Jump to content

Sprzęgło pchane a ciągane...


zygmunt3waza

Recommended Posts

Witam. Mam pytanie co trzeba przerobić w wrx 2.5 2007 żeby że sprzęgła pchanego ciągane zrobić. Ze skrzyni która mam wystaje po stronie sprzęgła jakiś bolec, a z nabytej nie. Pozdrawiam i dzięki

Link to comment
Share on other sites

Pull - wszystkie wersje turbo JDM oraz EU, Push - wszystkie NA + WRX US. Różnica jest zdaje się jeszcze w obudowie.

Przy normalnej ciąganej EU czy JDM skrzyni jest bolec przy łapie sprzęgła, przy pchanej jest łapa sprzęgła zakładana na jabłko z tego co pamietam.

Podaj numery skrzyń, będzie łatwiej...i co opisz dokładniej masz na aucie i co kupiłeś i z której skrzyni na którą chcesz przejść.

Link to comment
Share on other sites

Zerknij na tabelki http://home.gci.net/~cowdookey/818/TransmissionIDChart_Public.pdf.

One różnią się przełożeniami dupce skrzyni zamiast 1:1 jest 1:1.1 więc musisz przełożyć wałki z dupki skrzyni lub dyfer

Jak wyjmiejsz skrzynię będziesz widział różnicę, na pewno róznią się obudowy, prawdopodbnie sprzęgło i łożysko oporowe + łapa. Przynajmniej tak było w pchanych N/A. 

W seriach TY754 w którymś roku zmieniły się uszczelniacze z 30 na 35 mm z kołnierzem, nie powiem czy są zmiany w przegubach bo ich nie widziałem ale weź to pod uwagę.

Najtaniej będzie przełożyć środek skrzyni z jednej do drugiej obudowy jak już kupiłeś.

Mam jakąś obudowę od TY754 wersję US - sprawdzę jej numer, może uda się przełożyć bez rozbierania starej

 

USDM Impreza WRX MY06-07 TY754VW7AA

3.454
1.947
1.366
0.972
0.738
3.333
1.000
3.700

 

USDM Impreza WRX MY05 TY754VZ6AA

 
3.454
1.947
1.366
0.972
0.738
3.333
1.100
3.900
Link to comment
Share on other sites

Można zmienić uszczelniacze półosi - 20 pln/szt (są Lewe i Prawe) oraz uszczelniacz wałka sprzęgłowego - 25 pln/szt.

 

Uszczelek nie używam, składam skrzynie na silikon lub Loctite 518.....Szkoda kasy

Link to comment
Share on other sites

I tak ją musisz otworzyć aby podmienić wałki z dupki skrzyni bo nie zgrasz przełożeń

Ja bym otworzył obie i zmienił łożyska w dyfrze przednim, wiskozie i dupce skrzyni + wyczyścił wszystko. Może też starą da się uratować.

Na 90% powinno pasować chociaż subaru nie ułatwia z ich ilością skrzyń biegów. I tak jest taniej niż zmiana łożyska oporowego chyba sprzęgła i wysprzęglika.

Auto na tydzień odstrzelisz ale będziesz miał skrzynie po rewizji.

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem obudowę przednią od TY754VW7AA i uszczelniacze są nowego typu - 35 mm i jabłko na łapę sprzęgła takie ja w N/A.

Zobacz jakie są w uszczelniacze w starej - jak 30 mm to jest jeszcze różnica w pólosiach albo dyfrze, w starym typie są pierścienie osadcze w nowszej pierścień rozprężny.

Edited by 4mamut
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...