koszykbb Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Czy w WRX hawkeye była seryjna szpera w tylnym dyfrze (przełożenie 4.11)?Jeśli tak to jaki typ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarmaj Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Tak, wiskoza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Czyli można powiedzieć, że praktycznie nie. Z nazwy to szpera, ale z działaniem prawdziwej szpery wiele wspólnego nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarmaj Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Aha. A to od czego zaczyna się "prawdziwa" szpera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 "Prawdziwa" szpera powinna potrafić spiąć koła ze sobą na każdej nawierzchni i w każdej sytuacji. Czyli tylko i wyłącznie płytka. Gdzie Ci to visko zepnie? Na śniegu, lodzie, mokrym trawniku itp Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarmaj Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 "Prawdziwa" szpera powinna potrafić spiąć koła ze sobą na każdej nawierzchni i w każdej sytuacji. Czyli tylko i wyłącznie płytka. Czyli rozwiązania typu torsen/helical też nie? Przedefiniowujesz pojęcia A co do płytki, to tu też różnie reguluje się siłę spięcia. To powiedz, od jakiej to już prawdziwa szpera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Gdzie Ci to visko zepnie? Na śniegu, lodzie, mokrym trawniku itp A może takie były założenia konstruktorów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 (edited) Czyli rozwiązania typu torsen/helical też nie? Ja mówię o Imprezach.. Bo o tym chyba temat. Jest jeszcze suretrack, który jest lepszy od visko ale też nie jest do końca fajny. A może takie były założenia konstruktorów Oczywiście. Z tego właśnie powodu do GTków, WRXów wsadzili pseudo szperę. Ruszcie na 1 biegu na suchym skręćcie koła i dajcie gazu.. Jak waszym zdaniem tak zachowuje się samochód ze szperą z tyłu to ok. Dla mnie nie Edited June 18, 2015 by Bartek1986 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarmaj Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 (edited) Czyli rozwiązania typu torsen/helical też nie? Ja mówię o Imprezach.. Bo o tym chyba temat. A ja myślałem, że o szperach. Co za różnica, w jakim jest ona aucie. A tak dla Twojej informacji, w Imprezach też były stosowane zarówno torseny, jak i helicale. Edited June 18, 2015 by jarmaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 (edited) A ja myślałem, że o szperach. Co za różnica, w jakim jest ona aucie. Widzisz tytuł tematu? Imprezach też były stosowane zarówno torseny, jak i helicale. W tylnym dyfrze, o którym piszemy? Dla mnie nowość... Edited June 18, 2015 by Bartek1986 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarmaj Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 (edited) Torsen był z tyłu w STI od MY06 albo MY07, potem też w Lanosie (nie wiem co jest w MY15) Helical bywał z przodu w niektórych wersjach. Edited June 18, 2015 by jarmaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Torsen był z tyłu w STI od MY06 albo MY07, potem też w Lanosie (nie wiem co jest w MY15) Zawsze to nowe info. Jako, że lubię tylko klasyki, Bloby, i Matsilowego Hawka to się nie orientowałem. Helical bywał z przodu w niektórych wersjach. To wiem. Leży na półce w garażu i czeka Link to comment Share on other sites More sharing options...
koszykbb Posted June 18, 2015 Author Share Posted June 18, 2015 Czyli seryjna szpera w WRX nie zepnie na suchym bo raczej nie zrobimy dużej różnicy prędkości obrotowej kół na takiej nawierzchni.Z drugiej strony na śniegu czy na mokrym może być bardzo pomocna i w zimie będzie na pewno czuć dużą różnicę pomiędzy otwartym dyfrem a szperą (nawet wiskotyczną) ponieważ na luźnej nawierzchni (śnieg, lód) ta różnica prędkości obrotowej kół na jednej osi powstaje bardzo często Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Nie chodzi o to, że nie zrobisz różnicy prędkości. Nie zepnie bo nie umie Na mokrym to jak jeszcze visco jest w stanie cokolwiek ogarnąć w gc8, tak w cięższym newage jest jeszcze gorzej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Jack Posted July 24, 2015 Share Posted July 24, 2015 W takim razie w seryjnym subaru impreza sedanie wrx 2.5t z 2007r jaka będzie? I czy jest jakiś sposób by ją wzmocnić (zeszperować bardziej) ? Tak jak się to robiły z sprężynkami w bawariach czy mercedesach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted July 24, 2015 Share Posted July 24, 2015 W takim razie w seryjnym subaru impreza sedanie wrx 2.5t z 2007r jaka będzie? Odczytaj nr.skrzyni i sprawdź. http://home.gci.net/~cowdookey/818/TransmissionIDChart_Public.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted July 24, 2015 Share Posted July 24, 2015 (edited) W takim razie w seryjnym subaru impreza sedanie wrx 2.5t z 2007r jaka będzie? I czy jest jakiś sposób by ją wzmocnić (zeszperować bardziej) ? Tak jak się to robiły z sprężynkami w bawariach czy mercedesach. Napęd w WRXie niestety nie należy do najmocniejszych i dlatego ma taką a nie inną szperę. Kombinować można jak ze wszystkim, ale może skończyć się porwaniem elementów. Najlepszym modem jest swap napędów z STI. Edited July 24, 2015 by Matsil Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeFo555 Posted July 24, 2015 Share Posted July 24, 2015 (edited) za moich czasów posiadania hawka sprawdziłem jak ta "szpera" spina na mokrym asfalcie (na suchym za bardzo serce nie pozwalało) i efekt był taki, że jak strzeliłem ze sprzęgła to w poczatkowej fazie przenoszenia mocy na koła spinała ale trwało to bardzo krótko parę sec. Efekt jest taki że nawrót 180st. zrobisz ale potem auto nie odchodzi tylko stoi w miejscu mieląc przez chwilę kołami zanim wystrzelił niczym z procy Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Edited July 24, 2015 by GeFo555 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now