Jump to content

Doładowanie w swapie.


Daroot

Recommended Posts

Witam. 

Napisałem w tamacie swap, gdyż jest sobie forester 99r turbo. 

Wyjąłem silnik do regulacji zaworów, przy okazji sprzęgło, rozrząd itd. Ale ja nie o tym.

Do silnika włożyłem z imprezy GT 99r, takie części jak: wałki rozrządu, zawór DV, komputer sterujący silnikiem.

Jako turbo włożyłem TD04L z 2.5l imprezy z 2007r, bo miała mały przebieg 67tyś km. Jest super. 

 

Założyłem wskaźnik doładowania, chciałbym ustawić ciśnienie na 0,9 bara, czyli tyle ile ma seryjnie GT. 

W tym celu wypiąłem solenoid, od muszli przewód - na jego drodze nielubiany MBC (turbosmart) i dopiero do wastegate.

 

Nie założyłem świadomie pestki po drodze (restryktora) aby wysterować ciśnieniem przez MBC.

Auto jest szybkie, rzekłbym że nawet bardzo, latawiec w porównaniu do tego co było.

Po weekendzie podjadę na sprawdzenie sondą AFR.

 

Teraz co się dzieje:

Auto na wolnych obrotach pokazuje 0,6b podciśnienie. Chyba prawidłowo. Na wolnych jak to na wolnych, spreżarka nie dobije nawet do 0,10b. Natomiast podczas przyśpieszania, zaczyna ładować od 2500/2800 obr i idzie praktycznie od razu na 1 bar. 

Nie potrafię jej skręcić MBC. Czy kręcę w jedną czy w drugą, cały czas ciśnienie dochodzi do 1bar. Niby jest wszystko ok, auto zrobiło się agresywniejsze, na czwartym biegu przyśpiesza lepiej niż na drugim. Ale chciałbym skręcić ciśnienie doładowania do wartości fabrycznych, czyli te 0,9 bara. Domyślam się że to może być tolerancja błędu wskaźnika, wiec może warto mieć tą regulację przy sprawdzaniu AFR. Auto dostało pompę paliwa słynną walbro 255. 

 

Aha, moje spostrzeżenia, wcześniej był to dupowóz rodzinny, powoli się rozpędzał bez turbo. W tej chwili rozpędza się z dołu bez turbo, jak przed swapem z turbo. A jak turbo załaduje to jest niezły odpychacz. 

 

Podsumowując: jak skręcić ciśnienie doładowania i mieć nad nim panowanie? Może wywalić ten MBC, wpiąć solenoid i restryktor i wtedy regulować sztangą wastegate? A może wcisnąć restryktor na przewodzie do MBC? 

 

Proszę o pomoc doświadczonych kolegów.

Link to comment
Share on other sites

Podstawą przy zmianie typu turbiny jest remap,tym bardziej,że zmieniłeś jeszcze wałki ale nie ruszałeś UPG,chodzi o ich grubość i idący za tym stopień sprężania.

Dobrze byłoby,żeby ktoś ogarnięty w temacie mapowania spojrzał na logi silnika i jego parametry pracy. ;)

Edited by cybel
Link to comment
Share on other sites

Stopień sprężania jest identyczny w tych silnikach, (GT kontra s-turbo) tak samo UPG.  Zgadzam się z kwestią remapu, przy zostawieniu seryjnego kompa. Tutaj jest z GT. 

 

Czy proszę ktoś może wypowiedzieć się nad kwestią regulacji doładowania?

Link to comment
Share on other sites

Skoro to taka sama turbina i Ecu z GT-eka,to doładowanie powinno być w porządku z zamontowanym restryktorem odpowiednim dla serii GT,wartość doładowania zapisana jest wszak w kompie.

Odczytywanie wartości doładowania z zamontowanego wskaźnika może być błędne,faktyczną wartość doładowania pokażą logi z pracy silnika i turbo.Dotykanie i "kręcenie" wastegate,to proszenie się o kłopoty.

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z Cyblem, uważam, że najprościej jest zamontować oryginalny restryktor zamiast MBC, i zobaczyć ile i jak ładuje. Może będzie wolniej przyspieszał i od wyższych obrotów, ale przynajmniej będzie bezpieczniej. Ten temat zahacza już o nielegala, więc jeśli będzie kontynuowany i będą opisywane dalsze niewspierane przez ASO modyfikacje, przeniosę go do odpowiedniego działu.

Link to comment
Share on other sites

Ok, założyłem restryktor z forka, (nie z GT, bo takowego nie posiadam). Jest piękna regulacja w calym zakresie przez MBC. Ustawione na 0.8 i 0.9 w peaku :) Dziękuje za pomoc. Temat można zamknąć. 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...