waka Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 Heya. Wszyscy wiemy, ze subaru turbo nie lubi dlugiej jazdy pod duzym obciazeniem. Niedlugo bede smigal przez Niemcy i zastanawiam sie z jaka predkoscia moge spokojnie jechac wrxem 2.5 zeby nie myslec ze cos sie wysra. Myslicie ze 160-170 jest ok? Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
riDERQS Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 (edytowane) Bardziej bym się skupił na obrotach. Predkosc zalezy od silnika, skrzyni, przełożeń, rozmiaru kół itd.. W kazdym przypadku obroty beda inne. Edytowane 12 Lipca 2015 przez riDERQS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waka Opublikowano 12 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 Czyli jakie obroty beda bezpieczne? Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 zasadniczo nie musisz się sugerować obrotami, ważniejsze jest, aby egt i temperatura oleju były na odpowiednim poziomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 ważniejsze jest, aby egt i temperatura oleju były na odpowiednim poziomie. czy możesz to rozwinąć? silnik wiadomo - 90-100C, a EGT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartol Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 Mój mechanik na takie pytanie odpowiedział, że 160 powinno być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 Ja skupiłbym się bardziej na bezpieczeństwie na drodze 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 Dlaczego uważasz że uda Ci się utrzymać 160/170 km/h przez Niemcy? Tylko kilka odcinków jest gdzie można się rozpędzić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 jak wyżej. plus korki, plus przebudowy, plus spontaniczne większe natężenie ruchu... ale generalnie przejechałem Niemcy w szerz i średnią przelotową powyżej 120 da się utrzymać. Mi by było szkoda € na paliwo przy tym 160km/h i więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 (edytowane) A ja słyszałem że najgorszy jest gaz w podłodze, szczególnie zdradliwe bywają sytuacje jak się przed kimś zwalnia, i gdy pas już wolny - ogień, i tak co chwilę. Edytowane 12 Lipca 2015 przez rutra80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Na to pytanie nie ma sensownej odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 a skąd masz temperaturę silnika? na zegarach jest tylko temperatura wody, która pomimo kosmicznych wartości egt i temperatury oleju może dalej trzymać te swoje 90 stopni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Jechałem dwa tygodnie temu nocą przez Niemcy, średnio 120km/h bo raz że szkoda mi było benzyny, dwa robi się w Imprezie głośno, ale było pusto i prosto na autostradach, ograniczeń pamiętam kilka, spokojnie można by jechać teoretycznie ponad 180km/h, nie wiem tylko jak tam spalanie w WRX przy takiej prędkości. BTW; ciekawi mnie czy ktoś kiedyś pokusił się o wyliczenie optymalnej prędkości dla pokonywanie naprawdę dużych odległości. Jak mam przejechać 2000km i jadę 120km/h to będę dłużej jechać, ale rzadziej zjeżdżać na stacje na których w sumie sporo czasu przepada, jak będę jechać 160km/h to będę jechać krócej, ale z drugiej strony będę musiał częściej tankować, zatem pytanie czy zaoszczędzonego czasu nie stracę na liczniejszymi postojami na stacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 czesto robie trase Polska-Francje ok 2000km i jezdze 160-200. jak pisze @@siewcu, wazne jest EGT i temperatura oleju. temperatura wodzy nie odzwierciedla temperatury silnika (tak jast woda z zasad fizyki ze wrze bez cisnienia 100°C a przy ori korkach 1,12 bara troche wiecej) zasada to nie tylko przedkosc ale kilka zasad. Nie cisnac ponizej 4krpm (redukowac przy przyspieszaniu i pod gorki za szczegolnie zaladowanym autam) Subaru wcale nie pali wiecej przy obrotach 3,5 niz 2krpm Nie cisnac do blachy na na odcinkach wiekszych niz 1000m a najlepiej obserwowac EGT i tamperature oleju i sam zrozumiesz czego nie trzeba robic. Warto zainstalowac budziki jak sie jezdzi daleko po autostradch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 czesto robie trase Polska-Francje ok 2000km i jezdze 160-200. jak pisze @@siewcu, wazne jest EGT i temperatura oleju. temperatura wodzy nie odzwierciedla temperatury silnika (tak jast woda z zasad fizyki ze wrze bez cisnienia 100°C a przy ori korkach 1,12 bara troche wiecej) zasada to nie tylko przedkosc ale kilka zasad. Nie cisnac ponizej 4krpm (redukowac przy przyspieszaniu i pod gorki za szczegolnie zaladowanym autam) Subaru wcale nie pali wiecej przy obrotach 3,5 niz 2krpm Nie cisnac do blachy na na odcinkach wiekszych niz 1000m a najlepiej obserwowac EGT i tamperature oleju i sam zrozumiesz czego nie trzeba robic. Warto zainstalowac budziki jak sie jezdzi daleko po autostradch. Też zauważyłem, że do 3,5 tys obr/min, co odpowiada w Foresterze 140 km/h, nie ma wyraźnie większego zużycia paliwa. Powyżej 4 tys obr/min i więcej (jazda w zakresie 150 a 170), mój wyraźnie więcej pali benzyny i oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Temat jest bliźniaczo identyczny z tym Bezpieczna prędkość przelotowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się