Jump to content

sprężarka klimatyzacji


Mateusz Wawro

Recommended Posts

Witam,

 

mechanik wymieniając mi chłodnice klimy i próbie nabicia, oznajmił mi ze mam do wymiany sprężarkę bo szumi i po nagrzaniu hałasuje (tak w skrócie) i nie byłby to problem gdyby nie to, że jedyną sensowną jaką znalazłem kosztuje niespełna 2tys złotych wtf :/ posiadam subaru impreze 2.0 i benzyne 150km modelowo 2008, nr sprężarki to 73111FG000 COMPRESSOR 506021-7562, ostatnimi czasy zaczęło tak szumieć przy dodawaniu gazu, że ściągnąłem pasek na kole pasowym od sprężarki, wypiąłem pin od niej i święty spokój z hałasem, ale jak tu dalej to ogarnąć, widać ewidentnie, że łożysko jest wyrąbane, ale nie mam sposobności, aby je wymienić, ktoś miał taki problem? wymieniał łożysko? albo może ktoś poleci jakiś serwis w małopolsce, który mógłby się tym zająć...i czy wogóle ma to sens? bo wymienię łożysko, a faktycznie coś jest więcej na rzeczy .... nie uśmiecha mi sie wydawać na to ponad 1k zł :(((

Link to comment
Share on other sites

w sumie dobry pomysł, tylko to koło jest odkształcone, a sprężarka po nagrzaniu faktycznie świruje, chyba w środku jest zatarta, dzisiaj znalazłem sprężarkę z silnika 1.5 za 200zł, w dziale technicznym subaru powiedzieli, że montowali w oby wersjach silnikowych, nr`y sie zgadzają więc zaryzykowałem, czekam na przesyłkę i wtedy się okaże... :)

Link to comment
Share on other sites

na początku tyko przy włączaniu klimy, potem wymienili mi chłodnice klimy bo była nieszczelna i próbowali chyba coś grzebać z tym kołem pasowym bo sprężarka się nie chciała uruchomić, a jak juz odpaliła to, po poł godziny zaczynała grzechotać, więc stwierdzili, że jest pewnie zatarta w środku i cała do wymiany, wypieli pin, żeby można było jeździć normalnie... niestety po 2 dniach, przy dodawaniu gazu zaczęło się rechotanie-grzechotanie ... no i padło podejrzenie albo łożysko od alternatora albo tego koła pasowego od sprężarki, po zdjęciu pasków okazało się, że alternator jes wporządku, a koło pasowe dramat, więc teraz jeżdżę bez paska i spokój... czekam na ,,nową" sprężarkę i zobaczę co dalej

Link to comment
Share on other sites

Chłodnica miała tylko jakąś lekką nieszczelność czy coś grubszego? Teoretycznie, jeżeli jest podejrzenie zatarcia sprężarki, przed założeniem nowej wypadałoby zrobić płukanie układu, a to boli finansowo. Możliwe, że łożysko rozpadło się na części pierwsze i ciepło odkształciło koło, ewentualnie pomógł mu mechanik jak usiłował wyprasować pierścień zewnętrzny łożyska z koła, bo jak rozumiem nowego łożyska w koło Ci nie wstawili. Druga opcja to zerwane sprzęgło, czyli najprawdopodobniej zatarta sprężarka. Po ściągnięciu sprzęgła powinno dać się pokręcić wałkiem sprężarki, rozkręcania całkiem nie polecam bo ciężko potem dobrze złożyć do kupy ;) Jeżeli się nie da to zatarta. Można też spróbować wylać olej i zobaczyć jak wygląda.

Link to comment
Share on other sites

Na tyle, że nie polecali jej spawać tylko wymienić. Płukanie układu hmm na prawdę droga sprawa? dobrze, że o tym wspomniałeś bo upewnię sie u mechanika czy wszystko wporządku, żeby nie pieprzła kolejna sprężarka. Myślę, że zabiorę tą uszkodzoną sprężarkę i coś w niej pogrzebie, czy faktycznie jest zatarta. Dzięki za rady, na pewno z nich skorzystam :))

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...