koszykbb Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 Dzisiaj zauważyłem ze ubylo mi jakies pól litra plynu chlodniczego przez ostatnie kilkaset kilometrów. W jaki sposób moge sprawdzic stuprocentowo czy jest przedmuch na glowicy czy nie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijaro Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 u mnie w zbiorniczku wyrównawczym bąbelki sobie puszczał... Link to comment Share on other sites More sharing options...
koszykbb Posted June 21, 2015 Author Share Posted June 21, 2015 A co jeśli nie gotuje sie i nie puszcza bąbelków a plynu powoli ubywa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tamer9 Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 Możesz mieć gdzieś nieszczelność - sprawdź rury i opaski. Może też puszczać korek na zbiorniczku wyrównawczym. Z tego co pamiętam, to u mnie też się nie gotował i nie było bąbelków, a okazało się że to jednak UPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijaro Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 (edited) a oleju w silniku przybyło?? u mnie też się nie gotował ale bąbelki po przegazowaniu się pojawiały. W serwisie dowiedziałem się , że do 2500 tys obr motor sam się odpowietrza. Edited June 21, 2015 by stijaro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mert82 Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 Witam, Może po prostu zleć serwisowi wykonanie testu na obecność CO2 w układzie chłodzenia i będziesz wiedział czy to UPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koszykbb Posted June 22, 2015 Author Share Posted June 22, 2015 Czy taki test na obecność CO2 w układzie chłodzenia na 100% wyklucza lub na 100% potwierdza że to UPG albo nie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Czy taki test na obecność CO2 w układzie chłodzenia na 100% wyklucza lub na 100% potwierdza że to UPG albo nie? Zdarzały się sytuacje, że test wyszedł pozytywnie a UPG było OK. Ale w znacznej większości test potwierdza padniętą uszczelkę. U mnie wyszedł na 2-ch głowicach i obydwie były do roboty. Objawy to pojedyncze pęcherzyki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym (tylko po ostrzejszej jeździe) oraz ciemne zabarwienie płynu. U mnie płynu nie ubywało ani oleju nie przybywało, temperatura OK. Nic nie wskazywało, że coś jest nie tak i ponoć dość często właściciele nie wiedzą, że mają padniętą UPG . Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 (edited) U mnie z kolei była profilaktycznie wymieniona UPG jeszcze na gwarancji (wpis do książki serwisowej) przy przebiegu 35 tys. km i do tej pory (150 tys. km) zero problemów. Auto jeżdżone cywilnie, ale nieemerycko... Edited June 22, 2015 by sebachon Link to comment Share on other sites More sharing options...
koszykbb Posted June 22, 2015 Author Share Posted June 22, 2015 To teraz załóżmy, że test wyszedł pozytywnie, auto jeździ normalnie, nic niepokojącego się nie dzieje na 99% jest walnięta UPG.Czym grozi jazda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 (edited) Zdarzają się przypadki że jeździ się dalej nawet o tym nie wiedząc. Skutki:Zapieczenie pierścieni tłokowych, skrzywienie głowicy,zatarciu wału na panewkach. Może się to skończyć wymianą silnika Edited June 23, 2015 by abecer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 (edited) Ciemne zabarwienie plynu moze tez swiadczyc o tym, ze jest on juz 'przepracowany' i domaga sie wymiany. Takze tutaj bylbym dosc ostrozny przy wyrokowaniu UPG po kolorze plynu. Edited June 24, 2015 by Tranquilizer Link to comment Share on other sites More sharing options...
naLeśnik Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 A może wystarczy sprawdzić stan rur gumowych przy chłodnicy (tych na dole też), może gdzieś zaczyna pękać przy metalowej opasce Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Podczas padniętej upg pojawiają się czasami bąbelki, to wiem! Pytanie jak często? Są duże? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Są nie do przeoczenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 W sensie że raz na jakiś czas czy raczej tak jakby się woda gotowala? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 To zależy , u mnie np. pokazywały sie z częstotliwością 3-5 sek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 nie rób paniki, dolej do odpowiedniego stanu i obserwuj... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now