Jump to content

Przegrzewanie lub nie dziwne objawy


JedrulaL

Recommended Posts

W mojej gablocie Forek 2000r 2.0 NA z gazem zaczęły się dziać dziwne rzeczy  z temperaturą zwykle pod koniec trasy (przejście z szybkiej jazdy do wolnej) wskazówka termometru zaczyna się podnosić np. dojade do świateł stanę, luz wskazówka idzie do góry, zielone jedynka, dwójka i temperatura spada, kiedyś z ciekawości zgasiłem silnik i zaraz ponownie odpaliłem i temperatura wzorowo w połowie. Czerwonego nigdy nie było ale bywało blisko, benzyna gaz bez różnicy, może na benzynie trochę mniejsze wahania. Robię ostatnio troche ostrych pojazdów ale i na prostym kilka razy był taki objaw, trochę mnie to niepokoi, UPG w perspektywie.

Poziom płynu ok, miedzy liniami w zbiorniczku, rozrząd i pompa niedawno robione, bąbli w płynie nie widać, może termostat lub czujnik temperatury?

Myślałem żeby wypłukać chłodnicę  jakimś specyfikiem (jaki? :huh: ) i wymienić płyn.

Edited by JedrulaL
Link to comment
Share on other sites

Mogą to być wszystkie powyższe a na końcu może być upg ;) Spróbuj przejechać szybko na benzynie, a potem obserwuj czy tak samo się dzieje. Sprawdź czy po takiej jeździe nie wywaliło płynu do zbiorniczka i czy nie lecą bąble. Wskazówka w forku zaczyna rosnąć jak temp płynu ma ok 103-105 stopni. Generalnie sprawdzaj od najtańszych, czyli termostat, chłodnica, ew pompa. Jednak jak lecą bąble do zbiorniczka to może być kuku.

Link to comment
Share on other sites

Po trasie płynu w zbiorniczku  wyrównawczym często było więcej niż full ale nie przelewało się.

Jutro dla pewności jeszcze odpowietrzę układ i skoczę na test CO2 i będzie wiadomo co i jak.

Link to comment
Share on other sites

duzo wiecej? roznica zimny cieply powinno byc tyle co miedzy minimum i max.

sprawdz czy dailaja wentylatory. Przy wysokich temperaturach powinny chodzic obydwa prawie jak tylko sie zatrzymasz. zobacz czy uklad sie nie zapowietrza (UPG albo nieszczelny korek/korki). 

Link to comment
Share on other sites

Zajechałem dziś do ASO, zrobili test na CO2 mówią że gazu  w płynie niet. :yahoo:

Zalecili wymianę korka na oryginał ale nie mieli więc z tego nici dalsze poszukiwania winowajcy trwają własnym sumptem, a raczej stoją do czasu zakupu korka.

 

Edit.  Przyszło mi jeszcze do głowy czy sprawa może zależeć od LPG, bo reduktor jest wpięty w chłodzenie.

Edited by JedrulaL
Link to comment
Share on other sites

Daj znać co pomogło :-)

Zajechałem dziś do ASO, zrobili test na CO2 mówią że gazu w płynie niet. :yahoo:

Zalecili wymianę korka na oryginał ale nie mieli więc z tego nici dalsze poszukiwania winowajcy trwają własnym sumptem, a raczej stoją do czasu zakupu korka.

 

Edit. Przyszło mi jeszcze do głowy czy sprawa może zależeć od LPG, bo reduktor jest wpięty w chłodzenie.

Link to comment
Share on other sites

Korek kupiony i założony przy okazji odpowietrzyłem (chyba) układ metodą podaną przez Grzesiek_67, po tym zrobiłem trasę na, której zwykle  na dojeździe do chałupy temperatura ostro szła do góry, dziś stała zamurowana około połowy skali :D

Zobaczymy co będzie dalej.

Link to comment
Share on other sites

Niestety układ zapowietrza się, odpowietrzę, zrobię większą trasę, wywala płyn do zbiornika i na zimnym płyn już do chłodnicy nie wraca.

Mam obawy że w serwisie się nie wyznali i to jednak UPG.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...