outback2013 Posted July 23, 2015 Share Posted July 23, 2015 Witam, jestem nowym użytkownikiem i wybaczcie jeśli temat był już tutaj poruszony wcześniej. Nie zdążyłem prześledzić całego forum. Ucierpiał tył mojego outbacka (na gwarancji), dość mocno. Czy naprawę mogę przeprowadzić w serwisie innym niż ASO i nie stracę wówczas gwarancji? Naprawa będzie na częsciach oryg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobi1972 Posted July 24, 2015 Share Posted July 24, 2015 (edited) A po co tak? Robisz z AC lub OC bezgotówkowo w ASO i zapominasz o problemie. Edited July 24, 2015 by Dobi1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pitz Posted July 24, 2015 Share Posted July 24, 2015 A po co tak? Robisz z AC lub OC bezgotówkowo w ASO i zapominasz o problemie. Bo może ma jakiś warszatat, co do którego ma pewność, że będzie zrobione najlepiej jak może być. Można zrobić w dowolnym warsztacie (większość ASO też komuś to zleca), byle dobrym, który wykona naprawę zgodnie ze sztuką. Wtedy nie ma żadnych podstaw do cofnięcia gwarancji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobi1972 Posted July 24, 2015 Share Posted July 24, 2015 Problemem przy gwarancji może być to "zgodnie ze sztuką" czyli zgodnie ze standardami Subaru. Pytanie zdaje się dla Dyrekcji jak to jest w przypadku napraw blacharskich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thearchitect Posted July 24, 2015 Share Posted July 24, 2015 A auto jest w leasingu? Bo jak tak to chyba nie tylko od Ciebie ta decyzja zależy ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djet Posted July 24, 2015 Share Posted July 24, 2015 ASO zlecają podwykonawcom a za pośrednictwo inkasują często blisko drugie tyle co sam warsztat i nic przy tym nie robiąc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
outback2013 Posted July 24, 2015 Author Share Posted July 24, 2015 Naprawa z ubezp. sprawcy. Auto prywatne dlatego wolałbym mieć wpływ na to gdzie będzie wykonana naprawa a nie że ASO zleca byle komu za marną kasę a sam zarabia za pośrednictwo. Jeśli w Gd też tak jest to ja dziękuję. Tylko jak to jest z tą gwarancją. Wybrany serwis robi porządnie auta z górnej półki w tym również Subaru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted July 24, 2015 Share Posted July 24, 2015 A nie lepiej pójść i popytać w ASO, gdzie robią i ewentualnie spróbować się dogadać? Sent with Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
franz Posted July 26, 2015 Share Posted July 26, 2015 Rób tam gdzie Ci pasuje ,jak zrobią fachowo nikt sie nie dopatrzy ,dopiero jak będzesz sprzedawał to nabywca może sie doszukiwać , ale jak auto krajowe to pewnie nie ,,rozbite to tylko z zagranicy'' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted July 26, 2015 Share Posted July 26, 2015 Jezeli naprawa z ubezpieczenia sprawcy i sam płacic nie musisz to oddajesz do ASO i o nic sie nie martwisz. W dodatku przy odsprzedazy auta umieszczasz informacje ze auto bylo uderzone i naprawione w ASO na oryginalnych czesciach itp - a nie u pana Kazia w garażu. W razie czego masz gwarancje na robocizne i jak coś Ci sie nie podoba idziesz do ASO a nie do Pana Kazia ( z doświadczenia wiem ze próba reklamacji prac blacharskich w "tanim" zakładzie nie zawsze sie udaje a to blacharz nie ma czasu, zawalony robota , "panie przeciez tego nie widac" itp ) Kompletnie nie rozumiem twojego podejscia tzn ty płacic nie musisz - to dlaczego nie "dasz zarobic" ASO tylko chcesz zrobic to jak najtaniej?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
outback2013 Posted July 26, 2015 Author Share Posted July 26, 2015 Dzięki za podjęcie dyskusji. Już wyjaśniam. Wszyscy słyszeliśmy o różnych historiach z ASO. Wystarczy poczytać opinie i trochę zgłębić temat. Drogo to nie znaczy dobrze. Wiele serwisów blacharskich ASO ma po prostu podwykonawców i często są to mniej renomowane zakłady.Obawiam się że na naprawie po kolizyjnej muszą zarobić "wszyscy", wnisoki nasuwają się same. A tymczasem są na rynku naprawdę dobre zakłady i niczym nie przypominają warsztatu Pana Kazia. Dyrektywa GVO budzi wątpliwości, nie określa jasno procedur napraw, nie pomaga . Warsztaty takie dysponują najwyższej klasy sprzętem, skanują samochody, udzielając gwarancji na lakier do 5 lat. Problemem jest że nie są w sposób uczciwy czyt. racjonalny akceptowani przez serwisy autoryzowane (dyr. GVO budzi wątpliwości) - natomiast sami nie współpracują z ASO często dlatego że nie byliby w stanie wykonać należycie prac nie dokładając do tego. Póki co decyzja ostateczna nie zapadła ale przychylam się ku serwisowi ASO - ale nie będzie to lokalne ASO - samochód pojechałby na lawecie. Po prostu zależy mi i rodzinie na tym żeby samochód był jak najlepiej naprawiony, pieczątka ASO nie koniecznie musi to gwarantować, choć upraszcza sytuację formalnie. To też ważne. Jeśli chodzi o status samochodu wypadkowego, to zależy mi na pełnej dokumentacji naprawy (numery części, zdjęcia logo producenta, wgląd w postęp prac). Czy takowe ASO przedstawia i proponuję? Drugie pytanie odnośnie utraty wartości auta to czy ASO udostępnia ew. taką wycenę (dla ubezpieczalni) czy musi to zrobić biegły rzeczoznawca z zewnątrz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Zapytam , bo nie moge znalesc tematu : silnik OBK którego nie mozna zreperować...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now