Jump to content

Kasowanie błędów ECU podczas jazdy - OBD


pompik

Recommended Posts

Czy jest możliwe kasowanie błędów podczas jazdy? Chcę założyć LPG ze sterownikiem OBD i zastanawiam się czy jest możliwość kasowania np. błędów pompy wtórnego powietrza czy katalizatora podczas jazdy? Czy Check Engine znika od razu czy trzeba wyłączyć zapłon?

 

Jaki protokol uzywa Subaru? Czy jest to może jeden z poniższych?

 

CAN (11/500; 29/500; 11/250; 29/500), ISO 14230 slow, ISO 14230 fast, ISO 9141 

 

Z góry dzięki za pomoc!

Link to comment
Share on other sites

Jest na forum wątek o używaniu aplikacji na Androida (np. Torque Pro) + interfejsu ELM 327 wpinanego w gniazdo OBD. Można monitorować wiele funkcji, kasować błędy itp, wszystko w czasie jazdy.

Torque-Pro.png

Link to comment
Share on other sites

Można przy pracującym silniku, kontrolka znika. Błąd pompy wtórnego powietrza objawia się tylko na zimnym silniku, poźniej już nie wraca. Najlepiej pozbyć się tego ustrojstwa - u mnie auto już lżejsze z tego powodu :).

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi i pomoc. Niestety nie mogę wyciąć ekologii, bo mój ECU jest nie mapowalny....

 

Planuję założyć gaz i mam nadzieję, że jeżeli problem wystąpi ponownie, to będę mógł ustawić automatyczne kasowanie  poprzez sterownik LPG,  np. LPHTech324, który to ma złącze OBDII i taką funkcjonalność.  Nie jestem tylko pewien zgodności protokołów? 
Link to comment
Share on other sites

Hmm... niemapowalny? Moje ECU też jest "niemapowalne po taniości", bo trzeba mieć oryginalnego EcuTeka :P Myślę, że to podobny przypadek... Dobrze zrobione LPG nie powinno dawać błędów wymagających kasowania (no może druga lambda, ale to da się obejść mechanicznie), a jeśli masz problem z pompą powietrza, nie chcesz usuwać, to czy nie warto jej... naprawić? Gdzieś było o protokole Subaru i tym, że nie jest to czyste ISO... musisz poszukać :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Dobre LPG nie powinno powodować błędów ale wolę sie zabezpieczyć na przyszszłość, bo kolejnej pompy nie chce mi się wymieniać. 
 
Pytałem w dwóch najpopularniejszych firmach tuningowych korzystających z EcuTeka i powiedzieli, że tego modelu nie robią. Czy możesz mi napisać na PW gdzie to robiłeś?

ISO 15765-4 CAN 11 bit ID, 500K SpeedOK

 

http://www.obdkey.com/featuredvehicle.asp?vehicle=238

 

Chyba znalazlem i powinien smigac z nowymi LPG Techami :) Dzieki jeszcze raz! 

Link to comment
Share on other sites

Ok dzięki. Pytam z ciekawości, pozatym niekiedy wywala mi błąd pompy powietrza. Dopóki nie usune tego dziadostwa to fajnie by było samemu usuwać takie błędy.

Edited by abecer
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Normalne,błędy i tak są zapisane w pamięci Ecu i można je sprawdzić.Czasem są to chwilowe złe wskazania,odczyty z czujników które potem wracają do normy,kilkukrotne zgaszenie i odpalenie auta kasuje wtedy check z deski rozdzielczej.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam potrzebuje wyciąć ze sterownika komputera pompę powietrza wturnego gdyż w poprzednim silniku to miałem a teraz mam wstawiony inny silnik Ale też na 2.0 165KM i w tym nie ma tej pompy alesterownik mam ten sam i pali sie check.

Jestem z okolic suchej beskidzkiej

Czy potrafi to ktoś wywalić?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...