Jump to content

Szpera w WRX hawkeye?


koszykbb

Recommended Posts

"Prawdziwa" szpera powinna potrafić spiąć koła ze sobą na każdej nawierzchni i w każdej sytuacji. Czyli tylko i wyłącznie płytka.

Gdzie Ci to visko zepnie? Na śniegu, lodzie, mokrym trawniku itp :D

Link to comment
Share on other sites

"Prawdziwa" szpera powinna potrafić spiąć koła ze sobą na każdej nawierzchni i w każdej sytuacji. Czyli tylko i wyłącznie płytka.

 

 

 

Czyli rozwiązania typu torsen/helical też nie?

 

Przedefiniowujesz pojęcia  :biglol:

 

 

A co do płytki, to tu też różnie reguluje się siłę spięcia. To powiedz, od jakiej to już prawdziwa szpera? 

Link to comment
Share on other sites

Czyli rozwiązania typu torsen/helical też nie?

Ja mówię o Imprezach.. Bo o tym chyba temat.

Jest jeszcze suretrack, który jest lepszy od visko ale też nie jest do końca fajny.

 

 

 

A może takie były założenia konstruktorów ;)

Oczywiście. Z tego właśnie powodu do GTków, WRXów wsadzili pseudo szperę.

 

Ruszcie na 1 biegu na suchym skręćcie koła i dajcie gazu.. Jak waszym zdaniem tak zachowuje się samochód ze szperą z tyłu to ok. Dla mnie nie :P

Edited by Bartek1986
Link to comment
Share on other sites

 

Czyli rozwiązania typu torsen/helical też nie?

Ja mówię o Imprezach.. Bo o tym chyba temat.

 

 

 

A ja myślałem, że o szperach. Co za różnica, w jakim jest ona aucie.

 

 

A tak dla Twojej informacji, w Imprezach też były stosowane zarówno torseny, jak i helicale. 

Edited by jarmaj
Link to comment
Share on other sites

A ja myślałem, że o szperach. Co za różnica, w jakim jest ona aucie.

Widzisz tytuł tematu? :huh:

 

 

Imprezach też były stosowane zarówno torseny, jak i helicale.

W tylnym dyfrze, o którym piszemy? Dla mnie nowość...

Edited by Bartek1986
Link to comment
Share on other sites

Torsen był z tyłu w STI od MY06 albo MY07, potem też w Lanosie (nie wiem co jest w MY15)

 

Helical bywał z przodu w niektórych wersjach.

Edited by jarmaj
Link to comment
Share on other sites

 

 

Torsen był z tyłu w STI od MY06 albo MY07, potem też w Lanosie (nie wiem co jest w MY15)

Zawsze to nowe info. Jako, że lubię tylko klasyki, Bloby, i Matsilowego Hawka :P to się nie orientowałem.

 

 

Helical bywał z przodu w niektórych wersjach.

To wiem. Leży na półce w garażu i czeka :P

Link to comment
Share on other sites

Czyli seryjna szpera w WRX nie zepnie na suchym bo raczej nie zrobimy dużej różnicy prędkości obrotowej kół na takiej nawierzchni.

Z drugiej strony na śniegu czy na mokrym może być bardzo pomocna i w zimie będzie na pewno czuć dużą różnicę pomiędzy otwartym dyfrem a szperą (nawet wiskotyczną) ponieważ na luźnej nawierzchni (śnieg, lód) ta różnica prędkości obrotowej kół na jednej osi powstaje bardzo często :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

W takim razie w seryjnym subaru impreza sedanie wrx 2.5t z 2007r jaka będzie? I czy jest jakiś sposób by ją wzmocnić (zeszperować bardziej) ? Tak jak się to robiły z sprężynkami w bawariach czy mercedesach. 

Link to comment
Share on other sites

W takim razie w seryjnym subaru impreza sedanie wrx 2.5t z 2007r jaka będzie? I czy jest jakiś sposób by ją wzmocnić (zeszperować bardziej) ? Tak jak się to robiły z sprężynkami w bawariach czy mercedesach.

 

Napęd w WRXie niestety nie należy do najmocniejszych i dlatego ma taką a nie inną szperę. Kombinować można jak ze wszystkim, ale może skończyć się porwaniem elementów. Najlepszym modem jest swap napędów z STI. Edited by Matsil
Link to comment
Share on other sites

za moich czasów posiadania hawka sprawdziłem jak ta "szpera" spina na mokrym asfalcie (na suchym za bardzo serce nie pozwalało) i efekt był taki, że jak strzeliłem ze sprzęgła to w poczatkowej fazie przenoszenia mocy na koła spinała ale trwało to bardzo krótko parę sec. Efekt jest taki że nawrót 180st. zrobisz ale potem auto nie odchodzi tylko stoi w miejscu mieląc przez chwilę kołami zanim wystrzelił niczym z procy ;)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Edited by GeFo555
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...