Skocz do zawartości

Streetracing - co o tym sadzic?


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Dodam że Nissan Skyline R33/34 GT-R (nie wiem jak wcześniejsze) korzystają z Haldex'a, tyle że inaczej ustawionego.

 

Czy to jest tak samo działający system?

 

Z tego co pamietam to Skyline'y mają wszystkie stałe 5% momentu na przód, chyba że odłączy się bezpiecznik (ponoć niemozliwe w R33). Więc to jakby inaczej niz systemie montowanym a autach koncernu VAG.

 

W każdym razie z jakiegoś powodu produkuje się zastępcze dyfry w systemie TorSen np. do Audi TT. ;-)

 

Nadal jestem ciekaw jak to dokładnie jest z tym Skylinem

 

Azrael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 381
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

R33 (Richard mi mówił) ma 100% na tył. W przypadku uślizgu kół tylnych zaczyna przenosić na przód. Max. 50% może pójść na przód. Nie wiem dokładnie jak w R34.

 

W VAG jest dokładnie odwrotnie, tyle że może mieć do 100% na tylnej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta jak barszcz:

 

TORSEN:

-rozkałd napędu płynny : 25- 75% pomiedzy osiami./

-Układ ma cały czas zapiete obie osie- co oznacza permanetny napęd na cztery koła;

- Torsen to czysto mechaniczny diwajs- składa się z trybików, kółeczek, przekładni, pierscieni , kulek i bóg wie jescze z czego- w sumie uszkodzić to jest bardzo trudno. Nawet jeśli przyłożymy moment 6 cio krotnie większy o dtego który założył producent.

- By pociągnąć rękaw w Torsenie musisz sprzęglić furę- Inaczej mielisz cały układ. Oczywiście nie odrazu- ale szybko zrobisz: Bye Bye Torsen.

-Wszystkie rajdowe wersje Audi posiadały/ją Torsena- o czymś to swiadczy.

 

Haldex:

- Tańszy w produkcji od Torsena.

_ opiera sie na technologi sprzegieł wiskotycznych ( czyli jak w Subaru tarcz zalanych lepkim olejem, które w zalezności od ciśnienia oleju zacierają się z większą/mniejszą siłą.

- Nie jest to napęd stały, tył dołącza się w wypadku usłizgu przednich kół.

- Tył odłacza się przy zaciągnięciu rękawa- co daje unikalne wrażenie prowadzenia auta 4x4 ale z napędem na przód :D ,

-Awaryjnośc tego systemu jest relatywnie duża a wiąze się z przegrzewaniem lepkosciowego oleju w sytemie. Jak już raz przegrzejesz możesz powiedzie Bye Bye Haldex.

-Jest niestety nie przystosowany do potocznie zwanego Tunningu czyt. walnij dubla mocy= spalisz haldex.

- Jest stosowany prawie wyłącznie w autach z elektroniczną przepustnicą= jazda gaz hamulec nie wchodzi w grę- bo równoczesne wciśniecie gazu i hamulca automatycznie ujmuje gaz i auto "pada".

 

 

To tak na poczatek.

 

Ja wolę TORSENA i tu widze jego wyższość nawet nad rozwiazaniami Subaru czy Evo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R33 (Richard mi mówił) ma 100% na tył. W przypadku uślizgu kół tylnych zaczyna przenosić na przód. Max. 50% może pójść na przód. Nie wiem dokładnie jak w R34.

 

 

A tutaj jest porównanie systemów Volkswagena, Nissana i tez innych. Ciekawa lektura :-)

 

http://www.ukcar.com/features/tech/trac ... ivedif.htm

 

 

Azrael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mieć 100% przód, ale może też walnąć 100% na tył.

 

Volkswagen claimed 100% torque could be sent to either axle.

 

Normally it is 50:50

Artykuł Azrael'a twierdzi że jest 50:50 ale to jest nieprawda.

 

Disadvantage: Unknown torque-handling ability.

 

Gdzieś czytałem że Haldex twierdzi że wytrzymuje do 1200Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czytałem- ale nijak to się nie ma do codziennej jazdy... Może jak raz na tydzień wlniesz mu 1200 Nm to da radę, ale jak cały czs bedziesz dawał bokami, i ten tył bedzie PERMANENT ON DUTY to daje ci niewiele czasu..... Zakładając że spiął byś haldexa na stałe to kilka wyścigów na 400 raz za razem i po haldexsie.

 

Sorry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael- Co do trudności- Haldex to połączenie przedniego napędu z 4x4- resztę dopdowiedz sobie sam. Dodam tylko, że rękaw w haldexie to 0 stresu.

 

Napiszę Ci co napisałeś, jak Haldex działa to wiem z relacji, ale widziałem starszy system w Golvie VR6 synchro w akcji i to była tragedia.

 

Ja osobiście wole Torsena, mimo, że jest trudniejszy do wykorzystania w technikach rajdowej jazdy.

 

Juz rozumiesz o co mi chodzi?

 

Azrael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haldex:

- Tańszy w produkcji od Torsena.

_ opiera sie na technologi sprzegieł wiskotycznych ( czyli jak w Subaru tarcz zalanych lepkim olejem, które w zalezności od ciśnienia oleju zacierają się z większą/mniejszą siłą.

- Nie jest to napęd stały, tył dołącza się w wypadku usłizgu przednich kół.

- Tył odłacza się przy zaciągnięciu rękawa- co daje unikalne wrażenie prowadzenia auta 4x4 ale z napędem na przód :D ,

-Awaryjnośc tego systemu jest relatywnie duża a wiąze się z przegrzewaniem lepkosciowego oleju w sytemie. Jak już raz przegrzejesz możesz powiedzie Bye Bye Haldex.

-Jest niestety nie przystosowany do potocznie zwanego Tunningu czyt. walnij dubla mocy= spalisz haldex.

- Jest stosowany prawie wyłącznie w autach z elektroniczną przepustnicą= jazda gaz hamulec nie wchodzi w grę- bo równoczesne wciśniecie gazu i hamulca automatycznie ujmuje gaz i auto "pada".

 

 

To tak na poczatek.

 

Ja wolę TORSENA i tu widze jego wyższość nawet nad rozwiazaniami Subaru czy Evo...

 

Czy to ma oznaczac że Subaru I Mitsu nie mają stałego napędu 4x4? kurcze ja tu czegoś nie rozumiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evo ma (w wersji RS) torsena z przodu. Natomiast fakt kiepskiego nadawania sie Quattro z torsenie w srodku do rajdowej jazdy potwierdza Herbol po ponad rozku posiadania Audi A4 1.8T Quattro (model B6, chip 190KM MTM). Wyrazal sie bardzo zle i w odniesieniu do ukladu napedowego Subaru czy Evo twierdzil, ze sie nie ndajaje do jazdy rajdowej. To typowy uklad do jezdzenia zakretow na okraglo i cale zestrojenie jest tak zrobione, zeby samochod jechal na okraglo, a nie bokiem. Teraz jezdzi A3 1.8T Quattro (z Haldexem, 6 biegami i 180KM) i uwaza, ze to auto duzo lepiej sie zachowuje w poslizgu i jest przewidywalniejsze w prowadzeniu. Przeczy to mojej dotychczasowej opinii na ten temat, ale Herbol troche sie na jezdzeniu 4x4 zna. Zreszta inny niezly kierowca jezdzacy w rajdach w A8 i N4, a na co dzien Golfem IV 4motion potwierdza to. Co prawda na poczatku go troche sponiewieralo na sniegu, przez te patenty z gazem, hamulcem i rozpinaniem Haldexa, ale teraz twierdzi, ze dziala to lepiej niz myslal. Coz - czlowiek uczy sie przez cale zycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam Herbę, jeździł kiedyś naszym seatem, i tez sobie chwalił, mimo, że to syf był. Poprostu każde auto, które ma jest dla niego Najlepsze. Ja nie zauwazyłem negatywnych reakcji Torsena- a jestem pewien, że dobry kierowca- pochwali właśnie Torsena a nie haldeks.

Haldeks to w gruncie żeczy imitacja rajdowego prowadzenia auta- prostszy dfla nie wprawnego drivera, ale killer machine dla zawodowca...

 

Sorry, dla Herby, ale nie jest on jakimś najznamienitszym mistrzem kierownicy....

 

Spytajcie Blomqista. albo Rohla- to sa chłopaki, które wiedzą jak jeździć 600 konnymi potworami....

 

Rafał:

 

Mitsu i Subaru mają stały naped na cztery kapcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mam jeszcze jedno pytanie. Co bedzie w Subaru a co w Mitsunishi przy łapie? Ja mam Impreze z 94r AWD ale zawsze przy zaciaganiu recznego wysprzęglałem.

 

W SJS mówili że grozi to wybuchnięciem dyfra, potwierdza to tez logika i kilka dyskusji które na ten temat czytałem.

 

W Evo VII można bo dyfer się rozpina.

 

Azrael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w WRX STI też grozi wybuchem? ok w EVO VII wiem jest aktywny dyfer.

A czy w EVO VI i niżej jest tak samo jak w Subaru?

 

 

Co do STI to w tym nowym z regulowanym dyfrem podobno, podkreślam że podobno bo sam nie jestem przekonany przez źródła, juz można ciagnąć rękaw. W starszym i w starszych Evo podobnie jak w Subaru GT. Jak o czymś zapomniałem to mnie pewnie zaraz Evo czy ktos poprawi.

 

Azrael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, dla Herby, ale nie jest on jakimś najznamienitszym mistrzem kierownicy....

 

No pare tytulow Mistrza Polski ma. Wie co sie robi za kierownica. A prywatnie jezdzil duza liczba roznych wozkow z 4x4.

 

A poza tym nie pamietam zeby kiedykolwiek chwalil Seata (poza telewizorem, ale przeciez mu za to zaplacili zeby chwalil). Wprost przeciwnie. Leonem 4x4 byl zazenowany. Twierdzi, ze po A3 spodziewal sie tego samego, ale albo w A3 haldex jest inaczej zestrojony albo przez te pare lat VW posunal to rozwiazanie do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...