pompik Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Czy jest możliwe kasowanie błędów podczas jazdy? Chcę założyć LPG ze sterownikiem OBD i zastanawiam się czy jest możliwość kasowania np. błędów pompy wtórnego powietrza czy katalizatora podczas jazdy? Czy Check Engine znika od razu czy trzeba wyłączyć zapłon? Jaki protokol uzywa Subaru? Czy jest to może jeden z poniższych? CAN (11/500; 29/500; 11/250; 29/500), ISO 14230 slow, ISO 14230 fast, ISO 9141 Z góry dzięki za pomoc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Jest na forum wątek o używaniu aplikacji na Androida (np. Torque Pro) + interfejsu ELM 327 wpinanego w gniazdo OBD. Można monitorować wiele funkcji, kasować błędy itp, wszystko w czasie jazdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PR7EMEK Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Potwierdzam - część błędów pompy powietrza i tgv da się kasować używając torque, w czasie jazdy, bez wyłączania silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Można przy pracującym silniku, kontrolka znika. Błąd pompy wtórnego powietrza objawia się tylko na zimnym silniku, poźniej już nie wraca. Najlepiej pozbyć się tego ustrojstwa - u mnie auto już lżejsze z tego powodu . Link to comment Share on other sites More sharing options...
pompik Posted June 18, 2015 Author Share Posted June 18, 2015 Dzięki za odpowiedzi i pomoc. Niestety nie mogę wyciąć ekologii, bo mój ECU jest nie mapowalny.... Planuję założyć gaz i mam nadzieję, że jeżeli problem wystąpi ponownie, to będę mógł ustawić automatyczne kasowanie poprzez sterownik LPG, np. LPHTech324, który to ma złącze OBDII i taką funkcjonalność. Nie jestem tylko pewien zgodności protokołów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PR7EMEK Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Hmm... niemapowalny? Moje ECU też jest "niemapowalne po taniości", bo trzeba mieć oryginalnego EcuTeka Myślę, że to podobny przypadek... Dobrze zrobione LPG nie powinno dawać błędów wymagających kasowania (no może druga lambda, ale to da się obejść mechanicznie), a jeśli masz problem z pompą powietrza, nie chcesz usuwać, to czy nie warto jej... naprawić? Gdzieś było o protokole Subaru i tym, że nie jest to czyste ISO... musisz poszukać Link to comment Share on other sites More sharing options...
pompik Posted June 18, 2015 Author Share Posted June 18, 2015 Dzięki za odpowiedź. Dobre LPG nie powinno powodować błędów ale wolę sie zabezpieczyć na przyszszłość, bo kolejnej pompy nie chce mi się wymieniać. Pytałem w dwóch najpopularniejszych firmach tuningowych korzystających z EcuTeka i powiedzieli, że tego modelu nie robią. Czy możesz mi napisać na PW gdzie to robiłeś? ISO 15765-4 CAN 11 bit ID, 500K SpeedOK http://www.obdkey.com/featuredvehicle.asp?vehicle=238 Chyba znalazlem i powinien smigac z nowymi LPG Techami Dzieki jeszcze raz! Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Ile taki program kosztuje, ten Torque i gdzie go można kupić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfik Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Wpisz w google - Torque, Android i masz Jest w sklepie google. Jeśli to jest trudne, radzę nie dotykać się do OBDII. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 (edited) Ok dzięki. Pytam z ciekawości, pozatym niekiedy wywala mi błąd pompy powietrza. Dopóki nie usune tego dziadostwa to fajnie by było samemu usuwać takie błędy. Edited June 19, 2015 by abecer Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 zainstaluj sobie darmowy i polski 'Piston' Link to comment Share on other sites More sharing options...
MateuszKramek Posted October 18, 2015 Share Posted October 18, 2015 Czy to normalne, że po wywaleniu błędu przez jakiś czas świecił się check i cała reszta, ale bez kasowania same nagle znikły? Nie powinny zostać kontrolki do momentu wykasowania błędu przez OBD II? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 18, 2015 Share Posted October 18, 2015 Normalne,błędy i tak są zapisane w pamięci Ecu i można je sprawdzić.Czasem są to chwilowe złe wskazania,odczyty z czujników które potem wracają do normy,kilkukrotne zgaszenie i odpalenie auta kasuje wtedy check z deski rozdzielczej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chester1222 Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 Witam potrzebuje wyciąć ze sterownika komputera pompę powietrza wturnego gdyż w poprzednim silniku to miałem a teraz mam wstawiony inny silnik Ale też na 2.0 165KM i w tym nie ma tej pompy alesterownik mam ten sam i pali sie check. Jestem z okolic suchej beskidzkiej Czy potrafi to ktoś wywalić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now