Share Posted August 18, 2015 (edited) Nawet o tym nie wiedziałem że to oznacza przerwe 1.1, w sumie kupione jako świece do n/a to przerwa powinna być ustawiona do n/a, sprawdzę tylko dla pewności przerwę i montaż. Bo jeśli poprzedni właściciel nie zapomniał nigdzie dopisać wymiany jakiejś to świece wychodzi na to że mają 44 tyś km a przewody 79 tyś km, chyba za dużo troche @@@@@ A jeszcze takie pytanie mam, bo kable jak teraz sprawdziłem to każdy kabel ma inną długość różnice małe, to wystarczy jak po prostu zdejmę jeden stary kabel i przyrównam nowemu i o takiej samej długości zamontuje nowy? Czy powinny być jakieś oznaczenia na kablach bo ja nic nie znalazłem. Edited August 18, 2015 by Hiszpanu Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted August 18, 2015 Share Posted August 18, 2015 tylko tym kluczem nie ciągnij za sam koniec tylko chwyć go bliżej mniejsza dźwignia bd miał lepsze wyczucie bo faktycznie ja temu typowi kluczy nie wierze. zawsze trzeba czuć jak się dokręca. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpanu Posted August 18, 2015 Author Share Posted August 18, 2015 (edited) Już wszystko zmontowałem, tym kluczem dokręcałem na 20 niutków, a przerwa mimo że miała być 1.1 fabrycznie była 1.0 taką też zostawiłem. Autko pali jak nowe w końcu, bo czasem zdarzało mu się kręcić silnikiem parę sekund i ze 2 sekundy kręcąc dalej rozrusznikiem pobudzać silnik nie wiem jak to napisać ale była tragedia jak autko postało ze 4 dni Dzięki za pomoc No i najważniejsze ze 100 zł zaoszczędzone na mechaniku Edited August 18, 2015 by Hiszpanu Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted August 18, 2015 Share Posted August 18, 2015 No i najważniejsze ze 100 zł zaoszczędzone na mechaniku No i najważniejsze ze wzbogaciłeś się o nowe doświadczenia 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now