Skocz do zawartości

Zabezpieczenie antykorozyjne zawieszenia i podwozia - ktoś robił?


sc00by

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niedawno byłem na ustawianiu geometri i wywazaniu. Był mały problem ponieważ śruby do geometri były bardzo zapieczone i powierzchowne zardzewiale. Rozmawiałem z gościem co to robił i polecił aby zabezpieczyć zawieszenie i przy okazji podwozie, aby oczyścić szczotka i posmarować preparatem ale nie powiedział jakim, wiec pytanie czym najlepiej to zrobić bo pewnie bit guma odpada ponieważ zawieszenie ma ruchome części poza tym po naniesieniu tworzy się powłoka dość gruba i pewnie odkrecenie jakiś śrub później też będzie problematyczne,. Może jest coś w stylu impregnatu nanoszonego na powierzchnię? Wogole jest coś do samego zawieszenia?

 

Dzięki i pozdrawiam

 

-==-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie jestem w trakcie takiego zabiegu, czyli konserwacji reparacji:) Jak już się zaczęło zgłębiać to nazbierało się tego więcej i więcej. Wahacze i inne elementy ruchome rozebrane, idą do piaskowania i malowania proszkowego, belki zderzaków nowe, lub do malowania, mocowania zderzaków nowe, osłony tarcz hamulcowych przód i tył nowe, silnik podwieszony i czyszczone gdzie się da, podwozie zabezpieczone właśnie bitguma. Jak już się zacznie grzebać to wychodzą kolejne kwiatki. Ale warto to zrobić raz a porządnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest kompleksowy. Nie wystarczy posmarowac powierzchni jakas chemia.

Rozbiorka zawieszenia i napedow do piaskowania wiaze sie z wymiana wszystkich gum i tulei. Nie ma sensu skrecanie wszystkiego na starych elementach. Temat dotyczy tez wiekszosci srob. Tanio nie bedzie jak ma byc porzadnie zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem na podnośniki wydaje mi się ze wszystko jest oryginalne a co za tym idzie pordzewiale, myślę że chyba lepiej wymienić zawieszenie a zabezpieczyć ramę, belki przód i tył ponieważ wydaje mi się ze zawieszenie czyli wahacze, stworzenie przeguby no i gumy juz swoje zrobiły i należy je wymienić, pewnie sama rozbiórka, piaskowanie plus zabezpieczenie i montaż wyjdzie podobnie jak nowe elementy, wiec rozważ opcje wymiany. Chyba lepiej kupić nowe, wymienić zabezpieczyć i tyle. Orientuje się ktoś w cenach takiego kompletnego zawieszenia? Orginaly? Czy jakieś godne zamienniki? Gumy czy poliuretanowe?

 

-==-

Edytowane przez sc00by
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co o samej karoserii to mogę polecić środek firmy BOLL. Sam go często używam i sprawdza się idealnie (sprawdzone na aucie po 3 latach i żadnych zmian)
baranki.jpg

Rozebrać co się da, najlepiej druciakiem usunąć oznaki rudej, jeśli jest poważniej to zabezpieczyć czerwoną antykorozją i na to wszystko zamalować BOLLem :)

img4026d.jpg

Co do zawieszenia to już sam musisz sobie dobrać to czy ma służyć do jazdy komfortowej codziennej czy agresywnej i tory. Jeśli codzienna to zamienniki i gumy jeśli agresywniej to raczej lepsze części i poliuretan. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet gum i tulei do klasyka na czesciach oem subaru to ok 2kpln. W nowszych bedzie zapewne podobnie. Warto tez zaopiekowac sie piastami kol a co za tym idzie wymiana lozysk ok 1500. Cos tam wyjdzie nieprzewidzianego.

Do tego czesc srob robota i robi sie temat na ok 7-8kpln.ale za to masz podwozie jak nowe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-12152-1437758729,4678_thumb.jpg

 

wlasnie przeprowadzam taką operacje w związku z obspawaniem budy.

na chwilę obecną jestem w trakcie szlifowania gumy z nadwozia. potem obspawanie.

 

szukam porady czy to potem zabezpieczyć, czy podkład reaktywny czy epoksydowy czy coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Komplet gum i tulei do klasyka na czesciach oem subaru to ok 2kpln. W nowszych bedzie zapewne podobnie. Warto tez zaopiekowac sie piastami kol a co za tym idzie wymiana lozysk ok 1500. Cos tam wyjdzie nieprzewidzianego. Do tego czesc srob robota i robi sie temat na ok 7-8kpln.ale za to masz podwozie jak nowe:)

 

Potwierdzam, suma robi się zacna. U mnie wjeżdżają dodatkowo nowe KYB Ultra SR i sprężyny Eibach ProKit :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam od momentu nabycia Imprezy kogoś w okolicach Krakowa, kto zrobi porządnie konserwację podwozia przed najbliższą zimą. Jeżeli macie namiary na kogoś sprawdzonego, to proszę wiadomość na priv (wiem, powtarzam się w kilku wątkach, ale zaczynam być zdesperowana).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co o samej karoserii to mogę polecić środek firmy BOLL. Sam go często używam i sprawdza się idealnie (sprawdzone na aucie po 3 latach i żadnych zmian)

 

Niestety Boll to badziewie. Robi się suchy i twardy, gdzieniegdzie można zauważyć mikropęknięcia. Z tańszych testowałem Bolla, Novola fioletowego i zwykłego, Trotona. Żaden z nich szału nie robi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...