Buchal Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum i zdążyłem już przeczytać kilka interesujących mnie wątków ale wciąż nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Planuje kupić subaru impreze gd wrx. Dowiedziałem się już , że silnik 2.5 jest nieco lepszy jeśli chodzi o osiągi i dłubanie przy nim, ale ciekawi mnie czy jest to jakaś gigantyczna różnica względem 2.0 oraz jak jest z awaryjnością 2.5 a 2.0? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek1989 Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Poczytaj o padajacych upg w 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
svavo Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Odnośnie awaryjności silników 2.5 jest połowa wątków tego forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dottoree Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 (edited) Poczytaj o padajacych upg w 2.5 i o panewkach w 2.0 To ja już wolę UPG... Edited June 18, 2015 by Dottoree Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remi Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 (edited) Odnośnie awaryjności silników 2.5 jest połowa wątków tego forum Poczytaj o padajacych upg w 2.5 Zastanawiam się skąd się biorą takie mity i legendy? Ja mam od ponad roku 2,5 bez kucia (zrobione UPG). Ustawiony jest na ok. 275km/440Nm. Byłem na torze. Jeździłem, miałem frajdę i mam nadal. Nic się nie dzieje, nie bierze oleju i jeździ jak opętany. Śmiem twierdzić, że problemy biorą się w 99% z winy użytkownika i właściciela, bo zamiast zrobić UPG od razu i mieć spokój, to dodatkowo (nie robiąc UPG) jadą do "Staśka", żeby "podkręcił" na czystadwajścia albo czystapisiąt kucy. Wywalają cały wydech i robią przelot 754 cale, wkładają doloty, stożki, blołofy i inne duperszmity (głównie sami, albo na druty w warsztacie "Staśka") bez strojenia. Jadą upalać ile wlezie, bo po co wskaźniki na desce? A na koniec żal, płacz i lament, że coś się wysypało przez miskę olejową. Efektem takich działań, najczęściej, jest zalew forów tym, że 2,5 to badziewie jakich mało. I że 2.0 to mniód, malina i pancerny niczym blacha w Wołdze. @Buchal - bierz 2,5. Mody rób z głową i z kimś, kto wie co robi, a nie się uczy na Twoim sprzęcie i będziesz megazadowolony. Edited June 18, 2015 by Remi 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buchal Posted June 18, 2015 Author Share Posted June 18, 2015 Też skłaniam się bardziej ku 2.5. Rozumiem, że UPG to skrót od uszczelki pod głowicą. W takim razie od razu po zakupie 2.5 powinienem coś z nią zrobić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
svavo Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Wiadomo, że zajeździć to można nawet 1-kołową taczkę . Bo modzić i upalać to czeba umić! Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Przede wszystkim silnik 2,5 lepiej się wkręca w dolnym zakresie obrotów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remi Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 (edited) Też skłaniam się bardziej ku 2.5. Rozumiem, że UPG to skrót od uszczelki pod głowicą. W takim razie od razu po zakupie 2.5 powinienem coś z nią zrobić? Zrób uszczelkę + szpilki ARP + smok olejowy i tyle. Zrób to gdzieś, gdzie ktoś się na tym DOBRZE zna. Też skłaniam się bardziej ku 2.5. Rozumiem, że UPG to skrót od uszczelki pod głowicą. W takim razie od razu po zakupie 2.5 powinienem coś z nią zrobić? Ja coraz bardziej zastanawiam się nad sprzedażą swojego i zakupem STI Edited June 18, 2015 by Remi Link to comment Share on other sites More sharing options...
SOpEL Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Albo kup już zrobione 2.5l będzie po problemie na dłuższy czas lub na wieki. Pamiętaj, że tu przeważnie pisze się o problemach a nie sukcesach. Są 2.0 co na panewkach przejechały zaledwie 100tys., ale są i takie co 300tys. To samo dotyczy 2.5l jednym pada po 80k km innym przy 200 lub wcale. Jak sam się zastanawiałem jaki wybrać to stwierdziłem, że 2.0 na początek znajomości z marką mi wystarczy a historie które czytałem o panewkach okazywaly się być z winy właścicieli bo olej nie wymieniony, nie dolany lub zapomniało się sprawdzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buchal Posted June 18, 2015 Author Share Posted June 18, 2015 A 2.0 mocno odstaję od 2.5 osiągami i podatnością na mody czy to raczej minimalna różnica? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 (edited) Punkt widzenia zależy od wiadomo czego. 2,5 zawsze będzie lepiej jechało dołem. Sam jestem wielbicielem 2.0 ale jak to ma być seria/seria+, a nie seria ++++++ to możesz śmiało szukać 2,5 Podsumowując. Podatnością na mody to bardziej 2,5 odstaje od 2,0 ale to nie od tego 2,0 z WRX. Może nie podatnością na mody, ale wytrzymałością. Mówię już o dużych mocach. Do tych 270/280 zrobione 2,5 będzie fajnym wyborem. Więcej mija się z sensem kupowania WRXa, bo nie dość, że już więcej rzeczy w silniku trzeba wymienić to potem: skrzynia/hamulce/zawieszenie i niekończąca się opowieść o panewkach w 2.0 To ja już wolę UPG... Nasłuchiwanie metalicznych odgłosów vs wypatrywanie bąbelków w zbiorniczku Subaru Edited June 18, 2015 by Bartek1986 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 (edited) Nie ma się co bać 2.5 . Silnik naprawdę daje radę i w porównaniu z 2.0 jest dużo bardziej dynamiczniejszy z dołu. Także bardziej podatny na mody i niedrogo można mieć prawie 300KM i ponad 400Nm a to już fajnie jedzie . Do wspomnianych UPG dodałbym czasem pękające tłoki pomiędzy pierścieniami - ja doświadczyłem i jednego i drugiego, ale jak zrobisz, to będziesz się cieszył z jazdy . Bierz 2.5, dodatkowo ładniejsza buda Edited June 18, 2015 by Matsil Link to comment Share on other sites More sharing options...
SOpEL Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Bierz 2.5, dodatkowo ładniejsza buda Nie zgodzę się Link to comment Share on other sites More sharing options...
radnor Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Odnośnie awaryjności silników 2.5 jest połowa wątków tego forum Poczytaj o padajacych upg w 2.5 Zastanawiam się skąd się biorą takie mity i legendy? Ja mam od ponad roku 2,5 bez kucia (zrobione UPG). Ustawiony jest na ok. 275km/440Nm. Byłem na torze. Jeździłem, miałem frajdę i mam nadal. Nic się nie dzieje, nie bierze oleju i jeździ jak opętany. Śmiem twierdzić, że problemy biorą się w 99% z winy użytkownika i właściciela, bo zamiast zrobić UPG od razu i mieć spokój, to dodatkowo (nie robiąc UPG) jadą do "Staśka", żeby "podkręcił" na czystadwajścia albo czystapisiąt kucy. Wywalają cały wydech i robią przelot 754 cale, wkładają doloty, stożki, blołofy i inne duperszmity (głównie sami, albo na druty w warsztacie "Staśka") bez strojenia. Jadą upalać ile wlezie, bo po co wskaźniki na desce? A na koniec żal, płacz i lament, że coś się wysypało przez miskę olejową. Efektem takich działań, najczęściej, jest zalew forów tym, że 2,5 to badziewie jakich mało. I że 2.0 to mniód, malina i pancerny niczym blacha w Wołdze. Znaczy właściciele 2.0 nie robią żadnej z tych rzeczy (co wątpliwe biorąc pod uwagę choćby cenę zakupu starszego rocznika), czy jednak to 2.0 mniej się sypie po tjuningu u Staśka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Inaczej. 2.0 trzeba popsuć, czyli być niezbyt rozgarniętym lub mieć niefart, a UPG pada dużo częściej jak panewki i dużo szybciej. Jednak koszt samego UPG to kilka tankowań 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz22 Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Bierz 2.0, silnik w starym stylu, do prawie 4tys nic a potem urywa głowe, przemieszcza żołądek i maluje uśmiech na twarzy każdego pasażera w wieku od 3 miesięcy do 78lat (taki przedział woziłem) Jeśli kochasz diesle i jazde z dołu bierz 2.5 (nie no taki żart) . A tak na prawdę to w sumie zależy od tego która buda Ci sie bardziej podoba, bo oba silniki mają swoje wady i zalety, oba mają też swoich wielbicieli którzy jednakowo będą bronić swojego ulubieńca, ja jestem od tych z panewkami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remi Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Odnośnie awaryjności silników 2.5 jest połowa wątków tego forum Poczytaj o padajacych upg w 2.5 Zastanawiam się skąd się biorą takie mity i legendy? Ja mam od ponad roku 2,5 bez kucia (zrobione UPG). Ustawiony jest na ok. 275km/440Nm. Byłem na torze. Jeździłem, miałem frajdę i mam nadal. Nic się nie dzieje, nie bierze oleju i jeździ jak opętany. Śmiem twierdzić, że problemy biorą się w 99% z winy użytkownika i właściciela, bo zamiast zrobić UPG od razu i mieć spokój, to dodatkowo (nie robiąc UPG) jadą do "Staśka", żeby "podkręcił" na czystadwajścia albo czystapisiąt kucy. Wywalają cały wydech i robią przelot 754 cale, wkładają doloty, stożki, blołofy i inne duperszmity (głównie sami, albo na druty w warsztacie "Staśka") bez strojenia. Jadą upalać ile wlezie, bo po co wskaźniki na desce? A na koniec żal, płacz i lament, że coś się wysypało przez miskę olejową. Efektem takich działań, najczęściej, jest zalew forów tym, że 2,5 to badziewie jakich mało. I że 2.0 to mniód, malina i pancerny niczym blacha w Wołdze. Znaczy właściciele 2.0 nie robią żadnej z tych rzeczy (co wątpliwe biorąc pod uwagę choćby cenę zakupu starszego rocznika), czy jednak to 2.0 mniej się sypie po tjuningu u Staśka? Tyczy się to tak samo problemów z 2.0. Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buchal Posted June 18, 2015 Author Share Posted June 18, 2015 Teraz jestem zaskoczony bo nie miałem pojęcia, że od silnika zależy wygląd budy. A czym dokładnie w wyglądzie różni się 2.5 od 2.0? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radnor Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 2.0 - bug/blobeye 2.5 - hawkeye Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 (edited) Wersja na rynek Us/Blob była również wyposażona w silnik 2,5! Edited June 19, 2015 by abecer Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarmaj Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 (edited) Wersja na rynek Us/Blob była również wyposażona w silnik 2,5! Nie. WRX US blob był 2,0. Edited June 19, 2015 by jarmaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Ale sti Blob był z 2,5 silnikiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarmaj Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Tak. Ale rozmowa tu była o WRX, nie STI. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Właśnie spojrzałem na temat Wrx 2.0/2.5 Faktycznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now