Jump to content

Sonda Lambda?


tedimy99

Recommended Posts

Szanowni koledzy od jakiegoś czasu w moim forku XT 2.0 177KM zaala się CEL .Początkowo tylko na LPG  a po przełączeniu na PB i dłuższej jeździe lampka gasła. Teraz zapala się coraz częściej na PB po wcześniejszym skasowaniu błędu. Błąd jaki pokazuje komputer to P0171. Podpowie ktoś czy ten błąd jest skutkiem nie prawidłowej pracy Sondy L. czy też np. przepływomierza . Dodam ,iż  auto  podczas przyspieszania bardzo delikatnie poszarpuje mniej więcej tak jakbym w czasie rozpędzania naciskał lekko hamulec. Jest jakiś inny sposób oprócz wymiany wszystkiego po kolei aby postawić prawidłową diagnozę? Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

próbowałeś resetu kompa?

Przez odpięcie klemy na 2 godz. CEL dalej świecił i reszta jak przed resetem.

 

sprawdź odczyty czujników, zobaczysz czy sonda czy coś innego...

Można to zrobić za pomocą Free SSM?

Link to comment
Share on other sites

Mi pojawia się podobny błąd. Jestem po wymianie sondy, przepływki, cewek, uszczelek i dalej to samo , ręce opadają.

Ale zauważyłem że u mnie zapala się po osiągnięciu max. temperatury. Jak ostygnie samoczynnie gaśnie, po czym znowu się zapala. Początkowo tylko na LPG , a teraz i na PB.

 

Nie wiem , chyba jakiś czujnik, ale jaki ?

Link to comment
Share on other sites

Dodam ,iż auto podczas przyspieszania bardzo delikatnie poszarpuje mniej więcej tak jakbym w czasie rozpędzania naciskał lekko hamulec.

U mnie (co prawda w N/A a nie XT) takie właśnie objawy dawała lambda. Po jej wymianie problem ustał.

Link to comment
Share on other sites

mówię ci odłącz sondę na wtyczce jeśli to sonda kmioci to bd widać od razu możesz jeździć z odłączona sondę bo ona i tak działa dopiero od ok 300 stopni

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj silnik zaczął pracować na 3 cylindry :( . Miga CEL , pewnie z powodu wypadania zapłonu i znów zapowiada się grzebanie .  Da się jakoś sprawdzić cewki?    Jest diagnoza ;wypięta wtyczka z cewki na 2 cylindrze  :)  więc jeden problem rozwiązany ale lekkie poszarpywanie podczas przyspieszania zostało. Odepnę sondę i zobaczymy.

Edited by tedimy99
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Panowie wymieniacie połowę czujników, bez weryfikacji czy aby na pewno to wina czujnika że silnik pracuje na ubogiej mieszance, co jest gwoździem do trumny silnika.

Podstawa w takim przypadku to podłączyć się pod kompa, sprawdzić jakie są korekty, jak rysują sondy O2 lub A/F jeśli samochód jest w taką wyposażony.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Arek Zurawicki napisał:

tedimy99, jak rozwiązałeś problem?

Tak . Powodem powyższego była nieszczelność w dolocie przy jednej wkrętce do LPG, ssał lewe powietrze.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, tedimy99 napisał:

Tak . Powodem powyższego była nieszczelność w dolocie przy jednej wkrętce do LPG, ssał lewe powietrze.

i widzisz,  można to zdiagnozować tylko patrząc na korekty.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...