renegat Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Witam, koledzy mam problem mój subarak na postoju łapie temperaturę dochodzącą pod czerwona kreskę wtedy tez przestaje chłodzić klima, wiatraki napierniczają na maxa, podczas jazdy temperatura skacze od środka do plus 3 kresek czyli prawie już czerwona na postoju podłączyłem pod kompa i pokazało 114 stopni temperaturę cieczy ale jak dodam lekko gazu wtedy się schładza do środkowej skali no ale przecież nie bedę cały czas nogi na gazie trzymał jak się schłodzi klima znowu działa. Co to może być? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Moze byc termostat, ale przewaznie jest to UPG... Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegat Posted August 13, 2015 Author Share Posted August 13, 2015 Moze byc termostat, ale przewaznie jest to UPG... Ale to by mi chyba dymił na biało, miał bym jakis ubytek płynu, bulgotania, olej w płynie, pierwsze co mi sie nasuwało to albo zapowietrzenie układu albo pompa wody gdzieś nie wyrabia, nie wiem. Jak go cisnę to temperatura w normie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Wiec moze poprostu chlodnica brudna lub oblepiona robakami ? Tak czy takl warto sprawdzic termostat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegat Posted August 13, 2015 Author Share Posted August 13, 2015 Chłodnicę wymieniałem na nową bo miałem stłuczkę, mam lpg i parowniki wysoko może coś źle odpowietrzone jest. Sam już nie wiem na postoju temperatura wędruje niepokojąco w górę jak mu dodam gazu zaraz sie schładza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Jesli chlodnica to zamiennik, moga byc problemy. Co do odpowietrzenia wystarczy na zimnym silniku sprawdzic czy plyn jest w najwyzszym punkcie instalacji chlodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegat Posted August 15, 2015 Author Share Posted August 15, 2015 Witam, czy na zimnym silniku z odkreconym korkiem ciśnieniowym chłodnicy po odpaleniu będzie wyrzucać płyn czy nie? Przy jakiej temp. załącza wam się pierwszy stopień wiatraków u mnie przy 98 potem przy 104 drugi stopień. Węże mam miękkie a temp dochodzi do 114 stopni dodam lekko gazu tak do 1500 obrotów i temp odrazu spada. Moze to korek mi takie jaja robi bo mam ta gumke do polowy oderwana i trzyma się na połowie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 15, 2015 Share Posted August 15, 2015 No to korek do wymiany. Na zimnym silniku nie powinno wyciskac plynu bo termostat powinien byc zamkniety. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegat Posted August 16, 2015 Author Share Posted August 16, 2015 Ktoś podpowie gdzie w H6 3.0 znajduje się czujnik temperatury cieczy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 16, 2015 Share Posted August 16, 2015 Na gorze silnika w poblizu miarki poziomu oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegat Posted August 18, 2015 Author Share Posted August 18, 2015 Ktoś zna producenta i numer korka chłodnicy który będzie pasował do Tribeki bo w ASO na zamówienie jak zwykle. A więc korek chłodnicy wymieniony, termostat oryginał Subaru wymieniony, czujnik temperatury cieczy oryginał Subaru wymieniony a efekt - na wolnych obrotach się grzeje do 105 stopni wiatraki kręcą jak glupie dopiero lekkie dodanie gazu momentalnie zbija temperature do 90 stopni i wiatraki milkną jak pochodzi znowu na wolnych obrotach sytuacja się powtarza o co chodzi nie wiem. może jakieś pomysły? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Zatkana chlodnica lub kanaly chlodzace, nalezy przeplukac. Jesli nie pomoze to padnieta pompa wodna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegat Posted August 20, 2015 Author Share Posted August 20, 2015 (edited) Teraz na dodatek mam cos takiego klikam AC od klimy a tu cisza nie chłodzi sprężarka się nie załącza wiatrak tak samo. Wiatraki chodzą jak złapie temperaturę ale nie działa klima. Ręce opadają. Edited August 20, 2015 by renegat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Czynnik chlodzacy sie ulotnil, pewnie jest jakas nieszczelnosc, prawdopodobnie gdy wymieniali chlodnice to oberwalo sie tez chlodnicy klimatyzacji... Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegat Posted August 20, 2015 Author Share Posted August 20, 2015 No właśnie chodzi o to że chłodnica klimy była sprawdzana i na 100 procent jest szczelna tak samo jak układ klimatyzacji. Czynnik jest. Chłodnica wody oberwała w bok w plastik dlatego była wymieniana. Chłodnica klimy była sprawdzana w wodzie z powietrzem ze sprężarki a potem urządzeniem do nabijania klimy. Mialeś rację z tą klimą brak gazu zielono koło jakiegoś czujnika ze sporą wtyką po prawej stronie (stojąc przodem do auta) w głębi. Że ta maszinu od Klimy tego nie wykryła dziwne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 No to trzeba uszczelnic, nabic i cieszyc sie z klimy. Co do grzania to raczej pompa wody jest padnieta, inne rzeczy sa juz wymienione. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegat Posted August 21, 2015 Author Share Posted August 21, 2015 Dzięki Legacy96 za podpowiedzi. Zastanawiam się jeszcze czy na przykład instalacja gazowa nie zmniejsza mi przepływu cieczy. Może średnice rurek i dwa reduktory spowalniają przepływ cieczy na wolnych obrotach że łapie wysoką temperaturę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 Instalacja gazowa nie powinna spowalniac przeplywu, chyba ze jest zle zalozona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegat Posted August 26, 2015 Author Share Posted August 26, 2015 (edited) Ciekawa sytuacja, zaprowaszilem dzisiaj tribece do speca, noi odpalilem auto zeby sobie pochodziło i zlapalo temperaturę i zgadnijcie, wskazówka stała jak wryta w połowie, wiatrak się wlaczyl schłodził wyłączył po czym znowu się wlaczyl wylaczyl. Zostawiłem na sprawdzenie pompy wody ale dziwne że objawy zniknęły. Jak zwykle u mechanika. Edited August 26, 2015 by renegat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Moze uklad wreszcie sie odpowietrzyl... Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegat Posted August 27, 2015 Author Share Posted August 27, 2015 Jeszcze 2 kilometry wcześniej jak się zatrzymalem temp. rosla a u mechanika było wszystko ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegat Posted September 9, 2015 Author Share Posted September 9, 2015 Dzisiaj mija dwa tygodnie jak auto u mechanika, w tamtym tygodniu sprawdzili kamerką pompę ponoć ok, testowali ja ponad tydzień jeździli parkotali w miejscu wyparkotali lpg i pb i się nie grzała, wymienili świece ale 4 szt bo 2 nie mogli odkręcić, teraz dostałem info że znowu zaczęła im się grzać mają wymienić nowo wymieniony oryginalny termostat bo myślą że może ma złą temperaturę otwarcia. Nie wiem już o co chodzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted September 10, 2015 Share Posted September 10, 2015 Jesli uklad nie jest zapowietrzony to problemem moze byc zla regulacja gazu, zbyt uboga mieszanka. Na a termostat musi byc sprawny, nowy nie znaczy ze dobry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegat Posted September 10, 2015 Author Share Posted September 10, 2015 Wczesniej sporo jezdzilem na benzynie i też się grzal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted September 11, 2015 Share Posted September 11, 2015 Termostat mozna sprawdzic w garnku z woda za pomoca termometru, powinien zaczac sie otwierac przy 80-84stopniach a przy 95 musi byc w pelni otwarty. przy okazji wyjecia termostatu warto przeplukac uklad chlodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now