Jump to content
lw36

Impreza GT'99 - brak mocy / nie wkręca się na orboty

Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

Model: Impreza GT 99 rok,

 

Opis problemu: samochód niezależnie czy nagrzany czy jeszcze zimny po naciśnięciu pedału gazu w różnych sytuacjach (na przykład na 2 biegu przy niskich obrotach czy też przy 3 biegu na 4-5 tys. obrotów) tak jak by na ten gaz nie reaguje, nie wkręca się na obroty przez chwilę po czym dostaje moc i z nowu ją traci i tak w kółko.

 

Doładowanie w takich momentach nie przekracza 0,5-0,6. W danej chwili zapala się także check engine.

 

Po chwili check engine gaśnie, samochód przyspiesza bez szarpania tak jak powinien, turbina ładuje normalnie 0,9. I po chwili problem się pojawia ponownie.

 

Co już zrobiłem:

- wyczyszczony przepływpomierz,

- wyczyszczony filtr powietrza,

- sprawdzone silikony i uszczelki czy nie ma przedmuchów.

 

Problem nie ustał.

 

Co to może być? Czy w serwisie BOSCH'a mając ten ich uniwersalny komputer sczytają błędy z Subka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędy możesz sczytać byle świństwem z OBD2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędy możesz sczytać byle świństwem z OBD2.

bzdura

 

Up: 

 

Tutaj są podobne objawy - koleś znalazł że "jakas ceramika w kolektorze sie rozpadla , i mapa paliowa rozjechala " - może ktoś pomóc rozszyfrować co za tym się kryje i co powinno się z tym zrobić?

ciekaw jestem jak się mogła mapa rozjechać... nie ma takiej możliwości, co najwyżej korekty się poprzestawiały.

 

 

a co do problemu - spróbuj podmienić przepływkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@siewcu: okej, spróbuję. A co z tym kolektorem? Możliwe?

Edited by lw36

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdecydowanie oddaj auto do serwisu gdzie mają albo wszystkie części do tego silnika albo posiadają poilfta na własny użytek. Taki serwis będzie podmieniał wszystko w celu diagnozy aż znajdzie. Jak pojedziesz gdzieś gdzie zaczną się próby i błędy na twój koszt to będzie źle. Ja miałem taką sytuację wydałem 2k aby się dowiedzieć że problemem jest przepustnica za parę stóweczek. Za szarpanie imprezy gt może odpowiadać min 20 rzeczy. 

 

Podmiana przepływki to dobry pomysł, tylko należy parę km zrobić zanim komputer ją sczyta. Można też podmienić kable jak masz w zasięgu jakieś gt ew. sprawdzić w nocy czy nie ma przebić 

Edited by x.x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem polega na tym, że jestem z Łomży i na daną chwilę to chyba jedyna Impreza w tym mieście... Nie ma tutaj speców od tego silnika, a jedyny warsztat, który ma wszystko co trzeba to BOSCH serwis (tylko co tego, że mają jak nie mają doświadczenia w subarakach) Macie kogoś ogarniętego w woj. podlaskim do polecenia od subków?

Edited by lw36

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem położyć się pod kierownicę, spiąć dwie kostki i sobie "wymrygać" błąd ? :D Sprawdzić na liście błędów co to i wymienić.


 

 

Podmiana przepływki to dobry pomysł, tylko należy parę km zrobić zanim komputer ją sczyta.

 

On nie umie czytać :P Wkładasz nową jeśli błąd pokazuje przepływkę i od razu wszystko działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem polega na tym, że jestem z Łomży i na daną chwilę to chyba jedyna Impreza w tym mieście... Nie ma tutaj speców od tego silnika, a jedyny warsztat, który ma wszystko co trzeba to BOSCH serwis (tylko co tego, że mają jak nie mają doświadczenia w subarakach) Macie kogoś ogarniętego w woj. podlaskim do polecenia od subków?

Podjedź do Grafixu w Bialym.Mysle ze dadza rady ogarnać temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, znalazłem miejsce gdzie sczytałem błąd.

 

Nazwa: "knock sensor" (zapomniałem spisać jeszcze kod...)

 

Czyli spalanie stukowe - tylko teraz pytanie: sensor, czyli czy czujnik się przycina i trzeba go po prostu wymienić, czy też faktycznie następuje spalanie stukowe i jest problem z mieszanką. Jak to sprawdzić? Miał ktoś już takie problemy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na początek wymień knock sensor :) i zobaczysz, czy jest różnica. najczęściej wymiana jest rozwiązaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja szklana kula mówi, że to może jednak być niestety stuk. Czujnik padnięty miałem dwa razy i walił checkami bardzo różnie. Czy to na wolnych obrotach, czy z gazem w podłodze. Bez różnicy.

No i nie cięło doładowania i auto jechało.

Tutaj podczas przyspieszania coś mu nie gra, tnie doładowanie i wywala stuk. Typowe zachowanie do obrony silnika.

Mam nadzieję, że się mylę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Barte1986 - jak sensor wykrywa stuk to operacją jest odcięcie zapłonu i obniżenie doładowania. Pytanie brzmi czy czujnik się nie myli czy jest zepsuty. Jak się nie myli to jest problem. Nagrałem filmik z dźwiękiem pokazujący przy okazji nie naturalne dźwięki z pod mojej maski :P (czasm są, czasem ich nie ma). Link tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=mxKExrttPPY&feature=youtu.be

 

 

Sugestie? Na razie, póki w poniedziałek nie wymienię czujnika nie możemy stwierdzić czy faktycznie następuje spalanie stukowe. Jednak czy jesteście w stanie mi wyjaśnić co zrobić gdy występuje, aby to naprawić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczalbym od odkręcenia czujnika i przeczuszczeniu papierem ściernym miejsca styku na bloku.Czesto pomaga bo tam lubi zasniedziec.Jesli jest stukowe a czujnik sprawny to muli ale check się nie zapali.Jesli nie ma stukowego a czujnik zepsuty wtedy muli i swieci się check.

U Ciebie check się zapala wiec obstawiam zasniedziale miejsce styku lub padnięty czujnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko, a co z tym dzwiękiem? Rozpoznajecie? Nie wybuchnie :D?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Spoko, a co z tym dzwiękiem? Rozpoznajecie? Nie wybuchnie :D?

 

Zimny czy ciepły silnik? Chociaż pod piston slapa nie podchodzi niestety moim zdaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciepły, na zimnym nic nie słychać - pojawia się dopiero na ciepłym. Po ponownej przejażdżce znikł, jak postoi dłużej na jałowym też znika...

 

Dodam, że dźwięk dokładnie wydobywa się z prawej strony silnika stojąc do niego przodem. Z lewej jak się nachylimy to dźwięku tego nie usłyszymy. Ze względu na otwór w masce (ten z nagrania) dźwięk się nasila - powód czemu nagrałem z zamkniętą maską.

Edited by lw36

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nie wiem, ale moim zdaniem czujnik stuku jest przy tym małym problemem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może być napinacz równie dobrze... a nagrywanie stuków aparatem to na pewno świetny pomysł :D dowiedzcie się najpierw jak rozpoznać stuk, a potem zweryfikujcie pomysł nagrywania tego aparatem. stuki rozpozna tuner... w białymstoku jest osoba znana jako zaprzal, możesz pogadać czy zdiagnozuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...